Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:in dit topic is me al vaker duidelijk geworden dat Joman geen flauw idee heeft hoe het er aan toe gaat in de Nederlandse ouderenzorg. Kun je hem moeilijk kwalijk nemen.
SusanH schreef:Joman schreef:
Wie zegt dat nou weer? Dat gehandicapten niks opleveren?
Nou, lees even terug zou ik zeggen. Hier staat in het topic letterlijk genoemd dat ze alleen maar geld kosten.
Joman schreef:rien10 schreef:Hoe oud ben jij Joman? Hoe lang ga jij nog bijdragen aan de economie? En hoe ga je dat oplossen als jij niet meer bijdraagt? Zomaar wat vragen die bij mij opkomen.
Kijk even in m’n profiel zou ik zeggen. Door mijn inkomens schaal draag ik volgens mij meer bij dan de meesten in dit topicEn als ik zwaar hulp behoevend word, dan hoop ik dat ze mij meteen platspuiten en dat ik niet meer wakker word
Karl66 schreef:Joman schreef:
Dan moeten mensen dat zeggen, dat ze zich niet kunnen vinden in mijn manier van berichtgeving. De inhoud is wat mij betreft niets mis mee, en dat is volledig in lijn met de lijn die de artsen volgen.
En ja. Mijn ouders gingen ieder weekend 2 dagen op en neer naar mijn opa, 2 uur heen en 2 uur terug. Daarnaast werkten zij fulltime + en dit hebben ze 4 jaar volgehouden. Dit was inderdaad een opluchting.
Nee, het is niet de schuld van de anderen, jij hebt die reactie geschreven, niet de anderen. Als echt iedereen over jou reactie valt, dan zou je natuurlijk ook zelf daar een conclusie uit kunnen trekken...
Janine1990 schreef:Joman schreef:
Kijk even in m’n profiel zou ik zeggen. Door mijn inkomens schaal draag ik volgens mij meer bij dan de meesten in dit topicEn als ik zwaar hulp behoevend word, dan hoop ik dat ze mij meteen platspuiten en dat ik niet meer wakker word
Als je in je werk zo volledig bent als in je berichten hier waardoor je je kennelijk misunderstood voelt, dan huur ik je in ieder geval niet in als jurist.
Joman schreef:Geen idee. Ik snap niet meer waar mensen het hier allemaal over hebben. Volgens mij hebben sommigen hier een conclusie getrokken uit iets wat ik nimmer heb gezegd. Namelijk dat mensen die de maatschappij geld kosten, sowieso geen recht op enig leven hebben? Er wordt zo enorm overtrokken gereageerd. Ik lees in de reacties nergens een relatie met Corona terug. Dus of mensen zich in dit topic beseffen dat het een Corona topic is, vraag ik me af.
En overigens hoop ik het voor je omaRespectabele leeftijd. Hopelijk blijft ze gezond.
Joman schreef:Cer schreef:Oh, nu zitten we toch in díe discussie..
Pff nou. Wat een gedoe weer... Als ze ergens bovenop kunnen springen. Jeetje mina. Neem allemaal een 5 minute break en ga lekker in het zonnetje zitten.
Janine1990 schreef:MarliesR schreef:Aantal coronapatiënten op de IC opnieuw toegenomen
Het aantal coronapatiënten dat op de intensive care ligt is weer iets toegenomen. Vandaag liggen er 9 mensen meer op de intensive care dan gisteren. In totaal zijn er nu 1417 bedden bezet. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Gisteren nam het aantal coronapatiënten op de IC's voor het eerst juist af: toen lagen er 16 coronapatiënten minder op de intensive care dan de dag daarvoor. Van de 1417 coronapatiënten liggen er 56 in Duitsland op een IC.
Bron: NOS liveblog
Maar eigenlijk maar 7 meer dan eergisteren... Dat vind ik toch nog redelijk stabiel te noemen, of denk ik dan helemaal verkeerd?
De afvlakking die we nu al zien in Ziekenhuisopnames is natuurlijk nog niet te verwachten op de ic.
CharleyT schreef:Joman schreef:
Pff nou. Wat een gedoe weer... Als ze ergens bovenop kunnen springen. Jeetje mina. Neem allemaal een 5 minute break en ga lekker in het zonnetje zitten.
Goed bedoelde tip: volg je eigen raad ook even op. Dan is straks iedereen weer ontspannen aan het kletsen over Corona. Daar zou het over moeten gaan toch?
Olle schreef:Janine1990 schreef:Maar eigenlijk maar 7 meer dan eergisteren... Dat vind ik toch nog redelijk stabiel te noemen, of denk ik dan helemaal verkeerd?
De afvlakking die we nu al zien in Ziekenhuisopnames is natuurlijk nog niet te verwachten op de ic.
Ze verwachten toch nog steeds een piek eind mei op de IC's??
Joman schreef:Janine1990 schreef:Wie zegt dat ik je als privé persoon wil inhuren?
Omdat jij helaas zo vrijgevig bent met info op dit forum dat iedereen weet, dat je in loondienst bent
CharleyT schreef:@ Joman: in het zonnetje zitten, break nemen, toe doe nou. Effies los van deze hectiek.
Janine1990 schreef:Joman schreef:
Omdat jij helaas zo vrijgevig bent met info op dit forum dat iedereen weet, dat je in loondienst bent
Ik schaam me daar ook niet voor hoor. Heb zekerheid en vrij veel bevoegdheden en groeimogelijkheden, ik klaag niet
Het is wat, dat je met een uitspraak over je wensen met betrekking tot zorg voor ouderen, zover komt dat je met dit soort dingen moet schermen.
Concreet ingaan op tegenargumenten had je veel meer begrip en respect opgeleverd naar aanleiding van een relatief losse flodder.