Ayasha schreef:Poekkie schreef:
Ik heb de mail van de orde van de artsen aan mijn familielid waarin wordt opgeroepen tot 100% vaccin aanbevelen op straffe van schorsing zelf gezien.
Maar als je alle tegenspraak monddood maakte en als wappie afdoet begrijp ik idd dat ‘het vaccin’ als de enige keuze wordt aanzien. Open je ogen eens denk ik dan.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210128_94889402https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/04 ... renger-aa/Niks gehoord dat. Gewoon via officiële nieuwsbronnen.

Maar wacht even, dit is toch heel logisch? Het wordt door jullie anders gebracht, namelijk dat je het vaccin MOET adviseren. Het ligt iets genuanceerder, dit staat in je artikel:
Citaat:
De Orde der Artsen wil harder optreden tegen collega's die ongefundeerde theorieën en onjuiste informatie verspreiden over de coronavaccins.
Het is toch super logisch dat hier sancties van komen? Artsen hebben nu eenmaal een voorbeeldfunctie / authoriteitsfunctie, dan moet er ook streng gekeken worden naar wat zij delen.
Edit: toevoeging
Citaat:
De Orde der Artsen heeft een advies klaar dat zich aan alle artsen in ons land richt. Daarin staat dat “een sterke aanbeveling vanwege de arts de enige manier is om aan adequate gezondheidspreventie, -bescherming en -promotie te doen”. De Orde der Artsen zal dan ook waken de artsen hun deontologische plicht naleven door patiënten te adviseren en het vaccin ook te promoten.
Een sterke aanbeveling om het vaccin te promoten, maar niet ter straffe van schorsing.
Citaat:
Ook staat er in het rapport te lezen dat er “streng zal worden opgetreden tegen artsen die informatie verspreiden welke niet met de huidige stand van de wetenschap strookt”.“In het verleden heeft de verstrekking van desinformatie vanwege vaccinsceptici (arts of niet-arts) het vertrouwen in vaccinatie bij de bevolking dermate aangetast dat de vaccinatiegraad afnam en er een heropflakkering van de ziekte optrad”, klinkt het nog.
Schorsen is dus een optie als de arts misinformatie verspreidt, niet per se als ze het vaccin niet adviseren (al zal iemand die misinformatie verspreidt het vaccin ook niet adviseren, dus ik snap de verwarring).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 03-06-21 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt