Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:43

Relaxed schreef:
Ok, de filmfreak zat thuis met een Wajong.. Sorry, maar dat gaat m niet worden :n

Hij woont niet toevallig in het noorden? :+ :D{

Ik zou ook met iemand een date hebben en toen kwam ik ook van te voren er achter dat hij een uitkering had, wel wat aan het kijken voor iets ofzo, maar hmm dat trok me toch ook niet helemaal :+ Gelukkig geen date gehad, eerst zei hij af, daarna ik omdat ik geen zin had en daarna omdat ik mijn vriend had leren kennen... Werd hij ook boos, want ik ging vreemd :Y) :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:51

Even een tijdje niet meegepraat. Jullie gaan hard en ik had niet zoveel tijd. Maar ik ga mijn best doen om het weer even bij te houden.

Relaxed, snap dat deze man dan niks voor je is. Is wat teveel verschil in leven. Levensstijl moet wel redelijk overeen komen om relatie te kunnen laten slagen. Merk het nu ook met man waarmee ik aan daten ben. Is eerste keer dat ik iemand date met een hogere opleiding dan ikzelf. Merk nu al dat hij me daardoor wel motiveert om meer uit mezelf te halen.

Over paarden, ik heb in mijn profiel inderdaad ook een selfie staan met mijn paard. Kunnen ze er niet verrast over zijn. Heb een eigen paard en daar ben ik toch zeker 3 a 4 dagdelen in de week druk mee. Vind het daarom ook wel fijn als iemand eigen hobby's heeft. Je eigen 'ding' hebben vind ik wel belangrijk.

Inney, gewoon afspreken, je merkt vanzelf of je het de moeite waard vind om tijd voor te maken of niet.

Yvanka, veel plezier alvast met je date!

Hier gaat het nog steeds erg goed met daten :D Morgen zie ik mijn tinderdate voor de zesde keer. Gaan samen uit eten. Heb er echt zin in om hem weer te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:20

DanielleB schreef:
Relaxed schreef:
Ok, de filmfreak zat thuis met een Wajong.. Sorry, maar dat gaat m niet worden :n

Hij woont niet toevallig in het noorden? :+ :D{

Ik zou ook met iemand een date hebben en toen kwam ik ook van te voren er achter dat hij een uitkering had, wel wat aan het kijken voor iets ofzo, maar hmm dat trok me toch ook niet helemaal :+ Gelukkig geen date gehad, eerst zei hij af, daarna ik omdat ik geen zin had en daarna omdat ik mijn vriend had leren kennen... Werd hij ook boos, want ik ging vreemd :Y) :+

Zwolle geloof ik.. Hij had tot 2 uur 's nachts op de Wii gezeten bij de buren, dus ik vroeg of ie niet hoefde te werken en toen vertelde hij het wel meteen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:33

Volgens mij woonde die van mij ook in zwolle :')

DanielleB

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:33

Heeft hij er ook over gehad dat hij wel eens met de hond van zijn broer/zus gaat wandelen? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:36

Zover zijn we niet eens gekomen, hij had een foto waar hij met Minions op stond (toen had ik al genoeg moeten weten :+ )

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:53

Iemand die zoveel gamed of van een uitkering leeft sta ik ook niet om te springen.... al hangt het van de situatie af natuurlijk, kan ook tijdelijk zijn door bepaalde redenen. Het liefst vind ik ook iemand met een goede opleiding en knappe baan, maar belangrijkste vind ik dat iemand het leuk vind wat hij doet. Mijn 1e ex werkt in het bedrijf van zijn vader, puur omdat hij nooit de ballen heeft gehad om iets te gaan doen wat hij leuk vind, hij vind het daar niet leuk maar wel lekker makkelijk, geen opleiding en niet solliciteren :n Degene met wie ik nu date heeft geen opleiding gevolgd, maar is er ingerold, begon als winkelverkoper maar heeft inmiddels de leiding over meerdere filialen en werknemers. Het is nog 1 van mijn favoriete winkels ook haha. Daarnaast komt ie slim en snugger over, ook belangrijk, ik kan niet samen met zo'n simpele ziel...

