Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:06

Ik heb tot nog toe alleen schoenen verkocht en die gaan in een gerecyclede schoenendoos die ik met papieren duct tape dichtplak.
Meestal op de naad en een keer rondom de hele doos in de lengte en een keer in de breedte.
Dat is tot nog toe voldoende gebleken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:31

Ik koop van die bruine papier tape rollen en hergebruik het meeste materiaal.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:51

deedee19 schreef:
Mijn pakket wat door DHL op een totaal ander pakketpunt was bezorgd als aangegeven door de koper kwam vandaag retour op mijn huisadres. Heeft dus echt iemand zitten suffen bij DHL want het juiste adres stond er gewoon op. Maargoed geld retour naar koper en ze heeft het vest opnieuw gekocht. Eens kijken of ze nu wel opletten.

Het is niet te geloven maar ze hebben het WEER naar een ander pakketpunt gestuurd. Heb er deze keer zelfs een etiket op gedaan waar het goede adres op stond. Hele morgen app gevolgd alles leek goed te gaan en ineens ligt het weer op dat andere pakketpunt.

Haar huidige punt is niet gesloten, of met vakantie oid dat heb ik al gevraagd.

Hier krijg je het toch van? Nu moet gevraagd toch eens te gaan kijken op haar eigen pakketpunt.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:07

Ik heb van iemand op 3 verschillende kledingstukken een bod. Vervolgens radio stilte, nog gevraagd of er interesse is in de artikelen? Geen antwoord en nu heeft iig iemand anders 1 van die kledingstukken gekocht voor de vraagprijs. :')

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:38

deedee19 schreef:
deedee19 schreef:
Mijn pakket wat door DHL op een totaal ander pakketpunt was bezorgd als aangegeven door de koper kwam vandaag retour op mijn huisadres. Heeft dus echt iemand zitten suffen bij DHL want het juiste adres stond er gewoon op. Maargoed geld retour naar koper en ze heeft het vest opnieuw gekocht. Eens kijken of ze nu wel opletten.

Het is niet te geloven maar ze hebben het WEER naar een ander pakketpunt gestuurd. Heb er deze keer zelfs een etiket op gedaan waar het goede adres op stond. Hele morgen app gevolgd alles leek goed te gaan en ineens ligt het weer op dat andere pakketpunt.

Haar huidige punt is niet gesloten, of met vakantie oid dat heb ik al gevraagd.

Hier krijg je het toch van? Nu moet gevraagd toch eens te gaan kijken op haar eigen pakketpunt.

Wat een ellende! En de vervoerder en Vinted wijzen naar elkaar zeker? Ik heb eenzelfde soort probleem met DPD, alleen is dat nog niet retour dus maar eenmalig. Frustrerend zeg!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:10

Ik kom even binnen vallen. Hoe neem ik contact op met Vinted?

Ik heb een broek gekocht, na betaling werd ik teruggestuurd naar de app waarna deze vastliep. Ik kan de bestelling nu nergens terugvinden, maar het geld is wel van mijn rekening af. Ik kan de verkoper dus ook niet contacten of het goed is gegaan.

Ik wil hier dus graag contact over opnemen, maar ik kom niet verder dan de FAQ?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:15

Hoe lang is dit geleden?
Je geld wordt normaal gesproken binnen enkele dagen teruggestort :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:20

Ik wil weer terug naar de Nederlandse vinted :')
Heb een aantal artikelen erop gezet waar in NL allang wat verkocht zou zijn of op zn minst flinke interesse en hier is het echt 2 favo's en that's it. Spijtig!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:33

Ik had vanmiddag ook ineens een artikel waarbij 100%korting op de verzendkosten stond!

Was een nieuwe verkoper zonder reviews dus misschien is het om iemand een beetje te promoten die nieuw zijn op het platform?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 23:25

xMyrth schreef:
Hoe lang is dit geleden?
Je geld wordt normaal gesproken binnen enkele dagen teruggestort :)

Gister heb ik de aankoop gedaan. Het gaat maar om een klein bedrag, dus het is niet zo’n ramp, maar ik heb het ook nog nooit eerder gehad.

Ik wacht het dan even rustig af. Dank!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 00:36

Alja schreef:
Heb ik dan van jou vorige week een kinderjurkje gekocht?
Het jurkje was ingepakt als bal en letterlijk overal getapet met ducktape.

