Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:25

Waarom sommige puistjes echt "splashen" als je het uitdrukt met veel druk erachter het eruit schiet, en sommige zo''n draadje of sliertje uitkomt?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:26

Ben nogal gefasineerd door die "uitdruk filmpjes" :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:29

savannah030x schreef:
Waarom sommige puistjes echt "splashen" als je het uitdrukt met veel druk erachter het eruit schiet, en sommige zo''n draadje of sliertje uitkomt?

Combinatie van de grootte van het reservoir, diameter en lengte van de uitstroomopening, viscositeit van de inhoud, manier en snelheid van opengaan (schuift een ingedroogde talgprop langzaam uit de porie of scheurt de bovenliggende huid open door de druk?), opgebouwde druk, mate waarin onderliggend weefsel die druk opvangt...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:32

oomens schreef:
savannah030x schreef:

Combinatie van de grootte van het reservoir, diameter en lengte van de uitstroomopening, viscositeit van de inhoud, manier en snelheid van opengaan (schuift een ingedroogde talgprop langzaam uit de porie of scheurt de bovenliggende huid open door de druk?), opgebouwde druk, mate waarin onderliggend weefsel die druk opvangt...

Vertel je dat zo uit je hoofd? :wow:

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:03

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:19

Brrr en ik vind dat geluid erbij ook echt eng.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:23

Dus niet die draad doorknippen :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:16

Ik vraag me af, waarom ik na een uurtje slapen in de middag opeens super duizelig ben wanneer ik rondloop.

Ben gisteren uit geweest, heb vannacht x aantal uurtjes geslapen (weinig maar niet maar 2 ofzo), heb vannacht nog gegeten en water gehad maar ook vanochtend een broodje en vitaminewater een heel flesje gedronken.

Lig nu op de bank maar heb al wat multivitamine drinken gepakt en een koekje om even wat binnen te krijgen maar dit heb ik nog nooit gehad.. waar komt dat vandaan?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:50

sureido schreef:
Ik vraag me af, waarom ik na een uurtje slapen in de middag opeens super duizelig ben wanneer ik rondloop.

Ben gisteren uit geweest, heb vannacht x aantal uurtjes geslapen (weinig maar niet maar 2 ofzo), heb vannacht nog gegeten en water gehad maar ook vanochtend een broodje en vitaminewater een heel flesje gedronken.

Lig nu op de bank maar heb al wat multivitamine drinken gepakt en een koekje om even wat binnen te krijgen maar dit heb ik nog nooit gehad.. waar komt dat vandaan?

Ik lees mee. Na een middagslaapje ben ik vaak ook duizelig en na gewoon mn nacht slaap niet.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:05

Ik weet het niet zeker hoor, maar het eerste wat me te binnen schiet: zou het wat te maken kunnen hebben met de slaapcyclus? Normaal gesproken ga je in de nacht door meerdere fases van diepere en minder diepe slaap. Het meest optimale is als je wakker wordt vanuit een hele lichte slaapfase, wat meestal wel redelijk lukt bij een nachtrust van meerdere uren. Als je 's middags slaapt is dat meestal maar heel kort en heb je een redelijke kans om te ontwaken vanuit zo'n diepe slaap fase en dat vindt ons lichaam niet zo fijn, wat dus kan leiden tot zo'n naar duizelig gevoel.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:49

Wat ik in hemelsnaam voor mijn vader voor kerst moet halen :+ Zijn grote hobby is muziek/drummen..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:52

Smee__ schreef:
Wat ik in hemelsnaam voor mijn vader voor kerst moet halen :+ Zijn grote hobby is muziek/drummen..

Een ex van mij speelde veel gitaar en die heb ik toen een gitaarbijbel gegeven, een enorm dik boek in de vorm van een gitaar :P

Misschien dat er ook zoiets voor drummen is?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:01

Waarom krijg je wallen?
Heb een tijdje heel slecht geslapen en toen kreeg ik ze opeens. Slaap nu weer goed en ze zijn er nog. :+ Hoe kan ik me afmelden?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:04

veel water drinken
edit: en vitamines

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:39

Wanneer mijn buurvrouw er eindelijk achter komt dat ze gewoon slecht speelt op d'r muziekinstrument. En die oefensessies van 1.5 uur echt geen zin hebben :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:26

Als je het aan haar verteld... }>

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:10

Ik heb een tijdje terug hele gave foto's van mijn paard laten maken. Nu wil ik er een paar op canvas laten drukken. Bovenin de hoek staat bij elke foto een logo. Is het heel raar dat ik het logo niet op de canvas wil hebben of is het normaal dat deze er gewoon bij op komt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:10

mariekerocky schreef:
Ik heb een tijdje terug hele gave foto's van mijn paard laten maken. Nu wil ik er een paar op canvas laten drukken. Bovenin de hoek staat bij elke foto een logo. Is het heel raar dat ik het logo niet op de canvas wil hebben of is het normaal dat deze er gewoon bij op komt?

Je moet dan de fotograaf benaderen. En dan kan je de foto kopen, dan stuurt de fotograaf jou er een zonder logo. Dit kost vaak geld.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:11

mariekerocky schreef:

Waarschijnlijk kan je ze bij de fotograaf nabestellen zonder logo :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:11

Heeft de fotograaf je geen originelen gestuurd? Anders misschien even overleggen. Maar het is totaal normaal dat je zo'n logo niet op je canvas wil :)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:12

Mariekerocky, ik denk dat je het logo van de fotograaf bedoelt? In dat geval is het de bedoeling dat die foto enkel op social media gebruikt wordt en zal hij ook mindere kwaliteit zijn. Je kunt het beste contact opnemen met de fotograaf voor de originele foto, zonder logo, op groot formaat geschikt voor afdrukken. Daar hangt meestal een vergoeding aan vast. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:13

mariekerocky schreef:

Is dat logo op de foto of van het canvas zelf? In het eerste geval: Dan zul je de originele bestanden moete opvragen/kopen bij de fotograaf. In het tweede geval: Andere fotoprintzaak zoeken :')

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:14

MarlindeRooz schreef:
mariekerocky schreef:

Je moet dan de fotograaf benaderen. En dan kan je de foto kopen, dan stuurt de fotograaf jou er een zonder logo. Dit kost vaak geld.

Zij maakt de foto's gewoon hobbymatig, er is ook niks na te bestellen want alle foto's die gelukt zijn krijg je gewoon alleen dan met een klein logo. Vandaar dat ik me afvroeg of het heel vreemd is als het logo dan niet op de canvas staat, want om het logo erbij op te krijgen moet ik de foto verkleinen anders valt hij weg zegmaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:20

Ja maar dan heeft zij het origineel nog, die moet zij naar jouw mailen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:43

Aha, ik zal haar dan gewoon even een berichtje sturen :) Maar dan weet ik dat het in ieder geval geen hele rare vraag is haha