Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 09:49

Amado, spannend!! ik duim voor je dat het lukt.

Leuke indeling Tiwi, ziet er heel goed uit. Ik duim ook voor jou dat het nu zonder problemen doorgaat!

Femke, wat een leuke woning! en lekker buitenstuk heb je, fijn zo'n mooi zonnescherm ook. Geniet van je stekkie!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:59

Inderdaad vanmorgen meteen gebeld en ben net teruggebeld dat ik maandag middag de sleutel krijg!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 11:05

oh zo snel al, wat fijn. gefeliciteerd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 11:13

tiwi1969 schreef:
Inderdaad vanmorgen meteen gebeld en ben net teruggebeld dat ik maandag middag de sleutel krijg!

Wat goed en snel!! *\o/*

Gefeliciteerd hoor!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:02

Gefeliciteerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:04

Gefeliciteerd en lekker snel ook *\o/* en een mooie nieuwe keuken erbij

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:20

Ben nu ingeschreven thuiskompas, maar zijn er nog meer in drenthe omgeving emmen, coevorden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:35

Gefeliciteerd Tiwi! *\o/*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 13:31

Gefeliciteerd Tiwi!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 13:32

Gefeliciteerd Femke en Tiwi! Alle twee mooie huisjes.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:18

Marcella schreef:
Ben nu ingeschreven thuiskompas, maar zijn er nog meer in drenthe omgeving emmen, coevorden.

Citaat:
Thuiskompas is een samenwerking van alle acht Drentse corporaties. U kunt hier met één inschrijving reageren op onze beschikbare sociale huurwoningen en die van alle andere corporaties in Drenthe.
Nee, geen woningcorporaties in elk geval.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:11

Top bedankt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:21

Ik heb vandaag de sleutel gekregen.
Er zit wel flink veel werk in, maar ik laat het heel grondig aanpakken met glasvlies behang en als het dan klaar is wordt het wel super gaaf en mocht ik een kleur zat zijn dan is het makkelijk opnieuw te sausen.

Ook even wat dingen opgemeten voor de inrichting. Nu heb ik veel inbouwkasten en in het nieuwe huis niks dus moet allemaal nieuwe kasten kopen.

Deze maand is verder voor de schilders en eerste week april kan de vloer erin. Half april verhuizen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:22

Wat goed! :):)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:27

Super!

Heb je al fotos??

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:29

Fijn snel Tiwi!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:28

veel succes met opknappen en kasten uitzoeken!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:50

Ik ben nu weer lekker aan de schoonmaak, volgend de buren zat er een man alleen is en die was niet heel schoon. Dat is te merken, eerste ronde badkamer kwam gewoon modder (nicotine) uit de voegen.
WC gisteren 3 kwartier mee bezig geweest. Alleen de pot, vannacht laten weken met Dasty WC en nu weer boenen.
Glimmen zal hij!
Gelukkig zit er wel een nieuwe bril op.

Keuken komt als het goed nog een schoonmaker voor, maar anders begin ik daar morgen zelf aan.
Er zit wel een nieuw blok in, maar de kitrand zit tegen de vuile voegen.

Afbeelding

Net ook de vloer besteld, het kaartje wat erop ligt is de kleur van de accentmuur. De rest wordt 9010 wit.

Afbeelding
Afbeelding

Kleur lijkt erg grijs op de foto maar is taupe met een vleugje paars/roze.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:57

Leuk huis zo te zien!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 22:22

Jullie hebben er even op moeten wachten , maar ik zal nu toch even een verslag doen met foto's. Ik heb niet extreem veel foto's genomen. Mede door alle heftige zaken die de afgelopen 3 weken hebben gespeeld. Daarover kan ik kort kwijt dat er iemand in mijn omgeving zeer plots is overleden wat echt ontzettend heftig is, daar ben ik nu ook nog wel van aan het bijkomen maar dat zal ook nog wat langer gaan duren. Als gevolg daarvan kwam al snel het nieuws dat er er vanaf 2026 geen plek meer is voor mijn beide paarden ( en dan heb ik nog geluk, veel mensen moeten binnen nu en 2 maanden een plek hebben) waarschijnlijk gaat er één helaas verkocht moeten worden. En als klapstuk had mijn oude merrie plots een blessure en leek het eerst helemaal niet goed ( ik had gegokt dat ze op pensioen moest) , maar een beetje geluk werd dan toch gegund ze is wonder boven wonder binnen een week zeer goed herstel!

Daar tussendoor werk ik nog , al heb ik nu door alles even een stapje terug genomen na een gesprek met mijn tussenmanager om het zo maar te noemen. En dan doen we nog van alles in het huis waar ik al veel eerder wat over had willen schrijven maar er niet van is gekomen. En nog steeds zit ik laag in energie en gaat alles traag, maar dat geeft niet het is wat het is.

Goed 20 februari heb ik de sleutel in ontvangst mogen nemen, mijn hoofd was er totaal niet bij dus het voelde niet als een feestelijk moment, ik kon er totaal niet van genieten omdat ik ook nog in een soort van schok toestand was na vreselijk nieuws te hebben ontvangen 2 dagen eerder. Maar goed toch een beetje blij uiteraard dat het nu van mij was.

