Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:41

Gaat maar om 13.95 incl kiala verzenden maar gaat om het principe.
Het is een stukje spaanplaat wat dwars door midden is maar was dan ook alleen maar in een papiertje ingepakt zonder iets beschermens erom heen, kan toch iedereen bedenken dat dat niet goed inpakken is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:45

-O- Zou er zeker nog een berichtje terug aan wagen! Dat jij als ontvanger helemaal geen zaken kan doen met kiala en dat gezien hoe het verpakt was het te verwachten was dat het niet heel aan zou komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:09

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:47

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:57

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:12

Ik ben er zo klaar mee die oliebol, hier hebben ze hoop ik niks van terug. :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:35

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:59

Alja schreef:
Argh wat kapot ontvangen, volgens de verkoopster moet ik maar contact opnemen met de verzenende partij :(

Jij hebt niks met de verzendende partij te maken, dit moet de verzender echt voor je oplossen, maar dat zal wel pittig worden zo te lezen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:51

Verzenden is toch op eigen risico?

Edit: terug gelezen. Dat zijn idd geen goede inpak kunsten, daar (vind ik) de verkoper indd wel verantwoordelijk voor

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 00:15

Batlow schreef:
Verzenden is toch op eigen risico?

Edit: terug gelezen. Dat zijn idd geen goede inpak kunsten, daar (vind ik) de verkoper indd wel verantwoordelijk voor

Verzenden is idd niet geheel op eigen risico.
Daarnaast als een pakket verzekerd is (zal nu het geval niet zijn) maar dan moet de verzender contact opnemen omdat die de klant is van de partij die het verzend, en niet de koper.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:56

Nou ik ben er een tijdje uit geweest maar nu toch ook weer druk aan het adverteren op MP. Zowel spullen als paarden maar wat een bak ellende.
Snap nog steeds niet dat mensen niet gewoon naar een paard komen kijken maar liever 1000 filmpjes en foto's zien en daar uit willen opmaken of het paard wel of niet braaf is.
Kijk als je vanuit frankrijk moet komen is het een ander verhaal maar als je 45 min verderop woont, dan kom je toch gewoon even kijken?

En mensen bieden nog steeds belachelijk laag op spullen. Word er nu alweer moedeloos van. Kan alleen de centen zo goed gebruiken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:56

Ik was op zoek naar een twijfelaar bed en had twee bedden gevonden die ik wel leuk vond.

Ik had beide een mail gestuurd met dat ik interesse had. Bed 1 was goedkoper en had ik gestuurd dat ik interesse had en die eventueel wilde overnemen voor de vraagprijs. Bed nummer 2, had ik gemaild dat ik eventueel interesse had, maar ik had er een bod op gedaan in plaats van de vraagprijs, want vond het bed wel wat te duur. Voor de vraagprijs wilde ik het bed niet overnemen.

Bed 2, het duurdere bed, vond ik wel mooier dan bed 1 en had ik ook liever.

Bed 1 mailt mij bijna meteen dat het bed er nog is en als ik die wil, dan kan dat. Wel moest ik snel antwoorden want er is veel interesse.. Oké.. Maar ik had nog geen e-mail van bed 2 en wilde dat toch graag afwachten, aangezien ik dat bed mooier vond..

Maar ik wilde de verkoper van bed 1 ook niet op mijn email laten wachten. Dus ik heb haar een email gestuurd met dat ik op twee bedden had gereageerd. Dat haar bed tweede keuze was en dat ik reactie van het andere bed wilde afwachten. Als ik voor die avond geen bericht had gehoord van dat bed, ik die van haar graag wilde en haar zou e-mailen.. Alleen, als er andere mensen met interesse waren, dan moest ze het bed logischerwijs daar aan doen en niet op mij wachten, aangezien ik nog niet wist of ik het wilde of niet. Ik hoopte alleen dat het er nog wel zou zijn, als ik het toch wilde, maar zo niet, jammer.

Ik kreeg in de middag reactie van bed 2, dat het akkoord was. Jeeh :D Dus ik stuur reactie met wanneer we het bed konden ophalen en wat het adres is? Het duurde even, maar ik kreeg eind middag reactie..

Dat ze toch het bed aan iemand anders ging verkopen. Namelijk een persoon die eerder dan ik op het bed had gereageerd, alleen had die persoon al lange tijd niet gereageerd op haar e-mail, maar nu weer wel. Het was dus eerlijker om het bed aan die persoon te verkopen.. Oké, dacht ik. Leuk dan. Gaat de verkoper akkoord en dan toch niet. Dat vind ik raar... Maar goed, waarschijnlijk wilde persoon één het bed voor de complete vraagprijs.. En ik zat daar toch wel wat onder.. Dus dacht verkoper waarschijnlijk, mooi, dan gaat het naar koper 1, krijg ik meer.

Nouja, bed 2 kreeg ik dus niet.. Dus ik mail of bed 1 er nog is. Jazeker. Nou, ik sluit een akkoord met haar. Adres gekregen en dag en tijd om het bed op te halen.

Volgende dag krijg ik reactie van bed 2, dat ik hem toch nog kon overnemen.

Ja hallo :'). Echt niet. Ondanks dat ik bed 1 nog niet had opgehaald, ik ben met die verkoper akkoord gegaan nu, dus dat bed haal ik op. Dat zeg niet af... En ondertussen hoefde ik echt niet meer het bed van die verkoper, als die eerst met mij akkoord gaat, maar oh nee toch niet, koper 1 reageert weer.. Vind ik toch raar. Je hebt een akkoord of je hebt het niet.. Of nou koper 1 wel reageert of niet? Of ben ik nou gek?