Ik heb zelf geen paard meer maar rij en verzorg 2 a 3 keer per week die van iemand anders. Heb in mijn profiel staan dat ik van dieren hou en daar onder andere een smiley van een paard achter dus daar kun je het wel uit opmaken dat ik iets met paarden heb. Ik heb het er vaak niet meteen over maar uiteindelijk komt het wel ter sprake. Het schrikt sommige mannen wel af maar gelukkig ook veel niet, maar scheelt denk ik dat ik er niet elke dag ben en het er ook nooit over heb verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:58

Het was een Wajong uitkering, ik heb niet gevraagd waarom, maar kan een lichamelijk of geestelijk iets zijn.. Zit ik ook niet op te wachten :n
Idd, het belangrijkste is dat iemand zijn werk leuk vindt en daarin een bepaalde drive heeft. Mijn ex was vrachtwagenchauffeur, doen sommigen wel eens minderwaardig over, maar die jongens hebben echt een mooie baan, zien veel en zijn lekker bezig :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:04

Oh my.... ik ben echt blond. Het ging over gamen en filmfanaat... toen Wajong... dacht ik toch de eerste berichten dat het over mahjong ging...
Vroeg me serieus af waarom jullie dat niet wilden.... :o

Maar iemand met een uitkering zou ook niks voor mij zijn. Gebeurt er iets gedurende de relatie dat zoiets aan de orde komt dan vind ik dat anders.
Ik merkte wel dat ik op Tinder redelijk kieskeurig was met wat ik naar rechts deed als er een beroep bij stond.
Ik had niet echt de neiging om stratenmakers, metselaars, chauffeurs enzo naar rechts te swipen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:04

Mijn huidige date vroeg zelfs of het een tinker was op die foto. Dus die scoorde gelijk heel veel punten :')

Relaxed, heb ooit een scharrel gehad met een Facebook foto met een minion knuffel. Maar dat was dan weer zo’n knappe jongen dat het hem vergeven werd :+

En mijn hele vriendengroep bestaat uit vrachtwagenchauffeurs. Allemaal hardwerkende mannen en vrouwen. M’n collega’s nu zeiden dat een rijke boer wel wat voor mij was. Heb nu geen boer. Maar wel iemand die van boerderij komt en manager is bij een agrarisch dienstverlener. Dus eigenlijk gewoon een slimme boer :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:05

Ik zou er ook niet zo op zitten te wachten iemand met Wajong uitkering....

Ik had een tijdje geleden een match, die jongen vertelde doodleuk dat ie kort geleden zwaar depressief geweest is toen hij met zijn ex een kindje verloor en daarna zijn relatie uitging maar hij nu weer volop aan het genieten van het leven was. Dat schrok me echt af.. snap dat ieder zijn of haar bagage heeft maar iemand die heel depressief geweest is vind ik best wel moeilijk om mee om te gaan omdat ik dat helemaal niet ken.. dus die match heb ik toen verwijderd. Voelde me best banketstaaf toen :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:05

Ja op iemand met een uitkering zou ik ook niet snel zitten wachten..... lekker verder zoeken!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:12

Dat lijkt mij ook lastig, als iemand depressief is geweest. Het kan iedereen over komen natuurlijk. Maar om dat al zo vroeg te benoemen zal mij de kriebels geven.
Prima als het later tijdens de 10e date of zo ter sprake komt.. Maar zo vroeg zal mij ook vraagtekens geven.
Ik date niet via tinder om in iets gecompliceerds terecht te komen :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:13

