Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:07

evrn wat dat appen betreft. Ik zeg dat ook vaak. Puur omdat ik van mp geen melding krijg en via app gelijk berichtjes zie. Daarbij vind ik app fijner typen dan np, omdat ik de app niet heb en dus meerdere handelingen moet verrichten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:25

Maar waarom zie ik dan nooit een afbeelding bij hun status staan?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:32

Op WhatsApp? Die kun je verbergen, of instellen dat enkel mensen uit je telefoonboek die kunnen zien

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:33

ergernis:

Ik wil het artikel wel van je overnemen...

Stuur je de gegevens, ohnee heb toch een maat cob nodig....zucht.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:29

DuoPenotti schreef:
ergernis:

Ik wil het artikel wel van je overnemen...

Stuur je de gegevens, ohnee heb toch een maat cob nodig....zucht.

Tja, zo was ik van de week die idioot. Had de maat van mijn eigen item laatst opgemeten. Want ik moest een maatje kleiner hebben. Al een tijdje mp in de gaten gehouden. Het item kwam te koop. Ik gevraagd of verkoper er een meetlint langs wilde leggen en dat wilde ze. (Van mijn kant iets met ezels en stenen bij aankoop op mp).
Ik heb mijn eigen item in de hand en zie ineens een maat erop staan (nooit eerder gezien 8)7). Dezelfde maat als die op mp.

Toen dacht ik wel even, kak, verkoopster doet al die moeite voor noppes

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:46

Mijn zoon was de verkoper. Met betaallink van marktplaats met kopersbescherming. Man zei dat link niet werkt en mijn zoon stuurde een nieuwe. 5 min later oooh mijn telefoon bleef hangen eerste link (die ook meegestuurd)doet het toch dus verwijder de 2e maar. En daar ging het mis want de eerste was dus omgebouwd tot een fake one. Dus er is nooit betaald en ook geen marktplaats betaallink meer. Ze zijn zo gehaaid. Er is aangifte gedaan

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 10:48

Ik snap het nog niet, maar dat kan aan mij liggen. Iets te weinig leestekens gebruikt misschien?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:05

boyca schreef:
Mijn zoon was de verkoper. Met betaallink van marktplaats met kopersbescherming. Man zei dat link niet werkt en mijn zoon stuurde een nieuwe. 5 min later oooh mijn telefoon bleef hangen eerste link (die ook meegestuurd)doet het toch dus verwijder de 2e maar. En daar ging het mis want de eerste was dus omgebouwd tot een fake one. Dus er is nooit betaald en ook geen marktplaats betaallink meer. Ze zijn zo gehaaid. Er is aangifte gedaan

Maar heeft hij dan het geld ook niet op zijn rekening gehad? Neem aan dan toch ook niks verstuurd? Wat is er precies misgegaan dan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:15

Nooit iets versturen zonder dat je daadwerkelijk de betaling binnen hebt. Ook via marktplaats staat het vrij snel (als in binnen een paar uur of de volgende dag ) op je rekening.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:39

Hij heeft het aangetekend verstuurd omdat het met kopers bescherming is moet je sowieso wachten op je geld tot koper iets heeft aangeklikt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:48

O op die manier zou ik zelf al niet eens meer versturen. Dan komen ze het maar halen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:03

Dat wist ik ook niet met de kopersbescherming

Niks bescherming dus voor de verkoper.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:06

Tja, en das dus precies het lastige:

De koper wil zekerheid en dus aangetekend versturen, met de link op mp (gelijk oversteken).
De verkoper wil zekerheid en gelijk oversteken klinkt veilig.

Maar via beide kanten kan je oplichten. Hoe je ook je best doet, dit kan gebeuren. Deze manier kende ik overigens nog niet.. een betaallink van mp zelf ombouwen..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:18

Daar heb je gelijk in hoor, het is ook geen verwijt. Ik heb alleen iets teveel al meegemaakt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 13:36

Je kunt een betaal link niet verwijderen als die betaald is en je kunt altijd als verkoper terug in de chat om je betaallink te controleren of die werkelijk betaald is. Bovendien geeft MP in het chat overzicht aan of er betaald is of niet.

