Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:43

Bedankt.

En de rest van de dag kruip ik onder een betonblok. Vermoed dat ik richting longontsteking aan het gaan ben. Vanmiddag maar extra puffen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:06

Gefeliciteerd en sterkte Marcella!

Zou het zeer op prijs stellen als werk niet elke keer een nieuwe medewerker/stagiair in de btw maand laat starten. Kom amper aan mijn eigen werk toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:22

Dit weer |( vanochtend scheen de zon en nu is het allemaal weer donker en grauw. Die tuin komt zo dus nooit af voor de zomer :+
En maandag zou het warm worden maar dat wijzigt ook elk uur. Laat het alsjeblieft volgende week wel in ieder geval even droog blijven :x

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:30

AyDeeDee schreef:
Dit weer |( vanochtend scheen de zon en nu is het allemaal weer donker en grauw. Die tuin komt zo dus nooit af voor de zomer :+
En maandag zou het warm worden maar dat wijzigt ook elk uur. Laat het alsjeblieft volgende week wel in ieder geval even droog blijven :x

Troostje je ben niet de enige alles is gewoon een maand later dan normaal. ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 12:38

AyDeeDee schreef:

Know the feeling, wij hebben tot nu toe 1 dag in de tuin gestaan (afgelopen zondag) en toen was het ook écht lekker. Hopelijk binnenkort weer zulke dagen want ik wil ermee verder!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:41

AyDeeDee schreef:

Maar echt he :').

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:44

Ik deed gisteren poging tot harken, maar was meer klei verzamelen aan de hark dus maar gauw gestopt. :+

Als het zo doorgaat kan ik nog een keer frezen. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:48

Voor de magnolia fans, dit weer is ook niet tof voor magnolia's. 2/3 van de bloemen van de mijne zijn er al uit geregend en gewaaid. De bloemen krijgen dit jaar opnieuw niet de kans om open te gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:00

Weer naar de tandarts zo en pakketje wat tussen 12 en 14 bezorgd moet worden maar ik moet half 2 weg. Met mijn geluk komen ze dus na half 2... Kon het al niet meer wijzigen, behalve naar morgen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:54

Marcella schreef:
AyDeeDee schreef:

Troostje je ben niet de enige alles is gewoon een maand later dan normaal. ;)

Alleen mijn verjaardag helaas niet :( had graag een heel eind willen zijn met de tuin dan..

xPabloBokt schreef:
AyDeeDee schreef:

Know the feeling, wij hebben tot nu toe 1 dag in de tuin gestaan (afgelopen zondag) en toen was het ook écht lekker. Hopelijk binnenkort weer zulke dagen want ik wil ermee verder!

Ohh echt hè, ik heb zondag nog met m'n vriend gewandeld en kon zelfs even zonder jas lopen en met m'n jas los. Ben daar zo aan toe..
Ik ben zowel m'n vader aan het helpen in zijn tuin als dat m'n eigen tuin nog veel aandacht nodig heeft. Maar wat ik tot nu toe heb gedaan is ook alweer allemaal onkruid dus schiet niet op zo :+

Telpeva schreef:
Voor de magnolia fans, dit weer is ook niet tof voor magnolia's. 2/3 van de bloemen van de mijne zijn er al uit geregend en gewaaid. De bloemen krijgen dit jaar opnieuw niet de kans om open te gaan.

Ik had een kleine magnolia gekregen die heb ik 2 weekjes terug in de tuin gezet toen het redelijk weer was maar die heeft het behoorlijk zwaar. Had al wat blaadjes enzo maar die zijn allemaal al verdord nu dus hopelijk komt ie er wel nog bovenop..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:31

Ik erger me kapot aan mijn collega van sales. Zat ik al 2 uur lang een spel uit te leggen, hij zat te spelen en dan zegt hij "nou ik snap er niks van maar boeie, ik verkoop t en dan zal t me verder" . Echt, kom dan gewoon niet

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:17

Zit je eerste klas, gaat er zo'n extreem dik persoon tegenover je zitten hijgen.

Tijd voor de koptelefoon.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:27

"Je bent niet geselecteerd voor de functie"
Alweer -O- omscholen naar ander werkveld is stom.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:01

Captain schreef:
Zit je eerste klas, gaat er zo'n extreem dik persoon tegenover je zitten hijgen.

Pardón????

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:09

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:26

Captain schreef:

:oo

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:32

Oh ja dik mag niet meer natuurlijk. Dat moet net als in de boeken van Roald Dahl worden vervangen door ‘enorm’. Of door groot of corpulent.
Het had moeten zijn: Een groot persoon tegenover mij zat hijgende geluiden te maken. :j

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:38

Suzanne F. schreef:
Oh ja dik mag niet meer natuurlijk.
Het had moeten zijn: Een groot persoon tegenover mij zat hijgende geluiden te maken. :j

Namens grote mensen vind ik dit echt niet oke :n :=

Maar ja extreem dikke mensen in het ov zorgen nou eenmaal voor overlast voor de medereizigers, breaking news. Dat je een verslaving hebt wil niet zeggen dat iedereen om je heen er blij mee moet zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:42

Je zal maar een aandoening hebben waar je keihard tegen vecht waar je niks aan kan doen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:48

fleurtjeuh schreef:
Je zal maar een aandoening hebben waar je keihard tegen vecht waar je niks aan kan doen

Dat is echt maar een heel klein percentage van de obese mensen. Maar oké, inderdaad het zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:49

Niets mis met het woord dik, en het beestje bij zijn naam noemen. Maar wel jammer dat het altijd in dit soort contexten wordt gebruikt waarbij wordt geïmpliceerd dat iemand viezig is, of overlast veroorzaakt.

De dag dat "dat is echt een mooie dikke meid" gangbaar is, is ook de dag dat je schaamteloos kan zeggen dat iemand een "lelijke dikke meid" is, of je last hebt van een dik iemand die tegenover je zit. Vind ik.

Best wel een utopie, alleen, vrees ik :+ .

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:55

Precies.

Het ergeren is volgens mij aan de geluiden.

Waarom dan dat gewicht nog even benadrukken.

Als er had gestaan, 'ik erger mij vandaag aan de geluiden van medemensen in de trein' was dat ruim voldoende geweest om die ergernis te omschreven.

Hier wordt, door de wijze van schrijven, dik inderdaad zeer negatief neergezet.

Met name het woordje zo'n geeft die extra lading.
Je geeft daarmee aan dat deze persoon exemplarisch is voor een grote groep.

Het woord dik heb ik persoonlijk weinig moeite mee. Als neutrale omschrijvende term prima. (en já ik ben zelf ook dik, en ja deels medisch, kom maar even praten over zware operaties en tumoren enzo)

Maar de manier waarop dat hier gebeurde is beneden alle peil.

De manier van verwoorden is te vergelijken me: 'zo'n vieze luie zwarte'

Dan staat bokt -terecht- op zijn kop.

Dit is exact hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:10

Rijden ging kak en ik ben de USB-adapter van m'n laptop weer eens kwijt. :x

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:20

Dat ik in de loop van de dag het voor elkaar heb gekregen om zowel vocht van blauwe bessen als van een tomaat op mijn crèmekleurige trui te knoeien.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:23

Les ging bagger