Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:21

MissJ schreef:
Emilia schreef:
Sorry, vind het echt niet om te lachen ...eerder zielig. Denk ook niet dat zo'n persoon erop zit te wachten als zijn leraar zijn broek naar beneden trekt en het hele zaakje laat zien!

Huilen van het lachen Ik ben heel benieuwd hoe dom ze staan te kijken als een leraar dat doet. Haha!

En dat is ook weer zo iets. Een leraar wordt meteen ontslagen ( Wat me trouwens normaal lijkt)...en zo'n scholier wordt geschorst. En wat denkt zo'n iemand? JIPPIE DAGJE VRIJ!!!
Hoppa, van school sturen zo'n sukkel! Maar helaas, dat kan zo makkelijk niet. Zijn weer allemaal regels voor. De school die hem van school stuurt, moest zelfs ZELF voor een andere school zorgen!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:22

Ik zal straks een fil,pje plaatsen, hoe onze leerlingen de school uitrende, toen de deuren op gingen omdat het binnnen te link werd

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:22

Emilia schreef:
En dat is ook weer zo iets. Een leraar wordt meteen ontslagen ( Wat me trouwens normaal lijkt)...en zo'n scholier wordt geschorst. En wat denkt zo'n iemand? JIPPIE DAGJE VRIJ!!!
Hoppa, van school sturen zo'n sukkel! Maar helaas, dat kan zo makkelijk niet. Zijn weer allemaal regels voor. De school die hem van school stuurt, moest zelfs ZELF voor een andere school zorgen!

Sja, heel krom allemaal. Scheve mond

xxsoofxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:23

Bij ons was vandaag ook een kleine staking Tong uitsteken.. Was wel grappig eigenlijk, zijn we een paar scholieren geschorst volgens mij Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:23

MissJ schreef:
Dat ben ik met je eens, maar feit is wel dat kinderen steeds mondiger worden, en dat is in mijn ogen echt geen positieve ontwikkeling. En ik ben pas 25, kan je nagaan. Tong uitsteken

Opzich is een beetje mondig zijn helemaal niet slecht. Ik ben zelf ook iemand met een gebruiksaanwijzing, want sla ik door, dan sla ik goed door. Knipoog Maar als je mij met respect behandeld, zul je mij nooit zo meemaken. Lachen
Het feit is alleen dat er tegenwoordig om niks al een grote bek moet worden opengezet. En dat is een beetje jammer ja.

Ik ben trouwens bijna zestien. Misschien zegt dat ook nog wat over de andere helft van de jeugd van tegenwoordig. Tong uitsteken

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:24

onze school had vandaag wel gestaakt maar een heel groot deel werd nog tegen gehouden door leraren de rest is wel gegaan maar die moeten de gemiste lessuren zaterdag dubbel inhalen

Snelleedje

Citaat:
En verplaats je nu eens in de leraren....Als die dan tot 4 uur moeten blijven om les te geven. Wanneer moeten die dan nog nakijkwerk doen en vergaderingen enz doen?

Citaat:
en wat dacht je van de leerlingen die wel gewoon normaal hun lessen volgen. En hun best doen om goede resultaten te halen.

Zie wat er als laatste onder mijn post staat! ( bedoel ik stakers, relschoppers en vernielers mee )

En je kunt niet alle leerlingen over 1 kam scheren nee, maar de slechten verzieken het gewoon voor de goeden! Zo gaat dat in de grote mensen wereld ook!
Laatst bijgewerkt door Snelleedje op 26-11-07 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Snelleedje schreef:
Ze zijn inderdaad erg verwend. Wanneer de leraren dan moeten nakijken? Kan eventueel onder de les als de kinderen zelfstandig aan het leren zijn.
Leraren kunnen ook een roostervrije dag voor een school inplannen zodat ze kunnen vergaderen.

En als we dan toch naar een 40 urige schoolweek gaan, vind ik wel dat de kinderen ook vrije dagen moeten krijgen die ze zelf in kunnen plannen in overleg met de mentor. Geen vaste vakantie's meer, maar net zo als op bedrijven, alles proberen netjes in te plannen. Het zou een hele grote verandering zijn binnen het schoolwezen maar wel realiseerbaar!

