Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 21:03

Farmdate ken ik mn eerste grote liefde van. :+

Edit:
20 jaar geleden alweer :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 05:26

Ik kende daar mijn eerste ex van haha van Farmdate, ook al 15 jaar geleden ofzo :')

Nee, mijn huidige vriend heb ik leren kennen via facebookdating.

MarjanB

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:13

Farmdate had ik ook een ex van en meerdere dates gehad in het verleden. Vond t 18? Jaar geleden prima werken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:18

Die ken ik dan weer niet :')
Ik vind niet iedere app fijn. Feeld is traag en loopt steeds vast. Hinge vind ik ook een beetje gek qua soepelheid. Fijnste is met 1 duim heen en weer swipen :p tjnder veel aanbod maar juist weinig wat echt leuk is. Bumble wel leuker en breeze ook maar daar wat minder aanbod op?

Raineri schreef:
Farmdate en agrimatching :o?

Wist niet dat er zo'n niche markt was
Heb je daar je aanwinst ook gescoord?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 14:40

Ik ga toch hier om advies vragen, ik wil woensdag het gesprek aangaan maar ik loop wat vast.

Sinds ruim een maand met een leuke dame aan het daten, vanuit mij rustig aan elkaar leren kennen. Er is een klik, chemie, aantrekkingskracht en we kunnen goed communiceren, lijkt me best een gezonde basis. Ik twijfelde wat over het feit dat ze nog nooit een relatie heeft gehad (ze wordt volgende maand 34, ik net 37 en 2 serieuze en lange relaties gehad).

Maar ik merk dat ik het te snel vind gaan, voor mijn gevoel zitten we al in een serieuze relatie. Waar ik zeker naar toe wil werken, maar gevoelsmatig gaat het te snel.

Het liefst plant ze al 3 dates vooruit, wil ze al op duo date met haar beste vriendin en partner. Ik liet eens vallen fan van iemand te zijn, de avond erna had ze al kaarten gekocht voor een concert in NL, en kerst staat voor haar ook al ingepland. Ik krijg standaard binnen 5 minuten een appje terug, en vaak krijg ik niet eens de tijd om te reageren en dan komen er al nieuwe appjes.

Ik merk dat ik hierdoor wat afstand neem, niet direct terug app en/of reageer, en dat lijkt elkaar te versterken. Ik baal ervan, zoals ik zeg zie ik absoluut potentie, veel zelfs, maar het benauwende gevoel begint wel sterker te worden. Woensdag gaan we lunchen en dan wil ik het sowieso bespreken, maar ik wil dan wel iets meer dan het enkel benoemen, wel zo tof om vanuit mij dan ook te kunnen onderbouwen wat, voor mij, wellicht beter werkt.

Maar wat dan beter werkt, weet ik niet zo goed. Minder appen/iets minder frequent contact zou ik graag willen, maar ik kan me ook indenken dat zij daar niet zoveel mee kan/onzeker van kan gaan worden.

Wat is wijsheid?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 14:44

Dat is ingewikkeld. Moet ik ook even over nadenken. Maar heel veel meer als dat ze te hard van stapel loopt kan je er niet van maken. Lastige.

Maar hier zou ik instant op UIT schakelen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 14:51

Ik denk dat je het inderdaad bespreekbaar moet maken. Blijf dan vooral bij jezelf. Geef aan dat je haar ook superleuk vind, het ook graag wil maar dat het je een beetje benauwd nu. En dat je merkt dat je daardoor wat afstand doet, wat je eigenlijk niet wil. Maar vraag daarbij ook wat zij nodig heeft of fijn vind. Als je alleen maar zegt joh ik wil dat je minder appt loop je haar gevoel een beetje voorbij. Vraag hoe zij het graag ziet en wat voor beide haalbaar zou zijn zonder dat het geforceerd wordt. Misschien heeft zij wel bepaalde woorden of acties nodig waardoor ze wellicht minder onzeker word en ook minder die drang heeft om te appen/continue aandacht te zoeken

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:00

Kom weer ff binnen vallen.

@ailill,

Edit (verwijdert heel men tekst), ik ga met Jester mee, die had het wat beter omschreven als mij
Jullie zuller er samen een balans in moeten vinden.

------

Ik ben weer ff inactief in het topic ben onverwachts 3weken in ijsland geweest om paarden te trainen, lopen wel veel knappe mannen rond daar hoor :))

Die date die ik tijdje terug had gehad waar het wel klikt en het echt de perfecte persoon zou zijn voor mij op papier, hebben besloten gewoon vrienden te blijven.
Merk ik dat ik vaak geen zin heb om terug te appen of dit vergeet.
Hij kwam zelf ook niet met afspreken oid dusja dat vind ik ook wel lastig, de date die we hadden gehad had hij ook best wel wat vrouwlijke trekjes wat ik lastig vind om mee om te gaan.
Heb continu openkaart gespeeld en we blijven gewoon vrienden niet meer.

