Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:16

Ik probeer nu dat GoodReads uit, maar vind het heel irritant dat je een aparte lijst aanmaakt voor 'wishlist' maar dat deze boeken dan automatisch op de niet te verwijderen 'read' lijst terechtkomt. Dat klopt dus niet. Ik vind het echt heel irritant en snap er niks van _O-

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:28

Cynn schreef:
Ik probeer nu dat GoodReads uit, maar vind het heel irritant dat je een aparte lijst aanmaakt voor 'wishlist' maar dat deze boeken dan automatisch op de niet te verwijderen 'read' lijst terechtkomt. Dat klopt dus niet. Ik vind het echt heel irritant en snap er niks van _O-

Je kan zelf aparte shelfs aanmaken.
Ik heb nu een want to buy gemaakt. Die boeken wil ik dus graag nog lezen. Maar heb ik nog niet.

Ik zal komend weekend even alles uitzoeken voor mijn lijst :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:39

Je kunt “read” ook verwijderen hoor Cynn! :j

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:40

Ik heb nu een openbare wishlist in Amazon aangemaakt. Ik kon ook niet lekker overweg met Goodreads. Ik had bijvoorbeeld een challenge aangemaakt maar alles wat ik gelezen had telde niet mee voor de challenge. Dus nu update ik zelf mijn Amazon lijstje (ook handig voor verjaardagen en kerst :D etc) en de boeken die ik gelezen heb hou ik bij via Bookmory

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:54

princequillo schreef:

Oh die optie heb ik niet. := Staan bij mij 3 standaard vaste lijsten die ik niet kan verwijderen..

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:05

Cynn schreef:
princequillo schreef:

Oh die optie heb ik niet. := Staan bij mij 3 standaard vaste lijsten die ik niet kan verwijderen..

Wat gek dat hij hem niet goed pakt >;)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:14

Ja it's driving me crazy. :') Vanavond nog maar eens naar kijken maar nu is het een zooitje omdat hij dus dingen op 2 lijsten zet wat ik helemaal niet wil. Maar verwijder ik ze bij 'read' omdat ze daar dus niet horen en ik die lijst niet compleet kan verwijderen, dan verwijdert ie ze automatisch ook bij mijn eigen aangemaakte 'wishlist' lijst. Arghhh. _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:34

LWDaisy schreef:
Lootje getrokken *\o/*

Ik heb zelf mijn lijstje aangevuld, maar merk dat ik het moeilijk vind haha. "Cozy cabin" spreekt mij niet erg aan - eerder "creepy cabin" :') Santa, ik hou van bergen, en hoge bergen zijn meestal besneeuwd, dus ik hoop dat dat in het winter-thema past? :') Ik hou erg van de boeken van banketstaaf Taylor, maar die heb ik allemaal al. Als je zoiets vind: yes please! *\o/*

Banketstaaf Taylor, hahaha. Lu.lu Taylor dus!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:47

Ik vind Goodreads als website echt 100x fijner dan de app. Ik heb best regelmatig dat hij in de app iets niet opslaat/wijzigt/op de juiste lijst plaatst. De website is overzichtelijker en gaat eigenlijk altijd goed :)

Ik wil Storygraph ook nog eens uittesten om alles bij te houden, en geloof dat er inmiddels wel meer opties zijn. Dus als je Goodreads echt niet aan de praat krijgt kun je rondshoppen :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:25

Cynn schreef:
Ja it's driving me crazy. :') Vanavond nog maar eens naar kijken maar nu is het een zooitje omdat hij dus dingen op 2 lijsten zet wat ik helemaal niet wil. Maar verwijder ik ze bij 'read' omdat ze daar dus niet horen en ik die lijst niet compleet kan verwijderen, dan verwijdert ie ze automatisch ook bij mijn eigen aangemaakte 'wishlist' lijst. Arghhh. _O-

I know the struggle. Ik vind het ook best vaag dat Goodreads het zo gedaan heeft. Ik heb dus ook een aparte shelf gemaakt. Bij mij is het dus to-read + wishlist als ik het boek nog niet heb, maar ook nog niet gelezen heb. Als ik het boek heb, maar nog moet lezen is het to-read, owned. :j

