Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 01:37

Anoeska27 schreef:
Er is een bekende stal die dat ook steeds deed. Die liet jonge meiden een week proefdraaien en die kregen ook niet uitbetaald.

Dat heb ik 3 jaar terug meegenaakt in het buitenland. Week proefdraaien, goedgekeurd en zou dan x weken later komen voor een halfjaar en dan ook betaald krijgen. 3 dagen voor ik zou gaan, 'hadden ze iemand anders gevonden'
Heeft me mentaal flink geknakt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:02

Zo frustrerend weer, iets te koop hebben voor €325.- een pax kledingkast zgan.
Heel verhaal, maten vragen foto`s ( staat allemaal in de advertentie) etc etc hoop werk, vragen naar de uiterste prijs dus ik geef die aan.

Krijg ik het bericht terug : Ik bied 100- _-:( _-:( _-:( _-:(

Idem met de motorkleding, Helaas ook net een dierenarts rekening dus kwam het wel fijn uit als die verkocht zouden. vp 130 euro,
Ik kreeg een bericht met de vraag wat de prijs was, nou ja het staat al in de advertentie dus ik zeg ik geef aan dat het voor 120 euro weg mag, is ook in hele goede staat en dure nieuwprijs
Dat dat was teveel, toen de vraag wat mijn uiterste prijswas, ik toch maar gezakt naar 100.- excl verzenden, bieden ze 80 incl verzenden.
NEEEEEEEEEE lees eens.
Gelukkig werd het een uur later voor 110 verkocht.

Ook een hoop gratis spullen, milkshake glazen, longdrinkglazen, geen reactie, ik gooi het maar de glasbak in, vind het hartstikke zonde maar ik ben aan het opruimen voor de verhuizing en als niemand het wil. Kringloop is ook 15 km verderop en kost mij alleen maar tijd en geld om het daarheen te brengen

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:08

Haha precies, daarom zet ik veel dingen niet eens meer op marktplaats. Gaat gewoon naar de kringloop. Wat een gezeur kan je daarmee hebben.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:03

fohadie schreef:
Merexa schreef:
-knip-

Dit verhaal heeft laatst ook op Bokt gestaan. Heb jij dit verhaal al eerder gepost in dit of een ander topic, of zijn er twee gedupeerden met precies hetzelfde verhaal? Want dan kan je best over een oplichter spreken en mp misschien waarschuwen?

Het was niet via Marktplaats, maar via Nextdoor, een buurtapp waar ook advertenties mogen staan. Had ik er even bij moeten zetten. Maar wel weer categorie 'rare mensen' :P
Ik had dit in het 'waar heb jij je vandaag aan geërgerd' topic gezet vorige week, in het kort, gezien ik toen nog het telefoontje af wachtte en wil weten waar ik aan toe ben. Maar gewoon niks gehoord, ook nu nog niet.
Maar om even op de anderen in te haken; Dit had ik nog niet op bokt gezet, maar dit heb ik ook meegemaakt. Wat ik boven noemde was een vrouw die zelf wat stallen aan huis had. Maar een stuk of wat maanden geleden heb ik een dagje meegeholpen op een grotere, misschien redelijk bekende pension/dravers-stal in Noord Drenthe (ik noem geen namen). Maar ik had gereageerd op een oproep op Facebook dat ze mensen zochten voor in het weekend. Er zou ook nog een andere meid komen proefdraaien op Zaterdag toen en ik op Zondag. Die Zondag was ik er mooi op tijd en vertelden ze dat de ander zich had afgemeld, dus ik dacht; prima, geen concurrentie. :+ Alles ging ook goed, ik zou 10 euro per uur krijgen en we waren elke keer ongeveer 3 uur bezig stallen uit te mesten en paarden buiten te zetten. Uiteindelijk waren we mooi op tijd klaar, lekker doorgewerkt en toen ik vroeg 'nou, hoe vond je het gaan?' werd mij gezegd dat degene die ik voor het weekend zou vervangen ineens terug kwam. Eerst zou ze voor stage naar het buitenland gaan. Toen had ik ook wel zoiets van 'kon je dat niet zeggen voor ik hier kwam?' maar goed, wel mijn geld gekregen en met een k*t gevoel vertrokken want ik dacht leuk wat bij te kunnen verdienen in het weekend. En wat dacht je? Anderhalf maand later zag ik toch weer een advertentie staan. Toen heb ik daar dus onder gereageerd met een wat pissige opmerking en reageerden ze dat die meid toch wel naar het buitenland ging. Wil je dan niet een betrouwbaarder iemand? Ik heb, eerlijk, nog niemand laten zitten en ben eerlijk. Maar ik ben nu wel een paar keer vern**kt door mensen in de paardenwereld, ook naast deze verhalen, en ik heb het nu ook wel een beetje gehad.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 29-03-19 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:04

