Jester_ schreef:purny schreef:Hij zei het nog zo.... de avondklok is een van de dingen die er als eerste afgaat.... yeah right
Hij is het vast vergeten
Haha!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ann schreef:Bloodymary schreef:Jammer dat mensen het altijd op zichzelf betrekken. Dat als ze zelf nooit na 22.00 buiten komen het blijkbaar een regel is waar niemand last van heeft. Er zijn hordes mensen die wel nog leven rond en na die tijd hoor.
Natuurlijk hebben deze mensen er last van, maar tegelijkertijd zijn ze waarschijnlijk ook de reden dat een avondklok nodig is?
996981 schreef:Want mensen die overdag bij anderen op bezoek gaan zijn minder besmettelijk?
Een avondklok kan zeker effect hebben.Vera96 schreef:Ik zit in de leeftijdscategorie waarin veel feestjes worden gehouden en ik zie hier echt wel een effect op. Tuurlijk zijn er feestjes tot na de avondklok of wordt het verplaatst naar de middag, maar ook heel veel wat niet doorgaat. Het is niet altijd mogelijk om het naar de middag te verplaatsen en elke keer doorgaan tot half 5 blijkt hier ook niet zo geliefd. Met echt een feestfeest (verjaardag oid) dan wel weer wat eerder, maar ik ken genoeg mensen die elk weekend aan het zuipen waren met een groep en die zoeken dat echt niet om elke keer van half 10 tot half 5 te doen.
Ann schreef:996981 schreef:Want mensen die overdag bij anderen op bezoek gaan zijn minder besmettelijk?
Ik verwijs even naar het bericht van Vera96.Een avondklok kan zeker effect hebben.
Vera96 schreef:Ik zit in de leeftijdscategorie waarin veel feestjes worden gehouden en ik zie hier echt wel een effect op. Tuurlijk zijn er feestjes tot na de avondklok of wordt het verplaatst naar de middag, maar ook heel veel wat niet doorgaat. Het is niet altijd mogelijk om het naar de middag te verplaatsen en elke keer doorgaan tot half 5 blijkt hier ook niet zo geliefd. Met echt een feestfeest (verjaardag oid) dan wel weer wat eerder, maar ik ken genoeg mensen die elk weekend aan het zuipen waren met een groep en die zoeken dat echt niet om elke keer van half 10 tot half 5 te doen.
of baseer je dat op de post van 1 bokker? Ann schreef:Oh, heeft het RIVM dat ook gedaan? Dan begrijp ik je twijfel.

996981 schreef:Ann schreef:Oh, heeft het RIVM dat ook gedaan? Dan begrijp ik je twijfel.
Wat heeft het RIVM gedaan?
Ik ben nog geen onderzoeken tegen gekomen die je stelling dat de mensen die elkaar savonds bezoeken meer besmettingen opleveren dan mensen die dat overdag doen. Zelf zou ik dus zo’n conclusie nooit trekken, laat staan uitspreken als de waarheid.
verootjoo schreef:996981 schreef:
Wat heeft het RIVM gedaan?
Ik ben nog geen onderzoeken tegen gekomen die je stelling dat de mensen die elkaar savonds bezoeken meer besmettingen opleveren dan mensen die dat overdag doen. Zelf zou ik dus zo’n conclusie nooit trekken, laat staan uitspreken als de waarheid.
Het gaat ook niet om ‘s avonds vs overdag. Maar om het feit dat minder sociaal contact voor minder besmettingen zorgt.
Uit onderzoek blijkt dat de avondklok icm bezoekbeperking daarvoor goed werkt.

ik vraag me dus oprecht af in hoeverre deze vergaande maatregel daadwerkelijk invloed heeft op het aantal besmettingen, cq zieken, cq zorgbelasting. 996981 schreef:Hoezo 'de waarheid'? Heb je het woord waarschijnlijk en het vraagteken gemist?Ik ben nog geen onderzoeken tegen gekomen die je stelling dat de mensen die elkaar savonds bezoeken meer besmettingen opleveren dan mensen die dat overdag doen. Zelf zou ik dus zo’n conclusie nooit trekken, laat staan uitspreken als de waarheid.

