Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:04

Ja of het heeft op de grond gelegen. Balen weer :(

Wat heeft iedereen trouwens met de post? Het gaat bij mij al een tijdje heel goed, spullen worden netjes op tijd afgeleverd etc. *klopt af*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:06

Mijn post is ook rampzalig.
Ik woon in een soort van studentenhuiscomplex, waar ik op een bepaalde kamer woon.
Regelmatig gooit de postbode mijn post in andere postvakjes terwijl mijn kamernummer er duidelijk bij staat.
Als ik pech heb moet ik twee weken wachten voor mijn pakketje uit andermans postvak wordt gehaald.. -O-

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:07

Vermoedelijk een kopie id verloren danwel gemakshalve in de oud papier bak mee laten gaan. Ja daar denk je niet over na, ik gooi ook veel bij oud papier. Scheur het vaak wel een keer extra door. Ze is er mooi klaar mee inderdaad maar hopen dat de politie wat kan doen want het rekening nummer is wel bekend.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:10

WowAmigo schreef:
Nou ik lees geregeld hier mee, maar kan helaas ook wat melden nu. Had weer eens een keer op leuke kleding gezocht op MP en een leuk truitje gevonden. Ik zoek altijd alleen op "zo goed als nieuw" of "nieuw", en dit leuke wollen truitje zag er inderdaad op de foto "zo goed als nieuw" uit. Wat je op de foto niet zag was de lading KATTENHAREN die er in zat -O- BAH. Kan ik hem weggooien want dat durf ik met goed fatsoen niet meer aan. Nou snap ik het zinnetje "uit een rook- en diervrij huis" ook meteen bij sommige advertenties...
Kattenharen was me nog niet eerder overkomen maar ik ben er weer klaar mee...

Inderdaad, erg scary Bugpluisje!

Oohh jakkes zeg! Dat lijkt me echt super smerig. Ik denk ook niet dat je dat er nog uit krijgt. Vind het net als met paarden scheren, oude kleren aan en daarna in de kliko, die haartjes blijven prikken anders zelfs na vaak wassen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:14

upendo schreef:
Mijn post is ook rampzalig.
Ik woon in een soort van studentenhuiscomplex, waar ik op een bepaalde kamer woon.
Regelmatig gooit de postbode mijn post in andere postvakjes terwijl mijn kamernummer er duidelijk bij staat.
Als ik pech heb moet ik twee weken wachten voor mijn pakketje uit andermans postvak wordt gehaald.. -O-

Dan hoop ik dat mijn envelopje wel snel bij je binnen is! (en dat ik het kamer nummer goed vermeld heb :+ )

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:14

Jeejtje ja.. Bij het oud papier inderdaad... Zou ik ook niet bij na denken.. pff
Wat een zieke mensen lopen er toch rond!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:27

:))
Komt vast wel goed!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:49

Zo dan, ik zat nu een verhaal in mijn vriendin te lezen...;..

Een meisje wilde naar een concert. Vrienden hadden al kaarten en zij wilde er een via MP kopen. Omdat het de volgende dag al was, was er best haast bij. Ze vond er een. Aanbieder bood aan om hem direct per mail te versturen, als het meisje een kopie van haar ID wilde mailen, zodat ze er wel op vertrouwde dat het geld na het weekend overgemaakt zou worden.
Dus meisje mailt kopie, maar vervolgens komt er dus geen ticket.......
Paar keer gemaild, geen reactie.
Nou ja, ze had toch nog niet betaald, dus maar via een andere weg aan een kaartje gekomen.
Ineens kreeg ze hele vervelende berichten van mensen (via mail en facebook) waar hun spullen bleven.....
Lang verhaal kort, die aanbieder had dus de ID van het meisje gestolen en onder die naam advertenties geplaats. Tickets werden natuurlijk nooit geleverd.....
Het bleek zelfs dat ze met de kopie ID ergens een bankrekening had kunnen openenen om de kopers via MP het geld op te laten storten..... -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:55

Is het een idee om een link hiervan te geven (via pb)
Net omdat ik interesse heb om te weten wie je vriendin in, maar meer om het bericht te delen zodat er hier meer mensen voor behoed kunnen worden

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:57

Dat lijkt wel heel erg verdacht veel op het verhaal van Bugpluisje:

bugpluisje schreef:
Wat ik net toch zie via fb. Mijn mond valt open. Vriendin van me waarschuwt voor een verkoper op mp die onder haar naam tickets verkoopt voor evenementen en concerten. Hij gebruikt hierbij een kopie van de id kaart van mijn vriendin om vertrouwen te wekken en levert vervolgens na betaling niets aan de koper. Met als gevolg dat mijn vriendin door gedupeerde kopers nu bedreigingen krijgt. Bizar gewoon en laat ook maar weer eens zien hoe voorzichtig je met je eigen gegevens moet zijn en hoe anderen je dus een loer kunnen draaien. Alles ligt al bij de politie gelukkig maar ook fb vrienden van mijn vriendin ontvangen nu berichten van gedupeerden met dreigende taal. Nou ik ben benieuwd wanneer ik wat ontvang :( , kwestie van tijd denk ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:59

kiki1976 schreef:
Is het een idee om een link hiervan te geven (via pb)
Net omdat ik interesse heb om te weten wie je vriendin in, maar meer om het bericht te delen zodat er hier meer mensen voor behoed kunnen worden

:= Het is niet mijn vriendin, maar ik las het in weekblad vriendin.... :D
Ik kan wel even kijken of het lukt om een kopie van het artikel te sturen!