Dat ben ik absoluut niet met je eens. Op een middelbare school praar je over kinderen. Die zijn in hun lichamelijk en geestelijke ontwikkelingen nog niet op een punt dat ze net zo moeten functioneren als in het bedrijfsleven. Laat ze lekker kind zijn, de 40 urige werkweek moeten ze nog het grootste deel van hun leven uitvoeren. Maar....dan moeten de kinderen zich wel normaal gaan gedragen.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:25

MissJ schreef:
Emilia schreef:
Sorry, vind het echt niet om te lachen ...eerder zielig. Denk ook niet dat zo'n persoon erop zit te wachten als zijn leraar zijn broek naar beneden trekt en het hele zaakje laat zien!

Huilen van het lachen Ik ben heel benieuwd hoe dom ze staan te kijken als een leraar dat doet. Haha!

Tegenwoordig is het intern schorsen, wat inhoud dat je van 8 tot 5 in een lokaal moet zitten ...

Anoniem

Snelleedje schreef:
Ze zijn inderdaad erg verwend. Wanneer de leraren dan moeten nakijken? Kan eventueel onder de les als de kinderen zelfstandig aan het leren zijn.
Leraren kunnen ook een roostervrije dag voor een school inplannen zodat ze kunnen vergaderen.

En als we dan toch naar een 40 urige schoolweek gaan, vind ik wel dat de kinderen ook vrije dagen moeten krijgen die ze zelf in kunnen plannen in overleg met de mentor. Geen vaste vakantie's meer, maar net zo als op bedrijven, alles proberen netjes in te plannen. Het zou een hele grote verandering zijn binnen het schoolwezen maar wel realiseerbaar!

Klopt, maar stel je plant een proefwerk op 5 januari, en dan zegt een leerling tegen de mentor: "Meneer ik neem 5 januari vrij"
Dus ik weet niet of het wel zo realiseerbaar is

Emilia

Snelleedje schreef:
Dat kan dus niet, want van de inspectie moeten we activerende werkvormen gebruiken en dan gaat het moeilijk om leerlingen zelfstandig te laten werken.
Leraren kunnen ook een roostervrije dag voor een school inplannen zodat ze kunnen vergaderen. Hoe stel je je dat voor? Veroorzaakt lesuitval en dan komen we zeker niet aan die 1040 uur!

En als we dan toch naar een 40 urige schoolweek gaan, vind ik wel dat de kinderen ook vrije dagen moeten krijgen die ze zelf in kunnen plannen in overleg met de mentor. hahahahahahaha
Geen vaste vakantie's meer, maar net zo als op bedrijven, alles proberen netjes in te plannen. Het zou een hele grote verandering zijn binnen het schoolwezen maar wel realiseerbaar

En dat is niet vol te houden!! Kinderen hebben die vakantie nodig. Docenten ook!
Laatst bijgewerkt door Emilia op 26-11-07 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Jantine_ schreef:
Tegenwoordig is het intern schorsen, wat inhoud dat je van 8 tot 5 in een lokaal moet zitten ...

Bij ons niet hoor.. Maar je moet wel verslagen inleveren.

Jantine_

Ilzjuh schreef:
Jantine_ schreef:

Bij ons wel, worden er hier genoeg geschorst.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:26

Ilzjuh schreef:
Jantine_ schreef:

Wauw wat een straf! Beetje thuis een verslagje schrijven!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:26

Snelleedje schreef:

Dat vind k te! We moeten nog lang genoeg hard werken!! We zijn nog steeds kinderen en we moeten nu nog van onze vrijheid kunnen genieten

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:27

mel_shet schreef:
Ja die ME acties waren in stadhart. Maar ik vond het echt eng in de kleine pauze. 400 Leerlingen van andere scholen aan de hekken. Maar 1 congierge heeft een paard dreunen van een jongen uit een andere school gehad. Het was vandaag echt een rot dag.!
[/quote]

ik hoorde net dat ook een jongen van onze school is opgepakt ofzo door politie in burgerkleding, omdat hij ook met een nitraatbom wilde gooien. & Marcel (concierge) is door de andere scholen ook iets van 3x geslagen toen hij ze probeerde weg te sturen Koe
dit gaat dus echt niet meer om die 1040 norm he.
Laatst bijgewerkt door xEsther op 26-11-07 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Ilzjuh schreef:
Opzich is een beetje mondig zijn helemaal niet slecht. Ik ben zelf ook iemand met een gebruiksaanwijzing, want sla ik door, dan sla ik goed door. Knipoog Maar als je mij met respect behandeld, zul je mij nooit zo meemaken. Lachen
Het feit is alleen dat er tegenwoordig om niks al een grote bek moet worden opengezet. En dat is een beetje jammer ja.

