Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:15

Azijn maakt geurtjes neutraal! En icm met soda ook zeer goed reinigend.
Een vaatwasser gaat ook stinken als je hem nauwelijks gebruikt omdat er altijd wel wat achterblijft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:20

Macs schreef:
Azijn maakt geurtjes neutraal! En icm met soda ook zeer goed reinigend.
Een vaatwasser gaat ook stinken als je hem nauwelijks gebruikt omdat er altijd wel wat achterblijft.

Maar als je alleen bent, dan is even snel afwassen efficiënter en beter voor het milieu dan dagelijks een meer dan half lege vaatwasser draaien, haha. Dat ding staat maar eens per 3 maanden aan.
Ik zal er eens azijn in gooien of een run doen met soda.

APCIII

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:25

Laat je die vaatwasser altijd op een (ventilatie)kiertje open staan, of zit 'ie dicht als je hem niet gebruikt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:31

APCIII schreef:
Laat je die vaatwasser altijd op een (ventilatie)kiertje open staan, of zit 'ie dicht als je hem niet gebruikt?

nee, nooit. altijd klein kiertje, maar sinds paar dagen stinkt ie dus :( Nooit eerder gehad sinds begin 2009 dat ik hem heb. Is erg weinig gebruikt (maar zou nooit een keuken zonder willen, is gewoon een musthave ook al vind ik het een onding)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:34

Dan denk ik dat er wat troep in het zeefje zit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:41

APCIII schreef:
Dan denk ik dat er wat troep in het zeefje zit.

kan ik niet vinden. Dat is dus het rare. Maar zal er eens soda ingooien. Rotding. Deur staat nu open om te drogen (heb net een lege run gedraaid)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:57

Azijn werkt het beste tegen geurtjes.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:58

Je hebt speciale schoonmaakmiddelen voor afwasmachines. Dan moet je hem met zo'n schoonmaakmiddel leeg laten draaien. Dan gaan alle vieze restjes in alle hoeken ed weg.

Over zakelijke KM: Een werkgever kan een verzekering hebben voor schade bij de auto's van zijn werknemers. Maar de meeste hebben het niet. De mijne ook niet, ik neem vaak mijn eigen auto mee, maar dat heeft te maken met tijdsbesparing. Als ik een auto van het werk neem, moet ik deze dezelfde dag nog terugbrengen en das vaak om...

@stopcontacten: ik zou ze na laten kijken door iemand met verstand ervan. Het kan zijn dat je simpelweg te stekker er niet diep genoeg in kunt steken, maar misschien is er ook iets anders mee. Liever kortsluiting/brandje voor zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:08

Riddershow, het bleek inderdaad redelijk brandgevaarlijk te zijn! Er zat een losse contact waarvan de pinnen te wijd waren. Behoorlijk gesmolten.

Het andere contact is ook waardeloos in elkaar geprutst. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk kennelijk. Dat is nu ook hersteld. Hoop voor het voorjaar een nieuwe keuken te hebben. Dan kan alles er mooi uit en goed aangelegd worden!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:43

@Janine: ben jij blij dat je er op tijd bij was!

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:19

Waarom hebben giraffen hoorns (die kleine dingen tussen hun oren)? Hoe zijn deze ontstaan?
Waarom hebben ze een blauwe tong?

En zeg je sorry als je iemand PERONGELUK enorm veel pijn doet? (Fysieke pijn) Dus als jij iemand pijn doet maar het niet jouw schuld was.
Bijvoorbeeld pers1 duwt pers2 tegen slachtoffer. En slachtoffer krijgt hierdoor veel pijn. Vinde jullie dan dat pers2 sorry moet zeggen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:24

julie0307 schreef:
Waarom hebben giraffen hoorns (die kleine dingen tussen hun oren)? Hoe zijn deze ontstaan?
Waarom hebben ze een blauwe tong?

