Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ingridje16 schreef:En dan kan ik weer eens normaal werken zonder vergast te worden!
MISTRAL94 schreef:Needje schreef:Uit eten zonder roken geen probleem.
Maar in de kroeg?
Ik weet t niet hoor.
En de discotheken dan? Daar loop je vaak niet even uit.
De overheid hoopt dat mensen hierdoor zullen stoppen, wordt te lastig om even te gaan roken
wjerdo schreef:Dat denk ik niet, wanneer iedereen die rookt zo stoppen op 1 juli, dan had Nederland een groot financieel probleem erbij..
wjerdo schreef:Dat denk ik niet, wanneer iedereen die rookt zo stoppen op 1 juli, dan had Nederland een groot financieel probleem erbij..
MISTRAL94 schreef:wjerdo schreef:Dat denk ik niet, wanneer iedereen die rookt zo stoppen op 1 juli, dan had Nederland een groot financieel probleem erbij..
Waarom denk je dat de brandstofprijzen zo hoog zijn?Dat is niet omdat de olieprijzen zo hoog liggen hoor
http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/935 ... erbod.html schreef:VVD wil proefproces tegen rookverbod
De VVD roept kroegbazen en cafébezoekers op een proefproces te beginnen tegen de Staat. Het doel zou moeten zijn af te dwingen dat bezoekers en personeel ook na 1 juli nog zelf kunnen kiezen voor een kroeg waar wel of niet gerookt mag worden.
Vanaf 1 juli geldt een rookverbod voor uitgaansgelegenheden om ook het personeel daar een rookvrije werkplek te bieden. De VVD is tegenstander van het verbod. Volgens de liberalen moeten horecapersoneel en bezoekers zelf kunnen kiezen of ze in een kroeg willen zijn waar gerookt wordt. ''Deze wet is veel te rigide'', aldus VVD-Tweede Kamerlid Halbe Zijlstra vandaag in het Radio 1-programma DingenDieGebeuren. Hij vreest ook derving van inkomsten voor ondernemers, waarover ook kroegbazen in Duitsland klagen sinds daar een rookverbod geldt.
MISTRAL94 schreef:wjerdo schreef:Dat denk ik niet, wanneer iedereen die rookt zo stoppen op 1 juli, dan had Nederland een groot financieel probleem erbij..
Waarom denk je dat de brandstofprijzen zo hoog zijn?Dat is niet omdat de olieprijzen zo hoog liggen hoor
http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/935 ... erbod.html schreef:Staat voor rechter vanwege rookverbod
Op 1 juli aanstaande zal de Nederlandse staat voor de rechter moeten verschijnen, als gevolg van het rookverbod dat die dag van kracht wordt. Ruim driehonderd caféhouders hopen dat de rechter het rookverbod in de horeca tegenhoudt. De VVD deed gisteren nog een oproep aan caféhouders om een proefproces te beginnen tegen het rookverbod.
De grootste angst van café-eigenaren is dat het rookverbod omzetverlies betekent. Wiel Maessen van rokersvereniging Forces, zegt namens de aanklagers: "Wij roepen alle cafébazen op hun klanten te laten doorroken, tot de rechter een uitspraak heeft gedaan. Nu al hebben veel kleine café's moeite het hoofd boven water te houden." Om hun angst kracht bij te zetten, wijzen de tegenstanders van het rookverbod naar het buitenland, waar café's al worden geconfronteerd met omzetdalingen.
Gisteren werd bekend dat de Duitse horeca minder heeft omgezet als gevolg van het rookverbod. Café's leverden 4,6 procent in, de overige horeca bijna één procent. Aan de andere kant van de Noordzee heeft het rookverbod ook geleid tot minder omzet. "In Groot-Brittannië sluiten vier pubs per dag en in Ierland wordt inmiddels meer bier verkocht via de supermarkt dan via café's.", aldus Maessen.
De horeca zal als argument tijdens de rechtszaak aandragen, dat zij te weinig tijd hebben gehad om aanpassingen aan te brengen en voorbereidingen te treffen. Begin vorige week werd echter bekend dat de meeste ondernemers in de horeca zo lang mogelijk wachten met voorbereidingen treffen, omdat ze bang zijn voor aanvullende maatregelen, waardoor een nieuwe investering noodzakelijk wordt.
Citaat:Roken in eigen auto verboden
AMSTERDAM - Dat binnenkort niet alleen op kantoor maar ook in de horeca niet meer gerookt mag worden, is bij iedereen wel bekend. Maar verboden te roken in je eigen auto vindt de Stichting Rokersbelangen "een krankzinnige maatregel"...
Voor het personeel van het Ruwaard van Putten Ziekenhuis in Spijkenisse lijkt deze maatregel werkelijkheid te worden...
Vanaf 1 juli worden de nieuwe regels van kracht in en rondom het ziekenhuis, die roken op het ziekenhuisterrein verbiedt, inclusief de parkeerplaats, meldt Spitsnieuws.
Ook in de eigen auto geldt het verbod... "Als de auto op óns terrein staat, zijn mensen verplicht zich te houden aan ónze regels", zegt ziekenhuisbestuurder Lettie van Atteveld. "Wij willen een gezonde werkomgeving. Bezoekers moeten bij binnenkomst eerst door een rookwolk. Daar wordt over geklaagd."
"De mensen zouden deze regel gewoon keihard moeten negeren. Nog even en je mag ook niet meer eten of kauwgom kauwen in je eigen auto", reageert Ton Wurtz van de Stichting Rokersbelangen woedend..
Needje schreef:Is idd een beetje overdreven ja. Dat je niet wil dat de mensen door een rookwolk naar binnen hoeven, en dus het roken voor het ziekenhuis verbied OK, maar je eigen auto, is je eigen auto!
Needje schreef:Is drinken en een koekje eten ook verboden in je auto dan?