Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:37

Of goedenafund, ipv goedenavond

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:29

Ik vind het stom (of misschien eerder raar), als ik met volwassen mensen een gesprek voer en als zij naar hun ouders refereren met pap/mam. "Mam zet mij morgen af bij werk", "Ik heb pap gevraagd of hij er eens naar wil kijken".

Uhm, het zijn jóúw ouders, niet die van mij. Zeg gewoon: 'mijn vader/mijn moeder' :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:34

Waar ik woon zeggen mijn collega's 'pappa' en 'mamma' als ze iets over hun ouders vertellen. Dus ook niet 'mijn vader' of 'mijn moeder'. Ik heb het familie die hier van oorsprong vandaan komt nooit horen zeggen, dus dat was even wennen toen ik volwassenen over 'pappa en mamma' hoorde praten. Zelf zeg ik 'mijn vader of mijn moeder'. Na al die jaren hoor ik dat niet meer, maar door jouw opmerking werd ik er weer even aan herinnerd.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:39

_Karlijn schreef:
Ik vind het stom (of misschien eerder raar), als ik met volwassen mensen een gesprek voer en als zij naar hun ouders refereren met pap/mam. "Mam zet mij morgen af bij werk", "Ik heb pap gevraagd of hij er eens naar wil kijken".

Uhm, het zijn jóúw ouders, niet die van mij. Zeg gewoon: 'mijn vader/mijn moeder' :')

Vooral "papa" of "mama", ik vind dat zo tenenkrommend :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:47

Ik vind het stom dat ik er achter kwam dat de nieuwe eigenaar van mijn verkochte auto een aantal keer heeft geparkeerd in Amsterdam en Rotterdam, en dat het geld van mijn rekening af is geschreven :$ :$ :$

Hopelijk krijg ik mijn geld terug..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:45

Hier is het ons smam zet mij morgen af :D

Of onze Ruud zet mij morgen af. Ipv mijn broer.

Alleen heet mijn broer geen Ruud :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:47

Dus door welke Ruud wordt jij dan afgezet in de ochtend? >;) :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:48

Apple schreef:

Chips, nu heb jij mij nog door ook....

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:50

N.a.v. mijn bezoek aan de Intratuin gisteren... Mensen die hun hond overal mee naartoe moeten nemen. Je doet Fikkie waarschijnlijk geen plezier met een bezoek aan zo'n drukke plek. Het was écht druk, arme beesten zien enkel een hele hoop benen die hopelijk niet tegen ze aan komen of per ongeluk op ze gaan staan. Plus je moet zelf opletten dat je je nek niet breekt over met name de kleinere honden :7

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:28

Esmee_RS schreef:
_Karlijn schreef:

Dat is inderdaad nog een tandje erger.

Maar ik hoorde laatst iets dat ik nog aparter vond, van iemand die haar ouders niet aanspreekt met je/jouw of u/uw, maar (ik weet niet eens hoe ik het uit moet leggen dus als voorbeeld:) "wil mama voor mij een glas water inschenken?", "hoe was het op papa's werk?"), als rechtstreekse vraag aan de betreffende ouder... Zij ziet het als respect tonen, ze doet het ook uit eigen iniatief. Je/jij vindt ze te informeel en u/uw te weinig respect, dus doet ze het zo. Ze is gewoon Nederlandse, dus het is ook geen cultureel ding ofzo.

Tja ieder z'n ding natuurlijk maar ik keek er wel van op.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:03

DuoPenotti schreef:
Hier is het ons smam zet mij morgen af :D

Of onze Ruud zet mij morgen af. Ipv mijn broer.

