Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:35

Wauw wat knap gedaan die trui!
Hij staat je ook super leuk.
Echt uniek.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:38

Mkango schreef:
Mijn favoriete truienmerk is zelfgebreid (en -geverfd). :)) Ik wil deze nog een keertje overdoen in een wat neutralere kleur. Hij had eigenlijk meer paars-blauw moeten zijn met wat gele en groene spikkels, maar hij is wat anders uitgevallen. _O- Ik wil er ook nog een My Little Pony patch voor borduren. :')

Super cool <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:42

Mkango schreef:
Mijn favoriete truienmerk is zelfgebreid (en -geverfd). :)) Ik wil deze nog een keertje overdoen in een wat neutralere kleur. Hij had eigenlijk meer paars-blauw moeten zijn met wat gele en groene spikkels, maar hij is wat anders uitgevallen. _O- Ik wil er ook nog een My Little Pony patch voor borduren. :')

Maar dit is ook wel echt een uitzonderlijk toffe trui :P . Zou hier zo 150 euro of meer voor betalen in de winkel :D (okay, voor mijn smaak dus iets langer ).

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:59

Oh gaaf dat je er zo handig in bent Mkango :D Jaloers, ik ben nooit verder gekomen dan verplicht breien op school := kreeg hooguit een enigszins fatsoenlijk sjaaltje voor elkaar (met nadruk op enigszins).

Ik snap kleding kopen als hobby helemaal niet maar verder geen UOs daarover, zolang mensen er maar blij van worden (en liever niet bij Primark of andere Shein kopen).
Vndaag paar honderd aan bergsport gear uitgegeven so who am I to judge := wil nog paar honderd extra in automatische stijgijzers stoppen maar toestand van mijn rekening doet me toch twijfelen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:21

Ik houd dus wel enorm van kleding kopen, maar mijn geluk is dat ik er geen geld voor heb. Heb dus een lijstje met wat ik nodig heb en dan moet ik er echt weg van zijn voordat ik het koop. Zo koop ik geen dingen meer die ik toch niet draag.
Enige nadeel is dat ik sommige dingen niet kan vinden haha.

Wat is die trui tof, Mkango! Knap gedaan en staat je goed! Je moet verzoeknummers gaan breien joh :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:05

Fly_high schreef:
Oh gaaf dat je er zo handig in bent Mkango :D Jaloers, ik ben nooit verder gekomen dan verplicht breien op school := kreeg hooguit een enigszins fatsoenlijk sjaaltje voor elkaar (met nadruk op enigszins).

Ik snap kleding kopen als hobby helemaal niet maar verder geen UOs daarover, zolang mensen er maar blij van worden (en liever niet bij Primark of andere Shein kopen).
Vndaag paar honderd aan bergsport gear uitgegeven so who am I to judge := wil nog paar honderd extra in automatische stijgijzers stoppen maar toestand van mijn rekening doet me toch twijfelen :')
Ik heb nooit leren breien op school, ik heb het mezelf een paar jaar terug aangeleerd. _O- Dus het kan altijd nog!

Menino: ik had hem ook wat langer willen breien, maar m'n garen was op, dus ja. :))

Bedankt voor alle complimenten. :oo :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:22

Mkango schreef:
Fly_high schreef:

Ik heb nooit leren breien op school, ik heb het mezelf een paar jaar terug aangeleerd. _O- Dus het kan altijd nog!

Menino: ik had hem ook wat langer willen breien, maar m'n garen was op, dus ja. :))

Bedankt voor alle complimenten. :oo :o

M'n oma heeft ooit een trui gebreid en toen ik daar in de lengte uit groeide, er gewoon een stukje aan gemaakt in een afwijkend kleurtje.
Zou een optie kunnen zijn :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:33

Mkango schreef:
ik had hem ook wat langer willen breien, maar m'n garen was op, dus ja. :))

Maar. Deze lengte is precies leuk :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:59

Ik kan niet breien. Ik ben linkshandig dus vind ik het sowieso lastig.
Ik kan ook niet leren van iemand die tegenover mij zit. Mijn hersenen kunnen niet de link leggen dat ik het dan in tegenovergestelde richting moet doen. :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:36

purny schreef:
Ik kan niet breien. Ik ben linkshandig dus vind ik het sowieso lastig.
Ik kan ook niet leren van iemand die tegenover mij zit. Mijn hersenen kunnen niet de link leggen dat ik het dan in tegenovergestelde richting moet doen. :')

Tip: youtubefilmpjes!