Over Goodreads en wishlists gesproken, dw Santa, ik maak er vandaag even werk van om mijn lootjespagina aan te passen :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:49

Ik heb ook al wat boeken op mijn lijstje staan :) zal ook nog dingen toevoegen die ik leuk vind als extra'tje.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:56

Ja hier ook hetzelfde probleem bij mijn goodreads account. Heb een aantal boeken op mijn want to read staan die ik al heb die heb ik ook op de zelfgemaakte shelf owned staan

Heb ook mijn lootje. Zin in om wat rond te gaan snuffelen. Zit in december in Londen dus wie weet kan ik vanuit daar wat meenenemen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:35

Ik heb mijn Goodreads even gesorteerd. Nu moest het duidelijk zijn welke ik al wel heb en welke nog niet.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:34

Ik had een vraag van mijn secret santa. Antwoord staat in mijn verlanglijstje op lootjestrekken.. En uhm sorry... Kort en bondig schrijven ben ik niet zo goed in := Dus het is wel een lap tekst. Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust!

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:21

Op mijn goodreads staan juist alles boeken die ik wel heb. Ook want to read ligt hier nog klaar om te lezen. Ik heb een word bestand met een wensenlijstje, maar ik heb me de vorige keer laten verrassen en dat was echt een leuk, cozy herfstboekje wat ik lekker in een middagje weg gelezen heb.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:05

Zertab schreef:
Ik heb ook al wat boeken op mijn lijstje staan :) zal ook nog dingen toevoegen die ik leuk vind als extra'tje.

Toegevoegd :D

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:10

Je hebt drie standaard lijsten inderdaad, om te zorgen dat hij niet meer op “read” staat moet je simpelweg een andere lijst kiezen. En dan kun je ze daarnaast nog apart per persoonlijke shelf indelen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:44

Hier ook hetzelfde met Goodreads :j de desktop versie is vele malen fijner dan de app (ook met het vinden van de juiste uitgave van een boek).

Ik weet nog wel een boek dat mooi zou passen in het winterthema: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Winds_of_Winter : Winds of Winter van George Martin. Alleen dan wel weer jammer dat dit boek al jaren op zich laat wachten :') En waarschijnlijk ook nog niet uit komt binnen de tijd van deze editie :') En tegen de tijd dat het uitkomt ik alles weer vergeten ben van de serie en helemaal opnieuw kan beginnen met lezen :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:37

IK heb zojuist ook de link naar mijn goodreads account ingevuld bij lootjes trekken :j

Momenteel bezig met de luister variant van de Glass and Steele boeken van CJ Archer. Inmiddels bij he vijfde boek. Deze bevallen me goed om te luisteren.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:48

Ik ga na het werk eventjes zitten voor Goodreads enzo, ik bedoel, er staat nu al genoeg op, maar ik betwijfel dat iemand graag door 1200+ boeken heen spit :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:51

Ik heb geen Goodreads. Kan er niet mee overweg :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:19

princequillo schreef:
Je hebt drie standaard lijsten inderdaad, om te zorgen dat hij niet meer op “read” staat moet je simpelweg een andere lijst kiezen. En dan kun je ze daarnaast nog apart per persoonlijke shelf indelen!

Nouja dat lukt dus niet.. ik kies dan een persoonlijke lijst maar ze komen dan automatisch in de 'read' lijst. Ik heb er dus echt ruzie mee. :') nja ik zal morgen de link naar m'n goodreads delen na nog wat stoeien. Dan inderdaad echt naar de wishlist kijken indien mijn Santa er niet uitkomt met de tips en ideeën bij t lijstje van lootjestrekken.nl

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:49

Het kan zijn dat de nieuwe shelves die je aanmaakt automatisch op "read" staan. Als je (inderdaad op browser, zal even kijken of ik het ook op de app kan vinden) dan op de shelf klikt, zou je dat moeten zien staan. Zie de screenshot! Volgens mij is 'read' de default, maar je kunt hem dan zelf veranderen naar of to read of een andere shelf. :)

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:32

@Marjo, ik ben gisterenavond begonnen in Gallant. Nog maar klein stukje onderweg, maar vind het nu al veelbelovend en leest direct lekker weg <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:32

Hier is Ring bijna uit! Ik vind hem erg goed, lekker creepy!