Heb op het moment ook een hoop te koop staan op marktplaats. Koop ook regelmatig wat, betaal uiteindelijk meestal net iets onder de vraagprijs. De spullen waar ik interesse in heb zijn vaak nog nieuw of amper gebruikt, vind de helft van de winkelprijs dan heel redelijk om te betalen.
Zet bij mijn advertenties tegenwoordig maar een flinke vraagprijs omdat je daar toch altijd onder ver uit komt, maar merk dat ondanks vermelding winkelprijs en vraagprijs er gewoon maar 1/8 deel geboden wordt. En als je dan nog netjes de bieder bedankt voor het bod maar te laag vind, en je je laagste prijs noemt dan krijg je vaak of geen reactie terug, of een reactie in de trant van 'was te proberen' / koopjesjager of een grote mond. Soms gaat het wel goed en kom je er samen wel uit. Had laatst een wat exclusiever item te koop met een winkelwaarde rond de € 900, kreeg alleen biedingen van € 150. Daar ga ik het niet voor weggeven hoor, hou ik het zelf wel, hoef de hoofdprijs er zeker niet voor maar vind het verschil dan echt te groot. Ligt ook aan het aanbod natuurlijk. Paarden gerelativeerde dingen zet ik wel op marktplaats, als niet verkoopt doe ik het naar een 2e hands ruitershop waar het vaak uiteindelijk wel verkocht wordt. Maar andere spullen vaak gewoon naar de kringloop of kliko, geen zin meer in om daar op marktplaats mee te leuren

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:51

Dan zet ik het op de weggeefhoek.
Hoef ik er niet mee te slepen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:31

daantjuhhh schreef:

en dan heb je dat mensen willen komen en blijf je thuis en komt niemand opdagen
Ik denk dat ik al het glaswerk zometeen weggooi, geen zin meer in dat gedoe, zonde want het glas is amper gebruikt

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:17

Ik zet het er een paar dagen op. Heb zo wat stijgbeugels weggegeven en een dekje met singelhoes. De laatste 2 werd opgehaald door een aardige meid in het dorp die zelf ook paarden heeft, dus alleen maar leuk. De rest gooi ik weg.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:42

Lynn_Nikita schreef:
daantjuhhh schreef:

en dan heb je dat mensen willen komen en blijf je thuis en komt niemand opdagen
Ik denk dat ik al het glaswerk zometeen weggooi, geen zin meer in dat gedoe, zonde want het glas is amper gebruikt

Dat heb ik eigenlijk nooit meer.

Ik zet in de advertentie dan wie als eerste reageert en het vanavond om 7 uur kan ophalen. Ik plaats het dan vaak rond half 4.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:28

Ik hoop niet dat ik iets geks gedaan heb

Ik heb iets verkocht, tikkie verstuurd en zegt hij/zij dat per ongeluk dubbel is afgeschreven
Bij mij was het inderdaad ook dubbel bijgeschreven en heb ik ook meteen 1 keer dat bedrag teruggeboekt

Nu hoop ik alleen dat dit gewoon een vergissing van diegene was en geen gekke truc, je weet het op vandaag maar nooit

Nu gaat het om 25- dus geen mega gek bedrag maar toch

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:32

Ik weet eigenlijk niet of je via één tikkie link twee keer kan betalen? Misschien wel ja. Met iDEAL ook wel eens last van gehad.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:37

Swah schreef:
Ik weet eigenlijk niet of je via één tikkie link twee keer kan betalen? Misschien wel ja. Met iDEAL ook wel eens last van gehad.

Ja, dat kan. Ik had laatst ook een tikkie gestuurd naar een vriendin, kreeg ook 2x het bedrag bijgeschreven

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:54

Ik val even bij jullie binnen want om er nou zelf een topic over te maken vind ik een beetje gek.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb heen en weer contact gehad met iemand die iets wilde kopen maar die niet meer reageerde......uiteindelijk reageerde ze na 5 dagen dat ze het wilde kopen.
Dus alles geregeld en uiteindelijk heeft na best veel heen en weer mailen ivm de verzendkosten het product gekocht via ideal betaling.
Pakket moest met dpd naar punt want dat was goedkoper.
Pakket heb ik dezelfde dag nog verstuurd en haar gelijk een berichtje gestuurd met die melding dat hij onderweg was.
7 dagen later krijg ik bericht dat ze nog geen melding heeft gehad terwijl ik wel email en telnr heb ingevoerd.
Ik gelijk gekeken en doorgegeven dat het pakket er al lag.
Nu krijg ik het pakket retour dus meldt het gelijk aan de koper en deze zegt geen tijd te hebben gehad hem op te halen.
Vind het een beetje een vreemde gang van zaken maar heb dit nog niet eerder meegemaakt en ben al meer dat 12 jaar actief op mp.
Wat zouden jullie doen in dit geval?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:55

Mag ze toch echt mooi verzendkosten opnieuw betalen of het op komen halen. Ik zou geen geld terugstorten door haar slordigheid.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:08

Zoe_97 schreef:
Mag ze toch echt mooi verzendkosten opnieuw betalen of het op komen halen. Ik zou geen geld terugstorten door haar slordigheid.

