Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:07

Zeker weten hebben we hagedisjes :j We hebben zelfs salamanders.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:09

Waarschijnlijk een water salamander.
Zo een zat hier laatst in huis :') nog nooit een gezien hier in de omgeving dus ik stond wel ff te kijken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:55

We hebben zelfs slangen in Nederland :j
De ringslang, de gladde slang en de adder.
En iets wat er op lijkt: de hazelworm maar dat is eigenlijk een hagedis zonder poten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:15

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:03

Foaly schreef:
https://www.culy.nl/recepten/sticky-tof ... ie-oliver/

'50 ml whiskey' maar wat voor merk/soort? Liefst niet de duurste :')

Zou de goedkoopste pakken die je vindt. De alcohol wordt eruit gekookt en samen met alle andere smaken proef je toch niet wat voor whisky er in zit.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:37

Maakt een samsung laderblokje de batterij van een iphone kapot? Ik heb nu iets langer dan een maand mijn telefoon, ondertussen is de battery health al 98%. Ik gebruik mijn telefoon wel veel per dag maar laad ‘m bijna altijd alleen ‘s nachts op. Wel gebruik ik een samsung laderblokje, zou het daaraan kunnen liggen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 07:06

Stal_Fiore schreef:
Foaly schreef:
https://www.culy.nl/recepten/sticky-tof ... ie-oliver/

'50 ml whiskey' maar wat voor merk/soort? Liefst niet de duurste :')

Zou de goedkoopste pakken die je vindt. De alcohol wordt eruit gekookt en samen met alle andere smaken proef je toch niet wat voor whisky er in zit.

5 cl flesjes koop je bij de slijter. Is niet meer dan een klein shot. Ga voor de goedkoopste en je bent zo'n Euro 2-3 verder......

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:21

Top, thanks! Nu nog even 15 vrienden vinden die mee willen eten _O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:24

Is een wachttijd handig als een paard ingeënt is voor je weer actief met ze aan de slag gaat? Wat doet bokt normaal?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:47

Ik longeer ze meestal even op de dag van de enting op advies van mijn dierenarts. Sinds ik dat doe ipv vrij hebben ze veel minder last van zwelling op de plek van de enting. Dag erna ga ik gewoon verder met de training volgens planning.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:59

Century schreef:
Is een wachttijd handig als een paard ingeënt is voor je weer actief met ze aan de slag gaat? Wat doet bokt normaal?

Ik begreep altijd dat ze tot een dag erna niet mogen zweten.
Maar waarom is me niet duidelijk eigenlijk.
Ik kan me wel voorstellen dat ze een reactie kunnen krijgen en zich wat minder fit kunnen voelen. Dus daar hou ik sowieso rekening mee.
Ik doe het altijd icm de tandarts dus vind het dan sowieso fijn als ze een dagje rust krijgen na dat gerag in de mond en aan het hoofd.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:14

Hij heeft vandaag vrij gehad en wilde morgen klein beetje longeren. Maar zal vooral even kijken hoe hij zich gedraagt en voelt :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:36

Ik heb in mijn tuin een schattig klein plantje met ronde blaadjes geplant (ik denk dat het Muehlenbeckia is), maar die terroriseert nu mijn mooie Jasmijn. Hoe verwijder ik alleen die plaag zonder de Jasmijn aan te tasten? Wortels heb ik al zoveel mogelijk weggehaald maar dat spul heeft zo ontiegelijk veel en kleine wortels dat ik onmogelijk alles eruit kan halen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:37

Macs schreef:
Century schreef:

Ik begreep altijd dat ze tot een dag erna niet mogen zweten.
Maar waarom is me niet duidelijk eigenlijk.
Ik kan me wel voorstellen dat ze een reactie kunnen krijgen en zich wat minder fit kunnen voelen. Dus daar hou ik sowieso rekening mee.
Ik doe het altijd icm de tandarts dus vind het dan sowieso fijn als ze een dagje rust krijgen na dat gerag in de mond en aan het hoofd.

Dat heeft volgens mij iets te maken met dat tijdens arbeid het lichaam warm wordt, en dat de werkende functie van het vaccin aan kan passen. Als je paard zweet, werkt het meestal zodanig hard dat de spieren van binnen ook een erg hoge temperatuur hebben bereikt. Netzoiets als dat het gevaarlijk is om over 40 graden koorts te hebben, het veranderd de structuur van de cellen. Weet niet 100% zeker of dat nou echt zo is, maar ik vond het wel een logische verklaring :+ Ik geef mijn paard vaak een dag vrij en we gaan een blokje om wandelen om toch even de circulatie op gang te helpen. Ik ben in mijn leven nog niet zo heel vaak gevaccineerd dat ik het me kan herinneren hoe ik me voelde, maar na bijv de corona vaccins voel je je toch een beetje 'meh' de dag erna. Dus kan goed geloven dat mijn paard zich ook zo voelt :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:20

Bedankt allemaal :) het is mijn eerste paard dus veel is 'voor het eerst' en dan heb ik nog niet alle kennis in huis :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:54

Als je een goede huisvesting hebt dan gewoon lekker paard met vrienden buiten laten lopen, en anders eventueel zelf nog een rustig rondje longeren als ze te veel op 1 plek hangen / paard op een ophokstal staat.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 12:50

Zijn hier meer mensen die hoofdpijn krijgen van een verkeerde slaaphouding?

