Bij een vriendin van mij komt als goed is zo de brandweer er is al 1 boom omgevallen op de aanbouw van het huis en op de aanbouw van de buren en de andere boom staat ook op omvallen Omdat wij in de polder wonen en hun aan de rand van de ringvaart gaat het ook nog bijna overstromen het water klotst al hoog teken de kanten aan enz.
Nee, hoogtepunt aan de kust en in het Noorden moet nog komen, zit nu te luisteren. De eerste piek is inderdaad vanmiddag geweest, maar de tweede moet nog komen!
De beek is hier al flink overstroomd, het is het weiland ingelopen maar het begint ook aan onze kant over de rand te komen! We moeten wel oppassen voor natte voetjes!
Verder ook eerder naar huis gestuurd, ben eerder gaan werken bij de ah. Windstoten rukten nog wat glazen platen los, maargoed.. het was spannend!
Het hek van het balkon van de buren is bij ons de tuin ingewaaid.
Verder heb ik een helse autorit achter de rug van Hardenberg naar Utrecht... Man dat was echt niet leuk. Mijn man is nog niet thuis die zit nu in Rhenen. Gelukkig bij iemand thuis.
Bij ons vliegen nu de dakpannen in het rond, en de hele schutting is al stukgewaaid Op stal is alles zeiknat (de hele voorpui ligt er ook al uit door en vorige storm..) wat een zooitje zeg...
Laatst bijgewerkt door rowan17 op 18-01-07 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier valt de schade redelijk mee. 1 boom omgewaaid die nu op de omheining ligt en ik zie het hondenmandje soms een stukje verhuizen (wel zonder hond erin hoor die gaan echt niet naar buiten) Verder zie ik overal takken vliegen, is er op weg naar de manege een reclamebord omgewaaid. Op de manege waar ik sta zijn alle lessen afgelast omdat de dakplaten nogal hard klapperden. Verder mag er voor de veiligheid niemand het terrein op alleen de eigenaren. Tis allemaal wat. Verder zit mijn vriend in het verkeer vast en is maar op weg gegaan naar zijn ouders omdat de kans dat hij hier binnen een paar uur zou zijn heel klein zou zijn. De moerdijkbrug is afgesloten dus je kan hier echt niet meer komen vanuit Rotterdam e.o.
Het was net op het nieuws dat het in het noorden (met name Groningen en Friesland gok ik) het zwaarst gaat worden van allemaal. Dat verwachten ze tussen 9 en 10 uur
Ik woon zelf aan de kust, en hier is het wel bar, maar nog niet SUPERbar.
Ik zag op het nieuws al die mensen die in Harlingen op straat en zelfs dijk waren, om even dit te meemaken. Hebben die een doodswens ofzo? Er is daar zelfs een dijkwacht.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-01-07 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt
ben net even bij mn ouders... er is een dikke eikenboom op het dak gelazerd....(ze wonen in een boerderij) gelukkig valt de schade wel mee, er zijn dakpannen van het dak af, de windveren liggen in de tuin en de schotel is ook verdwenen.... gelukkig staan alle muren nog overeind. het is nu nog wachten op de brandweer. hopen dat we het dak nog weer waterdicht krijgen voor vannacht...
Hier niks, behalve dat er vanmiddag een auto achteruit reed en dat die vrouw m'n vader niet zag o.i.d. En vervolgens tegen onzo bumper opknalde... En ze karde er gewoon vandoor nog wel Gelukkig boeit het m'n vader niet zo veel. Zitten trouwens wat deukjes in de bumper, meer niet!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
het is een uurtje iets rustiger geweest maar dan ook iets je waait nog weg als je in een openvlakte staat heb me net nog aan een boom vast gehouden.. laat die 2e piek maar zitten.. die kwam toch rond 8 uur? zal nu al wel weer beginnen aangezien het al weer harder gaat