Zoals hier:

Afbeelding

Berichten over de betaling komen van MP in de chat en niet van de koper. Zo hoort het er uit te zien:

Afbeelding

Zoals ik het begrijp heeft de koper een fake link teruggestuurd, maar je zoon niet gewoon zijn eigen betaalverzoek gecontroleerd ook niet gecontroleerd in het chatoverzicht of er betaald was. De barcode voor verzending kreeg hij dan ook niet via MP maar van de koper.

Wel een beetje dom, want dit was gewoon te voorkomen geweest door een goede controle. MP betaalverzoeken zijn niet te faken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:04

Als er via een betaalverzoek betaald is hoef je zelf geen verzendlabel meer aan te maken...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 14:11

upendo schreef:
Als er via een betaalverzoek betaald is hoef je zelf geen verzendlabel meer aan te maken...

Ligt er aan of de optie voor verzending is geselecteerd of niet. Maar nu MP zowel PostNL als DHL aanbied, zie ik geen reden om niet verzending via betaling op MP te selecteren.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:57

Boyca dus als ik het goed begrijp heeft hij het item wel verstuurd, maar geen geld ontvangen?
Hoe is zo'n betaallink dan te faken?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog altijd spannend vind als het via mp verloopt. Ik ben het liefst van zelf overschrijven. Merk dat tegenwoordig mensen het liever via mp laten verlopen. Ik als koper ga dit niet meer doen, komen ook steeds extra kosten bij via die weg.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:44

Door te melden dat de "originele"het niet doet. Dn stuur je een nieuwe en dan krijg je terug ooh de eerste doet t toch wel dus verwijder deze maar. En laat zien dat er betaald is via de omgebouwde originele betaallink. Echter toen we dus zagen dat er niets binnenkwam via MP zijn we verder gaan kijken en gebeld etc. En dan is de afzender geen marktplaats meer maar een of andere raar ww adres. Dus wel gecontroleerd maar al te laat. Een dure les, dat wel.Maar niet van echt te onderscheiden trouwens!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:53

tbh, ik snap er nog steeds helemaal niks van.

Je ziet toch of het betaald is in de chat van marktplaats? Wat heeft een omgebouwde link daarmee te maken? Of bedoel je dat de koper een screenshot heeft gemaakt ofzo?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:17

Schuur_ schreef:
tbh, ik snap er nog steeds helemaal niks van.

Je ziet toch of het betaald is in de chat van marktplaats? Wat heeft een omgebouwde link daarmee te maken? Of bedoel je dat de koper een screenshot heeft gemaakt ofzo?

Je bent niet de enige die het niet snapt, ik denk ook dat betaald (in het groen) er automatisch komt te staan.
Met zulke bedragen was ik wel naar het adres gegaan om hem eigenhandig terug te halen. Niemand die mij tegen had gehouden.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:45

Het kan ook nog , dat het geld nog komt , omdat het met kopersbescherming is gegaan ( maar ik begrijp ook niet helemaal wat er nu gebeurd is )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:44

Staat betaald er wel of niet in de marktplaats chat?

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:40

Ik had laatst ook iets gekocht met kopersbescherming, toen ik het pakketje binnen had aangeklikt dat alles in orde was en toen werd de betaling vrijgeven… helaas gaf de verkoper ook aan niks te hebben ontvangen. Uiteindelijk na 2/3 dagen na het vrijgeven van de betaling had ze het ontvangen, we waren beiden wel even in stress wat er nu was mis gegaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:47

Het gaat de laatste tijd alleen nog maar over betalingen ed. Ik lees nooit meer iets grappigs over rare mensen. Jammer.