Tinder, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: Tinder, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:04

Maar wat ik me afvraag dan,
Weet jij meteen na de eerste date dat het wat kan worden? Ik bedoel ik heb nu 3 dates gehad, het is gezellig en leuk enzo maar of het echt iets serieus kan worden dat weet ik nog niet? Is dat dan raar?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:14

goh of het praktisch haalbare kaart wordt ivm werk/wonen/kinderen/... is iets anders, maar gevoelsmatig weet ik altijd wel vrij snel of ik verder wil (proberen) met iemand.
Dus imo zou je na 10 dates onderhand toch wel moeten weten of je het een kans wil geven of niet, dat is nog neit hetzelfde als samenwonen of trouwen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:17

Goof schreef:
N0a schreef:
Maar hij weet niet of die kriebel uit gaat groeien tot stapelverliefdheid. Lastig! Maar ben blij dat we het er over gehad hebben, nu kan ik mijn verwachtingen weer een beetje bij stellen.

Ik vind dat altijd zo'n raar verhaal. 'Het' is er wel of 'het' is er niet. En dat langdradige daten en maar wachten of 'het' nog gaat groeien enzo, pfff. Ik doe daar dus ook niet aan.
Ik vind iemand leuk genoeg of ik vind dat niet.
Als hij er na 10 dates nog over na moet denken vind ik het eerder een profiteur die het zo wel gezellig en vooral heel makkelijk vind. No offence.

Hihi ben ik het niet mee eens hoor! Mijn vriend en ik hadden alleen kriebel toen we officieel wat kregen, pas na een paar maanden waren wij echt stapel verliefd en is alleen maar erger geworden over de tijd :P dus denk echt per persoon verschilt en of je op wil wachten is ook een tweede :)
Laatst bijgewerkt door Gianti op 13-01-17 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:18

Ik weet na 1 date of het hem is of niet. Maar ik word dan ook niet snel verliefd en áls ik verliefd wordt is dat BOEM! ineens.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:19

Britt_Sisi schreef:
Weet jij meteen na de eerste date dat het wat kan worden? Ik bedoel ik heb nu 3 dates gehad, het is gezellig en leuk enzo maar of het echt iets serieus kan worden dat weet ik nog niet? Is dat dan raar?

Ik voelde het wel direct aan op de eerste date. :) Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:20

Wij hadden beide al kriebels voor de eerste date en waren al vrij snel super verliefd. Ik wist vrij snel dat dit serieuze zaken waren terwijl ik nog nooit een relatie had gehad. En nu een jaar verder knuffelen we nog hele dagen. :o

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:24

petitparis schreef:
goh of het praktisch haalbare kaart wordt ivm werk/wonen/kinderen/... is iets anders, maar gevoelsmatig weet ik altijd wel vrij snel of ik verder wil (proberen) met iemand.

Dat dus.. Of een relatie er in zit weet je pas later, maar of het de moeite waard is weet ik altijd wel snel.

Jeetje Babeth, wat vervelend. Ik ga toch met de rest mee, na 5 maanden met zoiets komen én gezien de reactie; zou ik het laten.. Succes..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:27

Britt_Sisi schreef:

Ja hoor, ik weet na 1, hooguit 2 dates, echt wel of ik ermee door wil gaan of niet.
Als dat gevoel er niet direct is ga ik echt niet in iemand investeren en verder daten. Dan zoek ik liever verder. Ik heb zoveel gedate met mannen die leuk, lief en aardig waren, maar dat is niet genoeg. Ik moet op date 1 direct dat 'pats boem' gevoel hebben zoals lieveli beschrijft!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:29

Hmm oke! Naja ik heb ook nooit een vaste relatie gehad en vind het allemaal retespannend. Hierdoor wordt ik misschien wat tegen gehouden ofzo. _O- Tot nu toe vind ik het leuk met mijn date, we zullen het zien!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:30

Ja hij wil ook zeker verder gaan met verkennen van onze gevoelens. Maar hij was er nog niet klaar voor om het officieel te maken. Hij vindt het dus wel de moeite waard om verder te daten.

Nu moet ik alleen wel opletten dat ik geen muurtje ga opbouwen om mijzelf te beschermen. Want dan wordt het er ook niet leuker op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:20

Britt_Sisi schreef:
Pff lastig babeth, Wat zegt je gevoel? denk je dat je hem nog kan vertrouwen?

N0a goed dat je het gevraagd hebt! wel pijnlijk om te horen dat hij het niet helemaal wist, maar hij wil het nog wel een kans geven om te kijken of het wat is?

Ik heb gister ook een date gehad. 3e date, filmpjes gekeken bij hem thuis! was gezellig haha :)

Ik date iemand bij jou in de buurt :')
Ik weet na de 2e date wel of er potentie in zit, verliefdheid had ik de paar keren van vroegah heel snel maar heb er nu wat langer voor nodig merk ik. Na een date of 5 weet ik wel of dat nog komt of niet.

Huis is aan kant, nu nog een gerecht uitzoeken.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:10

Ik heb afgelopen woensdag een eerste date gehad, toen voelde ik echt zeker wel een klik, veel gelachen en gepraat en dat voelde echt heel fijn, maar om nou te zeggen dat ik dan meteen weet dat je helemaal tot over je oren verliefd bent?

