XchantjuhX schreef:
En die islamitische vrouwen snap ik ook niet helemaal... eindelijk een man die het voor hun rechten opneemt, nu staan ze bij ons op het spui samen met hun gestoorde mannen te roepen dat Theo hun 'zijn' heeft aangetast...
Om vervolgens naar huis te gaan, geslagen te worden en gedwongen worden om de wil van hun man op te volgen... hoe krom is het?
Nou, hij heeft ze wel ietwat beledigd/vernederd hoor! Ik kan me voorstellen, dat als ik een islamitische vrouw was geweest dat ik me toch min of meer beledigd had gevoeld met de film die hij samen met Hirschi Ali gemaakt heeft (heb wat beelden gezien). Ik ben bang dat ze daarmee hun doel totaal gemist hebben.
Hirschi ali is ervan overtuigd dat de koran slechte invloed heeft op de verhoudingen van mannen t.o.v. vrouwen. Maar het is de CULTUUR die de INTERPRETATIE van de koran bepaald. En dus zouden die mensen beter aangesproken kunnen worden op de normen en waarden binnen hun cultuur. Want toevallig is het ook nog eens vaak zo, dat hoewel mishandeling bij islamieten vaker voorkomt dan bij nederlanders, dat degenen die de koran op een dergelijke manier interpreteren, vaak onderontwikkeld zijn, niet of niet goed kunnen lezen en begrijpen (en de koran schijnt een moeilijk boek te zijn) en vaak zijn het niet eens goede/correct/oprechte moslims.
Het was wel beter geweest als Theo van Gogh en Hischi Ali het op een andere manier aangepakt hadden. Nu hebben ze bereikt dat hun doelgroep zich van hen boodschap afkeerde, i.p.v. dat het doordrong.