Dit is de woonkamer:
Afbeelding

De 21ste is mijn beste vriendin mee geweest om te kijken , omdat het toen zo lekker weer was, zijn we even in de tuin bezig geweest , dit is maar een klein stukje van de tuin. Alles even bladvrij gemaakt. Toen bleek de tuin nog veel ruimer.

Afbeelding

Dat weekend zijn mijn ouders bezig geweest. Ik moest werken maar kon mij er ook niet toe zetten om bezig te gaan. Ik was ook nodig op stal op dat moment en die situatie ging even voor. Mijn ouders hebben toen het plafond geschilderd en een deur en wat losse klusjes. Met name de deur richting de tuin kan je goed het verschil zien.

Afbeelding

De deuren in het huis waren ook flink geel uitgeslagen. Zo zagen eigenlijk alle deuren eruit.

Afbeelding

Dit was de maandag na het weekend, de radiatoren hebben we ook weer wit geverfd.

Afbeelding

Die woensdag ( 26 februari) ben ik zelf aan de slag geweest , het was heerlijk om alle emoties er even flink uit te klussen. Die dag enorm veel kunnen doen en de woonkamer zo goed als af kunnen verven. Ik zat er goed in om het zo maar te zeggen , enorm veel kunnen verven inclusief alle buizen en de muren in de keuken.

Afbeelding

Afbeelding

De dag erna begonnen aan de muur waar ik graag een kleurtje op wou hebben. Dit was een hele vervelende muur kan ik je vertellen. De muur was wat ongelijk waardoor ik alle witte gaatjes heb moeten aanstippen en dat waren er heel veel. Deze muur ook zeker 2 x en sommige stukken zelfs 3 keer moeten verven.

Afbeelding

Die vrijdag kwam het eerste meubelstuk , de bank. De bank heeft vooral nog heel lang in de doos gezeten omdat ik nog niet klaar was met verven en onvoldoende ruimte had.

Afbeelding

De zaterdag was Ikea dag , samen met mijn beste vriendin en zusje mijn bestelling opgehaald. Dit ging om een eettafel , tv meubel , kledingkast en twee kasten voor in de woonkamer. Het was echt een behoorlijke stapel

Afbeelding

Om het bericht niet te lang te maken zet ik hieronder een deel 2

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 22:37

Deel 2 van mijn lange verhuisbericht

Na het ophalen van de pakketten bij Ikea , zijn we nog heel fanatiek bezig geweest in de slaapkamer met alles verven. Maar daar waren we al snel klaar mee , vergeten foto's te maken.
Ik ben de dagen erna nog fanatiek bezig geweest in de gang en dit in twee dagen kunnen doen. De voordeur geeft maar weer aan hoe geel alles was geworden.

Afbeelding

Die zondag op pad nog voor een koelkast , gasfornuis en wasmachine en tv. De boel werd snel geleverd. De koelkast schrok ik toch wel even van hoe groot die leek in dat kleine huisje :')

Afbeelding

Toen kon ik niet meer wachten en heb ik de bank uitgepakt , ik wou weten hoe de kussens erop leken al had ik dat in de winkel al gezien. De pootjes hebben de eerste dagen verkeerd gestaan :')

Afbeelding

De eettafel die dag ook in elkaar gezet , die staat wel op een andere plek inmiddels.

Afbeelding

Toen was het tv meubel aan de beurt , kleine tip doe dit soort dingen niet alleen. Wat was ik gefrustreerd en boos :+
Afbeelding

Ik dacht daarna een lamp moet makkelijker gaan , nou uhh ik had toen gewoon moeten stoppen maar het ding stond.
Afbeelding

Gisteren de deuren van de kledingkast op kunnen halen , mijn vader heeft de kast grotendeels in elkaar gezet. Ik de lades en één plank. Maar wat is die mooi geworden! Het is een grote kast met eraan vast nog een wat smallere kast voor extra bergruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een schoenenkastje gekocht voor in de gang. Die gelijk in elkaar gezet.

Afbeelding

Het gasfornuis is ook aangesloten , nu lijkt het echt een keuken

Afbeelding

En vandaag zelf een douchegordijn plus stang opgehangen , nu is het ook echt een beetje meer badkamer

Afbeelding

En tja wat je vooral overhoudt van een verhuizing is karton , heel veel karton ik kan het niet meer aanzien :')

Afbeelding

Er moeten nog twee kasten in de woonkamer , een lamp in de slaapkamer en badkamer en dan zijn echt de must dingen wel een beetje af. Aankomende zaterdag ga ik erin , dan is het nog niet helemaal ready , maar ik ben wel klaar met wachten. Zondag gaan we dan nog even extra gas geven. Ik ben nu wel bezig met alles opruimen zodat we zaterdag genoeg ruimte hebben om alle spullen kwijt te kunnen. Morgen al het karton naar de vuilstort en thuis mijn bed alvast uit elkaar halen. En ik hoop nog al het bouwspul even op te kunnen ruimen. Ik moet nog wat herstelwerk doen aan een aantal muren. En niet vergeten in de badkamer moet nog een kastje. De accessoires kan ook nog wel wat aandacht gebruiken. Al met al nog genoeg te doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:13

Wat onwijs leuk!!! :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 06:30

Dat ziet er al super uit!!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 07:42

Wat leuk zo'n verslag! Je maakt er een leuk eigen stekkie van. <3

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 07:49

Wat heb je dat onwijs mooi opgeknapt zeg! Wat een leuk huisje!