wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:16

Nog maar 3 weken, dan kan ik eindelijk weer eens normaal uit gaan eten!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:54

En dan kan ik weer eens normaal werken zonder vergast te worden!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:49

Ingridje16 schreef:
En dan kan ik weer eens normaal werken zonder vergast te worden!

Overdrijven is ook een kunst he Clown

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:50

MISTRAL94 schreef:
Needje schreef:
Uit eten zonder roken geen probleem.
Maar in de kroeg?
Ik weet t niet hoor.
En de discotheken dan? Daar loop je vaak niet even uit.

De overheid hoopt dat mensen hierdoor zullen stoppen, wordt te lastig om even te gaan roken Vork

Dat denk ik niet, wanneer iedereen die rookt zo stoppen op 1 juli, dan had Nederland een groot financieel probleem erbij..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:52

wjerdo schreef:
Dat denk ik niet, wanneer iedereen die rookt zo stoppen op 1 juli, dan had Nederland een groot financieel probleem erbij..

Denk het niet...kijk maar eens wat er jaarlijks aan de behandeling van bijv. longkanker uit moet worden gegeven...Als je dat zou kunnen sparen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:44

wjerdo schreef:

Waarom denk je dat de brandstofprijzen zo hoog zijn? Vork Dat is niet omdat de olieprijzen zo hoog liggen hoor Tong uitsteken

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 18:58

MISTRAL94 schreef:
wjerdo schreef:

Waarom denk je dat de brandstofprijzen zo hoog zijn? Vork Dat is niet omdat de olieprijzen zo hoog liggen hoor Tong uitsteken

wat hebbe de olieprijzen met het rookverbod te maken

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:56

Als mensen minder gaan roken moet de overheid ergens anders geld vandaan slurpen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:57

http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/935 ... erbod.html schreef:
VVD wil proefproces tegen rookverbod

De VVD roept kroegbazen en cafébezoekers op een proefproces te beginnen tegen de Staat. Het doel zou moeten zijn af te dwingen dat bezoekers en personeel ook na 1 juli nog zelf kunnen kiezen voor een kroeg waar wel of niet gerookt mag worden.

Vanaf 1 juli geldt een rookverbod voor uitgaansgelegenheden om ook het personeel daar een rookvrije werkplek te bieden. De VVD is tegenstander van het verbod. Volgens de liberalen moeten horecapersoneel en bezoekers zelf kunnen kiezen of ze in een kroeg willen zijn waar gerookt wordt. ''Deze wet is veel te rigide'', aldus VVD-Tweede Kamerlid Halbe Zijlstra vandaag in het Radio 1-programma DingenDieGebeuren. Hij vreest ook derving van inkomsten voor ondernemers, waarover ook kroegbazen in Duitsland klagen sinds daar een rookverbod geldt.

ROFL wat is nederland toch een géwéldig land!

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:35

MISTRAL94 schreef:
wjerdo schreef:

Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:35

Tja je moet toch wat als je in de peiling zo gekelderd bent Haha!

(n.a.v. post luxx)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:09

http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/935 ... erbod.html schreef:
Staat voor rechter vanwege rookverbod

Op 1 juli aanstaande zal de Nederlandse staat voor de rechter moeten verschijnen, als gevolg van het rookverbod dat die dag van kracht wordt. Ruim driehonderd caféhouders hopen dat de rechter het rookverbod in de horeca tegenhoudt. De VVD deed gisteren nog een oproep aan caféhouders om een proefproces te beginnen tegen het rookverbod.

De grootste angst van café-eigenaren is dat het rookverbod omzetverlies betekent. Wiel Maessen van rokersvereniging Forces, zegt namens de aanklagers: "Wij roepen alle cafébazen op hun klanten te laten doorroken, tot de rechter een uitspraak heeft gedaan. Nu al hebben veel kleine café's moeite het hoofd boven water te houden." Om hun angst kracht bij te zetten, wijzen de tegenstanders van het rookverbod naar het buitenland, waar café's al worden geconfronteerd met omzetdalingen.

Gisteren werd bekend dat de Duitse horeca minder heeft omgezet als gevolg van het rookverbod. Café's leverden 4,6 procent in, de overige horeca bijna één procent. Aan de andere kant van de Noordzee heeft het rookverbod ook geleid tot minder omzet. "In Groot-Brittannië sluiten vier pubs per dag en in Ierland wordt inmiddels meer bier verkocht via de supermarkt dan via café's.", aldus Maessen.