Ik lees al heel lang mee (vorige topic ook al hihi) ondanks dat ik nog nooit tinder van dichtbij heb gezien laat staan daten. :+ Maar de verhalen zijn wel leuk om te lezen. :j heb zelf door laatste relatie een stevige tik meegekregen wat betreft bindingsangst dus begrijp sommige reacties van mannen als ik die lees heel erg goed. :o en het niet meteen een naam willen geven. Zou mij ook de zenuwen geven. Beter niet over hebben en naamloos houden en wel zien hoe het zich verder ontwikkeld. Veel veiliger en minder bedreigend en eng. :j

Alleen deze discussie over wajong en uitkeringen en zo vraag ik me een aantal dingen af. :o wat is het probleem met wajong dan wel uitkeringen? Ken een aantal wajongers die door lichamelijke dingen door de overheid in de wajong geduwt zijn en graag willen werken maar geen baas die ze wil hebben door vooroordelen. -O- stuk voor stuk leuke mensen met een goed hart. Waar je een heel goede partner aan zou hebben.

Daarnaast ook ouderen kunnen in de wao zitten door situaties waar ze niks aan kunnen doen (ben zelf een wao er) en nee ik werk helaas niet al zou ik graag willen, maar vul mijn dagen meer dan voldoende met van alles en nogwat en zet me als vrijwilliger in bij administrative puinhopen van anderen. *\o/*

En ik verbaas me over de kritische snel (volgende als iemand niet meteen perfect reageert). :? Menen jullie dat echt of wordt het gewoon neergezet. Of is dat de nieuwe instelling van jongere mensen (ja ik ben bijna 50 ik weet het en een totaal andere generatie). Maar waarom alleen perfectie willen en ieder die iets afwijkt van perfect of ideaal al meteen afschrijven? Daarmee maak je het voor jezelf toch heel moeilijk om een fijne geschikte partner te vinden lijkt me. -O-

Voordeel van meteen melden dat je depressief bent geweest is dat je wel meteen duidelijk en eerlijk bent. Dit is mijn verleden, dat draag ik mee dan weet je dat vast. Bij bijvoorbeeld date 10 melden loop je de kans op veel harder gekwetst worden als iemand daardoor alsnog afhaakt daardoor. Beter dat voorzijn dan maar door het meteen op tafel te gooien.

Ga zo weer in meeleesstand maar wilde dit toch graag even kwijt. :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:20

Ik vind niet dat er iets ‘mis’ is met iemand die een uitkering heeft of depressief is geweest. Maar het blijft een app waarin je eerst een selectie maakt voor je gaat daten. En dan heb ik toch een soort lijstje waarin ik wil dat diegene past. Voor mij is werk, of in elk geval een soort zelfontwikkeling, daar een belangrijk onderdeel van.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:24

Ik snap je wel hoor Karuna, maar tinder is voor mij inderdaad gewoon een soort vleeskeuring. Ik zal iemand in het echt er waarschijnlijk niet om afwijzen, als je verder helemaal op 1 lijn zit.
Maar via tinder gaat dat toch anders voor mij. Dat is gewoon het nadeel van tinder.

Ik merk dan wel aan mezelf dat ik snel op kleine dingen af knap. Ik kom er door tinder achter dat ik best oppervlakkig ben :+ In elk geval zo via app. In het echt voel je gewoon eerder of de klik er wel of niet is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:26

Ik begrijp je reactie Karuna. Natuurlijk zijn er leuke mensen die door omstandigheden in een uitkering beland zijn. Laten we eerlijk zijn, daar beland je niet zomaar. Iedereen wil het liefst een gezonde partner met goede baan die hard werkt en goed voor zijn of haar gezin zorgt, maar zo is het in werkelijkheid niet altijd. Het voordeel van het daten is dat je wel bij voorbaat al kunt zeggen, daar heb ik geen zin in. Ik zou iemand met uitkering waarschijnlijk ook niet daten. Kom ik daarentegen die persoon tegen en wordt ik er helemaal verliefd op en blijkt hij van een uitkering te leven, dan is het een ander verhaal. Als iemand ziek is en daardoor niet kan werken en een uitkering krijgt, betekent dat wel een heel ander leven dan een gezond persoon met goede baan. Als iemand gedurende de relatie erin beland is het ook weer een ander verhaal maar in 1e instantie hebben we nog de keus.... hoe hard het ook is.

