Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:43

Saul schreef:
Ik weiger het te gebruiken als ik eerst een kopie van mijn id door moet sturen naar mp.

Sinds wanneer is dat dan?
Nu is het al een hele tijd geleden bij mij, maar ik heb toen alleen een rek-nr moeten koppelen.

Ceetje_bokt

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:03

Ik vind het juist ideaal omdat je dan meteen alle gegevens hebt van de koper. Bij sommigen gaat daar ook lange tijd overheen voordat je alles hebt. Ik wil graag zaken snel afhandelen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:05

sasja0705 schreef:
Saul schreef:
Ik weiger het te gebruiken als ik eerst een kopie van mijn id door moet sturen naar mp.

Nu is het al een hele tijd geleden bij mij, maar ik heb toen alleen een rek-nr moeten koppelen.

Vanaf een bepaald bedrag meen ik. Ik moest het pas doen toen ik een smartphone wilde verkopen via betaalverzoek. Dat is denk ik ook gevoelig voor oplichting en dan willen ze het controleren.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:06

Het is dat ik nu alleen producten op MP heb staan die er al heel lang op staan; mocht iemand het willen prima.

Zaterdag rond de middag bericht van iemand die iets wil ophalen. Prima, einde van de middag afgesproken. Ding van zolder gehaald en proper gemaakt. Eind van de middag berichtje dat het niet ging lukken en of morgen (zondag) ook kon.
Prima, laat maar weten hoe laat. Ondertussen vrijdag. Denk dat ze het niet meer hoeft...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:43

Saul schreef:

beert schreef:
sasja0705 schreef:

Vanaf een bepaald bedrag meen ik. Ik moest het pas doen toen ik een smartphone wilde verkopen via betaalverzoek. Dat is denk ik ook gevoelig voor oplichting en dan willen ze het controleren.

Ik heb al regelmatig zadels via MP verkocht en dat gaat ook om bedragen van €500 en meer, toch nooit problemen gehad en ook nooit een ID in hoeven sturen. Ik werk op marktplaats ook alleen via betaalverzoek van MP zelf, wil iemand daar niet mee werken, dan gaat de deal over.

Meest irritant vind ik als ze bij de advertentie betalen via iDeal aan hebben staan en dan toch weigeren een MP betaalverzoek te sturen, maar het overgemaakt willen hebben op de bankrekening of via tikkie.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:48

Ik krijg dat betalen via iDeal niet verborgen.

Heb voorheen heel veel verkocht. En idd mp gaf aan dat het te veel was en ik daarom een kopie van mijn id op moest sturen.

Echt niet. Geen haar op mijn hoofd.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:38

.
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:10

Even opgezocht bij Marktplaats:
Citaat:
Wanneer is een ID verificatie nodig?
De identiteitscontrole is van toepassing bij:
- Betaalverzoeken van meer dan €250,- per keer
- Een totaal handelsvolume van meer dan €1500,-.
- Indien het Online Payment Platform het noodzakelijk vindt om een extra verificatie te doen

Is er sprake van een identiteitscontrole, dan stuurt Marktplaats je per e-mail een verzoek om je identiteit te bevestigen. Dit kan via een identiteitsbewijs of een iDIN check.

Ik vond het eigenlijk niet zo'n probleem om te doen. Helpt ook om bij hogere bedragen een extra controle te hebben en zo oplichting iets te kunnen voorkomen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:10

.
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:37

SweetVanille schreef:
Ik heb wat 2ehands kleding gekocht. Althans, betaald en niet ontvangen.
Vorige week dinsdag betaald, toen nog enthousiaste reactie dat ze het die dag erna gelijk in orde zou maken.
Niks gehoord voor 3 dagen, gevraagd naar de code, geen reactie. Toen 1 reactie, ze had griep, maar ze zou het de dag erna regelen. Je raad het al, we zijn weer 4 dagen verder, geld al teruggevraagd, geen enkele reactie. Ook als je ziek bent kan je toch even iemand op de hoogte stellen?

Heb al melding gedaan bij Marktplaats, wacht nog een paar dagen voor aangifte (Er kan ook iets gebeurd zijn..voordeel vd twijfel)

Maar iemand (evt) oplichten voor wat 2ehands kleding.. Moet niet gekker worden. Heb het ook eens met een brievenbus gehad, rare wereld.

