Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:44

Mijn biecht is dat ik me herken in heel veel dingen die hier zijn opgebiecht, maar dat ik ze niet letterlijk durf te benoemen omdat ik te herkenbaar ben. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:12

Stelletje duivenhaters!!!

Sinds ik hier standaard 2 duifjes elke dag op bezoek heb om te eten en drinken is mijn liefde voor de duif begonnen. Deze duifjes zitten ook regelmatig op de weg maar no way dat ik ze aanrijd. Het zijn nu ook mijn duifjes :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:16

Fly_high schreef:
Animal schreef:
Mijn vader vind het grappig om katten aan te rijden. In de buurt zitten heel veel katten, die zitten ook met regelmaat op de weg en hij durfde wel extra gas te geven als er eentje op de weg zat. Ik heb dat nooit zo kunnen waarderen :n
Hij heeft een enorme hekel aan katten.

Ik heb ook enorme hekel aan loslopende katten, maar aanrijden, nee, zou ik never nooit doen :( Het is uiteindelijk niet de arme katten hun schuld dat ze *** eigenaren hebben.

De enige diersoorten waar ik weinig spijt van zou hebben als een exemplaar eventuele botsing met mijn auto niet zou overleven zijn duiven en ratten, maar ik hoef ze niet in mijn grill dan rem ik alsnog heel braaf af :=

Ik vind duiven (en ratten eigenlijk ook) juist erg leuke dieren. Als ik ooit zou moeten kiezen tussen een kat of een duif aanrijden zou ik zonder twijfel voor de kat gaan :o

Zelf heb ik 2 katten en ik vind ze wel lief, maar ik heb gewoon niet zoveel met katachtigen. Ik heb liever een zwerm muggen in mijn slaapkamer dan dat er katten van iemand anders in mijn tuin lopen :o

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:26

Firegirl schreef:
:D Geen reep chocolade in huis is veilig voor mij. Maar mijn chocolade haasje staat nog steeds onaangeraakt..... vind ik zielig om op te eten :D

Earth schreef:
Oh ik vind het heerlijk om die dingen kapot te slaan :))

Oeps...... nu is de chocoladehaas ineens op :9

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:34

@Animal ik heb in een wijk met flinke rattenplaag gewoond, dan is het leuke er heel snel vanaf ;) ooit een nestje onder de motorkap gehad, heel duur geintje en hartstikke dodelijk voor de ratten uiteraard.

Katten zijn ook een vreselijke plaag waar wat aan gedaan zou moeten worden, maar dat is meet voor unpopular opinions topic denk ik :+

Ik dacht eerst dat kapot slaan nog over de duiven ging :=

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:37

Ik word echt een beetje verdrietig van de berichten om expres dieren aan te rijden. -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:37

gewoonmarie schreef:
Ik word echt een beetje verdrietig van de berichten om expres dieren aan te rijden. -O-

Ik ook

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:51

Animal schreef:
Mijn vader vind het grappig om katten aan te rijden. In de buurt zitten heel veel katten, die zitten ook met regelmaat op de weg en hij durfde wel extra gas te geven als er eentje op de weg zat. Ik heb dat nooit zo kunnen waarderen :n
Hij heeft een enorme hekel aan katten.

Heb alles toch maar verwijderd wat ik had geschreven en ingekort met: ben blij dat ik jouw vader niet ken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:54

DuoPenotti schreef:
Nee ik kan dat niet duiven aanrijden, hoe stom en sloom ze ook zijn.
Hier hadden van de week de honden weer een duif te pakken. En ik blijf dat zo enorm rot vinden.
Al denk ik ook, doe dan ook niet zo sloom en vlieg gewoon.

Ik heb 1 keer in de auto gezeten bij iemand die ook katten aan probeerde te rijden.
die heb ik uitgescholden voor alles wat bestaat en nooit meer bij ingestapt, stomme domme eikel.
Uiteindelijk heeft hij zichzelf met een dronken kop tegen een boom gezet...misschien was het wel karma

Ik snap je helemaal! Ook al mopper ik wel eens op Karma, in dit geval hou ik van haar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 11:56

Oké ik vind het ook wel ver gaan om blij te zijn met iemands dood omdat hij katten probeert aan te rijden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:59

Urbanus schreef:
Oké ik vind het ook wel ver gaan om blij te zijn met iemands dood omdat hij katten probeert aan te rijden.

Er staat toch niet dat hij dood is?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 12:00

Oh nee, dat is waar!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:01

Nee blij was ik niet met zijn dood. (ja dat was hij wel)
Maar als je dronken in een auto stapt ben ik wel blij dat het een boom was en geen tegenligger of fietser.
En vond ik het wel hele dikke eigen schuld.
Daarnaast was het totaal geen sociaal persoon naar wie ook... dus ja... wakker heb ik er niet van gelegen.