Ik ben trouwens bijna zestien. Misschien zegt dat ook nog wat over de andere helft van de jeugd van tegenwoordig. Tong uitsteken

Mondig zijn doe je als kind imo maar tegen leeftijdsgenoten, niet tegen ouderen, je ouders, leraren, politie of weet ik wat. Zet een willekeurig tv programma op en zie kinderen van 6 hun moeder uitschelden voor poedersuiker. Op straat is het beeld niet anders. Er lijkt wel een totaal gebrek aan respect te heersen bij heel veel kinderen. En dat is imo een heel slechte ontwikkeling. Het probleem begint thuis bij de opvoeding, en de leraren zitten er vervolgens mee.

Emilia

MiloFriendly schreef:
onze school had vandaag wel gestaakt maar een heel groot deel werd nog tegen gehouden door leraren de rest is wel gegaan maar die moeten de gemiste lessuren zaterdag dubbel inhalen

Kijk dat is nog eens origineel! Op zaterdag!! hahaha! Laat ze zondag ook komen!

Ilzjuh

Emilia schreef:

Een jongen uit m'n klas moest er een stuk of vijftien inleveren. Hij was een week geschorst. Hij heeft ze niet ingeleverd en is vervolgens van school getrapt. Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:28

Snelleedje schreef:
De kinderen van tegenwoordig veroorzaken veel te veel overlast. Er zijn mensen die durven niet eens meer langs een groepje jeugd te lopen omdat ze dan worden uitgescholden of erger nog, een klap krijgen!

Ik ben voor de verlenging en hoop ook dat de kinderen straks gewoon van 8 uur tot ongeveer 16:00 uur op school moeten zitten. Vrije tijd een beetje beperken.
Tevens zouden die lange dagen een goede voorbereiding zijn op het latere leven. Dan zitten ze ook 8 tot 10 uren per dag op kantoor of zijn ze aan het werk! Zoals het nu staat zullen veel kinderen niet eens een normale baan kunnen vinden. Als ik de spelling in diverse reacties bekijk dan zou ik bijna zeggen dat ze ivbo doen ofzo! En een werkgever vraagt tegenwoordig redelijk hoge opleidingseisen.

Ik kan nu niets anders zeggen dan ga naar school en hou op met dit gedonder! Stelletje kütkinderen!

( Bedoel ik stakers, relschoppers en vernielers mee! )

als ik dan geen huiswerk meer krijg valt het nog te overwegen! ik héb al bijna geen vrije tijd om oa in te paardrijden en andere sporten (wat toch ook heel belangrijk is!) Er is wel een verschil tussen werk en school. Je werk is (voor de meeste mensen) iets wat je léuk vindt je bent daar gaan werken omdat je 't leuk vindt, school vind ik persoonlijk gewoon niet leuk (ook niet dat ik er een hekel aan heb hoor maar leuk ook niet) En van 8 tot 4 continu (ondanks de pauzes) alleen maar informatie in je kop gestampt te krijgen is ontzettend zwaar! Ik denk/vind dat persoonlijker zwaarder dan werk doen dat je hebt gekozen omdat je het leuk vindt.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:28

@Esther

En Marcel is 2.70, en breeeeeed. Ja indd. dit is rellen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:29

Ilzjuh schreef:
Emilia schreef:

Een jongen uit m'n klas moest er een stuk of vijftien inleveren. Hij was een week geschorst. Hij heeft ze niet ingeleverd en is vervolgens van school getrapt. Lachen

En je wilt niet weten wat een werk dat school oplevert!

