Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:23

in dit topic is me al vaker duidelijk geworden dat Joman geen flauw idee heeft hoe het er aan toe gaat in de Nederlandse ouderenzorg. Kun je hem moeilijk kwalijk nemen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:23

Joman. Je communiceert nogal bot. Vandaar dat reacties wellicht anders is dan je zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:24

secricible schreef:
in dit topic is me al vaker duidelijk geworden dat Joman geen flauw idee heeft hoe het er aan toe gaat in de Nederlandse ouderenzorg. Kun je hem moeilijk kwalijk nemen.

Uhm mijn opa en oma zijn 94 en 92. Er al eens over nagedacht dat ik juist daarom mijn ideeën daarover heb?

Grappig al je aannames. Niet alleen dat ik geen flauw benul ben maar ook dat ik een man ben.

Zo blijkt de kwaliteit gelukkig uit je eigen berichtgeving :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:25

rien10 schreef:
Joman. Je communiceert nogal bot. Vandaar dat reacties wellicht anders is dan je zou willen.

Jullie mogen reageren wat jullie willen. Maar wel op de inhoud. En dat doe jij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:26

SusanH schreef:
Joman schreef:

Wie zegt dat nou weer? Dat gehandicapten niks opleveren?

Nou, lees even terug zou ik zeggen. Hier staat in het topic letterlijk genoemd dat ze alleen maar geld kosten.

Oh ik dacht al dat je het over mijn bericht had. Dit heb ik idd nooit gezegd en overigens denk ik er zo ook helemaal niet over. Zegt meer over de reactie en de denkwijze van de persoon die dat bericht plaatste.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:26

Joman schreef:
rien10 schreef:
Hoe oud ben jij Joman? Hoe lang ga jij nog bijdragen aan de economie? En hoe ga je dat oplossen als jij niet meer bijdraagt? Zomaar wat vragen die bij mij opkomen.

Kijk even in m’n profiel zou ik zeggen. Door mijn inkomens schaal draag ik volgens mij meer bij dan de meesten in dit topic ;) En als ik zwaar hulp behoevend word, dan hoop ik dat ze mij meteen platspuiten en dat ik niet meer wakker word :)

Als je in je werk zo volledig bent als in je berichten hier waardoor je je kennelijk misunderstood voelt, dan huur ik je in ieder geval niet in als jurist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:27

Karl66 schreef:
Joman schreef:

Dan moeten mensen dat zeggen, dat ze zich niet kunnen vinden in mijn manier van berichtgeving. De inhoud is wat mij betreft niets mis mee, en dat is volledig in lijn met de lijn die de artsen volgen.

En ja. Mijn ouders gingen ieder weekend 2 dagen op en neer naar mijn opa, 2 uur heen en 2 uur terug. Daarnaast werkten zij fulltime + en dit hebben ze 4 jaar volgehouden. Dit was inderdaad een opluchting.

Nee, het is niet de schuld van de anderen, jij hebt die reactie geschreven, niet de anderen. Als echt iedereen over jou reactie valt, dan zou je natuurlijk ook zelf daar een conclusie uit kunnen trekken...

Ik geef niemand ergens de schuld van? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:27

Janine1990 schreef:
Joman schreef:

Kijk even in m’n profiel zou ik zeggen. Door mijn inkomens schaal draag ik volgens mij meer bij dan de meesten in dit topic ;) En als ik zwaar hulp behoevend word, dan hoop ik dat ze mij meteen platspuiten en dat ik niet meer wakker word :)

Als je in je werk zo volledig bent als in je berichten hier waardoor je je kennelijk misunderstood voelt, dan huur ik je in ieder geval niet in als jurist.

Gelukkig sta ik ook geen privé personen bij :+
Ook weer zo‘n lekker inhoudelijk bericht, gespeeld op de persoon.
Lekker bezig mensen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-20 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:28

Wie zegt dat ik je als privé persoon wil inhuren?

rien10

Joman schreef:
rien10 schreef:

Jullie mogen reageren wat jullie willen. Maar wel op de inhoud. En dat doe jij niet.

Daar heb je helemaal gelijk in.