De horeca zal als argument tijdens de rechtszaak aandragen, dat zij te weinig tijd hebben gehad om aanpassingen aan te brengen en voorbereidingen te treffen. Begin vorige week werd echter bekend dat de meeste ondernemers in de horeca zo lang mogelijk wachten met voorbereidingen treffen, omdat ze bang zijn voor aanvullende maatregelen, waardoor een nieuwe investering noodzakelijk wordt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:12

Dat bier via de supermarkt verkocht word is al zo lang, heeft niets met het rookverbod te maken maar met de stijgende bierprijzen daar werd paar jaar geleden nog een hele discussie over gevoerd
En horeca is een op of af gebied, 2 van de vijf faillissementen zijn horecabedrijven.
Daar werd paar jaar geleden nog een hele discussie over gevoerd

Wat ik niet snap dit is al jaren bezig geen haan die er naar kraait, maar bij het rookverbod zijn mensen wel ineens heel bezorgt
Laatst bijgewerkt door lesilla op 07-06-08 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:14

MISTRAL94 schreef:
wjerdo schreef:

En wat vind je daar dan van als anti roker? Omdat de rokers zometeen "moeten" stoppen, ga jij als niet roker meer betalen.
Vooral heel blij zijn met het rookverbod. Ja
Koe

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:20

Needje: Je gaat ten alle tijden meer betalen ongeacht de reden. Is het geen brandstofprijzen is het de zorgpremie wel. Dus wat jij roept is dikke onzin, ze weten overal wel geld weg te halen Vork

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:39

Rookverbod kost Duitse horeca geld

Het lijkt erop dat Nederlandse horecaffers het rookverbod in hun portemonnee gaan voelen. In Duitsland hebben horecabedrijven hun omzet namelijk flink zien dalen, nadat roken in restaurant of café werd verboden.

Omzetdaling

In de meeste Duitse deelstaten ging het rookverbod 1 januari in. Volgens het Duitse statistisch bureau daalde de omzet van bars en cafés in de eerste 3 maanden van dit jaar met bijna 5%. In eetgelegenheden was de omzetdaling minder groot: 0,8%

bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... oreca.html

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:56

Vandaag in de Telegraaf:

Citaat:
Roken in eigen auto verboden
AMSTERDAM - Dat binnenkort niet alleen op kantoor maar ook in de horeca niet meer gerookt mag worden, is bij iedereen wel bekend. Maar verboden te roken in je eigen auto vindt de Stichting Rokersbelangen "een krankzinnige maatregel"...

Voor het personeel van het Ruwaard van Putten Ziekenhuis in Spijkenisse lijkt deze maatregel werkelijkheid te worden...

Vanaf 1 juli worden de nieuwe regels van kracht in en rondom het ziekenhuis, die roken op het ziekenhuisterrein verbiedt, inclusief de parkeerplaats, meldt Spitsnieuws.

Ook in de eigen auto geldt het verbod... "Als de auto op óns terrein staat, zijn mensen verplicht zich te houden aan ónze regels", zegt ziekenhuisbestuurder Lettie van Atteveld. "Wij willen een gezonde werkomgeving. Bezoekers moeten bij binnenkomst eerst door een rookwolk. Daar wordt over geklaagd."
Afbeelding
"De mensen zouden deze regel gewoon keihard moeten negeren. Nog even en je mag ook niet meer eten of kauwgom kauwen in je eigen auto", reageert Ton Wurtz van de Stichting Rokersbelangen woedend..

Tja, ik moet eerlijk toegeven dat zelfs ik dit overdreven vind. Huilen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:06

Is idd een beetje overdreven ja. Dat je niet wil dat de mensen door een rookwolk naar binnen hoeven, en dus het roken voor het ziekenhuis verbied OK, maar je eigen auto, is je eigen auto!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:28

Op dit moment sterven per jaar wereldwijd vijf miljoen mensen aan de gevolgen van roken. Verwacht wordt dat er tegen 2025 tien miljoen per jaar zullen zijn. Geneeskundig tijdschrift The Lancet schrijft deze week hoopvol over het antirookvaccin dat hoe langer hoe meer realiteit word.

Spuitje tegen het roken komt nu heel dichtbij Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:29

Needje schreef:
Is idd een beetje overdreven ja. Dat je niet wil dat de mensen door een rookwolk naar binnen hoeven, en dus het roken voor het ziekenhuis verbied OK, maar je eigen auto, is je eigen auto!

Tijdens het rijden snap ik wel, want roken is niet verschillend van drinken of een koekje eten.
Maar stilstaand voor in de auto voor het ziekenhuis gaat me ook wel tever

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:30

Is drinken en een koekje eten ook verboden in je auto dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:32

Het blijkt wel dat vallende brandende sigaretten in rijdende auto's voor veel ongelukken heeft gezorgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:34

Needje schreef:
Is drinken en een koekje eten ook verboden in je auto dan?

Overdreven he? Maar eigenlijk wel, je mag nl niets anders doen dan autorijden, daarom is bellen verboden geworden. Brandende sigaret laten vallen of sigaret aansteken, behoren ook tot de top van ongelukken veroorzakers.

Maar het is wel raar als je op het ziekenhuisterrein, dus ook het parkeerterrein niet mag roken, dus als je staat te wachten buiten en je steekt een sigaretje op, sta je vast naast een bord dat je niet mag roken op dit terrein..., dan vraag ik mij af hoe ze dat gaan sanctioneren. Ik denk niet dat je daar politie voor kunt bellen, geen wet die dat dekt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:38

En het roekeloos rijden en niet opletten van chauffeurs niet?
Mensen die de radio van zender verwisselen. Of een andere cd er in stoppen. Mensen die kijken naar iets langs de weg. Zo kan je nog wel even doorgaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:40

En daardoor gebeuren ook ongelukken feit ligt er gewoon dat als je iets anders doet in de auto je niet meer met het verkeer bezig bent.