Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 01:02

Vanavond met mijn zus over onze moeder gehad en nu lig ik weer te piekeren.Waarom toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 06:14

Alle zwaluw nesten op stal zijn leeggegeten door kauwen of 1 van die soort vogels. We hadden al een dode duif gevonden en hoop veren, maar nu dus alle zwaluw nesten leeg. En sorry, die duif vond ik niet zo erg, want die zijn echt heel irritant,maar die zwaluwen.... Scheelt en enorm veel vliegen en is gewoon gezellig. Ze hebben ook echt geprobeerd ze weg te jagen, enorme herrie maar mocht helaas niet baten.

We hebben elk jaar echt heel veel zwaluwen en nooit dit probleem gehad. Het lijken ook echt maar een handvol kauwen en ze zien er ook niet lekker uit, paar met koppen waar de helft geen veren meer heeft. Hopelijk kunnen de zwaluwen nog een keer eieren leggen en overleven die het wel...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 07:03

MyWishMax schreef:
Alle zwaluw nesten op stal zijn leeggegeten door kauwen of 1 van die soort vogels. We hadden al een dode duif gevonden en hoop veren, maar nu dus alle zwaluw nesten leeg. En sorry, die duif vond ik niet zo erg, want die zijn echt heel irritant,maar die zwaluwen.... Scheelt en enorm veel vliegen en is gewoon gezellig. Ze hebben ook echt geprobeerd ze weg te jagen, enorme herrie maar mocht helaas niet baten.

We hebben elk jaar echt heel veel zwaluwen en nooit dit probleem gehad. Het lijken ook echt maar een handvol kauwen en ze zien er ook niet lekker uit, paar met koppen waar de helft geen veren meer heeft. Hopelijk kunnen de zwaluwen nog een keer eieren leggen en overleven die het wel...

Hier ook nooit last van gehad en nu wordt onze plek ook belaagd door eksters en kauwen. Wij hebben gelukkig een stal/schuur waar de deur dicht kan omdat de paarden buiten staan. Er blijft dan een klein spleetje over zodat paps en mams wel naar buiten kunnen maar de grote vogels passen er niet door

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 08:08

MyWishMax schreef:

Oooh dat zou ik ook zo erg vinden ;(.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 08:31

Hoor net dat de twee Shetlanders die ik 15 jaar verzorgd heb beiden tegelijk zijn ingeslapen. ;(

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:23

Ik wou vandaag naar Rotterdam doe om leuks te doen met vrienden, maar mijn lichaam doet vreselijk veel pijn en mijn bloeddruk is het ook niet eens met hoeveel ik gister gedaan heb. Dat wordt een dagje tegen mijn zin in bankhangen om bij te komen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:28

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:

Oooh dat zou ik ook zo erg vinden ;(.

Ja het is zo bizar. We hebben elk jaar echt wel tussen de 10 en 20 nesten en nu is alles leeg. ;( De ouders zijn er allemaal nog, dus ik duim nog heel hard dat ze hier blijven nog opnieuw kunnen leggen en dat die het overleven. We kunnen er ook niks aan doen, de stallen zijn juist heel open en ze zitten in elk gebouw. Expres juist overal met grote deuren en ramen die continu open staan, maar ook in de buitenboxen en bij de loopstallen.

En ook stalkatten en honden maar die kunnen niks tegen die kauwen. Of kraaien of wat het ook zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:30

Elk weekend tussen 7&8 laat iemand zijn kinderen volledig even losgaan en schreeuwen en vervolgens is het de hele dag stil.

Doe dat dan even om een uur of 10. Ik ben echt geneigd om er een keer langs te gaan en te vragen of dat grapje een keer kan stoppen.

Het is echt schijtirritant als je nog wilt slapen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:34

Al 5 weken last van m’n rug. 4 weken al aan de pijnstillers, fysio en het helpt precies niks :\

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:49

Als je een foto hebt kan ik je vertellen of het kauwen of kraaien zijn MWM. Wat ontzettend treurig zeg...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:51

Vuurwerk gisteravond.
Kat was zo van slag dat ze met haar kittens ging slepen.
Mijn man is beneden gaan zitten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:56

Aalbessen struiken geroofd en takken gebroken. ;(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:57

Sterkte, MarlindeRooz :(:)

Ik moet vanmiddag vier uur lang gezellig doen op een kraamfeest. Echt zo zo zo geen zin in. Ik heb niks met kinderen en ik heb ook niks met de volwassenen die er zijn. Beetje slap ouwehoeren heb ik zo'n hekel aan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:58

De veel te enthousiaste conducteur in de trein die de omroep op vol volume heeft gezet. Ik kom hier voor mn rust ja :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:07

Mijn Autistische brein kan dit niet aan...ik wil tape halen en karton mij apart bij de AH om de onderkant
van de bank te verstevigen en wat gaten in de keuken af te plakken.

