Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:50

paars schreef:
Mag een werkgever vakantiedagen inhouden als je (met toestemming) op vakantie naar het buitenland gaat terwijl je 100% ziek bent gemeld?

Met toestemming niet volgens mij. Dit is waarschijnlijk wanneer iemand langdurig ziek is? UWV heeft daar informatie over.

Gaat het om iemand die zich ziek meld tijdens verlof (dus gewoon 2 weekjes vrij), dan mag je niet op vakantie. Ofja, mag wel maar dan valt het onder verlof en niet onder ziek gemeld op werk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:03

Nee.

Tenminste mijn werkgever mocht dit niet.
Ik had toestemming van de arbo.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:03

Onze badkamer is aan vervanging toe. Maar ja, hoe begin ik met ideeën? Pinterest bekijken om te zien wat ik leuk vind? Random showrooms inlopen? Bij vrienden en kennissen binnen kijken?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:13

Nyaleti schreef:
paars schreef:
Mag een werkgever vakantiedagen inhouden als je (met toestemming) op vakantie naar het buitenland gaat terwijl je 100% ziek bent gemeld?

Met toestemming niet volgens mij. Dit is waarschijnlijk wanneer iemand langdurig ziek is? UWV heeft daar informatie over.

Gaat het om iemand die zich ziek meld tijdens verlof (dus gewoon 2 weekjes vrij), dan mag je niet op vakantie. Ofja, mag wel maar dan valt het onder verlof en niet onder ziek gemeld op werk.

Ter verduidelijking; was bij het plannen nog niet 100% ziek, maar toen de vakantie begin wél. Heeft er toestemming voor gevraagd. Helaas nu nog steeds 100% ziek en kan nog niet werken/re-integreren. Wil graag op familiebezoek in buitenland. De vakantiedagen zijn bij die eerste vakantie ingehouden. Ik vraag me daarom af of dat wel had gemogen? Al lees ik op internet dat een werknemer soms toestemming geeft vakantiedagen af te schrijven (terwijl het wettelijk niet hoeft....waarom zou een werknemer daar dan 'ja' op zeggen...??)
UWV komt toch pas na 2 jaar in the picture, dat is (gelukkig) nog niet aan de orde.
Laatst bijgewerkt door paars op 14-10-25 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:14

rien10 schreef:
Onze badkamer is aan vervanging toe. Maar ja, hoe begin ik met ideeën? Pinterest bekijken om te zien wat ik leuk vind? Random showrooms inlopen? Bij vrienden en kennissen binnen kijken?

Geen ervaring met een badkamer, wel recent met keuken. Ik vond rond kijken in verschillende showrooms erg helpen. Dat voormde bij mij al een beetje een idee voor wat ik wilde hebben.
Voor de indeling vond ik huizen kijken op funda die beetje gelijkwaardig kwa ruimte zijn ook fijn. Dat was voor mij waarmee ik het beste kon inschatten hoe het in de ruimte uit zo komen.

Pintrest vond ik top voor de laatste dingentjes. Als je al een beetje weet wat je wilt kan je daar wat specefieker op zoeken, maar als begin nogal overweldigend

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:18

rien10 schreef:

Wat leuk :j ! Het kan beginnen met een wensenlijstje wat jullie graag in de badkamer wilt hebben. Bad, douche, wastafel/dubbele wastafel, toilet in badkamer ja/nee, kast ja/nee, planchet? Daarvoor kan je idd in badkamerwinkels wat inspiratie opdoen en beetje zien wat de prijzen zijn. Je kunt er vaak rustig rondsnuffelen zonder dat ze je meteen lastigvallen (is mijn ervaring dan).

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:20

Ik vond zelf bij het uitzoeken van de nieuwe badkamer de inspiratie en binnenkijken bij pagina's op de verkoopsites heel handig. Daardoor wist ik al snel welke stijl ik mooi vond. Daarnaast wat pinterest en in de showroom eigenlijk alleen alles wat in mijn hoofd zat bij elkaar gezocht.

https://www.sanitairwinkel.nl/inspiratie-oud/

Hier een voorbeeld van inspiratie

rien10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:35

Pfff ik wil een badkamer. Geen design statement. Ik vind wel een hoop badkamers overdone hoor. 3 verschillende materialen op de muur, nissen, planten, planken, fffffff druk gedoe. :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:49

You'll grow into it denk ik....als je eenmaal gaat "creeeren" dan is het hek soms van de dam ;-) . Belangrijk is het budget, en ook waar liggen de leidingen/afvoeren nu en wil je dat zo laten of wordt het een grotere verbouwing?

