Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:41

DuoPenotti schreef:
Nee mensen denken niet na, denken alleen aan hun eigen ikke ikke, de rest kan stikke.

Mensen lijken niet te beseffen dat we nog steeds geen reguliere zorg hebben op het moment.
En dat er niet alleen maar dikke oude mannen op de ic liggen.
Of moet je tegen het kindje van 9 vorige week op de ic zeggen, jou pappa heeft covid en verdient geen zorg, want de ic moet weer open voor reguliere zorg?

Dat er totaal geen bedden op de ic zijn voor reguliere zorg is in veel ziekenhuizen gelukkig niet aan de orde

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:42

karuna schreef:
De avondklok was terecht ingesteld is net bekend geworden. Goddank

https://nos.nl/artikel/2370364-hof-geef ... staan.html

Ik ben niet tegen de avondklok, maar ik vind het hele gebeuren wel bizar.
Eerst is het niet goed en daarna ineens weer wel. En ondertussen kunnen ze ineens ff snel een spoedwet er doorheen drukken.
Ergens toch een beetje eng :o .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:43

lenaa_tje schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee mensen denken niet na, denken alleen aan hun eigen ikke ikke, de rest kan stikke.

Mensen lijken niet te beseffen dat we nog steeds geen reguliere zorg hebben op het moment.
En dat er niet alleen maar dikke oude mannen op de ic liggen.
Of moet je tegen het kindje van 9 vorige week op de ic zeggen, jou pappa heeft covid en verdient geen zorg, want de ic moet weer open voor reguliere zorg?

Dat er totaal geen bedden op de ic zijn voor reguliere zorg is in veel ziekenhuizen gelukkig niet aan de orde

Wel voor reguliere operaties, die worden niet gedaan.
Spoedzorg gaat gelukkig nog steeds door.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:44

Josien_ schreef:
karuna schreef:

Eerst is het niet goed en daarna ineens weer wel. En ondertussen kunnen ze ineens ff snel een spoedwet er doorheen drukken.

Door heen drukken vind ik niet het juiste woord. Het is ‘gewoon’ langs de tweede en eerste kamer geweest. Wel sneller op de agenda, tja dat is niet verboden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:44

@lenaatje:Dat laatste heb ik ook gehoord uit betrouwbare bron binnen een ziekenhuis. Reguliere zorg wordt ook weer opgepakt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:46

@duopenotti nou dan hebben wij gelukkig een apart ziekenhuis denk ik. Oud overbuurmeisje is vorige week gewoon geopereerd en heeft na de operatie ‘gewoon’ kort op de ic gelegen. De operatie was geen spoed wel nodig.

Ziekenhuizen vinden het ook wel een hardnekkige mythe dat er geen reguliere zorg is. Daardoor gaan mensen te laat heen en dat is ook kwalijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:00

Fitzroy schreef:
@lenaatje:Dat laatste heb ik ook gehoord uit betrouwbare bron binnen een ziekenhuis. Reguliere zorg wordt ook weer opgepakt.

En lena
Zal per ziekenhuis anders zijn, hier nog niet.

Maar Groningen zal vast wel anders zijn dan het zuiden, dat geloof ik wel.
Hier zijn zelfs bezoekersregels strenger gemaakt, worden chirurgische mondkapjes bij de ingaang uitgereikt omdat stoffen niet meer mogen. Dus juist verscherping.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 26-02-21 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:00

DuoPenotti schreef:
Fitzroy schreef:

En lena
Zal per ziekenhuis anders zijn, hier nog niet.

Dat zei ik dus ook in m’n eerste bericht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:01

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:04

lenaa_tje schreef:

Nee jij zei dat het een veel ziekenhuizen niet aan de orde is, ik heb geen cijfers, maar ik zou eerder zeggen er zijn ziekenhuizen als uitzondering waar het niet aan de orde is.

Anders werd het wel losser gelaten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:08

lenaa_tje schreef:
Josien_ schreef:

Door heen drukken vind ik niet het juiste woord. Het is ‘gewoon’ langs de tweede en eerste kamer geweest. Wel sneller op de agenda, tja dat is niet verboden

Daar heb je gelijk in, dat omschrijft meer mijn gevoel. Dat het toch interessant is dat dit ineens zo mega snel kan.
Ook ben ik erg benieuwd wat voor nieuwe informatie er is waardoor de rechter nu totaal anders beslist.
Of was het oordeel van de vorige rechter dan totaal niet goed?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:10

Ook al word/is de reguliere zorg weer opgestart, word er wel eens aan de artsen en verpleegkundigen op de ic gedacht? Meer dan 1000 bedden bezet, maar afwachten of ze zelfs vakantie kunnen opnemen en ga zo maar door, het oppakken van reguliere zorg is mooi maar maakt de druk op de zorg nog groter. Laat daar nu ook een toename van covid nog bijkomen en het cirkeltje is weer rond.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:11

DuoPenotti schreef:
lenaa_tje schreef:

Nee jij zei dat het een veel ziekenhuizen niet aan de orde is, ik heb geen cijfers, maar ik zou eerder zeggen er zijn ziekenhuizen als uitzondering waar het niet aan de orde is.

Anders werd het wel losser gelaten.

