Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:29

Dat ik dacht nergens heen te hoeven vandaag en morgen, maar auto moet naar de garage :')

Zodra ik eenmaal op de weg ben lukt het wel, maar de oprit af terwijl er een auto vlak naast oprit staat? Waarom kunnen ze nooit de parkeerplaatsen aanhouden? Die liggen 2 meter bij oprit vandaan, dus genoeg ruimte voor mij en de buren om er af te draaien, maar men parkeert graag op nog geen halve meter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:52

Ineke2 schreef:
Marije_1997 schreef:
Wakker worden en dit zien
[ [url=m/nEwk9k.jpg]Afbeelding[/url] ]

10cm sneeuw jongens. Ik had dus prima weggekunt in het noorden is het dus niet zo erg.

Dat was ook voorspelt...
De sneeuw komt ‘ binnen’ vanaf het zuiden en rond 6 uur s’ochtends pas in het noorden van het land.

Hier sneeuwt het nog steeds en er ligt al een flinke laag. -O-

Er ligt amper sneeuw man. En het is stuifsneeuw. Dus je hebt er 3x niks aan. Geen pret niks. Sneeuwt hier nog wel steeds, maar veel noem ik het niet. Code rood? Nee ook niet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:59

Kom naar regio Haarlem, dan kun je je lol op! *\o/*

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:19

Marije_1997: Bij jullie misschien niet. Hier ligt ook een dikke 10cm en het sneeuwt nog als een malle. Maar het ergste, het heeft hier in Limburg gister vanaf 5 uur zoiets geijzeld en die laag ik compleet aangevroren. Dus hier is het echt f*cking glad overal.

Rolluiken, poorten en autos dichtgevroren, ik ben net al gevallen met de hond op de oprit :') Dusja hier is het wel gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:19

marleen_88 schreef:
Kom naar regio Haarlem, dan kun je je lol op! *\o/*

Ja ik zou dus gister naar Purmerend. Had ik sat nou maar gedaan hahahaha thuis kwam ik wel. De wegen vallen wel mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:21

DiscoDipp schreef:
Marije_1997: Bij jullie misschien niet. Hier ligt ook een dikke 10cm en het sneeuwt nog als een malle. Maar het ergste, het heeft hier in Limburg gister vanaf 5 uur zoiets geijzeld en die laag ik compleet aangevroren. Dus hier is het echt f*cking glad overal.

Rolluiken, poorten en autos dichtgevroren, ik ben net al gevallen met de hond op de oprit :') Dusja hier is het wel gevaarlijk.

Limburg is ook wel heel verweg van Friesland hahaha. Maar ook hier code rood afgegeven, maar eerlijk. Hier rijden de auto's nog steeds recht over de weg. Buiten is er niet glad op het erf. Ja het waait ontiegelijk hard maar dat was 3 of 4 jaar geleden met Siberische kou ook zo. Toen moest ik met die kou in een keet op de bouw zitten voor stage. En dus fietsen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:36

Hier een echte dikke laag sneeuw.
En een van de dekens bleek toch niet waterdicht te zijn (was redelijk nieuw nog en wordt als waterdicht verkocht). Pony direct maar een andere en dikkere deken opgedaan. Is wel iets te groot, maar het moet maar even, nieuwe is besteld en gelijk van een beter merk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:38

Marije_1997 schreef:
DiscoDipp schreef:

Limburg is ook wel heel verweg van Friesland hahaha. Maar ook hier code rood afgegeven, maar eerlijk. Hier rijden de auto's nog steeds recht over de weg. Buiten is er niet glad op het erf. Ja het waait ontiegelijk hard maar dat was 3 of 4 jaar geleden met Siberische kou ook zo. Toen moest ik met die kou in een keet op de bouw zitten voor stage. En dus fietsen.

Dit er is voor Groningen en Friesland ook code rood afgegeven. Dat was misschien wat gek, wind oke maar met dit beetje ontstaat er geen sneeuwduin.
Code rood is vanwege de wind gok ik, geen sneeuw maar wel storm schade hier

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:40

Marije_1997 schreef:
Ineke2 schreef:
Dat was ook voorspelt...
De sneeuw komt ‘ binnen’ vanaf het zuiden en rond 6 uur s’ochtends pas in het noorden van het land.

Hier sneeuwt het nog steeds en er ligt al een flinke laag. -O-

Er ligt amper sneeuw man. En het is stuifsneeuw. Dus je hebt er 3x niks aan. Geen pret niks. Sneeuwt hier nog wel steeds, maar veel noem ik het niet. Code rood? Nee ook niet.

