Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:36

Precies. De enige volwassenen die ik ken hebben de afspraken zelf laat gezet omdat ze eerst op vakantie wilden naar het buitenland :Y)

En ik vind het nog steeds belachelijk dat er misschien gewacht wordt op 12-18 jarigen.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:36

Ik zeg 1 oktober compleet gevaccineerd + de twee weken wachten. Niet half oktober een vaccinatie.

Zitten mensen te slapen? Sommigen hebben misschien even gewacht ivm (komtie hoor) de vakantie en timing van prikken.

Daarnaast wil niet iedereen Janssen om maar iets te noemen. Ja, dan ben je in 1 keer klaar... Maar ja. De keuze.

Overigens over prognoses in het nieuws: De prognose was eerst al dat iedereen 1 juli gevaccineerd zou zijn. Dus die prognoses weet ik zo ook niet in hoeverre ik daar op aan kan gaan.



(overigens heb ik zelf beide prikken gehad en krijg ik vrijdag mijn QR)

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:38

De jongeren tussen 12 en 17 mogen hun tweede prik vervroegen, daarvan krijgen ze bericht. Puur gericht op het zo veilig mogelijk openen van het schooljaar .

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:42

Winged schreef:
Zitten mensen te slapen? Sommigen hebben misschien even gewacht ivm (komtie hoor) de vakantie en timing van prikken.

Daarnaast wil niet iedereen Janssen om maar iets te noemen. Ja, dan ben je in 1 keer klaar... Maar ja. De keuze.)


Dan mag hoor, even afwachten of later inplannen omdat het dan beter schikt. Of niet plannen en hopen dat je in aanmerking gaat komen voor een ander vaccin. Dat is ieders goed recht, net als niet vaccineren.


Alleen mag je daar niet de hele maatschappij op laten wachten. Als je dan vervolgens geen risico wilt lopen moet je zelf die paar wegen nog maar even wachten met bepaalde dingen te ondernemen vind ik.

Mijn stukje van de Rijksoverheid dat half augustus iedereen gevaccineerd kan zijn staat gewoon zo online op de website. Mocht dit niet meer kloppen dat was dit wel aangepast. Dus ik denk dat het prima is dat we van half augustus uit gaan. Ook kwam dit gisteren of eergisteren op de radio.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-07-21 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:45

bigone schreef:
De jongeren tussen 12 en 17 mogen hun tweede prik vervroegen, daarvan krijgen ze bericht. Puur gericht op het zo veilig mogelijk openen van het schooljaar .


Dat zou mooi zijn als ik die van mijn dochter nog een weekje naar voren kan halen ipv 17 aug. De andere dag vertrekken op vakantie in eigen land. Als ik het kan vervroegen zou ze een week voor onze vakantie al gevaccineerd worden.

Ik ben benieuwd of ze de nog jongere kinderen ook gaan vaccineren. Mijn jongste van 10 wil heel graag gevaccineerd worden. Ik ben benieuwd of ze nu bezig zijn met onderzoeken of het vaccin voor die leeftijden veilig is?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:45

bigone schreef:
De jongeren tussen 12 en 17 mogen hun tweede prik vervroegen, daarvan krijgen ze bericht. Puur gericht op het zo veilig mogelijk openen van het schooljaar .

Voor regio noord denk ik dat dit niet gaat gebeuren.
M’n vriend is precies voor het nieuwe schooljaar ingeënt. (Met de twee week wachttijd)

Maar ben benieuwd :)

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:47

Ze hebben zulke dingen al vaker geroepen qua datum en dat bleek dus niet te kloppen.

Uk heb niet gewacht, binnen paar minuten de afspraak gemaakt en ik zou 2 augustus de 2e krijgen. Leeftijdsgenoten ook rond die tijd, kon nergens sneller. Dat zijn allemaal begin 30 eind 20 ers. Dus al die leeftijden daarna die geen jansen hebben genomen moeten nog. Zou dat heel knap vinden voor half augustus.

Vooral nu dus er vervroegd mag worden voor de jongeren, maar de bovenstaande leeftijden niet. En wel afspraken gaan verzetten omdat ze openingstijden gaan aanpassen. Dat is toch niet logisch?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:51

MyWishMax schreef:
Ze hebben zulke dingen al vaker geroepen qua datum en dat bleek dus niet te kloppen.

Uk heb niet gewacht, binnen paar minuten de afspraak gemaakt en ik zou 2 augustus de 2e krijgen. Leeftijdsgenoten ook rond die tijd, kon nergens sneller. Dat zijn allemaal begin 30 eind 20 ers. Dus al die leeftijden daarna die geen jansen hebben genomen moeten nog. Zou dat heel knap vinden voor half augustus.

Vooral nu dus er vervroegd mag worden voor de jongeren, maar de bovenstaande leeftijden niet. En wel afspraken gaan verzetten omdat ze openingstijden gaan aanpassen. Dat is toch niet logisch?

Dit vonden wij ook oneerlijk inderdaad.
M’n vriend zei al had net zo goed niet direct een afspraak hoeven maken. Was ik misschien nog eerder klaar geweest

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:51

Van de groep 18-25, zijn er echt enorm veel die maar 1 prik nodig hebben. Ik denk echt dat de helft van mijn vrienden, misschien wel meer, Corona gehad hebben en maar 1 prik nodig hebben.

Loretta
Berichten: 8900
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:52

bigone schreef:
Ik denk dat niemand een ander wegzet als wappie wanneer ze besluiten niet te vaccineren. Mensen die allerlei leugens vertellen over vaccins om zo te zorgen dat anderen ook niet vaccineren zijn wel wappies en in sommige gevallen zelfs erger.


Ik vraag altijd naar bewijs. Dan krijg ik altijd te horen dat ik bepaalde websites moet raadplegen en mijn onderzoek moet doen en vooral de main stream media niet geloven. Dan vraag ik altijd waarom ik wel die vag websites wel zou moeten geloven. Iedereen kan een website in de lucht gooien en daar een leuk verhaaltje op zetten. Vertel mij wat. Ik ken genoeg wappies die me ongevraagd proberen te overtuigen van hun complotten over 5G, Chemtrails, Bill gates, Illuminati en de Rotschilds. Maar concreet bewijs komen ze niet mee. Ik heb al regelmatig gevraagd om te stoppen met linkjes spammen. En uiteindelijk komt er toch weer zo'n link.

Ik ben behoorlijk wappie moe.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:52

sureido schreef:
Van de groep 18-25, zijn er echt enorm veel die maar 1 prik nodig hebben. Ik denk echt dat de helft van mijn vrienden, misschien wel meer, Corona gehad hebben en maar 1 prik nodig hebben.

Dat verschilt natuurlijk per plek.
Ik ken nog steeds heel weinig mensen die Corona hebben gehad.
Na de laatste opleving hier, iets meer maar daar voor bijna niemand.

Het is ook gewoon feitelijk zo dat jongeren hier minder Corona hadden gehad doordat de boel al eerder dicht was gegooid.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-07-21 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:54

Maar als je nu of de afgelopen weken corona hebt opgelopen moet je de vaccinatie ook nog gaan verzetten.

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:54

Zebrastreep schreef:
En laatst zei een studie uit Israël nog dat pfizer 93% beschermde tegen de delta. Ik wacht wel af totdat er andere onzoeken komen ik vindt Israel zeer onbetrouwbaar worden op deze manier. Denk dat de besmettingen dan echt vele malen hoger hadden moeten nu liggen nu.


Het werkt ook nog steeds meer dan 90% tegen ziekte, maar niet tegen infectie.

Hier was een buurvrouw aan het klagen dat Italie volgende week strenger wordt. Ze heeft net haar eerste prik gehaald. Volgens haar was er nog geen plek maar dat is gewoon niet waar, ze roepen juist steeds op dat er veel open plekken zijn. Ze had gewoon zelf geen tijd of zin.
Haar man moet zijn eerste afspraak nog maken :+
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 26-07-21 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:55

lenaa_tje schreef:
sureido schreef:
Van de groep 18-25, zijn er echt enorm veel die maar 1 prik nodig hebben. Ik denk echt dat de helft van mijn vrienden, misschien wel meer, Corona gehad hebben en maar 1 prik nodig hebben.

Dat verschilt natuurlijk per plek.
Ik ken nog steeds heel weinig mensen die Corona hebben gehad.
Na de laatste opleving hier, iets meer maar daar voor bijna niemand

Ja, maar dat maakt toch niet uit? Ik bedoel er verder niks mee :+ zeg alleen dat er erg veel mensen zijn die er maar eentje nodig hebben.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:57

Dat maakt dus wel degelijk uit. Ik vind het nogal wat om te stellen dat het zo is. Terwijl dat gewoon niet zo groot hoeft te zijn als jij nu stelt.

Er is een reden waarom mensen in de groep 25-30 hier nog zo lang moeten wachten om volledig gevaccineerd te zijn
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-07-21 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:57

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:
De jongeren tussen 12 en 17 mogen hun tweede prik vervroegen, daarvan krijgen ze bericht. Puur gericht op het zo veilig mogelijk openen van het schooljaar .

Voor regio noord denk ik dat dit niet gaat gebeuren.
M’n vriend is precies voor het nieuwe schooljaar ingeënt. (Met de twee week wachttijd)

Maar ben benieuwd :)

Alle jongeren die hun prik na 16 augustus hebben staan. Dus ook die uit het noorden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:58

MyWishMax schreef:
Maar als je nu of de afgelopen weken corona hebt opgelopen moet je de vaccinatie ook nog gaan verzetten.

Dat wel, maar dan ben tje wel al immuun voor de komende tijd. Dus ook geen reden om daar op te wachten.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:58

lenaa_tje schreef:
Dat maakt dus wel degelijk uit. Ik vind het nogal wat om te stellen dat het zo is. Terwijl dat gewoon niet zo groot hoeft te zijn als jij nu stelt

Dit. Het aantal mensen dat corona heeft gehad is nog altijd vele malen kleiner dan de groep die het niet heeft gehad (en dus twee prikken nodig heeft)

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:59

Ja dat snap ik maar ik ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren. Scholen beginnen hier (20, dan hebben wij de eerste leerlingen al op school ) 23 augustus weer en ik weet hoe lang momenteel de prik afspraken nog zijn. Ze kunnen dit wel stellen maar de praktijk kan wel anders zijn.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:02

Ik snap niet dat ze niet tijdelijk in de drukke regio’s kunnen opschalen nu hier grote locaties in Brabant vanaf 1 aug gaan sluiten.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:03

Vayo schreef:
Ik snap niet dat ze niet tijdelijk in de drukke regio’s kunnen opschalen nu hier grote locaties in Brabant vanaf 1 aug gaan sluiten.

Nou en dat begrijp ik dus ook niet!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78668
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:06

Vayo, west-brabant he. De vaccinatielocaties en oost-brabant sluiten voorlopig nog niet.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:06

Ik ook niet, vayo. Of waarom afspraken niet vervroegd mogen worden dan.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:07

MyWishMax schreef:
Ik ook niet, vayo. Of waarom afspraken niet vervroegd mogen worden dan.

Nee die reden van Pfizer/moderna is onhandig etc. Vind ik heel vreemd.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:13

Neonlight schreef:
Vayo, west-brabant he. De vaccinatielocaties en oost-brabant sluiten voorlopig nog niet.


Klopt, maar het zijn een aantal hele grote locaties. Nu begrijp ik waarom ik voor mijn 13 jarige niet hier bij één van de locaties (ik heb er 2 binnen 10 min. rijden) de afspraken kon maken, maar ik naar Oud Beijerland moest/moet. Dat is 35 min. rijden, al vind ik dat geen enkel probleem.

Maar waarom zetten ze alles wat hier sluit niet aan capaciteit in voor de drukke regio’s?

Ik woon in West-Brabant en veel klasgenootjes van mijn 13 jarige hebben al een eerste prik of krijgen hem deze week. Vandaag is de eerste dan van de zomervakantie dus in deze regio hebben we het geluk dat alle middelbare scholieren gevaccineerd kunnen zijn voor ze terug naar school gaan.

Verder zijn de meesten allemaal volledig gevaccineerd hier of niet gevaccineerd uit eigen keuze of vanwege medische redenen. En er zijn er een paar die afgewacht hebben en hierdoor nog gevaccineerd moeten worden.

Hier zie je wel dat onder de gevaccineerden afstand enz echt losgelaten wordt. Privé merk je onderling weinig meer van Corona. De besmettingen waren pas tijdens dat dansen met Janssen hier erg hoog. Maar nu hoor ik niets meer van besmettingen.

Mijn neef heeft Janssen gehad en was positief. Hij heeft mijn volledig gevaccineerde tante (moderns) aangestoken. Zij heeft 5 dagen ziek op bed gelegen. Voornamelijk flinke hoofdpijn. Maar ze is nu gelukkig weer fit.