Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:54

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:55

Het is voor de kinderen alles behalve fijn wanneer hun ouders als enige buiten moeten wachten. Bovendien is het erg mensonterend voor de ouders zelf tegenover de rest.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:00

veerledec schreef:
Testen is hier geen reële optie, dat is een half uur enkele reistijd met de auto.

Ik hou het hier in de buurt in de gaten en sinds de invoering van de corona check app zijn er binnen 10 kilometer 2 locaties bijgekomen. Te hopen voor je buren dat het bij jullie ook zo gaat. Het is dus zeker de moeite waard om regelmatig te kijken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:01

Loretta schreef:
Het is voor de kinderen alles behalve fijn wanneer hun ouders als enige buiten moeten wachten. Bovendien is het erg mensonterend voor de ouders zelf tegenover de rest.

Ik had als zwemschool al lang alle ouders weer buiten gezet.
Ik had vroeger zelf ook zwemles zonder ouders erbij en dat doet deze school nu nog steeds.

Dit is echt weer problemen zoeken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:02

Loretta schreef:

Het is voor kinderen ook alles behalve fijn wanneer hun opa/oma niet meer leeft door corona. Of dat de tumor operatie van papa niet door kan gaan omdat de IC vol ligt.

De besmettingen lopen enorm op en ingrijpen is nodig helaas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:23

Loretta schreef:

Gut wat zielig. Mensonterende toestanden? Je weet niet waar je het over hebt. Echt, dat ze buiten moeten wachten is niet mensonterend, dat is de consequentie van je eigen handelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:28

Loretta schreef:

Dit is toch sarcastisch bedoeld hoop ik?
Zo las ik het eigenlijk wel totdat ik de reacties las

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:33

DuoPenotti schreef:
Loretta schreef:

Dit is toch sarcastisch bedoeld hoop ik?
Zo las ik het eigenlijk wel totdat ik de reacties las

Met anderhalve meter en mondkapjes kan het doel ook bereikt worden. Daar hebben we het lange tijd mee gered en toen was tenminste iedereen gelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:38

1,5 meter afstand voor iedereen invoeren betekent dat:
- restaurants dicht moeten / halve capaciteit
- kleine kroegen en cafés dicht
- geen fysiek onderwijs
- theater alleen half vol
- winkels weer max aantal bezoekers
- pretparken / dierentuinen etc ook halve capaciteit

Allemaal enorme inperkingen voor iedereen en dan ook veel mentale en economische schade voor heel veel mensen omdat anders de maatregelen “niet voor iedereen gelijk” zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:38

Oh je meent het.

Nee daar redden we het niet mee.
Was het maar zo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:39

Ik vraag me af wat meer mensonterend is. Papa en mama die de kids niet naar het zwembad kunnen brengen en halen of iemand waarvan een been geamputeerd moet worden omdat er geen plek is in het ziekenhuis.
Of iemand die komt te overlijden omdat hij niet op tijd geholpen kon worden

DuoPenotti

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:40

Of papa die het toch ernstig krijgt.
Heb kindjes gezien op de ic van vaders begin 40...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:41

DuoPenotti schreef:
Of papa die het toch ernstig krijgt.
Heb kindjes gezien op de ic van vaders begin 40...

Idd, die was niet in mijn gedachten geweest

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:44

Ben zelf mijn vader verloren toen ik 9 was. Dus heb altijd extra te doen met kinderen betreft dat. Weet te goed wat het is. Vader ziek, enge slangetjes en dan het gemis.
Kun je dat risico verlagen vind ik het egoïstisch als ouders dat niet doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:51

DuoPenotti schreef:
Oh je meent het.

Was het maar zo

Kijk eens in de trein. Dan schrik je je rot. Wel mondkapjes maar geen anderhalve meter. Dan is iets realiseren in een zwembad waar absoluut geen besmettingen kunnen komen makkelijk te realiseren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:52

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:
Oh je meent het.

