Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynn_Nikita schreef:Grote mond had ik gisteren
Ik verkoop motorkleding en laarzen en kreeg een bericht dat iemand interesse had met de zin"is dit artikel nog te koop" en erna "verzend je ook "?
Ik heb erop gereageerd dat het er nog was en ik ook verzond
2e vraag van haar was, wat is je bank?
Ik reageerde met "naam bank"
en de vraag waar heb je interesse in, de laarzen, kleding of beide
en toen vond ik het wel vreemd kreeg geen reactie meer. Ik gevraagd waarom ze eerst mijn bank wil weten alvorens er vragen gesteld worden over de spullen
kreeg ik mij toch en gescheld over mij heen, achterlijk **** Jij verzend gewoon en ik betaal je erna wel etc
Ik heb teruggestuurd dat ik zo absoluut geen zaken doe ( rook behoorlijk naar oplichting ook) en heb geblokkeerd
bigone schreef:Bengell schreef:Ze heeft inmiddels de advertentie van het artikel dat ik heb gekocht weer verwijderd. Nog geen reactie.
Heb Bigone een pb gestuurd !
Al iets gehoord??
Bengell schreef:Ben je op marktplaats tegenwoordig beschermd door dat veilig betalen? Ben bang dat ik opgelicht ben![]()
Heb wat gekocht via veilig betalen. Maar krijg nu geen reactie meer terwijl mijn berichten wel gelezen worden. Plus dat ze een nieuwe advertentie heeft geplaatst van datgene wat ik gekocht heb terwijl ze het vandaag zou verzenden.
Wat doen jullie hiermee? Eerst nog afwachten?
Ashleytjuhh schreef:Lynn_Nikita schreef:Grote mond had ik gisteren
Ik verkoop motorkleding en laarzen en kreeg een bericht dat iemand interesse had met de zin"is dit artikel nog te koop" en erna "verzend je ook "?
Ik heb erop gereageerd dat het er nog was en ik ook verzond
2e vraag van haar was, wat is je bank?
Ik reageerde met "naam bank"
en de vraag waar heb je interesse in, de laarzen, kleding of beide
en toen vond ik het wel vreemd kreeg geen reactie meer. Ik gevraagd waarom ze eerst mijn bank wil weten alvorens er vragen gesteld worden over de spullen
kreeg ik mij toch en gescheld over mij heen, achterlijk **** Jij verzend gewoon en ik betaal je erna wel etc
Ik heb teruggestuurd dat ik zo absoluut geen zaken doe ( rook behoorlijk naar oplichting ook) en heb geblokkeerd
![]()
Mensen zijn echt raar!!
Ik heb een vraagje aan jullie ik heb een zgan prestige buikflap singel te koop. Nieuw kosten ze rond de €250,00 wat zouden jullie hier voor vragen?
studiemiep schreef:uh die singel vaak hebben paarden sport zaken ook 25% korting paar x per jaar en dan zou hij nieuw nog maar 190 kosten afgerond. Dus ja..denk dat je daar dus wel onder "moet" zitten..
Merexa schreef:Ik weet niet of het meetelt, maar ik reageerde op een advertentie waarbij iemand vroeg om hulp bij het uitmesten van (pot)stallen eens in de week. Zelf zou ze dan gewoon dagelijks op strooien.
Dit kon ik wel doen naast mijn eigen paarden gezien het dichtbij is en ''een beetje bijverdienen, ach, waarom niet?'' dacht ik. Misschien klikt het wel met diegene.. Dus ik heb Zaterdag 16 Maart meegeholpen na al leuk contact te hebben gehad en eens langs te zijn geweest. Die vrouw heeft dravers en s'nachts staan ze binnen en overdag kunnen ze naar binnen en buiten lopen. We hadden 10 euro per uur afgesproken, uiteindelijk ben ik er bijna 3 uur geweest terwijl we ook nog koffie hadden gedronken en gezellig gekletst. Dus zou ik 20 euro krijgen, maar ze had geen contant geld in huis.. Dus dat hield ik nog te goed. Ze zou mij bellen voor afgelopen weekend, gezien ze vrij veel weg is zei ze, maar ik heb niks meer gehoord en ben dus ook niet geweest. Nu krijg ik gewoon het gevoel alsof ze mij gebruikt heeft, maar waarom? Die vrouw heeft geld zat maar is verder alleen, op haar man na, maar die wil/kan ook niet elke keer helpen. Het is best een gat waar ze woont en naar mijn idee ging alles goed, dus als ze voor dit weekend weer niks laat horen maar gewoon langs om mijn geld te vragen en anders met een brief met mijn rekeningnummer. Met iemand die zijn afspraken niet na komt hoef ik niet samen te werken..
fohadie schreef:Merexa schreef:Ik weet niet of het meetelt, maar ik reageerde op een advertentie waarbij iemand vroeg om hulp bij het uitmesten van (pot)stallen eens in de week. Zelf zou ze dan gewoon dagelijks op strooien.
Dit kon ik wel doen naast mijn eigen paarden gezien het dichtbij is en ''een beetje bijverdienen, ach, waarom niet?'' dacht ik. Misschien klikt het wel met diegene.. Dus ik heb Zaterdag 16 Maart meegeholpen na al leuk contact te hebben gehad en eens langs te zijn geweest. Die vrouw heeft dravers en s'nachts staan ze binnen en overdag kunnen ze naar binnen en buiten lopen. We hadden 10 euro per uur afgesproken, uiteindelijk ben ik er bijna 3 uur geweest terwijl we ook nog koffie hadden gedronken en gezellig gekletst. Dus zou ik 20 euro krijgen, maar ze had geen contant geld in huis.. Dus dat hield ik nog te goed. Ze zou mij bellen voor afgelopen weekend, gezien ze vrij veel weg is zei ze, maar ik heb niks meer gehoord en ben dus ook niet geweest. Nu krijg ik gewoon het gevoel alsof ze mij gebruikt heeft, maar waarom? Die vrouw heeft geld zat maar is verder alleen, op haar man na, maar die wil/kan ook niet elke keer helpen. Het is best een gat waar ze woont en naar mijn idee ging alles goed, dus als ze voor dit weekend weer niks laat horen maar gewoon langs om mijn geld te vragen en anders met een brief met mijn rekeningnummer. Met iemand die zijn afspraken niet na komt hoef ik niet samen te werken..
Dit verhaal heeft laatst ook op Bokt gestaan. Heb jij dit verhaal al eerder gepost in dit of een ander topic, of zijn er twee gedupeerden met precies hetzelfde verhaal? Want dan kan je best over een oplichter spreken en mp misschien waarschuwen?