_Cathalijne

Wat ik bijzonder vind is dat er een artikel wordt gepost waarin de maatregelen die genomen zijn in twijfel worden genomen. Vervolgens gaan mensen daarop in. Een logisch gevolg van het niet nemen van maatregelen was dat de keuze gemaakt moest gaan worden: gaan wij mensen met mindere kansen nog opnemen op de IC.

Dit hebben we door de maatregelen weten te voorkomen. Maar houdt niet weg dat iets later maatregelen dat we wel keuzes hadden moeten maken. En ja op basis van triage gaan de mensen die de hoogste overlevingskans hebben voor op mensen met minder overlevingskans. Is dat eerlijk, nee. MOeten we dat voorkomen, Ja. Moeten we lopen speculeren over of de maatregelen al dan wel niet overdreven waren.... Nee.

Maar inmiddels is het geëvolueerd tot een full blown discussie over wie er wel of niet recht heeft op leven. Ik blijf erbij dat iedereen recht heeft op IC behandeling, maar dat het zeker verstandig is om van te voren te overleggen of het nut heeft. Zeker met ouderen/zwakkeren in de samenleving. Wees open en eerlijk. Maar laat de eindbeslissing bij de persoon zelf, of als dat niet mogelijk is bij diegenen die daar zeggenschap over hebben.

Maargoed, is het mogelijk om weer terug on topic te gaan? en de discussie die nu behoorlijk op de man gespeelt wordt, en die wellicht heftiger is omdat nuance in een text bericht aanbrengen bijzonder moeilijk is, te laten voor wat het is, of over pb uit te vechten?
Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 09-04-20 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:29

Janine1990 schreef:

Omdat jij helaas zo vrijgevig bent met info op dit forum dat iedereen weet, dat je in loondienst bent ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:29

Deze discussie leidt nergens naartoe. Ik denk dat we het beter weer over het onderwerp corona kunnen hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:30

Joman schreef:
Geen idee. Ik snap niet meer waar mensen het hier allemaal over hebben. Volgens mij hebben sommigen hier een conclusie getrokken uit iets wat ik nimmer heb gezegd. Namelijk dat mensen die de maatschappij geld kosten, sowieso geen recht op enig leven hebben? Er wordt zo enorm overtrokken gereageerd. Ik lees in de reacties nergens een relatie met Corona terug. Dus of mensen zich in dit topic beseffen dat het een Corona topic is, vraag ik me af.

En overigens hoop ik het voor je oma :) Respectabele leeftijd. Hopelijk blijft ze gezond.

Nee zo las ik je reactie niet hoor. Waar ik vooral op reageerde was het stukje over levenskwaliteit. Het verbaast mij hoe graag mensen nog willen leven als is de levenskwaliteit in mijn ogen nihil. Lastig inschatten dus voor een ander. Maar als een arts geen keus heeft dan zou hij/zij dat wel moeten doen natuurlijk.

Wat mijn oma betreft, dank je wel. Ik hoop inderdaad dat ze dit niet krijgt. Niet omdat ze perse nog jaren mee moet gaan, maar omdat het me een hele eenzame dood lijkt. Mocht ze het wel krijgen dan wil ze liever gewoon thuis sterven, en helemaal niet naar een ziekenhuis laat staan een IC. Maar geen idee hoe die laatste zorg dan thuis te regelen is met een besmettelijke ziekte.
Laatst bijgewerkt door Jessix op 09-04-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Joman schreef:
Cer schreef:
Oh, nu zitten we toch in díe discussie.. :+

Pff nou. Wat een gedoe weer... Als ze ergens bovenop kunnen springen. Jeetje mina. Neem allemaal een 5 minute break en ga lekker in het zonnetje zitten.

Goed bedoelde tip: volg je eigen raad ook even op. Dan is straks iedereen weer ontspannen aan het kletsen over Corona. Daar zou het over moeten gaan toch?

Olle

Janine1990 schreef:
MarliesR schreef:
Aantal coronapatiënten op de IC opnieuw toegenomen
Het aantal coronapatiënten dat op de intensive care ligt is weer iets toegenomen. Vandaag liggen er 9 mensen meer op de intensive care dan gisteren. In totaal zijn er nu 1417 bedden bezet. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Gisteren nam het aantal coronapatiënten op de IC's voor het eerst juist af: toen lagen er 16 coronapatiënten minder op de intensive care dan de dag daarvoor. Van de 1417 coronapatiënten liggen er 56 in Duitsland op een IC.