Meid woont trouwens in Rosmalen, wijk Sparrenburg. Mocht dat iemand iets zeggen, graag pbtje. Wil graag uitvogelen wat de situatie is.

Helaas, toch opgelicht... Om wat 2ehands kleding van nog geen 30 euro... Ongelofelijk zielig, heb dan altijd maar medelijden met zulke mensen, dat ze op die manier aan hun geld moeten komen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:41

Wie zegt dat ze om die 30 euro verlegen zitten!! Misschien maken ze op deze manier wel meer per maand dan jij ;(

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:52

DubbelFun schreef:
Wie zegt dat ze om die 30 euro verlegen zitten!! Misschien maken ze op deze manier wel meer per maand dan jij ;(

Dan nog, ontzettend zielig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:53

Tuurlijk zijn ze zielig, maar niet in die zin om er medelijden mee te hebben ??

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:54

Ik zit hier nog steeds te wachten op iemand die om 18u iets op zou komen halen. :+

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:02

Ik heb vanmiddag wat gekocht en geld overgemaakt naar het opgegeven rekeningnummer. Koper zegt dat hij het geld niet heeft ontvangen en dat ik mijn rekening moet laten blokkeren omdat ik dan gehackt zou zijn. Nou ben ik hier nog niet zo bang voor. Eerder deze week duurde het overmaken naar een andere bank ook 1 werkdag. Voorheen stond het er wel altijd direct op. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb ING.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:25

L...
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:54

Ik verwacht trouwens dat ik niets meer van 'een koper' hoor, maar ik had iemand met interesse in een zadel, gaat om wat groter bedrag, zo'n 1500 euro. Maar iemand die nog maar 3 weken op MP zit, geen reviews, geen advertenties er op.
Stél dat iets doorgaat, hoe zouden jullie daar mee omgaan. Normaal ben ik absoluut niet moeilijk met verzenden, verzekerd wat mij betreft. Maar iemand die compleet nieuw op MP is.. ik ben dan bang dat iemand een account aanmaakt speciaal voor de reden om dit soort dure dingen te kopen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:05

siskeh schreef:
Ik verwacht trouwens dat ik niets meer van 'een koper' hoor, maar ik had iemand met interesse in een zadel, gaat om wat groter bedrag, zo'n 1500 euro. Maar iemand die nog maar 3 weken op MP zit, geen reviews, geen advertenties er op.
Stél dat iets doorgaat, hoe zouden jullie daar mee omgaan. Normaal ben ik absoluut niet moeilijk met verzenden, verzekerd wat mij betreft. Maar iemand die compleet nieuw op MP is.. ik ben dan bang dat iemand een account aanmaakt speciaal voor de reden om dit soort dure dingen te kopen.

Betalen voor verzenden dan is er niks aan de hand toch ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:06

Als je geld op de rekening staat dan maakt het toch niets uit?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:14

siskeh schreef:

Risico voor de koper is meestal groter dan die van verkoper.
Bij zulke bedragen zou ik sowieso liever niet verzenden maar afhalen prefereren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:24

Ik prefereer ook zeker afhalen.
Jullie hebben wel gelijk met dat risico groter is voor de koper dan verkoper.
Maar ondanks dat het niet helemaal waterdicht is vind ik het toch heel anders dat iemand al 20+ reviews heeft, er een woonplaats bij staat etc.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 23:37

Iemand moet toch ergens beginnen... Een jonge meid die hard gespaard heeft en zich nu aangemeld heeft op marktplaats om een zadel te zoeken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:36

siskeh schreef:
Ik prefereer ook zeker afhalen.
Jullie hebben wel gelijk met dat risico groter is voor de koper dan verkoper.
Maar ondanks dat het niet helemaal waterdicht is vind ik het toch heel anders dat iemand al 20+ reviews heeft, er een woonplaats bij staat etc.

Zou afhalen met zo n groot bedrag juist meer risico vinden, er vanuit gaande dat ze dan contant gaan betalen…
Er is zoveel vals geld in omloop.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:51

Ik ga morgen iets ophalen op mijn oude middelbare school. De verkoper is daar docent en ik ken haar ook. _O-

Dus sta daar weer eens om 8:30 voor de deur. Vond ik heel grappig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:26

Alja schreef:
Zou afhalen met zo n groot bedrag juist meer risico vinden, er vanuit gaande dat ze dan contant gaan betalen…
Er is zoveel vals geld in omloop.

Je kunt ter plekke toch het geld overmaken!