Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Nou, laten we wel zijn, iedere besmetting is er 1 teveel omdat het van daaruit ook weer verder gaat.. maar ik heb, volgens mij, in dit topic (?) een staatje gezien dat scholen en werk redelijk bovenaan staan, en ik heb ook wel eens gelezen over grote familiebijeenkomsten en feesten (bruiloften).. dus eerlijk, ik heb nu eigenlijk geen idee. Vooral niet hoe het in de laatste twee weken is gegaan (met minder mensen op visite, of dat dus verschil gemaakt heeft).
mvdende schreef:Ik snap niet waarom er nu weer extra maatregelen moeten komen.
'Ze' riepen: als het door blijft stijgen komen er extra maatregelen
Nu zijn de cijfers al een week afgevlakt en sinds gisteren zelfs gedaald en dan komen ze alsnog met extra maatregelen.
Ze houden zich niet aan hun eigen afspraken!
Nu kom ik niet vaak in de bioscoop ofzo, maar met maximaal 2 mensen op straat is echt zwaar klote! Ik woon al alleen en dan kan ik mijn ouders dus ook niet meer zien/ samen gaan wandelen enzo!
En die 2 weken? Ze zullen wel 2 maanden bedoelen. Horeca zou ook maar 2 weken dicht blijven, dat werd 4 weken en nu alweer 2 maanden...
Cer schreef:Oh dus dan zijn scholen helemaal niet zo'n hoog risico? Dan heb ik het verkeerd onthouden..
Overigens, wat is het verschil tussen 'thuis' en 'familie/vrienden' ?
Van familie/vrienden zou het 'bezoek' kunnen zijn.. maar 'thuis'?
Winkels, musea, theater en pretparken zijn niet te meten misschien, of is het amper risico?
mvdende schreef:Ik snap niet waarom er nu weer extra maatregelen moeten komen.
'Ze' riepen: als het door blijft stijgen komen er extra maatregelen
Nu zijn de cijfers al een week afgevlakt en sinds gisteren zelfs gedaald en dan komen ze alsnog met extra maatregelen.
Ze houden zich niet aan hun eigen afspraken!
Nu kom ik niet vaak in de bioscoop ofzo, maar met maximaal 2 mensen op straat is echt zwaar klote! Ik woon al alleen en dan kan ik mijn ouders dus ook niet meer zien/ samen gaan wandelen enzo!
En die 2 weken? Ze zullen wel 2 maanden bedoelen. Horeca zou ook maar 2 weken dicht blijven, dat werd 4 weken en nu alweer 2 maanden...
Ineke2 schreef:Tja... het is meer dat de bevolking zich niet aan de afspraken houd of het randje steeds maar weer opzoekt.
De regering vind de maatregelen echt niet leuk ofzo om op te moeten leggen.
Cer schreef:Dat thuis in huis is snap ik, maar het komt wel dat huis in.. dus komt het van buiten. Via werk contact? Via iemand van dat gezin die op visite is geweest -> Vrienden buiten de deur..
zo bedoel ik het meer, en daarom vind ik dat percentage lastig te lezen.
Ik heb er verder geen commentaar of iets op, alleen dat ik het lastig interpreteerbaar vind..
Relaxed schreef:Purny, het is appels met peren vergelijken, we zitten nu in een heel andere tijd. Dit voorjaar was het nieuw en spannend en wat hierboven ook al wordt gezegd, toen was er geen kip op de weg. Daarbij gingen we het voorjaar in, waardoor iedereen weer meer buiten kwam en wat tevens sowieso het einde van het griepseizoen is. Nu zitten we nog maar aan het begin van het griepseizoen, we hebben de hele winter nog voor de boeg en toch gaat het met de huidige maatregelen alweer de goede kant op.
Blussem schreef:Ik ben met mvdende wel eens.
Ondanks goed gedrag en minder besmetting alsnog meer maatregelen voelt aan of net zo goed wat minder braaf hadden kunnen zijn.
Je zou maar braaf 2 weken thuis hebben gezeten.