En zeg je sorry als je iemand PERONGELUK enorm veel pijn doet? (Fysieke pijn) Dus als jij iemand pijn doet maar het niet jouw schuld was.
Bijvoorbeeld pers1 duwt pers2 tegen slachtoffer. En slachtoffer krijgt hierdoor veel pijn. Vinde jullie dan dat pers2 sorry moet zeggen?

Ik zou dan sorry zeggen in de trant van 'het was niet mijn bedoeling om je pijn te doen'. Ik vraag me ook af of het misschien een vertaling is vanuit het Engels wanneer je tegen iemand zegt 'I'm sorry/I feel sorry for you', waarmee je kunt uitdrukken dat je met diegene te doen hebt.

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:28

Jolien87 schreef:
Ik zou dan sorry zeggen in de trant van 'het was niet mijn bedoeling om je pijn te doen'. Ik vraag me ook af of het misschien een vertaling is vanuit het Engels wanneer je tegen iemand zegt 'I'm sorry/I feel sorry for you', waarmee je kunt uitdrukken dat je met diegene te doen hebt.

Zoiets bedoel ik inderdaad! Vroeg me af of er nog waren die het oké vinden om helemaal niks te zeggen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:46

Heb je nog wimpers van toen je net geboren was?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:48

SavannahNx schreef:
Heb je nog wimpers van toen je net geboren was?

Nee. Wimpers vallen op de duur uit waarna er weer nieuwe wimpers groeien. Net als alle cellen in je lijf, die blijven vernieuwen. Technisch gezien heeft niemand meer hetzelfde lijf als toen hij/zij geboren werd.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:00

Wat is de allerlekkerste (voor zover mogelijk) oploskoffie? :D

Na een jaar hebben we school er eindelijk van overtuigd dat het een goed idee is om ook een waterkoker neer te zetten. Tijd voor heel veel thee en koffie dus. Maar welke oploskoffie is nog een beetje smaakvol?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:46

Avis schreef:

Na een jaar hebben we school er eindelijk van overtuigd dat het een goed idee is om ook een waterkoker neer te zetten. Tijd voor heel veel thee en koffie dus. Maar welke oploskoffie is nog een beetje smaakvol?

Waarom oploskoffie? Voor een paar centen heb je een opgietfilter en kun je met die waterkoker gewoon echte koffie zetten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:17

Vaccinaties voor op reis, die ik vergoedt krijgt van de verzekering, krijg ik daarvan letterlijk m'n geld terug of is het eigen risico?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:36

casperzazoe schreef:
Vaccinaties voor op reis, die ik vergoedt krijgt van de verzekering, krijg ik daarvan letterlijk m'n geld terug of is het eigen risico?

Mijn vriend kreeg het gewoon volledig vergoed!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:09

casperzazoe schreef:

Volledig vergoed :j Als ze vergoed worden komt het namelijk uit een aanvullende verzekering en daarvoor geldt geen eigen risico. Eigen risico geldt alleen voor de basisverzekering.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:29

oomens schreef:
Avis schreef:

Waarom oploskoffie? Voor een paar centen heb je een opgietfilter en kun je met die waterkoker gewoon echte koffie zetten.

Dat ik hier niet aan heb gedacht, wat stom. Dank je wel!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:32

Nog nooit zo gelukkig geweest in mijn leven ALS of DAN met jou?

Ik twijfel.
Iemand plaatste dat op instagram en nu is er een discussie ontstaan :+ zij heeft “als met jou”

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:33

SavannahNx schreef:
Nog nooit zo gelukkig geweest in mijn leven ALS of DAN met jou?

Ik twijfel.
Iemand plaatste dat op instagram en nu is er een discussie ontstaan :+ zij heeft “als met jou”

Als. Zo ... als.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:34

Mijn gevoel zegt ook "als"

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:35

Nooit zo gelukkig als met jou.

En/of:

Nooit gelukkiger dan met jou.