Citaat:Natuurlijk hebben deze mensen er last van, maar tegelijkertijd zijn ze waarschijnlijk ook de reden dat een avondklok nodig is?
karuna schreef:Nou ja een ding is wel een verjaardag of feestje overdag zal meest minder gepaard gaan met een grote alcoholinname. En uit cijfers en onderzoeken is wel gebleken hoe meer alcohol er gedronken wordt hoe sneller mensen de regels vergeten. En een feestje tot 2130 zal waarschijnlijk ook minder uit de hand lopen daarin dan een feestje tot pakweg 2 uur s nachts. Helemaal wegnemen zal nooit lukken maar elk contact minder is meegenomen.
karuna schreef:Nou ja een ding is wel een verjaardag of feestje overdag zal meest minder gepaard gaan met een grote alcoholinname. En uit cijfers en onderzoeken is wel gebleken hoe meer alcohol er gedronken wordt hoe sneller mensen de regels vergeten. En een feestje tot 2130 zal waarschijnlijk ook minder uit de hand lopen daarin dan een feestje tot pakweg 2 uur s nachts. Helemaal wegnemen zal nooit lukken maar elk contact minder is meegenomen.
Ann schreef:996981 schreef:Hoezo 'de waarheid'? Heb je het woord waarschijnlijk en het vraagteken gemist?Ik ben nog geen onderzoeken tegen gekomen die je stelling dat de mensen die elkaar savonds bezoeken meer besmettingen opleveren dan mensen die dat overdag doen. Zelf zou ik dus zo’n conclusie nooit trekken, laat staan uitspreken als de waarheid.Citaat:Natuurlijk hebben deze mensen er last van, maar tegelijkertijd zijn ze waarschijnlijk ook de reden dat een avondklok nodig is?

996981 schreef:verootjoo schreef:
Het gaat ook niet om ‘s avonds vs overdag. Maar om het feit dat minder sociaal contact voor minder besmettingen zorgt.
Uit onderzoek blijkt dat de avondklok icm bezoekbeperking daarvoor goed werkt.
Bron?
Bezoekbeperking werkt inderdaad. Dat is logica; met hoe minder mensen je contact hebt, hoe minder je in aanraking komt met het virus. Volgens mij is de reden van de avondklok dat deze handhaving op die maatregel makkelijker zou maken. Ik kan nergens vinden dat de avondklok op zich zelf staand invloed heeft. Wil de avondklok zin hebben, zal er heel actief gehandhaafd moeten worden. Dat zie en hoor ik om mij heen echter nietik vraag me dus oprecht af in hoeverre deze vergaande maatregel daadwerkelijk invloed heeft op het aantal besmettingen, cq zieken, cq zorgbelasting.
karuna schreef:Nou ja een ding is wel een verjaardag of feestje overdag zal meest minder gepaard gaan met een grote alcoholinname.
verootjoo schreef:996981 schreef:Bron?
Bezoekbeperking werkt inderdaad. Dat is logica; met hoe minder mensen je contact hebt, hoe minder je in aanraking komt met het virus. Volgens mij is de reden van de avondklok dat deze handhaving op die maatregel makkelijker zou maken. Ik kan nergens vinden dat de avondklok op zich zelf staand invloed heeft. Wil de avondklok zin hebben, zal er heel actief gehandhaafd moeten worden. Dat zie en hoor ik om mij heen echter nietik vraag me dus oprecht af in hoeverre deze vergaande maatregel daadwerkelijk invloed heeft op het aantal besmettingen, cq zieken, cq zorgbelasting.
De avondklok heeft ook geen op zichzelf staand effect, maar icm de bezoekregeling wel.
Bron rivm
Shaggy09 schreef:karuna schreef:Nou ja een ding is wel een verjaardag of feestje overdag zal meest minder gepaard gaan met een grote alcoholinname. En uit cijfers en onderzoeken is wel gebleken hoe meer alcohol er gedronken wordt hoe sneller mensen de regels vergeten. En een feestje tot 2130 zal waarschijnlijk ook minder uit de hand lopen daarin dan een feestje tot pakweg 2 uur s nachts. Helemaal wegnemen zal nooit lukken maar elk contact minder is meegenomen.
Maar er zijn zóveel mensen die feesten nu gewoon tot 4:30 en gaan dan naar huis.
) doen. En zo heel veel leeftijdsgenoten om mij heen. Sinds corona is deden bepaalde mensen hier al niet al niet meer aan mee of gingen hier anders mee om, maar sinds de avondklok zie je dat dit niet meer gebeurt. En dan bedoel ik met 'dit' het structureel meerdere keren per week afspreken met meerdere mensen. Ik durf te stellen dat bij de meeste groepen dit van meerdere keren per week naar een keer per maand is teruggedrongen (uitzonderingen daargelaten). Wel ben ik het er inderdaad mee eens dat de pakkans klein is waardoor mensen het steeds meer overtreden. En nu het 10 uur is had een vriendin van mij bijv al zoiets van oke vanaf half 10 wil ik wel een keer naar een feestje. Maar ik zie om me heen die groepen/groepjes (waaronder de mijne) echt niet meer 2/3 keer per week samenkomen zoals hiervoor. Dat gaat gewoon niet met de avondklok.