[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:33

Mars schreef:
Ook mee eens! Zit nu met 34 beter in mijn vel dan toen ik 20 was. En ik vind ouder worden ook leuk, snap nooit dat er zo’n drama wordt gemaakt van 30 worden.
Ik vind het toch wel gek hoor, haha. Voor m'n gevoel wordt er dan toch van je verwacht dat je wel "volwassen" en gesetteld bent etc., terwijl ik nog net zo happy-go-lucky ben als toen ik begin 20 was. :') Maar daar gaan mensen inmiddels toch wel wat vragen bij stellen. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:35

Mkango schreef:
Mars schreef:
Ook mee eens! Zit nu met 34 beter in mijn vel dan toen ik 20 was. En ik vind ouder worden ook leuk, snap nooit dat er zo’n drama wordt gemaakt van 30 worden.
Ik vind het toch wel gek hoor, haha. Voor m'n gevoel wordt er dan toch van je verwacht dat je wel "volwassen" en gesetteld bent etc., terwijl ik nog net zo happy-go-lucky ben als toen ik begin 20 was. :') Maar daar gaan mensen inmiddels toch wel wat vragen bij stellen. :+

Ik ben 35, maar voel me nog steeds 25 :').

Denk dat t niet hebben van kinderen daar erg aan bijdraagt.

Qimm

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:39

Ik voel me ook hetzelfde als 10 jaar geleden hoor. Geloof idd dat het niet hebben van kinderen flink helpt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:40

Qimm schreef:
Ik voel me ook hetzelfde als 10 jaar geleden hoor. Geloof idd dat het niet hebben van kinderen flink helpt

Sowieso in uitstraling. Vrouwen met kinderen hebben vaak een bepaalde waas over zich, van eeuwige vermoeidheid of zo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:42

Plop1997 schreef:
Mars schreef:
Ik dacht alleen maar: die piel doet helemaal niet zoveel werk, 99,999% van het maken van ''wondertjes'' wordt door de vrouw gedaan :=

Ik wordt ook heel naar van die zwangerschaps aankondigingen die luiden: Papa heeft raak geschoten! Of nu staat papa 9 maanden droog.

Ik snap dat een zwangerschap het gevolg is van sex maar moet dat dr zo dik op worden gelegd bij de aankondiging van een baby? Soms zijn ze inderdaad wel grappig maar als officiële aankondiging is het dan ook wel een beetje genant.

Vooral als het dan van die mannen zijn waarvan je denkt 'daar zou ik het echt niet op kunnen' -O-

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:44

Qimm schreef:

Zeker, al kan ik nu meer doen dan 10 jaar geleden *D Dat maakt het zo leuk! En lekker zonder kinderen, dus alle tijd, geld en energie spenderen we aan leuke dingen doen voor onszelf!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:46

Mijn leven is in de laatste 10 jaar nauwelijks veranderd :') Ik ben echt te saai.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:46

Ceffyl schreef:
Qimm schreef:

Zeker, al kan ik nu meer doen dan 10 jaar geleden *D Dat maakt het zo leuk! En lekker zonder kinderen, dus alle tijd, geld en energie spenderen we aan leuke dingen doen voor onszelf!

Als wij kinderen hadden gehad, dan hadden we onze grootste hobby niet. Onze zeilboot.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:25

MarlindeRooz schreef:
Heel knap hoor Lor1 _O_
Is het voor jou geen optie om een wat ouder kind af en toe een weekend te hebben? Dat is iets wat ik ook heel graag zou willen.

Stichting buurtgezinnen regelt dit, dan kun je een kind uit de buurt een middag/dag/weekend meenemen die het thuis niet heel makkelijk heeft. Leeftijd gaat in overleg.

Kruip weer gauw onder mn steen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:30

flooooo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Heel knap hoor Lor1 _O_
Is het voor jou geen optie om een wat ouder kind af en toe een weekend te hebben? Dat is iets wat ik ook heel graag zou willen.

Stichting buurtgezinnen regelt dit, dan kun je een kind uit de buurt een middag/dag/weekend meenemen die het thuis niet heel makkelijk heeft. Leeftijd gaat in overleg.

Kruip weer gauw onder mn steen.

