Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:47

mmmm.. da's balen :(:)
moet je als vrouw niet alleen zoveel mogelijk pasjes en figuren zien te herinneren, moet je ook ineens gaan leiden! :oo :')

ben benieuwd wat je gaat besluiten, maar salsa is in ieder geval al een leuke start om te beginnen en elkaar beter te leren kennen. Dan kom je er vanzelf achter of je ook echt zoveel uren met elkaar door wilt gaan brengen met het trainen.

da's wel een heel leuk compliment, dat kun je in ieder geval in je zak steken :j
en als je toch nog op zoek moet naar een ander, kun je dat in je advertentie zetten :))

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:33

Wij hebben gister onze eerste latin les gehad , naja ik dan aangezien vriendlief dat ook al jaren kent.
maar vondt het best nog wel moeilijk zeg , na 10 lessen moeten we alweer afdansen :s..

Wat vinden jullie makkelijker om te doen ballroom of latin ??/

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:34

Joyce wat leuk zeg ! , ben ook wel benieuwd wat je gaat doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:35

Ik meld me hier ook weer!

Ik heb een danspartner gevonden! :D
Hij woont alleen wel 60 km verderop, dus nu gaan we nog even kijken wat een handige dansschool voor ons beiden is ;)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:40

In figuren aanleren vind ik het allebei moeilijk, duurt altijd even voor iets bij mij in mn lange termijn geheugen gaat :P
Maar als het er een keer in zit is ballroom makkelijker, dat gaat vloeender..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:41

Ik ga aankomende zaterdag trouwens sinds lange tijd weer een keer dansen met mn ouder parter :D
Heb er wel zin in, maar ben benieuwd hoeveel ik nog weet :P
Is dik een half jaar geleden dat ik op de dansvloer stond :P

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:50

Lotte1990 schreef:
In figuren aanleren vind ik het allebei moeilijk, duurt altijd even voor iets bij mij in mn lange termijn geheugen gaat :P
Maar als het er een keer in zit is ballroom makkelijker, dat gaat vloeender..

Daar heb ik dus ook last van na een aantal lessen kan ik zeggen dat ik het onthoudt qua houding ed.
Ik hoop dat het wat gaat worden met latin , maar ballroom is ook ge-wel-dig , als we ons daar verder in kunnen ontwikkelen ..( wil heel graag in zon mooie jurk :P )

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:24

Hangt ook een mooi prijskaartje aan he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:20

Ik heb mezelf en vriendlief opgegeven bij Dansschool Nijverdal :D
We gaan de zondag na pasen onze eerste les dansen, en de inhaallessen bespreken :) Ik heb er nu al zin in!!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:39

Lotte1990 schreef:
Hangt ook een mooi prijskaartje aan he ;)

jaa ik weet het , heb al hele mooie gezien maar die waren ook allemaal wel redelijk aan de prijs poeh .. maargoed t zou mooi zijn als je zover kan komen ..
dan heb ik het er wel voor over :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:27

Goedemorgen!
Ik laat ook even weer wat horen :)
We dansen nu ongeveer 8 weken, en we vinden het echt super leuk! :D
We gaan zelfs 15 mei meedoen aan het NK 1e jaars in Hoogvliet.
We moeten dan de jive, chachacha, Engelse wals en de Quickstep dansen.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:21

Wat stoer xdniesje! succes:D

ik moet zaterdag avond afdansen voor brons.;p

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:38

Dankje! :D
Jij ook succes voor morgen!

Maar ik las in een stukje hierboven, dat je pas in hogere klassen in zo'n jurk mag/moet dansen. Dus ik mag op het NK dus niet in zo'n jurk, of hoe gaat dat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:44

haha nee joh, dan moet je eerst een hele serie officieele wedstrijden hebben gedanst, punten halen, promoveren, etc. En dan kom je bij de klasses uit die in officieele wedstrijdkleding moeten dansen. Net als met de dressuur, mensen met een hoedje op, zijn meestal de mensen die al in de hogere klasse rijden. Dat moet je verdienen ;)

Maar je mag natuurlijk wel zelf een mooie jurk aantrekken! Alleen geen echte officieele wedstrijd jurk.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:49

Oke!
Dan ga ik maar eens opzoek naar een mooie jurk! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:57

Precies! Ik zou een halflang jurkje kiezen, iets dat zowel leuk is en lekker zit tijdens de Latin, als tijdens de Ballroom. Want ballroom in een mini rokje dansen of Latin in een lange jurk is altijd zo net niet ;) Succes!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:02

xdniesje schreef:
Maar ik las in een stukje hierboven, dat je pas in hogere klassen in zo'n jurk mag/moet dansen. Dus ik mag op het NK dus niet in zo'n jurk, of hoe gaat dat?