Ik word heel vaak smorgens wakker met hoofdpijn, als ik dan gelijk uit bed ga trekt het wel weg, maar ik kan bijna nooit nog "even blijven liggen", want dan wordt het erger en kan het de hele dag of dagen lang aanhouden (wel een migraine te noemen zo erg).

Maar ook als ik te lang op de bank lig met een kussentje in mijn nek krijg ik het. Dat doe ik dus ook maar niet meer..

Zou het kunnen dat m'n slaap/lighouding niet goed is? De hoofdpijn lijkt ook uit m'n nek te komen. Misschien een ander kussen?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:05

Ja, dat kan, kan ook uit je rug komen. Kan ook met je sinussen te maken hebben. Kan ook met stress te maken hebben. Dat is een hoop om uit te sluiten, ik zou met een ander kussen beginnen. Of bedenken of een kussen waar je met je been overheen kan liggen kan helpen voor je rug.

Je kan ook een keer naar een fysio gaan om je rug en nek te laten beoordelen. De fysio waar ik voor revalidatie van mijn schouder kwam constateerde dat mijn ribben niet helemaal lekker zaten, heeft dat in twee behandelingen opgelost en daarna heb ik nooit rugpijn meer gehad...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:11

Prrrr schreef:
Ja, dat kan, kan ook uit je rug komen. Kan ook met je sinussen te maken hebben. Kan ook met stress te maken hebben. Dat is een hoop om uit te sluiten, ik zou met een ander kussen beginnen. Of bedenken of een kussen waar je met je been overheen kan liggen kan helpen voor je rug.

Je kan ook een keer naar een fysio gaan om je rug en nek te laten beoordelen. De fysio waar ik voor revalidatie van mijn schouder kwam constateerde dat mijn ribben niet helemaal lekker zaten, heeft dat in twee behandelingen opgelost en daarna heb ik nooit rugpijn meer gehad...

Ja precies, ik weet wel dat stress en vermoeidheid sowieso triggers zijn, maar het is wel opvallend dat de hoofdpijn gelijk wegtrekt als ik uit bed ga. Hoewel ook het slaap-en waakritme daarmee te maken kan hebben. Maar het gebeurt dus ook als ik gewoon overdag op de bank ga liggen. Dus ik dacht misschien iets vanuit m'n nek (of evt rug inderdaad).

Wat fijn dat je rugpijn zo snel opgelost kon worden.. ja een fysio raadplegen is zeker ook een goed idee.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:14

We maken gebruik van Google Maps als navigatie maar wat is dat een vervelende app.
Ik kan niet vinden waar ik kan invoeren, alleen snelwegen. We rijden nu regelmatig op de meest idiote afsnijders. %)
Wat gebruiken jullie voor navigatie?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:21

Misschien vind je via Flitsmeister wel fijn?

Maar het klinkt als een foute instelling in je Google maps.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:23

Ik gebruik vaak Google maps, juist voor de afsnij routes. Mijn ervaring is dat die echt het snelst zijn.
Je hebt ook Waze, maar die vond ik zelf echt niet fijn.

Wat zouden m'n buren overburen denken als ik vandaag al een kerstboom neer zet?
De plek is pal voor het raam en goed zichtbaar vanaf de straat.

Ik wil een nieuwe kunstkerstboom, maar twijfel over welke maat. Ze zijn allemaal zo breed Nu kan ik de maat die ik denk leuk te vinden van m'n ouders lenen om even te testen of dat past. Ben bang dat die te breed is, voor wat mooi staat

Iemand nog tips voor een realistische kunstkerstboom tussen de 1,80 en 1,90m hoog is. Max een meter breed, de meeste zijn rond de 1,25 die mooi vind.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:40

Stal_Fiore schreef:

We gebruiken Flitsmeister niet meer, die moest uiteindelijk betaald worden :o
Instellingen bij Google maps zijn niet zo verfijnd (bij gratis gebruik?)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:44

Kosseh, ik zal eens kijken naar Waze.
Qua kerstboom moet je het lekker zelf weten, even uitproberen en evt weer weghalen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 13:07

Amalarab schreef:
Stal_Fiore schreef:

We gebruiken Flitsmeister niet meer, die moest uiteindelijk betaald worden :o
Instellingen bij Google maps zijn niet zo verfijnd (bij gratis gebruik?)

ik ben toen overgegaan naar Waze, vind ik erg fijn. Dus juist andere ervaring dan Kosseh.
Maar doe verder nooit wat aan de instellingen.
Ik vind zijn routers logischer dan die van Flitsmeister.