Zo heb ik ook een biecht hier :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:03

Als je met alcohol achter het stuur stapt, dan ben je inderdaad bij voorbaat al dom bezig. Dat vind ik geen biecht, hoor! :D

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:05

Ik eet chips als lunch :Y)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:07

Mijn vader is trouwens verder wel een hele lieve man met een hart voor dieren. Hij heeft alleen een immense hekel aan katten. Misschien komt dat wel doordat hij zelf duivenhouder is en andermans katten ondertussen wel voor tientallen sterfgevallen onder zijn dieren gezorgd hebben :(

Maargoed, of je nu bewust doorrijdt als er een kat op de weg zit, of een eend, of een duif, een meeuw, een rat, een kraai.. Of dat je opzettelijk over kikkers of slakken heen gaat fietsen.. Het zijn allemaal dieren en ik vind het allemaal even goed niet ok om bewust door te rijden.
Heb dit ook vooral gedeeld omdat het als het om duiven gaat er om gelachen en over gegrapt wordt, maar lachen wanneer er een kat aangereden wordt is echt not done op Bokt vermoed ik.. :o

En ik heb inderdaad ook een hekel aan iedereen die met alcohol op achter het stuur stapt. Kan daar echt enorm kwaad om worden en hier zijn wel vriendschappen op stuk gelopen. Mocht ik er ooit achterkomen dat mijn vriend met alcohol op achter het stuur stapt, is dat voldoende voor mij om de relatie te verbreken. Hij heeft er gelukkig net zo'n hekel aan als ik :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:08

Shenavallie schreef:
Als je met alcohol achter het stuur stapt, dan ben je inderdaad bij voorbaat al dom bezig. Dat vind ik geen biecht, hoor! :D

Nou bedoelde meer dat ik dan opbiecht dat ik daar niet wakker van lig dat hij dan tegen die boom heeft geparkeerd met deze gevolgen.
Mijn goede persoon zou dat dan natuurlijk nog steeds verschrikkelijk moeten vinden.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:24

gewoonmarie schreef:

Ik ook. Maakt niet uit welk dier, dat is toch wel echt niet oke.
Ik krijg er eigenlijk lichtelijk de bibbers van dat er mensen zijn die dat blijkbaar gewoon in hun hoofd halen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:26

wel dus nog een extra reden en motivatie om je eigen dieren (dus ook katten) in je eigen tuin te houden..... want ja, je weet inderdaad niet wie er vrij rondlopen zie je maar weer
(wat het niet goed praat, maar wat tegelijkertijd dus ook niks aan de situatie veranderd)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:27

Eens hoor Sky :j

Je weet gewoon dat die losers er bestaan. Dus hou je van je diertje, probeer er alles aan te doen dat dit soort lui er niet bij kan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:30

Ik reed een keer over de A9 (4 baans) bij Amsterdam toen een moedereend met kuikens ging oversteken.
Ik kon in een reflex mijn stuur omgooien en gelukkig geen andere auto’s geraakt maar ik durfde niet in mijn achteruitkijkspiegel te spiegel wat er na mij gebeurde. Ik denk er nog weleens aan.
Ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om over beestjes heen te rijden. Heb per ongeluk weleens een duif aangereden, dat vond ik zo erg.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:31

Moet ik wel zeggen, mijn katten zitten dus netjes opgesloten in mijn tuin, maar mocht er onverhoopt 1 ontsnappen, en ik zie dat iemand die bewust aanrijdt....dan is diegene nog niet klaar met mij
(mijn biecht: daar ga ik dan graag een paar jaar voor brommen)

(verder ook van mening dat mensen katten zelf bij moeten houden)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:31

Nou, ik vind het heel heftig om door te rijden als er een dier op de weg zit en ik probeer het nooit te doen...
Maar ik heb dus wel 2 keer bijna een ongeluk gehad omdat ik afremde of uit week voor een overstekende kat.
En dan komen we aan bij mijn biecht, liever die kat, dan ik :o

Sorry, voor de katteneigenaar, maar het is ook wel een beetje het risico waar je voor kiest als je je kat buiten laat :o

En het is niet dat ik dan lachend in de auto zou zitten oid, nee, ik heb daar echt wel moeite mee, maar als ik niet kan remmen of kan uitwijken, of ik heb niet de tijd om daar naar te kijken, dan rij ik door :o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:39

Als er een duif op de weg zit en ik kan gewoon niet vol in de ankers, dan moet ik ook echt tegen mijzelf zeggen, doorrijden niet aan het stuur trekken doorrijden.
Soms kun je niet vol remmen, maar alleen een beetje. Aan het stuur trekken is ook niet verstandig.
Dus ja ik rij door als het echt niet anders kan. Is voor mij nu ook alleen nog met duiven geweest. Die gelukkig ook nog steeds net op tijd weg waren, maar me wel een hardverzakking gaven.
Of ik dat ook zou kunnen bij een hond of kat? Raar maar dat doet me dan toch weer meer dan die duif....
Hoop het nooit te hoeven uitproberen. Want doorrijden is soms gewoon het verstandigste...bah.

1 keer heb ik wel een egeltje dood gereden hier op de landweg.
Direct na een scherpe bocht en ik had hem echt niet gezien. Heb de hele weg naar huis gehuild... doos dat ik ben.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:56

per ongeluk is anders, maar express...
en dat ga je echt wel zien aan iemands reactie of het express of per ongeluk was (en vaak zie je het ook echt wel aan de manier van rijden, zoals bij sturen om maar te raken, gas bij geven, en ook vervolgens de reactie daarna)

Iemand die het expres doet, die zal ook wel anders reageren als je ze aanspreekt, iemand die het per ongeluk deed, zou op zijn minst zijn/haar excuses aanbieden toch?

Maar goed, ik mag hopen, dat de meeste dierenliefhebbers hier gewoon hun best zouden doen om een aanrijding te voorkomen, mits ze hiermee zichzelf, en andere weggebruikers niet in gevaar brengen.

Biecht: ik heb meer met dieren dan met mensen