Ik twijfel ook om verder te tinderen gezien ik toch wel oprecht aan het plannen ben om veel weg te gaan naar het buitenland (lees canada- amerika, voor 2027) en volgend jaar sws terug naar ijsland om weer paarden te gaan trainen en dan nog ergens voor paar weken maar nog geen idee waar, beetje afhankelijk wat er op men pad komt.
Doel is om zeker een jaar te vertrekken uit nederland in 2027, hoe erg ik soms iemand aan mijn zeide mis en om bij thuis te komen wil ik deze droom/ doel ook niet tegen laten houden doordat ik toch in een relatie kom. -O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:36

Ailill schreef:
Ik ga toch hier om advies vragen, ik wil woensdag het gesprek aangaan maar ik loop wat vast.

Sinds ruim een maand met een leuke dame aan het daten, vanuit mij rustig aan elkaar leren kennen. Er is een klik, chemie, aantrekkingskracht en we kunnen goed communiceren, lijkt me best een gezonde basis. Ik twijfelde wat over het feit dat ze nog nooit een relatie heeft gehad (ze wordt volgende maand 34, ik net 37 en 2 serieuze en lange relaties gehad).

Maar ik merk dat ik het te snel vind gaan, voor mijn gevoel zitten we al in een serieuze relatie. Waar ik zeker naar toe wil werken, maar gevoelsmatig gaat het te snel.

Het liefst plant ze al 3 dates vooruit, wil ze al op duo date met haar beste vriendin en partner. Ik liet eens vallen fan van iemand te zijn, de avond erna had ze al kaarten gekocht voor een concert in NL, en kerst staat voor haar ook al ingepland. Ik krijg standaard binnen 5 minuten een appje terug, en vaak krijg ik niet eens de tijd om te reageren en dan komen er al nieuwe appjes.

Ik merk dat ik hierdoor wat afstand neem, niet direct terug app en/of reageer, en dat lijkt elkaar te versterken. Ik baal ervan, zoals ik zeg zie ik absoluut potentie, veel zelfs, maar het benauwende gevoel begint wel sterker te worden. Woensdag gaan we lunchen en dan wil ik het sowieso bespreken, maar ik wil dan wel iets meer dan het enkel benoemen, wel zo tof om vanuit mij dan ook te kunnen onderbouwen wat, voor mij, wellicht beter werkt.

Maar wat dan beter werkt, weet ik niet zo goed. Minder appen/iets minder frequent contact zou ik graag willen, maar ik kan me ook indenken dat zij daar niet zoveel mee kan/onzeker van kan gaan worden.

Wat is wijsheid?

Wellicht kan je haar gewoon dit stukje tekst laten lezen? Ik vind het hier erg netjes omschreven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:42

Komt ook even binnenvallen:

Ailill: inderdaad netjes omgeschreven en ook aardig duidelijk waar jouw grenzen liggen. Het kan natuurlijk zijn dat jullie behoeftes iets anders liggen. Dus ik zou zeggen: ga het gesprek aan. Zeker als je echt wel potentie ziet.
Over het nog geen relatie gehad hebben: soms loopt het nou eenmaal zo en kom je maar niet die ene persoon tegen. Dat kan heel veel verschillende redenen hebben.

Wat ik zou doen: aangeven dat je echt serieuze potentie ziet en haar daarin de bevestiging geven dat je niet zomaar weg bent. Wel dat het je wat afschrikt dat ze zoveel al vooruit plant. Benoem waar jij behoefte aan hebt, vraag aan haar hoe zij het ziet en wat zij graag wil en zie daarin samen een middenweg te vinden. Het is een compromis...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:47

Ailill schreef:

Wat is wijsheid?

Ik lees, mogelijk onterecht, tussen de regels door dat ze die plannen niet (helemaal) met je bespreekt, alvorens zij de boel in plant.
Is dat misschien ook iets wat je tegen staat?
Indien dat wel zo is, kan dat een fijn aanknopingspunten zijn om concreet voorbeelden te geven.
'joh we kennen elkaar net, en ik vind het lastig als je zonder overleg dingen inpland om te gaan doen. Ik snap je dit goed bedoeld, maar graag zou ik dit in overleg doen'

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:53

Meelezer hier, ik heb ook aan jouw kant gestaan Wil.

Ik kwam net uit een lange serieuze relatie van 8 jaar en (mijn nu man) hij had op zijn volgens mij 37 nooit echt een lange relatie gehad, laat staan samengewoond.

Ik heb gewoon aangegeven dat hij eigenlijk te vroeg kwam, dat ik nog niet klaar was voor een nieuwe relatie. Ik moest uitkijken met wat ik bij wijze van spreken aan wees dat ik iets leuk vond want dan kreeg ik het al. Hij vond/vindt het gewoon leuk om dingen voor en met me te doen.

