[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:15

_San87_ schreef:
IKEA gaat 28 april weer open :=. Zal mij benieuwen wat voor chaos dat wordt.

Wel met de nodige maatregelen, maar dan moet je nog hopen dat men er zich aan houdt :=

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:01

Ja ik zit dus echt te wachten tot ikea open gaat, ik moet op vrij korte termijn een keuken gaan bestellen zodat die er op tijd is, anders als ik moet verhuizen heb ik geen keuken :')
Nu heb ik al wel bij wat keukenzaken gekeken, maar die zijn toch nog wel behoorlijk duur, dus hoop eigenlijk bij ikea goedkoper uit te zijn, maarja dan zal ik er toch naar toe moeten, hoop maar dat het niet te druk is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:02

Faelynn schreef:
Ja ik zit dus echt te wachten tot ikea open gaat, ik moet op vrij korte termijn een keuken gaan bestellen zodat die er op tijd is, anders als ik moet verhuizen heb ik geen keuken :')
Nu heb ik al wel bij wat keukenzaken gekeken, maar die zijn toch nog wel behoorlijk duur, dus hoop eigenlijk bij ikea goedkoper uit te zijn, maarja dan zal ik er toch naar toe moeten, hoop maar dat het niet te druk is

Je kunt je op de site wel alvast orïenteren, toch? Dat vind ik van IKEA altijd fijn, op de site lekker sneupen en dan in het echt kijken en meteen ophalen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:18

_San87_ schreef:
Faelynn schreef:

Je kunt je op de site wel alvast orïenteren, toch? Dat vind ik van IKEA altijd fijn, op de site lekker sneupen en dan in het echt kijken en meteen ophalen.

Ja ik weet al wel wat voor een keuken ik wil :D het gaat voor mij nu echt om de kosten, zit met een heel strak budget, maar op de website kan je alleen maar alles los vinden, losse kastdeurtjes, handgrepen, werkblad etc en ik heb daar in geen idee wat ik nodig heb en wat het totaalplaatje dan gaat zijn en kosten in de maat die ik nodig heb, en of dat überhaupt kan natuurlijk + wil toch wel even de kwaliteit bekijken en advies hebben, durf zo'n grote aankoop niet te doen zonder het goed bekeken en overwogen te hebben.

Dit komt het dichtst bij het geen dat ik wil, wel zwart, maar dan wel iets minder zwart haha, lichter blad en lichte handgrepen enzo.
https://www.ikea.com/nl/nl/rooms/kitche ... ub07edfb0b

kan het sowieso niet gelijk meenemen, een keuken past niet in mijn Hyundai i10 :P , maar als het niet veel scheelt in kosten met een keukenzaak, dan haal ik het denk ik eerder in de keukenzaak, alleen dan heb ik rekening te houden met een levertijd van gemiddeld 12 weken bij de meeste, 1 Juli krijg ik de sleutel al van de woning

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:28

Faelynn schreef:
_San87_ schreef:

Ja ik weet al wel wat voor een keuken ik wil :D het gaat voor mij nu echt om de kosten, zit met een heel strak budget, maar op de website kan je alleen maar alles los vinden, losse kastdeurtjes, handgrepen, werkblad etc en ik heb daar in geen idee wat ik nodig heb en wat het totaalplaatje dan gaat zijn en kosten in de maat die ik nodig heb, en of dat überhaupt kan natuurlijk + wil toch wel even de kwaliteit bekijken en advies hebben, durf zo'n grote aankoop niet te doen zonder het goed bekeken en overwogen te hebben.

Dit komt het dichtst bij het geen dat ik wil, wel zwart, maar dan wel iets minder zwart haha, lichter blad en lichte handgrepen enzo.
https://www.ikea.com/nl/nl/rooms/kitche ... ub07edfb0b

kan het sowieso niet gelijk meenemen, een keuken past niet in mijn Hyundai i10 :P , maar als het niet veel scheelt in kosten met een keukenzaak, dan haal ik het denk ik eerder in de keukenzaak, alleen dan heb ik rekening te houden met een levertijd van gemiddeld 12 weken bij de meeste, 1 Juli krijg ik de sleutel al van de woning

Oh mooi! Of ja, ik vind m wat te donker, maar dat geef je zelf ook al aan :P.

Jammer dat IKEA niet een online configurator heeft, dan is t makkelijker shoppen.

Janine1990

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:52

Ik zat bij een keukenzaak niet heel veel duurder dan bij ikea.. Ikea was 4000 ex plaatsen, nu zit ik op 6500 inclusief plaatsen.

En heb ik mijn ruimte veel beter kunnen benutten. En de werkhoogte die ik wilde.