Dat zeg ik toch?
Bij jullie daar in het noorden is het pas vanmorgen begonnen met sneeuwen. Hier sneeuwt het al sinds gisteravond en dat blijft zo tot in elk geval morgenochtend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:41

De opmerking ging over code rood. Die had hier ook vanmiddag vanavond afgegeven kunnen worden :)

Code rood voor sneeuw en geel voor windstoten voor die provincies is echt wel bijzonder :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:46

Heerlijk die sneeuw! <3 Alleen die wind had van mij niet gehoeven, nou kan ik nog niet naar buiten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:55

Op sommige plekken flinke sneeuwduinen. En dan nog mensen die hard rijden. Ging net stapvoets glijden op de rotonde.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:56

Zit ik mij zo druk te maken om werk krijg ik een bericht dat ik vrij ben vandaag *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:13

lenaa_tje schreef:
De opmerking ging over code rood. Die had hier ook vanmiddag vanavond afgegeven kunnen worden :)

Code rood voor sneeuw en geel voor windstoten voor die provincies is echt wel bijzonder :')

Ach een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ze kunnen toch niet totaal voorspellen wat er exact op elke plaats gaat gebeuren. Daar is ook Nederland net even te groot voor.

Flinke wind met kans op gladheid is overigens alsnog heel verraderlijk.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:13

Ik zou op stal moeten werken vandaag. Was onderweg maar ben omgedraaid. Niet te doen. Kon niet harder dan 20. Was al 20 min bezig om het dorp uit te komen.
Werkgever vond het gelukkig niet erg.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:18

Nja hier in Brabant ligt er wel een pak sneeuw. En het sneeuwt nog steeds, van dat fijn spul. En het waait een beetje. Maar code rood? Nee, na al die horror berichten afgelopen week had ik wel iets veel ergers verwacht dan dit.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:20

En nu helemaal geen treinen meer vanuit de NS. Oh my gosh :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:28

Nou, hier ligt op sommige plekken onder de verse sneeuw een ijslaag. Echt gevaarlijk. Die sneeuw zelf is wel te rijden op de stukken waar het niet te hoog is, maar die ijsplaten zijn echt niet tof. Die liggen vooral op de stukken waar de wind een gedeelte wegblaast en het dus schoner lijkt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:40

Dacht galerij even te vegen breek bezem af en ga echt voorlopig niks nieuws halen. :')

Hier ook behoorlijk gevaarlijk. Is echt wel code rood waardig zeker met sommige andere automobilisten.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:35

Weet nou niet in welke auto ik de weg op moet.. -O-
Ik neig naar de grootste maar als dat ding daar glijden dan heb ik geen idee wat ik moet doen :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:30

Als een auto gaat glijden maakt de grote niet meer uit :')
In elk geval NIET remmen, maar tegensturen en vooral kijken waar je naar toe wil.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 15:52

Idd niet remmen, afremmen op de motor. Binnen bebouwde kom niet hoger schakelen dan in z'n twee, buiten de bebouwde kom afhankelijk van de situatie drie. Zou niet persé naar formaat van je auto kijken maar evt. veiligheidssystemen zoals ABS en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:46

xPabloBokt schreef:
Idd niet remmen, afremmen op de motor. Binnen bebouwde kom niet hoger schakelen dan in z'n twee, buiten de bebouwde kom afhankelijk van de situatie drie. Zou niet persé naar formaat van je auto kijken maar evt. veiligheidssystemen zoals ABS en dergelijke.

Ik reed binnen de bebouwde kom gewoon 50 in de 4 hoor. Ging prima. Alleen moet je niet ineens hard gaan remmen. Beetje spelen met koppeling en rem. Was overigens met een golf 4 uit 2001 dus ook niet de grootste en beste auto. Wel net 4 nieuwe banden. Dus dat is wel m'n geluk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:50

Nou ik ga echt nu niet in zijn 4 in de bebouwde kom rijden!
Als er plots een oversteekt is het :wave:
Hier in de wijk rijden ze echt stapvoets.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:53

Marije_1997 schreef:
Ik reed binnen de bebouwde kom gewoon 50 in de 4 hoor. Ging prima. Alleen moet je niet ineens hard gaan remmen. Beetje spelen met koppeling en rem. Was overigens met een golf 4 uit 2001 dus ook niet de grootste en beste auto. Wel net 4 nieuwe banden. Dus dat is wel m'n geluk.

Hoef je hier niet te doen tenzij je graag botsauto wil zijn. :+