Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 07:06

Angelaa2 schreef:
maessie schreef:
Nou ik heb weer een franse :+ kindertruitje aan verkocht, met wat verkleuring erop voor 3,- Duidelijk op de foto gezet en in de advertentie, en nu meld ze een probleem |o nu in dubio of ik terug zal laten sturen, of het maar laat gaan..

Wat gebeurd er eigenlijk als er een probleem gemeld wordt en je er niets mee wil doen?
Had hier voor het eerst een probleem en het item terug laten sturen op haar kosten. Het item zou te klein zijn en het merk altijd groter uitvallen bij haar dochter (vind ik onzin, zeker kindermaten vallen heel wisselend). En de foto die erbij zat was waardeloos..
Item was 3 euro excl kosten maar ze heeft het toch terug gestuurd. :')
Ben nu benieuwd wat er dan gebeurd als je het laat gaan en niets kiest..

Als verkoper niet reageert op een klacht dan kiest vinted de kant van de koper, wat dan betekent geld terug en item houden.

Angelaa2

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 07:14

Ah dan ga ik dat in het vervolg doen. Gaat nu om 3 euro verkoopwaarde. Vind het nog steeds bizar dat je t terug wil sturen voor dat bedrag. Ben benieuwd hoe het binnenkomt. Stel dat het nu kapot binnenkomt ofzo kun je daar nog iets mee?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 08:15

Hier niet met dingen die terugkwamen, Vinted had de case al gesloten dus ik was blij dat ik het terug kreeg en in goede staat. Beiden waren retouren die niet waren opgehaald door de koper.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 08:17

Angelaa2 schreef:
Ah dan ga ik dat in het vervolg doen. Gaat nu om 3 euro verkoopwaarde. Vind het nog steeds bizar dat je t terug wil sturen voor dat bedrag. Ben benieuwd hoe het binnenkomt. Stel dat het nu kapot binnenkomt ofzo kun je daar nog iets mee?

Maar als verkoper kan je ook kiezen om de koper het artikel te laten houden en volledig geld terug te geven toch?
Dan krijg je als verkoper geen negatieve review en bij niet reageren zou je waarschijnlijk wel een negatieve review kunnen krijgen denk ik.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 09:00

Ik had paar dagen geleden een aankoop gedaan, maar pas daarna viel me op dat die dame al 5 maanden niet online is geweest. En sindsdien ook niet meer online gekomen, dus ik verwacht eigenlijk dat het niet meer opgestuurd wordt.
Als ik nu annuleer, krijg ik dan een slechte review of komt er dan niks tevoorschijn?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 09:12

Ik zou gewoon afwachten tot het automatisch cancelt. :j i

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 09:39

Idd niks doen en afwachten
Krijg je vanzelf je centen terug :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 13:05

Angelaa2 schreef:
maessie schreef:
Ik heb op terugsturen gedaan, maar lid staat op vinted vakantie :+ Ben benieuwd.. :j

Geen idee Angela..

Oh ook niet handig zeg.. Ben ook benieuwd of je het gaat ontvangen

Nou ik ben echt verbaasd, het is ook nog weer retour gestuurd! Kost haar volgens mij net zoveel als dat het truitje kostte 8)7 nou ja, prima!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 13:08

cobiie schreef:
Angelaa2 schreef:

Maar als verkoper kan je ook kiezen om de koper het artikel te laten houden en volledig geld terug te geven toch?
Dan krijg je als verkoper geen negatieve review en bij niet reageren zou je waarschijnlijk wel een negatieve review kunnen krijgen denk ik.

Dat kan ook, maar als je de retour optie kiest krijg je ook geen negatieve review. (Volgens mij zelfs helemaal geen review)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 18:58

Vraagje. Ik wil iets kopen van iemand uit Italië, maar daar komt vinted go niet tussen te staan. Maar iemand uit Frankrijk kan ik dit wel kiezen, maar heb ook al eerder uit Italië met vinted go besteld gehad. Hoe kan dit nu weer?

En hetzelfde artikel is bij de een bij mondial relay 3,15 en de ander 5,55.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 19:26

Momo94 schreef:
Vraagje. Ik wil iets kopen van iemand uit Italië, maar daar komt vinted go niet tussen te staan. Maar iemand uit Frankrijk kan ik dit wel kiezen, maar heb ook al eerder uit Italië met vinted go besteld gehad. Hoe kan dit nu weer?

Ja ik snap daar ook niks van. Hier hetzelfde. Is wel sneu voor diegene want dan pak ik vaak degene met de goedkoopste verzendkosten terwijl diegene daar niks aan kan doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 19:43

Zertab schreef:
Zertab schreef:
De verkoper zegt mijn pakket verzonden te hebben... Maar ik zie staan dat ze het nog steeds moet verzenden. Ben benieuwd...

Wat zouden jullie doen? Ik kan de koop nog annuleren.
Ze heeft ook geen verzendbewijs gekregen. En het ''ordernummer'' bestaat niet. Ze heef wel echt iets va 102 reviews en scoort 4-5 sterren...