Kwalitatief is Ikea trouwens echt dikke prima.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:33

oohja, ja ik zit ook wel gebonden aan maten, dat maakt het beetje lastiger, lengte van de keuken moet ongeveer 255cm zijn en de hoek om kan ik maximaal 200cm hebben, dat kan wel korter, maar kan er niet veel van af wijken, anders past het niet, anders had ik iets van een showroomkeuken kunnen nemen, dat word nu lastig denk ik. Budget is rond de 2.000 excl plaatsen, maar ik kan uit de oude woning van mijn moeder vermoedelijk de inductiekookplaat en combi over halen dus dat scheelt al een hele boel.
Dit is een 3D plaatje van het model dat ik nodig heb.

Kan echt niet wachten tot ik alles kan gaan uitzoeken, alles bij elkaar vormen en stylen vind ik echt leuk ondanks mijn lage budget is er in kleuren best nog wel wat keuze. Wil denk ik een white wash vloer en badkamer moet ik nog bedenken welke stijl ik aan wil houden. :j

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:41

Bedrag wat ik noemde zat nogal veel bij in hoor, en ik heb het niet goedkoop gehouden.
Je moet gewoon niet naar de grote jongens gaan zoals Keukenkampioen enzo, die hebben altijd van die rare stuntprijzen. En de kleinere keukenzaken die hebben gewoon de prijzen zoals ze zijn.

Keukenzaak waar ik ben geweest had weinig negatiefs over Ikea hoor, behalve dat ze niet zulk maatwerk kunnen leveren waardoor je vaak met passtukken zit die in de meer beperkte ruimtes gewoon zonde zijn (zoals in mijn geval).

Inrichten is gewoon superleuk en ook met een klein budget heel goed te doen! Mijn zusje moest vorig jaar halsoverkop (een deel van het dak bleek zo slecht dat ze ook meteen de keuken mee hebben verbouwd) een keuken moeten kopen. Die hebben geluk gehad op marktplaats! Een plaatje van een keuken voor maar 400 euro!!!
Is echt wel de moeite waard om ook even te kijken!

Heb ik ook gedaan, maar ik heb echt hele vreemde maten in mijn huis :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:11

Wij hebben onze keuken bij Super Keukens gekocht. Zijn niet van die gladde verkopers zoals bij bepaalde winkels :')
We willen nog stukje laten doorzetten(met eindelijk een vaatwasser hehe), moeten we aankomende week nog even keer voor langs. Helaas zijn de deurknoppen die er nu op zitten niet meer leverbaar dus dan moeten we ze allemaal maar vervangen...zucht :=

Vandaag mijn gewonnen paardrijhandschoenen van Shamshield binnen. <3 helemaal geweldig haha.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:14

Omg, Samshield handschoenen zijn de fijnste handschoenen ooit <3!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:39

Oeh moooi!

Grappig dat er zoveel mensen aan het klussen zijn in huis. Daar is het nu natuurlijk wel een prachtige gelegenheid voor!

Vriendin en ik zijn inmiddels op dag 3 van de 10 day challenge en vandaag was de uitdaging: maak een jaren '80 workoutfilmpje! Dus gisteravond haren in vlechtjes gedaan en vandaag uitgevoerd. We hebben een hoop lol gehad :P Dus doe mee! :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:45

Zonder corona zou hier ook geklust worden, het huis was echt niet bewoonbaar toen we erin kwamen :)). Of ja, er stond niks en alles was wit met zwart.

De tuin is/was een ramp, die gaan we dit weekend en in de loop van volgende week aanpakken. Eindelijk.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:46

Nu jullie het over de IKEA hebben, ik herinner me ineens dat ik nog een IKEA kastje heb die ik in elkaar moet timmeren :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:03

Als de IKEA na een tijdje weer opengaat, zou het normaal legbatterij-druk worden. Ik mag echter aannemen dat heel veel mensen sowieso al thuisblijven omdat ze niet durven. Verder moeten ze mensen uit de winkel houden wanneer het te druk wordt; ik denk dat ze daar bij de parkeerplaats al mee beginnen. Bij mij in de buurt (in Utrecht) rijd je op de meubelboulevard heel rottig aan en is er allerlei eenrichtingsverkeer; als de auto's op de duur meteen weer terug moeten, wordt dat een mooie chaos. Nou ja, mijn advies is: ga alleen als je er echt iets nodig hebt, niet omdat je er graag komt. Het restaurant met zijn gehaktballetjes en vossenbessensaus is toch dicht.