Vond het wel leuk om terug te mailen met; Helaas, ik heb al een ander bed gevonden. Succes met de verkoop!

In ieder geval, vandaag bed 1 opgehaald, mooi bedje, prima conditie. Verkoper blij, koper blij, allemaal blij :P

Oef, simpel verhaal, lange uitleg :').

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:24

ElineS, dat doe je netjes hoor! Zo zou ik het ook doen. Verkoper van bed 1 is absoluut niet netjes. (Mag ze zelfs niet eens, ze was namelijk al akkoord...). Gelukkig ben je alsnog blij met bed 1.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:47

Ik ben dus opgelicht. 37,50 voor een pad waar wel al een Kiala label voor aangemaakt is, maar die twee weken later nog altijd niet verstuurd is en een verkoper die mijn berichten leest maar niet reageert. Walgelijke manier om mensen geld uit de zak te kloppen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:54

Kirsha schreef:
Ik ben dus opgelicht. 37,50 voor een pad waar wel al een Kiala label voor aangemaakt is, maar die twee weken later nog altijd niet verstuurd is en een verkoper die mijn berichten leest maar niet reageert. Walgelijke manier om mensen geld uit de zak te kloppen.

Klote zeg :(... Walgelijk dat ze het doen, maar zulke mensen zijn er helaas...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:59

Ik zou echt het liefst alles weggeven, drama dat gezeik met marktplaats.
Het is dat ik het geld goed kan gebruiken..
Ik ben van een fries overgegaan naar een ranke C pony, dus ik heb gewoon veel over wat ik niet meer gebruik.
Daarbij ben ik andere dingen gaan doen, o.a. Horse agility, mennen en vrijheidsdressuur, dus ik kan het prima gebruiken voor die benodigdheden..

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:48

moonfish13 schreef:
Ik ben van een fries overgegaan naar een ranke C pony, dus ik heb gewoon veel over wat ik niet meer gebruik.
Daarbij ben ik andere dingen gaan doen, o.a. Horse agility, mennen en vrijheidsdressuur, dus ik kan het prima gebruiken voor die benodigdheden..

Heb je een link naar je marktplaats?
Ik ben juist van Pony naar Fries gegaan :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:53

ElineS schreef:
Kirsha schreef:

Klote zeg :(... Walgelijk dat ze het doen, maar zulke mensen zijn er helaas...

Ja ik baal stevig. Ik heb via internet wel een adres, telefoonnummer en mailadres gevonden. Die lijken echt te zijn, weet je natuurlijk nooit zeker maar ik laat dit er zeker niet zomaar bij zitten.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:48

pfff is het tegenwoordig normaal dat niemand meer reageert? heb een eettafel en stoelen op marktplaats gezet, doet er 1 een bod ik reageer er op dat het akkoord is en gewoon helemaal niks meer terug.
zit nu nog steeds met dat spul opgescheept terwijl we morgen de nieuwe meubels in elkaar gaan zetten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:51

Bij mij ging er juist iemand akkoord met mijn bod. Vervolgens hoor ik niks meer en is de advertentie weg :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:53

Mensen weten eigenlijk niet dat als iemand een bod doet en ermee akkoord word gegaan, ze wettelijk niet meer onder het akkoord mogen uitkomen :P. Voor de wet is er een overeenkomst gesloten waarin beide partijen hun wil hebben geuit dat ze akkoord zijn.. De overeenkomst mag niet zomaar nietig worden verklaard.

Allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk is het toch heel anders. Word een beetje lastig om al die mensen van marktplaats voor de rechter te dagen :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:56

dat zeker, maar baal er wel van zit nu met 2 eettafels in huis :')
heb 'm nu opnieuw weer op marktplaats gezet in hoop dat iemand anders nu een bod doet. anders gaat ie maar gewoon weg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:57

xLovesPower schreef:
moonfish13 schreef:

Heb je een link naar je marktplaats?
Ik ben juist van Pony naar Fries gegaan :P

Ik ben al best veel kwijt gelukkig, maar heb dit nog over:
Sporen van sprenger 3 cm, kk ultra dubbel gebroken maat 13.5, een gelpad zgan, eskadron polopad en eurostar pad maat full vzh, een anky army set en een bitloos hoofdstel.

Mijn zgan lammert haanstra longeersingel is gelukkig verkocht aan een stalgenootje, zo zuur dat ding was net twee weken in gebruik.
Blij toe dus dat zij hem wilde, ik gun het haar en geen gierigaard die voor een duppie op de eerste rang wil zitten.
Een ander dekje, bitloos hoofdstel, myler bit en haar boomloze zadel zijn al verkocht.
Dekens zijn bij het paard gebleven.
Longeerlijn, borstels en dat soort reut past bij elk paard gelukkig. 8-)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:11

Wat is je vraagprijs voor de sporen van sprenger? Zijn ze gewoon zilverkleurig?

Op de een of andere manier heb ik geen permissie om je link in je onderschrift te bekijken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:14

different1 schreef:
Wat is je vraagprijs voor de sporen van sprenger? Zijn ze gewoon zilverkleurig?

Op de een of andere manier heb ik geen permissie om je link in je onderschrift te bekijken.

:')
Die link is van voor de boktmarkt er was, moet ik maar eens weghalen. :+
Ja die sporen zijn zilverkleurig, ronde punt.
Ik wil er 12 euro voor hebben, vaste prijs.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr