Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Eerst het basisbedrag. Dat is het brutosalaris, vermeerderd met de vakantietoeslag van 8%. Het maandsalaris is 100%, plus 8% toeslag, is totaal 108% van het brutosalaris: 2480 * 108/100 = 2480 * 1,08 = 2678,4.
Dat bedrag maal 4, want 4 jaar gewerkt, maar gedeeld door 3, want je krijgt maar een derde van een maandsalaris per gewerkt jaar, dus:
2678,4 * 4/3 = 3.570,66
Kosten advocaat: 750 euro *1,06 * 1,21 (zie hierboven, rekenen met percentages): 900,24
Nee, ik doe geen arbeidsrecht meer, maar dit had ik in een modelletje
emilyslaluna schreef:Ik vraag me af wat een milieu vriendelijke manier is om bijvoorbeeld mandarijn netjes en van die douche sponzen weg te gooien. Ik ben namelijk altijd bang dat die in de oceaan terecht komen en dat er dan dieren in verstikt raken. Maar de netten fijn knippen in kleine stukjes lijkt me ook niet ideaal vanwege fijne plastic deeltjes die dan in het water terecht komen en moeilijker te filteren zijn.
Om deze reden koop ik zelden mandarijnen meer terwijl ik ze eigenlijk wel heel lekker vind. En ik gebruik steeds gedurende een lange periode dezelfde douch spons maarja, die moet ook wel ooit vervangen worden.
Wat doen jullie?
Urbanus schreef:Ja maar daar houd ik niet van. Een spons met allemaal laagjes is ruw.
kosseh schreef:Iemand die verstand heeft van DNA
Is het mogelijk dat een broer en zus geen DNA delen?
Theoretische lijkt het mogelijk. Moet het wel echt broer en zus zijn (geen twee zusen of twee broers), dan zou je beide de andere 50% van de gene van je ouders hebben gekregen. Hele kleine kans, maar het zou theoretisch kunnen.
Maar zou dit in de praktijk ook kunnen?
Dan zou je aan een DNA test toch niet meer.kunnen zien of iemand de zelfde ouders deelt
Amber_anne schreef:Ik zie steeds vaker dat de dierenambulance honden vindt die of niet gechipt zijn of niet geregistreerd.
Ik weet dat dit verplicht is maar ben benieuwd wat er gebeurt als je het niet doet. Krijg je dan een boete ?