Ik heb zo’n vermoede dat halen geen optie is ivm dat ze aardig ver weg woont en ben bang dat verzendkosten ook een ding gaat zijn omdat ze al moeilijk deed over 6,50€ aan huis bezorgen en dus voor 4,50€ koos naar een punt.

Het vervelende is dat ik het pakket nu thuis heb.
Denk dat het achteraf slimmer was geweest het te weigeren maar toen wist ik natuurlijk nog niet dat ze zou zeggen ik had geen tijd.
Ik vind het indd ook een beetje slordig maar wil ook niet te boek gaan als oplichter door zoiets,juist omdat ik altijd alles zo netjes regel en meestal dezelfde dag na ontvangst van geld nog verzendt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:26

Ik zou haar de keuze geven tussen extra geld overmaken voor de nieuwe verzendkosten, of het geld retour storten minus de kosten die jij hebt gemaakt voor de eerdere verzending.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:36

Heb een net berichtje gestuurd met dat als ze daadwerkelijk niets van het dpd punt heeft vernomen ze even contact moet openemen met hun en dat gaat ze nu doen.
Ze zegt 1 mail te hebben gehad met de melding dat ik het pakket bij dpd zou aanbieden.

Ik verstuur nooit met dpd,herkent iemand dit?
Ik vind het lastig om te bepalen of iemand een loopje met me neemt of dat het oprecht is :o
Ze heeft verder zelf nog geen oplossing geopperd.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:50

Jij hebt haar toch verteld dat die onderweg was?
Ik vind het een beetje raar om dan als koper niet even na te vragen/checken bij jou of het al was aangekomen. Die systemen zijn lang niet altijd te vertrouwen. Zeker omdat jij hetwel kon zien..
Ik zou haar ook de keuze geven tussen nieuwe verzendkosten of geld retour (-verzendkosten).
Want kom op zeg, als ieamnd zegt joh hij is nu op de post gedaan, dan ga je na 3 dagen toch even na denken? 7 dagen wachten vind ik echt wel heel lang.

Hoeveel tijd heeft ze trouwens gehad om hem op te halen? Als in: vanaf dat ze erachter kwam dat ie er was?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:59

cinniz123 schreef:
Heb een net berichtje gestuurd met dat als ze daadwerkelijk niets van het dpd punt heeft vernomen ze even contact moet openemen met hun en dat gaat ze nu doen.
Ze zegt 1 mail te hebben gehad met de melding dat ik het pakket bij dpd zou aanbieden.

Ik verstuur nooit met dpd,herkent iemand dit?
Ik vind het lastig om te bepalen of iemand een loopje met me neemt of dat het oprecht is :o
Ze heeft verder zelf nog geen oplossing geopperd.

Ik heb dit al twee keer gehad bij DPD. Steeds een boos mailtje gestuurd dat de ontvangers geen bevestiging hadden gekregen terwijl de email goed was en toen kreeg ik een code voor gratis verzending.

Maar dan zou ik wel eerst goed overleggen met de koper.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:25

Heb het ook al eens gehad met dpd.
Mailtje niet gekregen, maar toen ik de code opzocht bleek het er al te liggen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:57

Hmm, iemand hier die tips heeft?
Heb wat verkocht voor een groot bedrag maar kan niet opgehaald worden. Ik wil het aangetekend en verzekerd versturen, safe toch? Is via Facebook dus de koper kan ook gewoon zien dat mijn account echt is etc. Nu wil zij het dus via marktplaats kopen en dan gelijk oversteken maar zie dat niet zo zitten eigenlijk. Ik zei dat ik dan geen zekerheid heb op m'n geld, als het niet aankomt..
Wat raden jullie aan?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:10

Als je een track en trace code invoert krijg je je geld sowieso na een week. Dus je kunt ook een paar bakstenen opsturen. :+
Superbetrouwbaar. :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:11

Hmmz dank voor jullie reacties!
Dat wordt dus niet meer met dpd naar parcels sturen,blijkbaar een bekend probleem.

@LoveBodin
Hoe lang hij er gelegen heeft durf ik niet te zeggen,denk een dag of 7?vanaf verzend datum tot vandaag was 12 dagen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:22

Zo irritant als je graag iets over wilt nemen en de verkoper wel leest maar niet reageert...
En nee ik heb geen geduld :D

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:30

justdiesel schreef:
Zo irritant als je graag iets over wilt nemen en de verkoper wel leest maar niet reageert...
En nee ik heb geen geduld :D

Had ik ook volgende dag was dd advertentie verwijderd. :')