Alleen heet mijn broer geen Ruud :+

Ja, dat weet ik nog van de tijd dat mijn ouders een caravan in Brabant hadden. De kinderen waar ik mee speelde hadden het toen inderdaad over 'ons mam' en 'ons pap'. Zelfs een Brabantse collega op latere leeftijd bij mij op het werk zei dat nog. :D Toch vind ik dat als volwassene minder gek klinken dan 'pappa' en 'mamma'.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:05

Een baas die je buiten werktijd appt en dan ook met iets wat gewoon in z’n mail staat.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:10

Regen is stom.
Ivm verband mag iris in de regen niet buiten staan.
Het zou al droog moeten zijn....
Maar leugenradar liegt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:19

Westhof schreef:
N.a.v. mijn bezoek aan de Intratuin gisteren... Mensen die hun hond overal mee naartoe moeten nemen. Je doet Fikkie waarschijnlijk geen plezier met een bezoek aan zo'n drukke plek. Het was écht druk, arme beesten zien enkel een hele hoop benen die hopelijk niet tegen ze aan komen of per ongeluk op ze gaan staan. Plus je moet zelf opletten dat je je nek niet breekt over met name de kleinere honden :7

Oh dit echt ja. Ik was gisteren op een flink drukke beurs waar ook honden mee naartoe genomen worden. Gewoon niet doen :n

En in dat kader, mensen die kinderwagens meenemen naar een beurs ven daarmee tegen je enkels lopen te duwen. Doe niet zo stom.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:50

Esmee_RS schreef:
_Karlijn schreef:

Dat is inderdaad nog een tandje erger.

Maar ik hoorde laatst iets dat ik nog aparter vond, van iemand die haar ouders niet aanspreekt met je/jouw of u/uw, maar (ik weet niet eens hoe ik het uit moet leggen dus als voorbeeld:) "wil mama voor mij een glas water inschenken?", "hoe was het op papa's werk?"), als rechtstreekse vraag aan de betreffende ouder... Zij ziet het als respect tonen, ze doet het ook uit eigen iniatief. Je/jij vindt ze te informeel en u/uw te weinig respect, dus doet ze het zo. Ze is gewoon Nederlandse, dus het is ook geen cultureel ding ofzo.

Tja ieder z'n ding natuurlijk maar ik keek er wel van op.[/quote]

Is ze toevallig Fries? In het Fries is het ook gebruikelijk om ouderen of bijvoorbeeld je meerdere in de 3e persoon aan te spreken. Ik ben het zelf niet gewend maar hoor het wel veel om me heen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:51

Nee, ze is niet Fries

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:20

Vanmorgen na 1,5 uur slaap, mn nest uit om 2,5 uur te rijden naar mijn afspraak wat absoluut van groot belang was. Kom ik daar, moe, maar keurig optijd... Heeft een andere betrokkene, die met de producten waar het om ging zou komen, de juiste tijd niet genoteerd. Die had pas 2,5 uur later de afspraak in de agenda. Gelukkig kon ie relatief snel vanuit Lelystad komen maar alsnog dik 1,5 uur voor niks en te vroeg mn bedje uit.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 13:51

Esmee_RS schreef:

Hier vinden we ‘pappie en mammie’ vreselijk. En dan ook nog eens ‘opie en omie’ :r

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:03

muggen binnen.

Had straks de buitendeur openstaan want zonnetje scheen er even op.
En nu zitten er vervelende muggen binnen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 07:44

Engelsen die zo onwijs luid moeten laten weten dat ze er zijn en dan als stomdronken droeftoeters andere mensen lastig vallen. Aan de andere kant is het ook wel grappig

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:02

DuoPenotti schreef:
Apple schreef:

Chips, nu heb jij mij nog door ook....

Nou, mijn neef is heel leuk hoor. En die wil je vast wel ergens afzetten in zijn mooie auto.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:08

Wat voor auto heeft hij? Erg belangrijk :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:19

Huisartsen die geen nieuwe patiënten aannemen zijn stom.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:19

Wat ik (ook) stom vind? ( en waar ik stiekem
dan ook weer om moet lachen ) Mensen die te hard over een drempel rijden met een ( te lage ) verlaagde auto. Je hoort dan zo’n heerlijk kgggggrrrrrrggggggg geluid. Dan denk ik: joh, je rijdt toch niet voor het eerst in deze kar?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:19

thequeensmum schreef:
Wat ik (ook) stom vind? ( en waar ik stiekem
dan ook weer om moet lachen ) Mensen die te hard over een drempel rijden met een ( te lage ) verlaagde auto. Je hoort dan zo’n heerlijk kgggggrrrrrrggggggg geluid. Dan denk ik: joh, je rijdt toch niet voor het eerst in deze kar?

Misschien is dat de neef van rien10 met zijn mooie auto _O-