Anoniem

Hier in Hilversum was het ook raak geloof ik? Het meerendeel waren kinders die niet eens wisten WAARVOOR ze staakten. Ja: wij willen minder uren, want met minder uren hebben we minder school en school is stom. Dat was geloof ik het hoofdargument van de meesten. En maar stoer dingen slopen en eieren naar het gebouw van Beeld&Geluid.. Ziek Net als dat schaakstukken naar trams gooien van de week.. dat zal lekker veel helpen en heeft echt veel met staken te maken zeker.. pff.

Snelleedje schreef:
De kinderen van tegenwoordig veroorzaken veel te veel overlast. Er zijn mensen die durven niet eens meer langs een groepje jeugd te lopen omdat ze dan worden uitgescholden of erger nog, een klap krijgen!

Ik ben voor de verlenging en hoop ook dat de kinderen straks gewoon van 8 uur tot ongeveer 16:00 uur op school moeten zitten. Vrije tijd een beetje beperken.

Tevens zouden die lange dagen een goede voorbereiding zijn op het latere leven. Dan zitten ze ook 8 tot 10 uren per dag op kantoor of zijn ze aan het werk! Zoals het nu staat zullen veel kinderen niet eens een normale baan kunnen vinden. Als ik de spelling in diverse reacties bekijk dan zou ik bijna zeggen dat ze ivbo doen ofzo! En een werkgever vraagt tegenwoordig redelijk hoge opleidingseisen.

Ik kan nu niets anders zeggen dan ga naar school en hou op met dit gedonder! Stelletje kütkinderen!

( Bedoel ik stakers, relschoppers en vernielers mee! )

Vrije tijd beperken, ja, leuk. Laten we van zondag ook een werkdag maken voortaan, het weekend beperken tot zaterdag en avondklassen invoeren voor mensen die geen achten halen op school. Hemel zeg... we zijn allemaal mensen, geen machines die 24/7 moeten kunnen werken. Met zo'n 8.00-16.00 'oplossing' heb je iedereen, niet alleen de hersenloze meelopende rellers (die niet weten dat er een verschil zit tussen staken en rellen).

Bovendienis er nou eenmaal een lerarentekort, zitten veel leerlingen al met belachelijk veel tussenuren op school, delen scholen de uren ontzettend slecht in waardoor je met sommige vakken wel flink meer uren zou kunnen gebruiken (meestal de exacte vakken) terwijl andere vakken aan het eind van het jaar niets meer te vertellen hebben, behalve 'welke video gaan we nu eens kijken?' (vnl. de talen).

Een voorbereiding op het latere leven? Laat me niet lachen aub.. dat komt met je opleiding na de middelbare school wel aan bod. Je hebt je hele leven nog om 8 - 10 uur per dag te werken, mag je dan op je basis- en middelbare school nog wat vrije tijd hebben??

Om nog niet te spreken van de leraren, die bij ons op school alles al na school moeten plannen, geen personeelsuitje meer hebben etc.. dat wordt ook niet veel beter met een 8.00 - 16.00 schoolrooster iedere dag.

evanescence

Vandaag ging mijn school ook staken.. Vork
Eerst met ze alleen voor de school verzamelt. Toen op weg naar het gemeente huis, ondertusse de andere scholen in de buurt ook opgevange in de wandeltoch. Aan gekomen bij het gemeente huis. een toespraak van de burgemeester gehad. Door gelopen naar het politie bureau. Daar nog best wel een tijdje gestaan. De politie vertelt dat ze trots op ons waren. Dat we het rustig hebben gehouden en geen schaden hebben aangebracht. Iedereen even thee en koffie drinken. en toen weer naar school.

Naja zo kan je natuurlijk ook staken. Er zijn wel 2 kinderen mee genomen door de politie 1: had scheerschuim op de politie bus gesmeert. en de andere, stond daar gewoon even een agent uit teschelde.

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:30

Mii_Jessica schreef:
Snelleedje schreef:

Dat vind k te! We moeten nog lang genoeg hard werken!! We zijn nog steeds kinderen en we moeten nu nog van onze vrijheid kunnen genieten

Ja, maar zoals jullie nu van je vrijheid genieten? Dat kan zo gewoon niet verder!
En daarbij, de meesten nemen nu gewoon vrij! Alleen maar om te staken! En ze doen het echt niet om te staken hoor! Nee, ze zijn dan weer een dagje vrij!