Dit heeft zo een maand of 3 geduurd, totdat ik een weekend weg geregeld had omdat ik kaarten had voor een concert in Duitsland, ik heb hem toen meegevraagd en sindsdien ben ik er voor gegaan. En nooit spijt van gehad. We zijn echt een super team, hij kan koken en het huishouden doen en weet gewoon wie hij is, is zeker van zichzelf en kiest er echt voor om met mij samen te zijn, maar kan ook prima alleen zijn of mij even de ruimte geven als ik die nodig heb.

Communicatie is key, zeker hiermee. Als jij er wel toekomst in ziet maar het erg snel vindt gaan, zeg dat dan en ook waarom. Uiteraard niet van, joh, je appt wel heel veel, kan dat niet een tikkie minder? Maar misschien wel van, ik word blij van je appjes maar soms kan ik even niet reageren (waarom kun je dan misschien in het midden laten). Dan hoeft zij niet onzeker te worden en kun jij gewoon even wat later reageren als je er wel zin in hebt. En voor voorstellen aan vrienden etc, misschien dat je het eerst nog even liever tussen jullie tweeën houdt, wederom met oog op, even iets rustiger aan.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:04

Ailill schreef:

Wat is wijsheid?

Hoe is het gegaan vandaag?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:49

Ik had nog geen tijd gehad om te reageren. Bedankt voor de adviezen, allemaal in de richting waarin ik ook dacht en/of zo voelde.

Mijn doel was inderdaad om het meer bij mezelf te houden en niet zo zeer naar haar te gaan wijzen, dat leek me niet juist. Dat is gelukt. Het vooruit/vooraf dingen inplannen ga ik sowieso niet zo goed op zonder dit eerst met mij te bespreken, dat begreep ze gelukkig goed. Het komt voort uit enthousiasme, wat ik an sich leuk vind, maar ik wil ook de tijd krijgen om dat terug te kunnen uitten. Daar ligt ook zeker een punt bij mij, na mijn ex vind ik het lastig om me echt uit te spreken wat betreft gevoel, wat haar inderdaad wat onzeker heeft gemaakt.

We hebben niet echt 'afspraken' gemaakt, beide ons gevoel met elkaar delen en elkaar daarin echt horen (en begrijpen) is, denk ik, voor nu voldoende. Lunch was verder super gezellig, tegen etenstijd weer richting eigen huis gegaan en het weekend zien we elkaar weer.

Ik ben blij :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:51

Goed zo, dat klinkt goed.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:39

Fijn ailill, enthousiasme is natuurlijk heel fijn, maar dit klonk idd wel als een beetje too much. Jouw reactie daarop van terugtrekken is volkomen logisch :j fijn dat jullie het zo hebben kunnen bespreken.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 14:42

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier wel lekker, alles met ex gelukkig afgerond en alles geblokkeerd, dus stilte en rust..

Sinds een paar dagen een erg leuke match, wat een verademing hoe hij reageert, doorvraagt en interesse toont. Mijn kompas is een beetje lost, dus gebruik wel af en toe chatgpt om te checken of ik een (on)terechte rode vlag zie of niet :o Geeft veel helderheid en voorkomt dat ik vanuit onzekerheid verkeerd ga reageren :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 15:01

Mijn liefdesleven is onbestaand.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 15:21

Wij gaan onze eerste kerstdagen in straks :D

Nog steeds even blij met elkaar, en ook al over toekomstplannen gehad :o

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 16:11

Sterre98 schreef:
Wij gaan onze eerste kerstdagen in straks :D

Nog steeds even blij met elkaar, en ook al over toekomstplannen gehad :o

En wat zijn de plannen? :D

Ik ben blij dat deze kerstdagen weer voor mezelf zijn. Vorig jaar werd mijn familie een beetje tussen zijn plannen gepropt :+ met oud en nieuw zit ik lekker in de zon met een vriendin :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 17:26

Trouwen :o

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 18:33

Sterre98 schreef:

*\o/* <3

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 18:45

Wat leuk Sterre!! Hoelang zijn jullie nu samen? Op korte termijn te realiseren?

Hier vooral veel leuke flirt aandacht. Afgelopen weekend ook heerlijk gedanst op een feestje met echt een leuke connectie met een kerel maar die woonde ruim een uur uit de richting.
Donderdag heb ik een date met een kerel, klinkt als een leuke vent met diepgang dus ben benieuwd of dat misschien een leuke FWB kan worden. Verder vooral even genieten van m'n eigen plannen. Van alles leuks gepland. Mn gevoel is wel helemaal rustig met de kerel waar ik een paar maanden mee gedate had. Erg fijn. Wel laatst nog ff gezien maar het voelt afgesloten en rustig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 19:05

Sterre98 schreef:

Echt?? Hoelang zijn jullie samen?

Hier wel veel aandacht en geflirt maar niks waar ik warm van werd/word, zoals altijd.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 19:20

Hoho, in de toekomst he :')
Binnen nu en 5 jaar is de bedoeling haha.