Dat is ook wel weer anders dan wat jij stelde in je bericht dat er geen reguliere zorg is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:13

bigone schreef:
Ook al word/is de reguliere zorg weer opgestart, word er wel eens aan de artsen en verpleegkundigen op de ic gedacht? Meer dan 1000 bedden bezet, maar afwachten of ze zelfs vakantie kunnen opnemen en ga zo maar door, het oppakken van reguliere zorg is mooi maar maakt de druk op de zorg nog groter. Laat daar nu ook een toename van covid nog bijkomen en het cirkeltje is weer rond.

Op de IC zijn 537 bedden bezet. Dat is bijna de helft minder dan de 1000 die je noemt :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:19

Popstra schreef:
bigone schreef:

Op de IC zijn 537 bedden bezet. Dat is bijna de helft minder dan de 1000 die je noemt :)

Dat zijn alleen de Corona patiënten . Net even gekeken, totale ic bezetting is 1025.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-02-21 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:29, in het totaal 3 keer bewerkt

secricible

Josien_ schreef:
karuna schreef:

Waarom is dat bizar?
Rechter 1 zegt "de manier waarop jullie die wet hebben in gesteld is niet oke". Hij heeft zich niet uitgesproken tegen de avondklok he? Alleen de route erheen was niet oke.
In hoger beroep is vervolgens anders bepaald, zo gaat dat.

En ondertussen heeft de regering nog gezorgd dat de manier waarop de wet ingesteld is ook oke is sls het hoger beroep anders was uitgevallen.

Popstra, dat is alleen de covid. De rest komt er nog bij.
Met 350 grieppatienten lagen we vll en kwam reguliere zorg in het geding. Dan kun je zelf bedenken waar we nu staan.
Laatst bijgewerkt door secricible op 26-02-21 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

lenaa_tje schreef:
Dat is ook wel weer anders dan wat jij stelde in je bericht dat er geen reguliere zorg is.

geen reguliere operaties schreef ik. Niet zorg.
En hier is dat ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:21

Nou goed prima, ik vatte jou bericht op als in heel Nederland en dat is gewoon niet het geval. Dat punt wilde ik dus maken.
Dat maakt het voor mij ook niet minder dringend zoals ik eerder schreef ben ik net iemand verloren waar te lang gewacht is met reguliere zorg. Dit had ook voor Corona kunnen gebeuren maar de kans is nu wel groter.
Maar door berichten dat er in heel Nederland geen operaties zijn etc. Bestaat de kans dat mensen denken laat de dokter maar even zitten en dat is gewoon gevaarlijk
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-02-21 12:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:22

Ja ik begrijp dat het alleen de covid cijfers zijn wat de bezetting van de bedden betreft. Deze zijn echter momenteel wel stabiel

Popstra

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:24

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:50

karuna schreef:
Dat bedoel ik dus, gezond nadenken is er gewoon niet bij. :n

Vondelpark, nijmegen, tilburg enz. Best veel mensen doen gewoon maar wat. Vertrouwen op de voorzichtigheid van de mens. Is gewoon dom. De heel voorzichtigen zul je niet op het terras zien, die gaan niet in een parkzitten. Maar die dat wel doen die zijn verantwoordelijk voor de verspreiding van deze hele sjit. Hoe meer kans je ze daarvoor geeft hoe sneller het zal toenemen weer.

Ook dat allemaal bij elkaar is maar een klein deel van de bevolking. Het grootste deel doet (soms met tegenzin) gewoon wat er gevraagd word

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:51

lenaa_tje schreef:
Nou goed prima, ik vatte jou bericht op als in heel Nederland en dat is gewoon niet het geval. Dat punt wilde ik dus maken.
Dat maakt het voor mij ook niet minder dringend zoals ik eerder schreef ben ik net iemand verloren waar te lang gewacht is met reguliere zorg. Dit had ook voor Corona kunnen gebeuren maar de kans is nu wel groter.
Maar door berichten dat er in heel Nederland geen operaties zijn etc. Bestaat de kans dat mensen denken laat de dokter maar even zitten en dat is gewoon gevaarlijk

Mijn excuses als ik onduidelijk was.

Hier is het nog steeds opgeschort en maakt dat de regels nog steeds nodig zijn.
Pas als de reguliere operaties weer volledig doorgaan, waar een enorme achterstand op zit, kun je weer gaan spreken van normaal.
En ik denk dat veel mensen dat niet beseffen.

Mensen moeten wel gewoon naar de dokter gaan, gewone zorg gaat sowieso nog door.
Heb pas ook gewoon een MRI gehad, zonder problemen.
Maar heb je kans bij je operatie op de IC te komen en het is nu geen spoed , gaat het niet door.

En dan zou je kunnen zeggen in het Noorden kan versoepelen in het zuiden niet, maar dan krijg je weer dat iedereen massaal naar het noorden gaat.
Dus regels landelijk vind ik niet raar.

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:52

Slwieso is er nog een achterstand van 100.000OK’s in NL (!)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:57

secricible schreef:
Slwieso is er nog een achterstand van 100.000OK’s in NL (!)

Precies, dus al zou corona nu *poef* weg zijn, is de zorg nog na aan het ploeteren.