Alleen mijn vader vind nu dat ik de kartonnen dozen die in de garage liggen (zijn niet van ons)
moet gaan gebruiken want ze liggen er al langer dan een jaar dacht ik..

En deze zijn van mijn broer en van een goede vriend van hem.

Ik wil daar geen schaar inzetten.. %)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:18

denisesilver schreef:

Ik moet vanmiddag vier uur lang gezellig doen op een kraamfeest. Echt zo zo zo geen zin in. Ik heb niks met kinderen en ik heb ook niks met de volwassenen die er zijn. Beetje slap ouwehoeren heb ik zo'n hekel aan.

Zeggen dat je je niet helemaal lekker voelt en maar even blijft en af en toe hoesten en je neus snuiten :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:23

zonnebloem18 schreef:
Dat mensen hun kinderen in een restaurant met het geluid aan spelletjes laten spelen. _-:(

Dat mensen in een restaurant überhaupt kinderen op iets digitaals zetten. Zo leren ze toch nooit wat uiteten inhoudt? En het is wel lekker makkelijk zo, dan hoeven ze ook met uiteten geen aandacht voor hun kroost te hebben.... Net als dat ouders in een restaurant of welke andere gelegenheid (wachtkamer, winkel, noem het op) zelf op hun telefoon zitten en hun kind negeren. Arme kinderen, dat ze zo moeten opgroeien.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:29

Pfff ja, ik vind dat ook hinderlijk. Of schreeuwende/luide kinderen in het restaurant. Met alle respect, ik begrijp dat die dingen ook moeten leren maar vind het wat zonde van m'n geld om naast zoiets te zitten terwijl ik probeer te genieten van een vast niet heel goedkoop avondje uit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:29

denisesilver schreef:

Eerlijk zeggen dat je er best wel tegenop ziet en dat je liever een keer langskomt bij die persoon thuis om de baby te bekijken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:38

Roosch schreef:
Pfff ja, ik vind dat ook hinderlijk. Of schreeuwende/luide kinderen in het restaurant. Met alle respect, ik begrijp dat die dingen ook moeten leren maar vind het wat zonde van m'n geld om naast zoiets te zitten terwijl ik probeer te genieten van een vast niet heel goedkoop avondje uit.

En daar horen die ouders dus om de hoek te komen. Tegenwoordig is opvoeding erg lastig, lijkt het wel. Misschien een knuppel in het hoenderhok, maar het valt ons op dat veel opa-oma-ouders (zo noemen wij ouders die niet op een voorheen normale leeftijd ouders zijn geworden) daar nogal een handje van hebben om kinderen maar hun gang te laten gaan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:48

Controle dienst is weer wakker :roll:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:53

Britta31 schreef:
denisesilver schreef:

Zeggen dat je je niet helemaal lekker voelt en maar even blijft en af en toe hoesten en je neus snuiten :)

Ik woon helaas op hetzelfde terrein als mijn ouders en zus die er ook heen gaan :')
Shenavallie, ik heb verder eigenlijk niks met deze mensen. Zijn vrienden van mijn vader. Lief mens hoor, maar ik ga eigenlijk bijna nooit op kraamvisite.

Net ondergekotst door m'n neefje. Ik HAAT kinderen.

Paard had een teek. Geen idee hoe we dat gaan bestrijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 11:00

Telpeva schreef:
Als je een foto hebt kan ik je vertellen of het kauwen of kraaien zijn MWM. Wat ontzettend treurig zeg...

Nee helaas niet. Ik vond ze eerst wel leuk, want ze jaagden de duiven weg die echt irritant waren. Ze zijn niet erg groot, even groot of net ietsjes groter als duiven? En dus aantal met rare kale plekken. Daar worden het wel een soort horror vogels van :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 12:16

MyWishMax schreef:
Telpeva schreef:

Nee helaas niet. Ik vond ze eerst wel leuk, want ze jaagden de duiven weg die echt irritant waren. Ze zijn niet erg groot, even groot of net ietsjes groter als duiven? En dus aantal met rare kale plekken. Daar worden het wel een soort horror vogels van :=

De geluiden die ze maken zijn ook anders, je zou ze misschien daaraan kunnen herkennen als je het graag wilt weten

Kraaien zijn geheel zwart, een slag groter als een kauw
https://www.vogelgeluid.nl/zwarte-kraai/?type1432

Volwassen kauwen hebben een grijs achterhoofd
https://www.vogelgeluid.nl/kauw/

Veel verschil zal het niet maken, ze behoren tot dezelfde familie en ze eten hetzelfde, beide kunnen vogelnesten leegroven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 12:20

Maar toch apart dat het dit jaar zo extreem is? Hebben we nog nooit gehad. Maar eerlijk gezegd, voorgaande jaren heb ik ze ook niet op het terrein gezien. Dit jaar ook maar een paar maar ze richten wel enorm veel schade aan.

Zal kijken of ik ze zo nog zie