Klopt. Ik volg buurtgezinnen hier in de buurt. Mooi initiatief.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:01

Ik zat vroeger op de basisschool bij pleegkinderen in de klas. Dat heeft zo’n diepe indruk gemaakt dat ik zelf ook zulke kinderen wil helpen. Een beetje liefje en leuke dingen doen kan ik ze in ieder geval bieden, al is het maar een weekendje af en toe.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:45

Mijn vriend en ik zijn gemiddeld 37.
Dus wij zijn de kinder leeftijd voorbij. :j
Bij hem stellen ze daar geen vragen over, hij is halverwege 40 gepasseerd en zit nu dichter bij de 50.
Ik daarentegen moet nog 30 worden dus heb wel 'last' van die vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:46

Kennissen van ons hadden ook altijd pleegkinderen. Aan sommige hadden ze toch wel hun handen vol en heel romantisch was het dan niet :=

Mijn leven is ook weinig veranderd, behalve dat ik meer geld heb om uit te geven _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:52

Sowieso lijkt het wel alsof mensen vroeger ouder leken ofzo. Als ik dan iemand van 35 ontmoette dacht ik altijd dat ze hun oliebol voor elkaar hadden. Nu ben ik zelf bijna 35 en ik voel me soms alsof ik een imposter ben van m'n eigen leven :=

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:52

Als ik dat zo lees hier vind ik het niet erg om 30 te worden over 6 jaar, met name als ik dan ook daadwerkelijk meer geld tot m'n beschikking heb! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:53

Haha ja hoezo volwassen? Hoezo alles voor elkaar? Ik kom toch net om de hoek kijken? :')

Heb nog niet eens een koophuis.. ok.. komt vooral door de huidige woningmarkt. Maar ik vind mezelf nog heel onvolwassen daardoor haha

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:54

Ik heb mijn ouders bewust meegemaakt toen ze zo oud waren als ik nu. En ik weet toch wel heel zeker dat ik (en mijn man en vrienden) een stuk cooler zijn dan zij in die tijd. Zij waren van die echte "volwassenen" :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:54

Urbanus schreef:
Sowieso lijkt het wel alsof mensen vroeger ouder leken ofzo. Als ik dan iemand van 35 ontmoette dacht ik altijd dat ze hun oliebol voor elkaar hadden. Nu ben ik zelf bijna 35 en ik voel me soms alsof ik een imposter ben van m'n eigen leven :=

Dit is zo herkenbaar

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:55

idinn schreef:
Haha ja hoezo volwassen? Hoezo alles voor elkaar? Ik kom toch net om de hoek kijken? :')

Heb nog niet eens een koophuis.. ok.. komt vooral door de huidige woningmarkt. Maar ik vind mezelf nog heel onvolwassen daardoor haha

Wij zijn nog niet het huis uit, voelt ook niet helemaal lekker. Hoop dat als ik afgestudeerd ben over twee jaar de huismarkt iets rustiger is geworden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:03

Heb wel alles voor elkaar, maar mijn gedrag zou zeggen van niet :')
Daarom heb ik ook vaak een jongere vriendenkring denk ik :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:04

Wij worden ook altijd flink jonger geschat. Denk dat het door de goede nachtrust en bliss komt :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:06

Qimm schreef:
Wij worden ook altijd flink jonger geschat. Denk dat het door de goede nachtrust en bliss komt :D

:+
Ik slaap extreem weinig uren, maar heb wel goede nachten.
Ben in iedergeval helemaal uitgerust wakker elke ochtend.
Zonder kinder gejengel :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:13

Het enige grote nadeel van ouder worden vind ik wel dat ik ieder jaar meer rugklachten ervaar. Ik heb zeer veel respect voor ouders die constant die babys en peuters moeten dragen want dat zie ik mezelf met mn rug echt niet doen. N zak voer voor mn paard kan ik nog met n steekwagen doen maar dat kun je met een kind natuurlijk niet maken. :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:14

Ik zie er momenteel alweer een half jaar dagelijks flink brak uit wegens migraines. Kindergejengel zou ik echt niet getrokken hebben en dat besef ik me al een jaar of 10. De stilte in mijn huis is meer dan genieten, het is noodzakelijk.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:16

F_Orumster schreef:
Ik zie er momenteel alweer een half jaar dagelijks flink brak uit wegens migraines. Kindergejengel zou ik echt niet getrokken hebben en dat besef ik me al een jaar of 10.

Snap ik heel goed. Heb ook vaak hoofdpijn nadat de nichtjes hier zijn geweest. Ik raak er ook zo snel overprikkeld door.