"De paren moeten in “gewone” kleding dansen. Hieronder wordt verstaan, de kleding die de dansers tijdens de lessen in de dansscholen dragen.
• Wedstrijdkleding, of kleding die daarop lijkt is niet toegestaan; dit geldt óók voor uitgaanskleding.
• “Glitter-kleding” is niet toegestaan.
• Aparte kleding voor Ballroom en Latin-American is niet toegestaan.
Bij overtreding van de regels zal de wedstrijdleider het paar hierop wijzen en het paar opdragen andere kleding te gaan dragen. Indien mogelijk direct en anders de volgende wedstrijd. De dansleraar/trainer zal op de hoogte worden gesteld."

Bron: Reglement clubles-wedstrijden.

Let op als je het reglement doorleest, in de tussentijd is er een belangrijke wijziging gemaakt.
"In tegenstelling tot hetgeen eerder is gepubliceerd en vermeld staat in het wedstrijdreglement, geldt er geen minimum aantal wedstrijden om aan het NK te kunnen deelnemen."

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel. ;) Alvast veel plezier!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:37

Het ligt een beetje aan waar je wedstrijden danst.

Bij de NADB mag je bijvoorbeeld prima in de latin iets anders aan dan in de ballroom. Je rok mag geloof ik niet korter dan de knie (of 10 centimeter boven knie, weet het niet meer zo goed, want ik dans geen latin :P ) en de rok mag niet langer dan 10 centimeter boven de enkel!

Verder moet het gewoon sober zijn. Geen glitter en glamour. Ik heb bijvoorbeeld voor de ballroom zelf een rok gemaakt. Maar dat is gewoon een fel rode rok, zonder al te veel gedoe.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:46

Ik droeg voor mn ballroomwedstrijden & afdansen altijd mijn zwarte trainingsrok met een mooie top en voor de latin droeg ik dan een kort zwart gepliseerd rokje met een zwarte glittertop en dat was wel gewoon toegestaan.

En toen ik nog zilver/brons danste, mochten we tussendoor niet omkleden voor ballroom/laten en toen danste ik in een zwarte knielange jurk met glittertjes

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:14

Even om verwarring te voorkomen. Het reglement dat ik heb geplaatst, is het officiële reglement voor de wedstrijd waar zij aan mee wil doen! :) Geen discussie mogelijk.

Edit: Het NK waar zij het over heeft, wordt mijn 3e en laatste clubles-wedstrijd. Volgend seizoen schuif ik hoogstwaarschijnlijk door naar de laagste wedstrijd-klasses.

Vorige week eindelijk de Weense wals geleerd, erg leuk! Komend weekend moet ik misschien mijn eerste redelijk echte wedstrijd dansen, maar daarover later misschien meer. ;) We werden gisteren ineens gevraagd, dus ik weet er zelf ook nog vrij weinig van. :D
Laatst bijgewerkt door Snader op 02-04-10 13:31, in het totaal 5 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:21

@Snader: dat is hetzelfde regelement als dat ik voor mijn neus kreeg met mijn wedstrijd, maar toch werden mijn glitters goed gekeurd! Ik heb de kleding nog laten zien voordat ik mee ging doen, om zeker te weten dat het toegestaan was, maar ze hebben mij toen uitgelegd dat een paar glitters niet erg waren, als je hele outfit maar niet bezaaid is met gekleurde glitters...

Het ging om deze outfit:

Afbeelding

Afbeelding

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:24

Toch zou ik adviseren om voorzichtig te zijn. ;) Hieronder staat een mededeling die is geplaatst na afloop van de 1e wedstrijd.

CLUBLESWEDSTRIJDEN: KLEDINGVOORSCHRIFTEN.
Tijdens de 1e wedstrijd is gebleken dat sommige dansers niet op de hoogte waren van de kledingvoorschriften. Wedstrijdkleding of kleding die daarop lijkt is niet toegestaan. Dat geldt ook voor uitgaanskleding.
Met nadruk wordt erop gewezen dat de paren in “gewone” kleding moeten dansen. Hieronder wordt verstaan de kleding, die de dansers tijdens de lessen in de dansscholen dragen.

Natuurlijk mag je wel iets netter gekleed gaan dan normaal, als je het maar niet overdrijft. :) Met clubles-wedstrijden hebben de meeste heren een overhemd en een nette broek aan (ik: meestal een gilet op een tshirt/overhemd en een nette, donkere spijkerbroek), de meeste dames een jurkje of tuniekje.

Tot zover het reglement en mijn ervaringen, ze moet zelf maar kijken hoe ze het interpreteert. Als ik haar was dan zou ik het even overleggen met haar leraar/lerares. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:04

Ja tuurlijk, overleggen heb ik ook gedaan, omdat ik had gelezen over die glitters, maar bij ons was het toen dus geen probleem. Maar misschien dat de ene dansschool daar weer moeilijker over doet dan de andere. Ze waren bij ons heel erg voor het "op chique" gaan, spijkerbroeken hadden ze liever niet, maar het mocht wel. Alleen was je dan de enige want de rest danste in zwarte pantalon, haha.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:03

je kunt het beste altijd meerder setjes meenemen, mocht het echt niet goed zijn dat je iets anders aan kunt trekken :j

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:36

Ik ga wel eerst overleggen met mijn dansleraar :)
Want ik heb echt een heel leuk jurkje, die misschien net op 't randje nog toegestaan is..