Bron: NOS liveblog

Maar eigenlijk maar 7 meer dan eergisteren... Dat vind ik toch nog redelijk stabiel te noemen, of denk ik dan helemaal verkeerd?
De afvlakking die we nu al zien in Ziekenhuisopnames is natuurlijk nog niet te verwachten op de ic.

Ze verwachten toch nog steeds een piek eind mei op de IC's??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:31

CharleyT schreef:
Joman schreef:

Pff nou. Wat een gedoe weer... Als ze ergens bovenop kunnen springen. Jeetje mina. Neem allemaal een 5 minute break en ga lekker in het zonnetje zitten.

Goed bedoelde tip: volg je eigen raad ook even op. Dan is straks iedereen weer ontspannen aan het kletsen over Corona. Daar zou het over moeten gaan toch?

In mijn berichten gaat het daarover? Mijn reacties zien op Corona patiënten :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:31

Joman schreef:
Janine1990 schreef:

Omdat jij helaas zo vrijgevig bent met info op dit forum dat iedereen weet, dat je in loondienst bent ;)

Beetje Veel OFFTOPIC nu.

CharleyT

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:33

@ Joman: in het zonnetje zitten, break nemen, toe doe nou. Effies los van deze hectiek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:35

Olle schreef:
Janine1990 schreef:
Maar eigenlijk maar 7 meer dan eergisteren... Dat vind ik toch nog redelijk stabiel te noemen, of denk ik dan helemaal verkeerd?
De afvlakking die we nu al zien in Ziekenhuisopnames is natuurlijk nog niet te verwachten op de ic.

Ze verwachten toch nog steeds een piek eind mei op de IC's??

Ik meende dat dat eerder ook naar voren werd geschoven...
Of was die piek eind mei op basis van de maatregelen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:38

Joman schreef:
Janine1990 schreef:

Ik schaam me daar ook niet voor hoor. Heb zekerheid en vrij veel bevoegdheden en groeimogelijkheden, ik klaag niet

Het is wat, dat je met een uitspraak over je wensen met betrekking tot zorg voor ouderen, zover komt dat je met dit soort dingen moet schermen.

Concreet ingaan op tegenargumenten had je veel meer begrip en respect opgeleverd naar aanleiding van een relatief losse flodder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:39

CharleyT schreef:
@ Joman: in het zonnetje zitten, break nemen, toe doe nou. Effies los van deze hectiek.

Nee hoor. Ik laat me niet wegjagen :) Ik wil graag gewoon een discussie voeren over Corona. Dat een aantal hier persoonlijk menen te moeten worden, lijkt mij een brevet van onvermogen. Reageren op de man ipv op de inhoud. Niet erg netjes.
Mijn berichten gingen precies over de inhoud. Totdat anderen meenden daar vanaf te moeten wijken. Spreek hen liever aan of geef zelf een inhoudelijke bijdrage :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:41

Janine1990 schreef:
Joman schreef:

Ik schaam me daar ook niet voor hoor. Heb zekerheid en vrij veel bevoegdheden en groeimogelijkheden, ik klaag niet

Het is wat, dat je met een uitspraak over je wensen met betrekking tot zorg voor ouderen, zover komt dat je met dit soort dingen moet schermen.

Concreet ingaan op tegenargumenten had je veel meer begrip en respect opgeleverd naar aanleiding van een relatief losse flodder.

Meiske, jij begint persoonlijk te worden hè. Dat je mij niet als jurist zal inschakelen. Niet de boel omdraaien en zeggen dat ik scherm met allerlei zaken. Want je begint er zelf mee :)

Ik ga zeer concreet in op tegenargumenten. Mits niet op de man. Er is totaal geen sprake van een losse flodder.
Kritisch naar jezelf kijken is ook wat hè :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-20 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:42

Kunnen beide partijen gewoon via pm verder gaan of ophouden?

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:57

Princess_ schreef:
Kunnen beide partijen gewoon via pm verder gaan of ophouden?

Zou fijn zijn... Ik klik naar de laatste pagina voor nieuws/updates etc. en moet 3 pagina's met persoonlijke discussie terug om de eerste corona berichten te kunnen vinden. :\