Breitutorials zijn vaak gefilmd vanaf boven, dus hoe je zelf ook kijkt naar je pennen. Dan doe je het erg gemakkelijk na. Zo heb ik het breien tijdens corona weer opgepakt. Ik denk dat als je zoekt op left handed knitting tutorials, je zo uit de voeten kan. :)
Al heb ik een trui nog niet aangedurfd, maar dat is meer omdat ik niet zo goed ben in grotere projecten afmaken. :')

Ik vind je trui ontzettend tof Mkango!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:50

Schaf het Eurovisie Songfestival af. Vervang het door iets als een Mondiaal Paradijsvogel Festival. Kan de rest van de planeet ook meedoen.

Trek er minstens 6 weken per jaar voor uit met een eigen televisie-/internetkanaal. Maak het ook vormvrij: je MAG zingen maar t MOET niet. Verkleed als ananas Goethe declameren mag bijvoorbeeld ook. Of live on stage een peniskoker maken. Maar hou het vooral uit de mainstream media.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:05

Cowboy55 schreef:
Schaf het Eurovisie Songfestival af. Vervang het door iets als een Mondiaal Paradijsvogel Festival. Kan de rest van de planeet ook meedoen.

Trek er minstens 6 weken per jaar voor uit met een eigen televisie-/internetkanaal. Maak het ook vormvrij: je MAG zingen maar t MOET niet. Verkleed als ananas Goethe declameren mag bijvoorbeeld ook. Of live on stage een peniskoker maken. Maar hou het vooral uit de mainstream media.

Ik weet niet wat ik erger vind: eens per jaar wat off the beaten track liedjes of elke dag dat stomme gewawwel over wat alle "sterren" hebben uitgevreten.....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:16

Oh het Songfestival is een guilty pleasure van mij :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:50

"Er is een keer per jaar iets op tv waar ik persoonlijk geen behoefte aan heb dus het moet weg uit de mainstream media". Ik zou dan zeggen schaf gewoon wereldwijd TV af :j

Dit jaar waren alle optredens eerlijk gezegd erg tam en nummer dat gewonnen heeft is al helemaal as mainstream as it gets. Helaas geen Goethe ananassen noch handgemaakte penissen gezien, balen :n

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:59

Cowboy55 schreef:

Je hoeft niet te kijken hè :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:34

UO: Ik vind al die o-zo-blije gezinnetjes, zij het hippie zij het quiverfull, die met hun kinderen in een tiny house of 'van-life'-busje leven zich eigenlijk schuldig maken aan dikke vette kindermishandeling.

Zelf in je lekkere tweepersoonsbed kind nummer 7 erbij wippen terwijl je kinderen op elkaar gestapeld in het gangpad met hun koppie naast de plee mogen slapen. Nergens privacy, nooit kunnen wegkomen van siblings en ouders. En dan lekker online gooien hoezeer jullie het leven toch begrijpen en hoe gelúkkig iedereen vooral is met dit leven :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:35

Bestaan die dan?

* gaat quiverfull googelen *

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:20

BaileyMix schreef:
UO: Ik vind al die o-zo-blije gezinnetjes, zij het hippie zij het quiverfull, die met hun kinderen in een tiny house of 'van-life'-busje leven zich eigenlijk schuldig maken aan dikke vette kindermishandeling.

Zelf in je lekkere tweepersoonsbed kind nummer 7 erbij wippen terwijl je kinderen op elkaar gestapeld in het gangpad met hun koppie naast de plee mogen slapen. Nergens privacy, nooit kunnen wegkomen van siblings en ouders. En dan lekker online gooien hoezeer jullie het leven toch begrijpen en hoe gelúkkig iedereen vooral is met dit leven :+

Ah nee, dat is gewoon echt zielig. Ik vind grote families al een ding, laat staan in een tiny house of busje :\.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:45

Sizzle schreef:
Bestaan die dan?

* gaat quiverfull googelen *

Dat wil je niet googelen -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:03

Te laat :D
Die hebben Monty Python iets te serieus genomen _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:06

Ja maar echt he :') ik snap die vrouwen ook echt niet...... lijkt me een vreselijk leven voor een vrouw.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:22

Daar kan ik niets over zeggen. Er zijn vast vrouwen die niets anders willen dan babies.
Mijn moeder zei ook altijd dat ze er wel 6 wilde of zo. Er zijn ook families met 16 kinderen en dat lijkt vaak toch ook wel echt een keuze.

Niet mijn hobby trouwens.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:42

Ja, bijvoorbeeld dit soort typjes dus.

Allemaal ook home-schoolers, dus kinderen komen nooit eens in aanraking met leeftijdsgenootjes of een vaste sociale kring, hebben nooit privacy, krijgen geen onderwijs dus komen er moeilijk uit...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:45

Dat zou mijn grootste nachtmerrie zijn. Als ik zo moet leven dan maak ik er een einde aan hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:47

Goh, met z'n tweeën wanneer je op reis bent, sure. Maar om te wonen... Wat je zegt, kill me now :\.

Oprecht heel erg sneu voor die kinderen. En dan vind ik het eerste voorbeeld nog wel een stuk erger, kolere.