Dat lijkt zeker op het bericht van bugpluisje!!
Ik weet niet of het heel toevallig om hetzelfde meisje gaat?!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:07

Niene87 schreef:
Ik heb alleen haar Marktplaats naam, haar bank gegevens met alleen voorletter en de email onderschreef ze met verstuurd vanaf samsung mobile. dus stond verder ook geen naam.

Heb je wel het e-mail adres van de persoon?
Of alleen het marktplaats e-mail adres?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:08

Dat verhaal las ik een paar weken geleden ook ergens als waarschuwing om nooit een kopie van je ID te versturen omdat ze het dan zo gaan misbruiken :j

Kan trouwens heel goed zijn dat dat hier in het topic stond zelfs :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:12

Ik weet dat als ze je gegevens hebben ze je hele id kunnen jatten en zelfs een nieuwe id kaart kunnen maken en zo dingen op jou naam kunnen doen.

Dit is bij BNN op TV geweest (al hele tijd terug) maar mijn broer heeft hieraan meegewerkt, is nogal handig in hacken, en andere criminele dingen (doet dit voor zijn werkt, en wordt er voor betaald voordat jullie rare dingen denken :D )

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:42

Nou zou ik nooit mijn ID geven als betalingsbewijs... Bewerkte Maar ook nooit op het idee komen om het zo te misbruiken.
Wat een ellende zeg..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:49

Ik moet eerlijk zeggen dat voor het lezen van het artikel ik er werkelijk nooit aan had gedacht dat ze iets met een kopie van mijn ID zouden kunnen doen.... :o
(nu snap ik ook dat, ik vraag voor m'n werk regelmatig kopie id bewijzen op, sommigen er heel groot KOPIE op zetten.... :+ )
Wij gaan nu niet meer naar het buiteland (met de honden), maar voorheen gaf je bij het hotel ook je paspoort af. Er werd in het artikel zeer afgeraden dit te doen. Om een kopie mee te nemen en er groot op te schrijven kopie en dan de naam van het hotel en de datum.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:31

waar ik slecht tegen kan is, dat als iemand iets van je wilt kopen en je je rekening nummer etc. geeft dat ze daarna afhaken...
Vind het nooit zo fijn om mijn rekening nummer te geven in iedergeval persoonlijke info.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:35

Zouden ze daar echt wat mee kunnen??

Als ik er aan denk :P probeer ik het al een klein beetje 'zeker' te stellen door te vragen naar de adresgegevens en dat ik daarna mijn rekening gegevens zal mailen.....

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:41

Ja het was helemaal besproken, en toen gaf ik dus mijn gegevens, want ik geef ze nooit meteen en toen kreeg ik pas een bericht dat ze al iets anders had gevonden....
vond het een beetje raar maarja

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:46

Persoonsgegevens zijn nogal gevoelig, bah wat een naar verhaal van bugpluisje :(
Wat heb je er toch ook kl**tzakken bij op deze wereldbol. Als iedereen nou eens gewoon aan het werk zou gaan voor zijn of haar geld in plaats van het andere mensen op zo'n nare manier afhandig te maken..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:52

Iemand die ik 'ken' (tussenhaakjes) die heeft 1000 euro gefraudeerd met iemand anders bankrekening nummer. Maar omdat ze minder jarig was kreeg ze alleen een boete, en mocht ze niet meer lid zijnvan die bank. Maar het kan dus echt. Weet niet hoe, maar sommige mensen lukt het alsnog.... Vind het zelf nogal triest. De reden van haar was omdat ze niet wilde werken en snel geld wilde verdienen. Daarom geef ik liever niet zo snel mijn persoonlijke info weg.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:55

Persoonsgegevens zijn soms inderdaad gevoelig voor mensen. Zo had ik een keer geboden op een konijnenbontje en de vrouw mailde terug dat het akkoord was. Ik checkte mijn mail even tijdens de lunchpauze en mailde terug of ik haar gegevens mocht om het over te maken. Mijn antwoord kwam blijkbaar heel snel na haar akkoordmail, maar ik had daar niet op gelet, heb gewoon even mijn mail gecheckt, wat mails beantwoord en weer verder met werken.

Vervolgens kijk ik 's avonds op mijn mail en ik heb ik drie boze mails waarom ik niet antwoordde en dat ze mijn naam al had gegoogeld en zag dat ik veel met dieren bezig was, dus ik was zeker zo'n vieze activist die haar gegevens zo heeft afgetroggeld omdat ik tegen de verkoop van bont bent en de meest lelijke scheldwoorden en verwensingen.

Nou ik toch even uitgelegd dat ik niet 24/7 aan mijn computer zit en dat ik nog steeds erg geïnteresseerd was, maar dit toch wel heel bizar vond. Meteen een lange mail met excuses gehad. :') Sommige mensen zijn blijkbaar nogal paranoïde.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:59

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:00

Ik heb vanmorgen mijn kast weer eens ontruimt, dacht zelf dat er niet zo veel verkoopbare spullen bij zaten, maar was toch nog best veel wat ik niet (meer) gebruik door verkoop van paarden enz.

Heb dus 10 bitten, 3 leren singels, 2 hoofdstellen, 1 voortuig met martingaal en 1 barebackpad uit de kast gehaald en dat staat nu op mp en boktmarkt, ben heel benieuwt wat het oplevert aan reacties.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:12

Soms als ik ergens op bied, krijg ik meteen een mail met de bankrekeningnummers etc.. Ik schrik er altijd van dat mensen zo makkelijk doen met hun gegevens. Je weet nooit met wie je praat vanachter een schermpje.