Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:51

ElineS schreef:
Mensen weten eigenlijk niet dat als iemand een bod doet en ermee akkoord word gegaan, ze wettelijk niet meer onder het akkoord mogen uitkomen :P. Voor de wet is er een overeenkomst gesloten waarin beide partijen hun wil hebben geuit dat ze akkoord zijn.. De overeenkomst mag niet zomaar nietig worden verklaard.

Allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk is het toch heel anders. Word een beetje lastig om al die mensen van marktplaats voor de rechter te dagen :')

Marktplaats zelf helpt ook niet echt mee wat dat betreft...
http://help.marktplaats.nl/help/beleid_ ... ts-bindend

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:27

Valerie93 schreef:
pfff is het tegenwoordig normaal dat niemand meer reageert? heb een eettafel en stoelen op marktplaats gezet, doet er 1 een bod ik reageer er op dat het akkoord is en gewoon helemaal niks meer terug.
zit nu nog steeds met dat spul opgescheept terwijl we morgen de nieuwe meubels in elkaar gaan zetten.

Oh dit heb ik zo vaak, mega asociaal!

Koekeroekus

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:51

Whahaha, lees dit topic nu voor het eerst. Mede omdat ik nu zelf een advertentie op mp hebt staan. :')

Ik zoek een ram (konijn) en hoeveel berichten ik wel niet krijg van mensen met een voedster en een ram.

Mail ik aardig terug dat ik alleen een ram zoek krijg ik terug, ja nee ze mogen niet uit elkaar. Ja duuuh, dat snap ik ook.

De laatste vent die reageerde heb ik gezegd dat ie ze volgende keer niet moet reageren op de advertentie. Was het zo zat. Vond ie niet zo leuk."bekijk het toch man " :')

Mijn handen jeuken om terug te sturen dat ik een vrouw ben...

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:01

Voor degene die weleens met Kiala versturen:
Ik heb 17 september een tas op de post gedaan met Kiala, tot op heden heeft de koper niets gehad.
Status bij Kiala blijft hangen op: 'Pakket wordt getransporteerd'.
Heeft iemand van jullie dit meegemaakt met Kiala? Kan ik er vertrouwen in hebben dat het pakket misschien toch nog wordt bezorgd?

Zet in m'n advertenties altijd dat verzenden op eigen risico geschiedt, maar ik vind het toch wel vervelend nu er echt eens iets kwijt lijkt te zijn :( .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:08

Dan bel je toch met Kiala ?

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:12

Sammie schreef:

Heb ik al gedaan. Er wordt een 'onderzoek' gestart, maar daar staan ook nogal tegenstrijdige verhalen over op internet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:31

SuzieQ schreef:
Sammie schreef:

Heb ik al gedaan. Er wordt een 'onderzoek' gestart, maar daar staan ook nogal tegenstrijdige verhalen over op internet.

Ik heb gehad dat er bleef staan dat ik het pakket niet ingeleverd had. Zij starten onderzoek, nooit wat van gehoord. Uiteindelijk koper toch eens naar afhaalpunt, bleek het daar al te liggen... Nooit wat van Kiala gehoord...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:33

Zoe_97 schreef:
SuzieQ schreef:

Ik heb gehad dat er bleef staan dat ik het pakket niet ingeleverd had. Zij starten onderzoek, nooit wat van gehoord. Uiteindelijk koper toch eens naar afhaalpunt, bleek het daar al te liggen... Nooit wat van Kiala gehoord...

Serieus, dan ga ik vanmiddag ook eens kijken, misschien is mijn pakket er ook allang :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:12

PlayStation 3 op marktplaats voor 85 euro. Vraagprijs geboden, meteen een mail ontvangen dat het akkoord is en morgen ophalen.

Zo kan het dus ook :D

Daarentegen helaas nog niemand voor onze geweldige katten... Wel ruim 500x bekeken...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:10

Ik heb dat ook eens gehad met een pakketje van Kiala, duurde ook ruim 2 weken. Een belletje en drie dagen later werd het afgeleverd op het punt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:46

Zucht, ik ben mijn inboedel aan het verkopen ivm verkoop van mijn huis, meneer heeft een bod gedaan op een computerscherm, ik ben akkoord gegaan, afspraak gemaakt en gewoon niet op komen dagen. Arghhhh dat vind ik zo aso. Afspraak was vanmorgen 9:00 uur en ik heb niets meer gehoord...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:45

Gisteren 5 jurkjes van mijn dochter op mp gezet en in no time verkocht, zo kan het ook. Dochter ook blij, kan ze er weer 1 nieuw jurkje van kopen;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:48

Kirsha schreef:
Ik ben dus opgelicht. 37,50 voor een pad waar wel al een Kiala label voor aangemaakt is, maar die twee weken later nog altijd niet verstuurd is en een verkoper die mijn berichten leest maar niet reageert. Walgelijke manier om mensen geld uit de zak te kloppen.

Nou, dit verhaal krijgt een gek vervolg. Blijkbaar toch niet opgelicht (iets te snel geconcludeerd misschien...), ik kreeg zojuist na een week radiostilte een berichtje van de verkoper dat het pakket is kwijtgeraakt en dat ze er niet meer achteraan gaat maar wel het geld heeft teruggestort. Kiala zegt dat het pakket verzonden is maar het valt niet meer te achterhalen want de code werkt niet. Ik ga toch nog even op het Kialapunt kijken... Heb niks gehoord dus verwacht niet dat hij er ligt maar je weet het nooit. Vind het een vreemde situatie, hopelijk komt er nog wat uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:52

Het kan wel hoor, heb ik ook al gehad. Volgens de T&T was het nog ergens ten velde onderweg, bleek het al meer dan een week op het afhaalpunt te liggen. Wel goed aangeven aan de baliemedewerker dat je code dus niet meer werkt. Ben al vaker op 1 gestuit die zegt "nee hoor, volgens de code is het er niet" terwijl het wel diezelfde ochtend is afgeleverd. Alleen heeft hij het dan nog niet gescand of aangepast of weet ik veel wat, en mag ik dan 2x heen en terug rijden.