Het is misschien fijn dat diegene meteen aangaf van zijn depressie, maar ik zou bang zijn dat iemand daar wat gevoeliger voor is er er opnieuw in beland. Ik ben zelf hooggevoelig, en mijn gemoedstoestand wordt behoorlijk beïnvloedt door mijn omgeving. Ik kan niet met iemand samen zijn die negatief is of zich depressief voelt, ik wordt daarin meegetrokken, dat weet ik uit ervaring. Nu kan iemand altijd depressief worden, maar als iemand het me al vooraf verteld durf ik er niet aan te beginnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:31

Karuna, begrijp je punten wel, had het er dit weekend toevallig met een vriendin over. Tinder is gewoon ontzettend makkelijk om heel oppervlakkig te selecteren. Belangrijkste vind ik overigens wel dat een gesprek gewoon lekker loopt, dan kijk ik veel gauwer door dingen heen. Maar loopt dat niet door verschillende interesses en er komt ook nog iets bij als roken of moeilijke relatie met ex bijvoorbeeld, dan ben ik al gauw klaar..

Vwb Wajong, mijn ex had autisme en ik weet dat veel Wajongers door zware autisme/ADHD/gedragsproblemen in de Wajong zitten.. Ik trek dat niet, heel eerlijk.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:37

Karuna, ik vind mezelf teveel waard om genoegen te nemen met minder dan 'perfect'. Mijn 'perfect' is anders dan die van anderen, maar als iemand weinig eigenschappen heeft waarnaar ik zoek, dan ga ik het ook niet (tegen beter weten in) proberen. Blijf dan liever alleen, omdat ik alleen ook prima gelukkig ben.

Voor wat betreft Wajong / uitkeringen zou ik er ook niet om staan te springen, maar iedereen heeft een verhaal en een reden waarom ze het krijgen. Vind er alleen wel verschil in zitten of iemand zich nog op een andere manier 'nuttig' maakt, of gewoon lekker thuis uitkering gaat zitten trekken en de hele dag zit te gamen of in de bioscoop rondhangt. Ieder moet voor zich weten hoe hij zijn tijd indeelt natuurlijk, maar ik weet wel dat dit niet bij mijn persoonlijkheid zou passen. Dus Relaxed, ik snap dat jij er niet echt op zit te wachten.

Linoleum, leuk dat jullie alweer voor de 6e x daten. Gaat het al wat worden? ;)

Anne_bento, jij toch ook weer wat actiever aan het daten geslagen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:40

Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij ook geen baan door een totaal verkeerd gelopen gebeuren bij zijn laatste werkgever. Het was hem al meer dan een jaar niet gelukt om een nieuwe baan te vinden (hij woonde in een ongelukkig hoek met weinig werkgelegenheid) en zijn uitkering zou bijna eindigen.
Ik zag wel hoeveel het hem frustreerde en hoe hard hij wel aan het zoeken was (wat lastig was, ook omdat hij daar weg wilde en wilde verhuizen). Uiteibdelijk klikte het tussen ons zo goed dat hij na de 2e date nooit meer is weg gegaan rn omdat ik in een veel gunstiger gebied woon ging solliciteren ineens veel vlotter, had hij constant gesprekken en na enkele maanden een goede baan gevonden waar hij nu nog steeds werkt.
Als iemand maar de intentie laat zien om iets (al is het vrijwilligerswerk) te willen doen vind ik het allang prima. Ambitieuze mannen die enkel leven voor hun werk en werken voor hun salaris vind ik juist een afknapper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:45

