Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janine1990 schreef:IJsbaan ziet er niet uit, die zijn ze nu aan het opsproeien met brandslangen. En meteen komen er berichten van mensen dat ze lid willen worden. Het begint te kriebelen en een bericht van vorige week dat we bij ijs leden voorrang geven is aan het landen.
Zijn ze eigenlijk wel te laat... Maar hoe formuleer je zoiets zonder lelijk te doen.

Iris82 schreef:Joh. Sneeuwvrij was volgens mijn ouders ook gewoon een ding hoor.

Bellatrix schreef:De A30 was op de terugweg net slechter dan vanmorgen...wel zag ik een sneeuwschuiver rijden op de tegengestelde baan. Normaal rij ik er 20 min over en nu 30/35 dus valt allemaal best mee hier.
xLiez schreef:Marije_1997 schreef:
Nou ik zit vlakbij joure en moet zo naar m'n paard. Het sneeuwt nu inmiddels al zowat 24 uur onafgebroken ofzo
Ik moet eigenlijk ook nog naar Luinjeberd, naar mijn paard
Gelukkig kwam even daarna een grote sneeuwschuiver gevolgd door de strooiwagen en wég was de ellende. Op het erf heeft de staleigenaar de grootste sneeuwduinen vlak gemaakt met de sjofel, zodat we ook weer over het erf kunnen. Als het maar niet gaat dooien en weer opvriezen, dan komen we ze wel een heel eind. De voorspelde gevoelstemperatuur van -10 tot -15 was hier écht niet. zonnebloem18 schreef:Ik ben van 86 maar heb echt wel een paar keer sneeuwvrij gehad. 2 keer was ik zelfs al lopend onderweg naar de trein.
Ibbel schreef:Niet in het noorden waar complete huizen onder de sneeuw verdwenen.
Kinke schreef:nou, '79 weet ik ook nog. De sneeuw lag bij ons achter het huis meer dan een meter hoog.
idinn schreef:Ik mis de vergelijking met '79 willen maken een beetje. Vooral in de context om alles van nu af te doen als aanstellerij, 'want toen was het echt veel erger'. Er ligt nu ook gewoon veel sneeuw op sommige plekken en het levert nu ook gewoon ongemak op. En als dit twee weken zo blijft liggen, is dat vergeleken een gemiddelde Hollandse winter ook uitzonderlijk. Je kan 42 jaar terug toch niet 1 op 1 vergelijken met nu. Al ligt er nu 10% sneeuw vergeleken toen, als het ongemak meebrengt dan brengt het dat. De omstandigheden zijn nu ook weer heel anders.
idinn schreef:Ik mis de vergelijking met '79 willen maken een beetje. Vooral in de context om alles van nu af te doen als aanstellerij, 'want toen was het echt veel erger'. Er ligt nu ook gewoon veel sneeuw op sommige plekken en het levert nu ook gewoon ongemak op. En als dit twee weken zo blijft liggen, is dat vergeleken een gemiddelde Hollandse winter ook uitzonderlijk. Je kan 42 jaar terug toch niet 1 op 1 vergelijken met nu. Al ligt er nu 10% sneeuw vergeleken toen, als het ongemak meebrengt dan brengt het dat. De omstandigheden zijn nu ook weer heel anders.
Karin schreef:Heel simpel: als er ergens zo'n bult sneeuw ligt dat je er niet doorheen kunt, dan kun je er gewoon niet doorheen. Of het nou 1979 is of 2021, of je nou kranten moet bezorgen of naar school moet of de beesten moet voeren...
Tiggs schreef:Ik had net trouwens een vrachtwagen met zeecontainer als lading ongeveer in m'n achterbumper zitten.. Zo rete-asociaal en lekker makkelijk als je als chauffeur hoog en veilig zit.