Was het maar zo

Kijk eens in de trein. Dan schrik je je rot. Wel mondkapjes maar geen anderhalve meter. Dan is iets realiseren in een zwembad waar absoluut geen besmettingen kunnen komen makkelijk te realiseren.

De trein is dan ook nooit 1,5 meter geweest. Dus dat zal de besmettingen ook niet schelen.

Het is problemen zoeken om het problemen zoeken. En daar zijn vooral de ouders goed in.
Hier vooral blije ouders toen ze niet in het zwetende zwembad hoefde te kijken ;)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 12-11-21 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:54

Maar als er dan een plek is waar mensen hutje mutje op elkaar zitten dan is het wel in de trein.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:55

Loretta schreef:
Maar als er dan een plek is waar mensen hutje mutje op elkaar zitten dan is het wel in de trein.

Maar leverde dat in april veel besmettingen op dan? Opnieuw 1,5 meter is in het ov nooit het geval geweest

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:56

Als je ziet hoeveel file overal staat, werkt ook niemand thuis :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:57

sureido schreef:

Wij hebben vorig jaar braaf online vergadert. De rest kan natuurlijk niet online.
Maar nu is er toch een afdeling die volgende week in real life vergadert :+
Iedereen wordt wat tegendraads geloof ik

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:59

lenaa_tje schreef:
Loretta schreef:

Maar leverde dat in april veel besmettingen op dan? Opnieuw 1,5 meter is in het ov nooit het geval geweest

Hoeveel besmettingen leveren ouders in het zwembad op dan?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:01

lenaa_tje schreef:
@veerledec en m’n andere punt? Want voor de zomer mochten ouders er sowieso al niet bij zijn.

Ik weet daar te weinig van. Die van ons is net voor de zomer begonnen en toen mochten ouders mee naar binnen om om te kleden en af te zetten. Daarvoor was het zwembad volgens mij gesloten. Dus ik weet niet beter dan dat je mee naar binnen gaat als ouder.

Inmiddels kan ze bij een allergoloog terecht. Of ze uiteindelijk een QR code kan krijgen is dus nog afwachten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:04

sureido schreef:

Klopt, ik ken veel mensen die eerst 4 of 5 dagen per week met OV naar het werk gingen, zeker i.v.m. hoge parkeerkosten.
Nu werkt bijna iedereen die ik ken, nog maar 1 of 2 dagen pw op kantoor en gaan dan met de auto. Een abonnement OV is niet rendabel, OV is te druk en die 1 of 2 x per week parkeerkosten nemen ze voor lief.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:05

Douce schreef:
veerledec schreef:
Testen is hier geen reële optie, dat is een half uur enkele reistijd met de auto.

Ik hou het hier in de buurt in de gaten en sinds de invoering van de corona check app zijn er binnen 10 kilometer 2 locaties bijgekomen. Te hopen voor je buren dat het bij jullie ook zo gaat. Het is dus zeker de moeite waard om regelmatig te kijken.

Dat zou hier wel 'wereldnieuws' en niet te missen zijn :+. Maar heb voor de zekerheid toch even gecheckt, geen nieuwe locaties.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:06

Besmettingen in het OV zijn ook gewoon niet te achterhalen. Maar dat moet in de spits in de steden gewoon een grote bron zijn, dat kan niet anders.
Als een asymptomatische negatief geteste persoon 10 mensen kan besmetten in een vliegtuig, dan gebeurd dat natuurlijk ook in de trein.

Ik ga ook niet mee naar binnen met zwemmen. Vanaf 5 jaar kan een kind prima aankleden, dat doen ze met gymles op school ook.
Onze zwemschool had het prima voor elkaar: zwemkleren vast onder de gewone kleren, dan liepen ze door het bureau meteen door naar het zwembad om daar uit te kleden met genoeg afstand.
Na het zwemmen mochten ze dan door naar de omkleed ruimte om af te drogen en aan te kleden (dus geen natte zooi onder de kleding).
Op die manier heb je dus nooit te veel kinderen tegelijk in 1 ruimte en ook maar in 1 richting (dus ook geen besmettingen tussen aansluitende lessen).