Helaas geen pakket maar gelukkig wel mijn geld terug.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 22:36

Poging 3 om oortjes te kopen, mislukt. 1e keer was op zich oké, ze waren alleen absoluut niet ENC zoals omschreven. Ik ben ze na 1x gebruiken kwijtgeraakt, m'n eigen schuld. 2e waren kapot, teruggestuurd en geld retour gekregen. 3e poging, ik vroeg of ze usbc oplaadbaar waren, ja zegt de verkoper. Krijg ze net binnen, is het lightning (oude apple). Waarom zeg je dan in godsnaam ja als verkoper? Wat denk je, dat iemand het dan gewoon houdt en zegt ah okay dit is ook wel prima?? Of ben je dan echt zo dom dat je het verschil niet weet? Heel vermoeiend.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:35

Ik heb nu iets raars, mijn pakketjes worden op andere locaties afgeleverd dan die wat ik selecteer. en dan ook echt in andere dorpen en zelfs tot 2x toe in weert, 200 km verderop!
Ik heb een paar weken geleden een keer iets besteld voor mijn moeder en dat inderdaad in weert laten afleveren, maar zelfs als ik echt erop let en het goed selecteer worden de pakketten naar andere afleverpunten gebracht die ik dus in het verleden een keer gebruikt heb

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 09:00

Suzanne F. schreef:
Momo94 schreef:

Ja ik snap daar ook niks van. Hier hetzelfde. Is wel sneu voor diegene want dan pak ik vaak degene met de goedkoopste verzendkosten terwijl diegene daar niks aan kan doen.

Dat dus, heb tegen die persoon dit ook eerlijk verteld en dat ik daarom het artikel niet ga kopen. Ik vind het wel sneu voor die persoon, maar het scheelt mij toch weer geld. Heb ook mijn excuses aangeboden, mja daar heb je helaas ook niet veel aan..

@ania,

dat heb ik dus ook tot 2x toe gehad. Alleen geen 200 km verderop, maar 5 km.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:06

Ania schreef:
Ik heb nu iets raars, mijn pakketjes worden op andere locaties afgeleverd dan die wat ik selecteer. en dan ook echt in andere dorpen en zelfs tot 2x toe in weert, 200 km verderop!
Ik heb een paar weken geleden een keer iets besteld voor mijn moeder en dat inderdaad in weert laten afleveren, maar zelfs als ik echt erop let en het goed selecteer worden de pakketten naar andere afleverpunten gebracht die ik dus in het verleden een keer gebruikt heb

Ik heb dit toevallig gehad met een pakket wat ik gister heb opgehaald. Werd in hetzelfde dorp afgeleverd maar bij een pakketpunt wat ik nooit heb gebruikt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 12:18

Suzanne F. schreef:
Momo94 schreef:

Misschien dat ze een ander formaat heeft gekozen bij het plaatsen van de advertentie? Als de ene klein en de andere middel kiest, of middel en groot dan zit daar het prijsverschil in. Je zou altijd nog kunnen vragen of ze het op een ander formaat kan zetten. De specificaties zijn bij elke vervoerder weer anders.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 12:48

Dat had ik ook al gevraagd, maar hij stond op klein.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 20:26

Amber_anne schreef:
Ania schreef:

Ik heb dit toevallig gehad met een pakket wat ik gister heb opgehaald. Werd in hetzelfde dorp afgeleverd maar bij een pakketpunt wat ik nooit heb gebruikt

Ja heb ik deze week ook gehad, nooit gebruikt of gekozen (ik kies eigenlijk steeds een en dezelfde) maar toch elders afgeleverd.

En ik rij net weg uit Weert, en krijg een melding dat pakket nummer 3 is afgeleverd in Weert. Net na sluitingstijd ook.
Gaat om 7,5 euro dus ik denk dat ik deze maar terug laat zenden naar de verkoper. Ik ga niet weer 400 km rijden voor een pakket.

Heb ook een melding gemaakt bij Vinted maar hun kennende doen ze er niks mee
Laatst bijgewerkt door Ania op 25-10-25 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 20:35

Ik zou echt geen 200km rijden om het op te halen. Dan laat maar zitten hoor...

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 21:00

Ik krijg nu als ik iets wil kopen bij iemand alleen dhl, ze geeft aan ook dpd en mondial open te hebben staan maar die kan ik niet kiezen. Dat is toch ook gek?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 21:11

cocktailtime schreef:
Ik krijg nu als ik iets wil kopen bij iemand alleen dhl, ze geeft aan ook dpd en mondial open te hebben staan maar die kan ik niet kiezen. Dat is toch ook gek?

Gebeurt regelmatig. Morgenochtend weer even kijken. Het lijkt of er een quotum op bepaalde verzenders zit.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 21:50

cocktailtime schreef:

Even de plaats intikken van omliggende dorpen. Dat werkt hier soms wel. Heel irritant maar goed..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 21:56

Hier de trui die retour komt ook naar een punt niet in de richting waar ik normaal kom.. maar even zien of dat toevallig uitkomt, ben meer kwijt aan er naartoe rijden dan dat het truitje anders op had geleverd. :+

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:10

Hebben jullie de foto zoekfunctie. Bij mij werkt het niet. Althans zie geen foto icoontje in de zoekbalk