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:56

rien10 schreef:
Pfff ik wil een badkamer. Geen design statement. Ik vind wel een hoop badkamers overdone hoor. 3 verschillende materialen op de muur, nissen, planten, planken, fffffff druk gedoe. :)

Zelf vind ik de zogenaamde japandi stijl heel mooi rustig. Daar zou je eens naar kunnen kijken. En wat ik ontdekt heb in de zoektocht zijn wandpanelen voor in de douche, geen voegen, maar 1 rustige wand. Jan je ook creëeren met beton cire, maar dat is best prijzig.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 23:13

Ik zou gewoon beginnen met google zoek, badkamer en dan categorie afbeeldingen.
Dan zie al van alles, en kan je zoektermen bedenken die passen bij wat je wilt.

Ik kreeg daarna op social media reclames van badkamer zaken en zo heb ik paar gratis boeken besteld, dan kan je de ontwikkelingen qua verwarmingen en spiegels met verwarming en zelfs slimme wc's vaak bekijken.

Dan kan je met je ideeën gerichter informeren bij showrooms

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 00:41

Ik weet wat ik niet wil, dat is ook belangrijk! Geen zwarte of messing kranen. Geen waskom.
Wat ik wel wil is een inloopdouche en een terrazzo vloer. Ik denk dat wandpanelen daar niet bij staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 06:31

paars schreef:
Nyaleti schreef:

Ter verduidelijking; was bij het plannen nog niet 100% ziek, maar toen de vakantie begin wél. Heeft er toestemming voor gevraagd. Helaas nu nog steeds 100% ziek en kan nog niet werken/re-integreren. Wil graag op familiebezoek in buitenland. De vakantiedagen zijn bij die eerste vakantie ingehouden. Ik vraag me daarom af of dat wel had gemogen? Al lees ik op internet dat een werknemer soms toestemming geeft vakantiedagen af te schrijven (terwijl het wettelijk niet hoeft....waarom zou een werknemer daar dan 'ja' op zeggen...??)
UWV komt toch pas na 2 jaar in the picture, dat is (gelukkig) nog niet aan de orde.

Gaat het om wettelijk of bovenwettelijk?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:31

_San87_ schreef:

Het is ws een combinatie geweest, ik denk van de 15 dagen totaal dat er nog 4 bovenwettelijk waren. Staat op de kaart niet gespecificeerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:54

paars schreef:
_San87_ schreef:

Het is ws een combinatie geweest, ik denk van de 15 dagen totaal dat er nog 4 bovenwettelijk waren. Staat op de kaart niet gespecificeerd.

Okay, bovenwettelijk mag wel ingehouden worden wanneer dit in de CAO opgenomen is.

Heeft die persoon de werkgever al gevraagd waarom er vakantiedagen ingehouden zijn? Misschien is er sprake van een foutje?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 20:04

Mss is het een foutje omdat de omstandigheden gewijzigd zijn tussen vakantie aanvraag en vertrek.
5 dagen na de aanvraag / boeken van 20% -> 100% ziek.
30 dagen na aanvraag op vakantie vertrokken.
3 weken na thuiskomst de operatie.
Volgens mij moet de werkgever die dagen teruggeven.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 23:10

Courtney Hadwin deed mee met britains got talent met een lied van Janis Joplin. Maar wat is de titel van dat lied? Kan het niet vinden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 23:26

Britta31 schreef:
Courtney Hadwin deed mee met britains got talent met een lied van Janis Joplin. Maar wat is de titel van dat lied? Kan het niet vinden.

Volgens mij was dat Piece of my heart.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 06:43

Bedoel je de auditie? Want dat is Hard to handle van Otis Redding, niet van Janis Joplin, hoewel zij het lied wel ook gezongen heeft.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 07:24

Ik heb een berenpakje gekocht voor m'n baby en op het waslabel staat 'koud wassen'. Maar wat is koud, is dat ook 30 graden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 07:31

Koud is meestal tot 30 graden. Mijn machine heeft de optie 20 graden en de optie *, dat is gewoon de temperatuur van het water zoals het uit de kraan komt.

Voor babykleding lijkt me koud wassen niet handig, want vlekken gaan er koud toch minder goed uit is mijn ervaring.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 07:37

https://m.youtube.com/watch?v=wNoxb8euv00

Maar dat was niet meer bij bgt.

Britta31 schreef:

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 07:47

Eske_B schreef:
Ik heb een berenpakje gekocht voor m'n baby en op het waslabel staat 'koud wassen'. Maar wat is koud, is dat ook 30 graden?

Koud is onder de 30. Ik heb een wolprogramma op mijn machine waar ik hem op koud kan zetten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:13

Daarom kon ik het niet vinden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:02

Ik was mijn wol nooit koud....risico op krimp is mij te groot :')
Gewoon 30© wolprogramma , zonder plens koud water na. en wasmiddel met lanoline erin.