Heb maar in de review gemeld dat IK het een bijzondere manier van inpakken vind.

Nou nee :Y) ik verkoop vooral Pokémon kaarten. En ik verpak het gewoon in een lucht envelop met karton of doosjes. En deze tape ik in. Daarbij stuur ik foto’s van het gehele proces zodat ze weten hoe ze het makkelijk kunnen openmaken zonder de inhoud te beschadigen. Ik ben van extreem veilig, niet achterlijk }:0

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 10:30

Ducktape gebruik ik deels wel wanneer ik naar FR verzend maar dan gebruik ik het alleen om de hoeken wat te verstevigen als ik een iets minder stevige doos zou hebben. Voor de rest gebruik ik alleen normale brede plakband of die bruine brede plakband van de action en dat werkt ook meer dan genoeg - ik heb nog niet meegemaakt dat een pakket niet netjes aan is gekomen. En boeken en andere spulletjes (wat ik grotendeels verkoop via vinted ipv kleren) doe ik ook Altijd met bubbelwrap inpakken + ik vul een doos op wanneer er lege ruimte is - ik bewaar opvul materiaal altijd als ik zelf pakketten krijg van online aankopen e.d. dus hergebruik dat allemaal op deze manier. Wanneer ik kleine dingen verstuur zoals kaartjes, pins, dvd's e.d. gebruik ik bubbel enveloppen. Kaartjes doe ik wel altijd even tussen 2 stukken karton in zodat ze minder snel zullen buigen. En zo’n envelop doe ik dan dicht met de plakstrip die erop zit en dan gaat er nog een strip brede plakband helemaal omheen 1x.

Ik heb zelf ook wel eens doosjes gehad via vinted die Voller dan vol met ducktape zaten en werd daar ook niet perse vrolijk van omdat ik gewoon echt niet kon zien waar ik kon openmaken. Dat was wel wat overdreven :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:05

Het k had vorige week gratis verzending met UPS bij 1 zending. Ok, dan kies ik UPS :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 12:54

Tallie1979 schreef:
Het k had vorige week gratis verzending met UPS bij 1 zending. Ok, dan kies ik UPS :')

Denk dat ik zelfs dan geen ups kies…. Betaal liever 4 euro dat ik zo goed als zeker ben dat iets aan komt dan gratis en enkel gedoe… :+

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 16:51

Ik krijg nu continu opties met gratis verzendkosten. Mijn aankoop van zojuist is met dhl. Trekt je toch wat makkelijker over de streep.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 16:53

Arzil schreef:
Ik krijg nu continu opties met gratis verzendkosten. Mijn aankoop van zojuist is met dhl. Trekt je toch wat makkelijker over de streep.

Gaat weer der favorieten lijst bij langs :+

Had net eentje die niet heeft verzonden, geen wereld ramp maar had de items graag gehad :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 20:28

Ik heb vandaag Vinted voor het eerst gebruikt. Hoe weet ik zeker dat ik mijn geld krijg? Want de koper moet het artikel toch goedkeuren voordat je je geld krijgt? Stel dat ze standaard niet goed aangeven wat dan?

Ik sta wel versteld hoe makkelijk ik nu al spullen heb verkocht in een paar uur tijd.

Er azen ook een hoop fransen op mn superdry spullen. Alleen ik ga niet voor 10 euro 9 km naar een pakketpunt rijden……

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:29

Als ze het niet goedkeuren moeten ze het terugsturen. Dus dan heb je je artikel terug.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:31

Ik zit ook te wachten op een pakketje wat maar niet verzonden wordt.
Maar ze heeft wel een verzendlabel gedownload.
Ze moet het voor morgen versturen maar ben bang dat er niks verzonden wordt.
Hoe gaat dat dan als er wel een label is gedownload maar ze niks verzend?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:32

Dan wordt de koop automatisch geannuleerd en heb je je geld terug.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:33

Oké, ik had liever mijn pakketje gehad maar ja. Mijn geld terug is in ieder geval wel fijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:28

Opent de app bij jullie wel? Bij mij niet. Blijft maar draaien.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:29

Nee werkt niet

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:29

Zonnetje81 schreef:
Opent de app bij jullie wel? Bij mij niet. Blijft maar draaien.

Nope. Zal wel een storing zijn.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:41

Hier werkt de app wel, maar ik kan nergens mij.n portemonnee en mijn verkochte en gekochte items bekijken? Hebben meer mensen dit?