Ook al eens gehad dat het teruggestuurd was naar de afzender. Toen die kon aantonen dat er nooit bericht is geweest dat ik verwittigd was dat het op het afhaalpunt lag, mocht ze het gratis nogmaals verzenden. Gelukkig toen wel aangekomen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:55

Oh ik geloof wel dat het kan hoor :j Vond het alleen zo gek dat het zo lang stil bleef. Overigens houdt Kiala zich zelf stil, alleen de code op internet zegt nog altijd dat het pakket nog niet is ingeleverd... Daarom toch nog maar even kijken. Straks is het er wel en dan is het meteen opgelost, kan ik ook het geld weer terug storten :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:56

ik heb niks meer gehoord van de verkoopster die ik had teruggeschreven dat het product kapot was aangekomen.
heb het nu maar gemeld op opgelet op internet.
vind het behoorlijk onbeschoft dat ze niks meer laat horen :(

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:58

Kirsha schreef:
Nou, dit verhaal krijgt een gek vervolg. Blijkbaar toch niet opgelicht (iets te snel geconcludeerd misschien...), ik kreeg zojuist na een week radiostilte een berichtje van de verkoper dat het pakket is kwijtgeraakt en dat ze er niet meer achteraan gaat maar wel het geld heeft teruggestort. Kiala zegt dat het pakket verzonden is maar het valt niet meer te achterhalen want de code werkt niet. Ik ga toch nog even op het Kialapunt kijken... Heb niks gehoord dus verwacht niet dat hij er ligt maar je weet het nooit. Vind het een vreemde situatie, hopelijk komt er nog wat uit.

Wel een berichtje van 'dat geeft de burger moed' Ze neemt haar verlies en lost het heel netjes op.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:00

Sleeper schreef:
Kirsha schreef:

Wel een berichtje van 'dat geeft de burger moed' Ze neemt haar verlies en lost het heel netjes op.

Absoluut :j Heb dan ook een berichtje teruggestuurd dat ik dat erg waardeer en er zelf nog even achteraan ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:00

Mijn erg mooie, altijd zorgvuldig behandelde crossfiets staat op MP.
1,5 jaar oud, echt in uitstekende staat.

Krijg ik een bod van 100 euro. Nee sorry dat is veel te laag. 150 dan? Nee, je biedingen komen niet eens in de buurt van mijn vraagprijs van 650.
Wat is je vraagprijs dan?
Ehm... 650, dat zeg ik net :?
Tja en toen maakte mevrouw me uit voor inkoper en handelaar en wat dan ook.
Eehhh... Spiegeltje nodig?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:04

Inkopers en handelaars zijn over het algemeen slimme mensen dus dat mag je als compliment zien :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:11

Nou daar ben ik het toch niet helemaal mee eens :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:13

Hier de laatste tijd juist allemaal goede ervaringen. Mensen die fatsoenlijk communiceren, hun afspraken nakomen en snelle afhandelingen. Ik ben wel in alle gevallen verkopende partij geweest, koop zelf niet zo vaak iets op Marktplaats.

Alleen één iemand gehad die een bod deed. Ik vrijwel meteen akkoord gemaild en kreeg geen reactie meer en een dag later werd het bod verwijderd. Ik denk dan mail even terug dat je er toch vanaf ziet maar oké, zolang dat het ergste is.

Ik had codes erop staan waarmee je kaarten kon kopen voor een evenement. Had er niet veel van verwacht maar had de volgende ochtend al een serieus bod met bijbehorend mailtje en de dag erna geld op mijn rekening en de codes gemaild. Koper gelukkig en ik gelukkig, gingen alle transacties maar zo.

Heb laatst op verzoek van de koper een normaal te dik boek opengeslagen in een kartonnen envelop verstuurd. Het is wel goed gegaan maar vond het toch wel griezelig hoor. Maar koper was akkoord dat het uitdrukkelijk op haar risico was dus nou oke dan. Doen jullie dat wel eens op die manier?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:18

Nee ik doe dat nooit, ik koop alleen boeken en verkoop ze niet maar ik vind dat zonde van het boek!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:41

Kirsha schreef:
Kirsha schreef:
Ik ben dus opgelicht. 37,50 voor een pad waar wel al een Kiala label voor aangemaakt is, maar die twee weken later nog altijd niet verstuurd is en een verkoper die mijn berichten leest maar niet reageert. Walgelijke manier om mensen geld uit de zak te kloppen.

Fijn dat je je geld terug krijgt! Maar ben bang dat ze er bij iemand anders meer voor heeft gekregen en op deze manier onder de deal met jou vandaan komt.... :o

En inderdaad, het is niet normaal hoe vaak mensen niets meer laten horen nadat je ze een bericht hebt gestuurd met je gegevens :(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:03

Oh ik heb geen idee en ik ga me er ook eigenlijk niet eens meer druk om maken := Ik was gisteren op het Kialapunt en volgens hun systeem is het wel onderweg, maarja, dat is natuurlijk een rekbaar begrip :P En bovendien is het al ruim twee weken 'onderweg'.