Goof, dat laatste is ook niet goed nee :n

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:46

Ik snap dat hele gebeuren over gamen niet.. ieder je hobby toch?
Of ben je dan bang dat hij geen tijd voor jou heeft/maakt? Want dat kan je dan ook bij jezelf toepassen door je eigen hobby. Paarden kosten best tijd is mijn ervaring :P

En ja er zullen zat mannen zijn die zodra ze een paard op de foto zien naar links swipen maar ja.. vooroordelen enzo :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:50

Jibbel schreef:
Karuna, ik vind mezelf teveel waard om genoegen te nemen met minder dan 'perfect'. Mijn 'perfect' is anders dan die van anderen, maar als iemand weinig eigenschappen heeft waarnaar ik zoek, dan ga ik het ook niet (tegen beter weten in) proberen. Blijf dan liever alleen, omdat ik alleen ook prima gelukkig ben.

Voor wat betreft Wajong / uitkeringen zou ik er ook niet om staan te springen, maar iedereen heeft een verhaal en een reden waarom ze het krijgen. Vind er alleen wel verschil in zitten of iemand zich nog op een andere manier 'nuttig' maakt, of gewoon lekker thuis uitkering gaat zitten trekken en de hele dag zit te gamen of in de bioscoop rondhangt. Ieder moet voor zich weten hoe hij zijn tijd indeelt natuurlijk, maar ik weet wel dat dit niet bij mijn persoonlijkheid zou passen. Dus Relaxed, ik snap dat jij er niet echt op zit te wachten.

Linoleum, leuk dat jullie alweer voor de 6e x daten. Gaat het al wat worden? ;)

Anne_bento, jij toch ook weer wat actiever aan het daten geslagen?

Yes, nouja met deze man dan. Ik heb tinder momenteel verwijderd, daar doe ik even niks meer mee, eerst maar zien hoe dit loopt. En heb daarnaast nog de jongen uit de kroeg lopen, maar dat even op een laag pitje :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:03

Jibbel, we doen het rustig aan. Het is gezellig en kijk er ook echt naar uit om hem te zien. Maar hoeft van ons beide nog geen naam te hebben. We gaan het wel zien! Heb wel het idee dat hij heel goed bij me past qua persoonlijkheid en interesses. En volgens mij is dat gevoel wederzijds. Komen beide om beurten met voorstel elkaar te zien. Wie weet bespreek ik het morgen nog wel uitgebreider.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:07

Flessuh schreef:
Ik snap dat hele gebeuren over gamen niet.. ieder je hobby toch?
Of ben je dan bang dat hij geen tijd voor jou heeft/maakt? Want dat kan je dan ook bij jezelf toepassen door je eigen hobby. Paarden kosten best tijd is mijn ervaring :P

En ja er zullen zat mannen zijn die zodra ze een paard op de foto zien naar links swipen maar ja.. vooroordelen enzo :+

Ik reageer er even op, omdat ik het als laatste aanhaalde in mijn post. Is dit een gevoelig puntje voor je Fles? Haalde het aan om in te haken op het verhaal van Relaxed. En natuurlijk, ieder zn hobby, maar net zoals er veel mannen afknappen op paardenmeisjes, zijn er ook vrouwen die afknappen op gamers.
Ik heb zelf op zich geen moeite met iemand die gamed en bang dat iemand geen tijd voor mij heeft of maakt is al helemaal geen reden. Waar ik wel slecht tegen kan, is als iemand zich afsluit voor de rest van wereld en soort verslavingsverschijnselen krijgt, zoals chagrijnig/geïrriteerd reageren als je wat zegt/vraagt, tijd compleet vergeten en niet kunnen stoppen. Dat heb ik niet alleen met gamers, maar ook met mensen die in hun telefoon kruipen.
En nogmaals, ieder zijn ding, maar ik weet dat het iets is wat niet bij mijn persoonlijkheid past.

Leuk Linoleum! Geniet er maar van! :D