Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:57

Waarom worden huisartsen nooit ziek als het halve land platligt ? :+
Ik vraag mij al jaren af welk wonderspul die mensen nemen om tegen zowat alles resistent te zijn }>

Myrsky

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:02

Nou, mijn huisarts is vaker ziek dan ik ben, en anders is hij op wintersport of heeft hij zijn been gebroken tijdens de wintersport en is er alsnog niet :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:04

Marrie_L schreef:
Nou, mijn huisarts is vaker ziek dan ik ben, en anders is hij op wintersport of heeft hij zijn been gebroken tijdens de wintersport en is er alsnog niet :')

_O- Gaat lekker zo ! :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:19

Waar mijn gigantische misselijkheid vandaan komt := Ben nu al sinds zondagavond misselijk en alles wat ik eet komt er weer uit. Maar verder geen koorts of wat dan ook dus griep lijkt me niet. En kan ook niet zwanger zijn :+

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:07

Waarom mijn pakketje dat tussen 2 en 6 bezorgd zou worden er nog niet is en de track en trace code niet werkt -O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:11

Omdat het waarschijnlijk stervens druk is bij de pakket dienst en er wel eens een storing kan zijn.. PostNL lag er vlak voor sinterkkaas ook uit.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:53

Froukje schreef:
Omdat het waarschijnlijk stervens druk is bij de pakket dienst en er wel eens een storing kan zijn.. PostNL lag er vlak voor sinterkkaas ook uit.

Dat het druk is kan ik wel begrijpen, maar vind het wel raar als ik vanmiddag nog een mail kreeg dat ze die tijd zouden komen en als ik perse thuis moet zijn met bezorgen omdat er een handtekening gezet moet worden want dan is het wel fijn als ze gewoon komen en ik niet de hele dag voor niks thuiszit te wachten :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:03

Dan kun je vast ook wel begrijpen dat er eens iets fout gaat? Heel vervelend allemaal, maar wel het risico van bestellen rond deze tijd van het jaar.

Heb je al gebeld met de klantenservice? Of gekeken of ze een storing hebben?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:26

De klantenservice zei dat het druk was en dat als ik het volgende week niet had ik weer een bericht kon sturen, vind ik wel apart aangezien ze zelf beloven dat je het de volgende dag in huis hebt. Maar het mysterie van het verloren pakketje is opgelost. Ze hebben het bij de buren bezorgd. Maar die waren niet thuis, dus een briefje achtergelaten dat het opgehaald kon worden bij een ophaalpunt. Dus de buurvrouw het vandaag opgehaald en toen bleek dat het voor mij was :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:39

Maar je snapt toch wel dat een webwinkel zoiets wel kan beloven maar dat de pakketpost daar vervolgens het laatste woord over heeft?
Er gaan rond deze tijd zo'n 2 miljoen pakketjes per dag over de band.. En dat wordt elk jaar meer. Ik vind het echt geen wonder dat er pakketjes er dan een dag langer over kunnen doen voor ze bezorgd zijn.

Als je rond deze tijd iets de volgende dag nodig hebt moet je gewoon naar een fysieke winkel gaan om het op te halen. Scheelt een hoop stress ;) En dan kun je ná de feestdagen weer online bestellingen plaatsen, die dan waarschijnlijk keurig op tijd zijn omdat het dan geen topdrukte meer is.

En als je nou de volgende keer bij opmerkingen zet 'niet bij de buren afleveren' loop je helemaal niks meer mis :))

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:56

Ja snap ik best, maar vind het wel apart dat de winkel alleen zegt als je het volgende week niet hebt neem je maar weer contact op. Een week levertijd en een dag vind ik nogal een verschil.
Nja dat is de grap, het mocht niet bij de buren bezorgd worden. Daarom is het uiteindelijk ook naar het afhaalpunt gebracht. Ik heb de hele dag thuis gewacht op de bezorging, maar ze hebben hier niet geprobeerd om het te bezorgen.Ze hebben het alleen bij de buren geprobeerd, blijkbaar is huisnummers lezen erg moeilijk.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:01

Maar wat moet die winkel er ook aan doen als de fout bij de bezorgdienst ligt? :? Die kunnen ook niet meer doen dan afwachten.

Dat je dan net een bezorger treft die bij het verkeerde huis heeft gestaan of op het raam heeft geklopt toen je op de wc zat en je het niet gehoord hebt kan de winkel ook niks aan doen.

Leg een klacht bij de bezorgdienst neer en laat het rusten.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:58

Als ontvanger kan je niet klagen over de levering, dat moet de verstuurder doen :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:54

Smee__ schreef:
Waar mijn gigantische misselijkheid vandaan komt := Ben nu al sinds zondagavond misselijk en alles wat ik eet komt er weer uit. Maar verder geen koorts of wat dan ook dus griep lijkt me niet. En kan ook niet zwanger zijn :+

Gember eten ? Schijnt goed te helpen tegen misselijkheid :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:14

Ik ben ook sinds zaterdag misselijk, hoef alleen niet over te geven. Kan op zich wel eten maar zit heel snel vol en daarna word ik misselijk. Denk toch dat er iets heerst :)

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:28

Staat er een stier op Red Bull omdat er taurine (taurine deed mij denken aan taurus --> stier) in zit?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:36

Google: red bull is van oorsprong een Thais drankje. De vertaling van de Thaise naam van het drankje is rode stier. Taurine is een chemisch produkt. Taurine zit van nature ook in je lichaam (0,001%). En daarmee is je vraag NIET beantwoord...... :+ dus sorry, geen idee.

Edit: even verder gezocht. De chemici Gmelin en Tiedemann haalden het stofje uit ossegal in 1827. Dus in antwoord op je vraag: ja, zeer waarschijnlijk wel. Vraag wiki maar naar Taurine.....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:57

phormicola schreef:
Ik ben ook sinds zaterdag misselijk, hoef alleen niet over te geven. Kan op zich wel eten maar zit heel snel vol en daarna word ik misselijk. Denk toch dat er iets heerst :)

Ik voeg me ook bij het clubje. Maar heb ook last van de maandelijkse ellende, dus vooralsnog gooi ik het daar maar op.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:13

Misschien gewoon omdat het Red Bull heet? :)*

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:22

Jaa, daar dacht ik net ook al aan :+ toch bedankt!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:47

Steeph schreef:
Misschien gewoon omdat het Red Bull heet? :)*

Haha nouja, er is wel over nagedacht hoor. Taurine is inderdaad van oorsprong geïsoleerd uit ossengal. Dus inderdaad de verwijzing naar stier (bull). Waarom hij rood is weet ik ook niet precies, zal wel een pakkende, opvallende kleur zijn (zoals zoveel producten rood zijn)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:27

Waar komt dat " 3 maal is scheepsrecht " vandaan? (Betekenis weer ik wel)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:03

Wat doet dat zwarte kastje die de politie van de week aan een lantarenpaal gemaakt heeft?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:06

Waar kan je op internet een mobiel nummer invoeren en erachter komen wie het is? Word al dagen door een nummer gebelt die ik niet ken.

Om de meest gekken tijden (23:00/00:00)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:09

Gewoon op google? Als het nummer bekend is ergens komt ie dan wel boven water.