Je moet elkaar toch ook leren kennen?
Ik vindt het moeilijk om binnen 1 afspraak te zeggen dat ik helemaal hotel de botel ben... Daarvoor moet ik een persoon wel echt vaker gezien en gesproken hebben...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:16

Ik heb waarschijnlijk :P vanavond een date in deventer.
we gaan waarschijnlijk gewoon iets drinken, allemaal nog ovb omdat hij nog geen tijd weet ivm groepsopdracht en hij weet nog niet hoelaat hij klaar is haha

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:17

Spannend eloya, al zenuwwachtig? haha!!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:21

Valt mee, ik heb een goede klik op de app
maar soms wel doem gedachte XD is hij zoals op app, is hij compleet eerlijk geweest, kloppen de foto's
ik kon hem namelijk niet op fb vinden :P maar ik ben nogal een doemdenker hihi

gaat vast gewoon goed, als het vandaag is XD

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:35

Oh god, ik was net met een iets te knappe vent aan het praten. Staat op zijn profiel ook expliciet "geen fake profile". Toch maar even door de image search gehaald, is het 1 of andere acteur :'). Hebben jullie dit ook?

@eloya alvast veel plezier als het doorgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:55

Oh, wij daten nu ook "al" twee maanden. Hebben elkaar ook al meer dan 10x gezien. We zijn in ieder geval exclusief, maar het is nog niet officieel. Voorlopig hebben we het gewoon heel gezellig samen, of het meer wordt zien we vanzelf. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:22

Volgens mij wil ik indruk maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:30

lieveli schreef:
Ik weet na 1 date of het hem is of niet. Maar ik word dan ook niet snel verliefd en áls ik verliefd wordt is dat BOEM! ineens.

Jep, dat heb ik ook. Het is er of het is er niet en als het er is dan is het er ook gelijk een hele hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:34

Hoeveel gangen ga je maken? :')

Ik had na date 1 wel al dat er een duidelijke klik was. We spraken om 8 uur af in de kroeg en ik was half 2 snachts pas weer thuis. En dat op enkel cola, want had de dag erna onderzoek, dus mocht geen alcohol. Het moment dat ik echt 100% zeker wist dat ik hem leuk vond was denk met nye. Dat was "date" 4 of 5 een feestje met al zn vrienden. En vanaf dat moment was zijn twijfel of ik twijfelde weg. Maar wij zijn best wel snel gegaan.. voelt gewoon goed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:36

En Babeth, mijn borderline opmerking was alles behalve vervelend bedoeld. Ik ken mensen met borderline en heb zelf een aantal trekjes die er in de buurt komen, en het kan verdraaid lastig zijn om ermee om te gaan zonder jezelf weg te cijferen. Dat hij wel serieus met jou wil zijn maar het blijkbaar lastig vindt om ook echt volledig voor jou te gaan zonder andere vrouwen achter de hand te hebben getuigt er misschien niet per se van dat hij niets met jou wilt, het kan bijvoorbeeld ook betekenen dat hij doodsbang is om jou kwijt te raken en met andere vrouwen blijft omgaan zodat hij in ieder geval niet alleen hoeft te zijn. Vooral het dramatische reageren met huilen als hij geconfronteerd wordt met zijn eigen leugens is echt iets heel lastigs. Hij wilt je duidelijk niet kwijt, maar daar heeft hij in het verleden absoluut niet naar gehandeld. Roepen dat jullie je telefoons dan wel kunnen linken is behoorlijk manipulatief.. Ik denk dat hij wel wist dat je dat niet zou doen, en als je het wel had gedaan zou hij misschien wel op een andere manier contact zoeken.

Het komt erop neer dat omgaan met iemand met borderline(-trekjes) moeilijk is tot diegene zelf inziet wat zijn/haar gedrag doet met een ander. Ik denk dat een belofte dat hij het niet meer zal doen niet zo heel erg veel waard is in ieder geval, hij heeft het immers eerder gedaan en daarover gelogen tegen jou. Het gaat dus puur om wat jij wilt in dit geval. Wil je hem dat vertrouwen geven en het nog een keer proberen met hem of wil je weg uit deze situatie.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:07

Het gaat door
20.00 :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:10

Emmaa, ik heb echt moeite met de term 'borderline trekjes' , iedereen heeft minder prettige karaktertrekken maar de diagnose borderline is echt heel wat hoor.

Je kan dus geen aannames doen over het hoe en waarom hij zaken doet en hoe het zit met zijn gedrag in de toekomst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:21

ruitje schreef:
Emmaa, ik heb echt moeite met de term 'borderline trekjes' , iedereen heeft minder prettige karaktertrekken maar de diagnose borderline is echt heel wat hoor.

Je kan dus geen aannames doen over het hoe en waarom hij zaken doet en hoe het zit met zijn gedrag in de toekomst :)

Ik vind persoonlijk het hebben van meerdere al dan niet serieuze relaties tegelijk en een uur op de grond liggen huilen als iemand je daarmee confronteert wel wat meer dan een 'minder fijne karaktertrek'.

Ik snap wat je bedoelt hoor, het is ook absoluut niet mijn intentie om iemand te diagnostiseren of me ermee te bemoeien. Maar dit klinkt voor mij heel anders dan iemand die gewoon een beetje emotioneel is.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:31

Eloya schreef:
Het gaat door
20.00 :)

Veel plezier! Deventer ging je heen toch? Leuke terrasjes. Ben je vlak bij mij in de buurt. Woont je date daar ook?