Weten jullie wat er trouwens ook pas open is? De nieuwe Broese aan de Oude Gracht, aan de achterkant van het oude postkantoor! :D (Voor niet-Utrecht-en-omstrekers: Broese is de grote boekhandel van Utrecht.) De boeken hebben er heerlijk de ruimte en het assortiment is niet verschraald. Daardoor is er nu extra veel plaats voor bezoekers; juist nu kunnen alle nieuwsgierige bezoekers gemakkelijk afstand van elkaar houden. Hoe het morgen zal zijn weet ik niet (zaterdag is het altijd veel drukker natuurlijk), maar vandaag mocht ik gewoon naar binnen.

Het was sowieso voor het eerst sinds het begin van de quarantaine dat ik weer in de stad kwam. Ik werd er gelijk voor gestraft: lekke band en met het ov terug. :\

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:03

Inrichten, uitzoeken, klussen is ook gewoon leuk. Wij zijn ook nog lang niet klaar. Keuken is nog niet af, badkamer moet nog volledig, tuin moet aangelegd (1/3 is gedaan), gang moet nog aangepakt :=
Zelfs ikea spullen in elkaar zetten vind ik leuk _O-

Ik vind het wel jammer dat ik niet even bij de Ikea kan gaan sneupen, mijn bankrekening is er blij om _O-

Mooie handschoenen zamora! Altijd leuk om zoiets te winnen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:04

Janine1990 schreef:
Bedrag wat ik noemde zat nogal veel bij in hoor, en ik heb het niet goedkoop gehouden.
Je moet gewoon niet naar de grote jongens gaan zoals Keukenkampioen enzo, die hebben altijd van die rare stuntprijzen. En de kleinere keukenzaken die hebben gewoon de prijzen zoals ze zijn.

Keukenzaak waar ik ben geweest had weinig negatiefs over Ikea hoor, behalve dat ze niet zulk maatwerk kunnen leveren waardoor je vaak met passtukken zit die in de meer beperkte ruimtes gewoon zonde zijn (zoals in mijn geval).

Inrichten is gewoon superleuk en ook met een klein budget heel goed te doen! Mijn zusje moest vorig jaar halsoverkop (een deel van het dak bleek zo slecht dat ze ook meteen de keuken mee hebben verbouwd) een keuken moeten kopen. Die hebben geluk gehad op marktplaats! Een plaatje van een keuken voor maar 400 euro!!!
Is echt wel de moeite waard om ook even te kijken!

Heb ik ook gedaan, maar ik heb echt hele vreemde maten in mijn huis :+

Als je via marktplaats iets weet te vinden wat past is inderdaad wel echt top, hou het in de gaten, maar ik heb ook best wel een vreemd huis :') Gister hebben we de foto's van het huis naar opa gestuurd en ingebeld om te vertellen hoe alles in elkaar steekt enzo, omdat we nu natuurlijk niet op bezoek kunnen/willen ivm corona, maar mijn opa is echt zo ongelofelijk droog, hij vond mijn woning ook zeer uniek en gevarieerd haha, moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook nog niet eerder iemand met zo'n vreemd opgebouwd huis gezien heb, maar vind het stiekem ook wel weer leuk.

Mijn keuken moet bij de ingang die verhoogd is, maar dan moet die dus binnen die maten vallen, anders hangt mn keuken over de rand of ik hou een raar randje over, daarna ga je namelijk met een trappetje 80cm naar beneden onder straatniveau en daar komt dan de woonkamer.

Beetje dit idee

Afbeelding

En dit is dan mijn beneden verdieping, op die verhoging rechts boven in kom de keuken dus te staan, dat kleine vierkantje is de wc, die gaat er uit

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:25

Leuk Faelynn! Ik houd wel van wat 'afwijkende' indelingen over het algemeen. Hoewel eigenlijk alles valt en staat met hoe je dat dan invult.

Kan iemand mij even een goede schop onder mn kont geven om mijn verslagen af te maken? Ik kwam er gister achter dat ik 'geen' heb ingevuld bij mijn herkansing i.p.v. 'wel', dus ik zie het even niet meer zitten en de motivatie is ver te zoeken. Weet niet hoe ik die her ooit nog eens moet gaan halen. Na mijn vorige feedback een serieuze klap opgelopen en de stress is nu gewoon sky high. Ik flip hem volledig de pan uit en ga daardoor domme dingen opschrijven of zeggen. %) Het is dat ik mijn werk te leuk vind en dat diploma daar echt voor nodig heb. En ik kan het gewoon, ik weet het, de kennis is er, maar door de stress krijg ik zulke black-outs dat het er niet uit komt.
*oke, klaagmodus weer uit* :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:20

Ik vind het echt een supergaaf huis, Faelynn :D. Die afwijkende indeling maakt t gewoon zo leuk.

@ontherun, *schopt. Verslag afmaken, snel! Kan je daarna relaxen in de zon, die vanmiddag als het goed is gaat schijnen :7.

Ik krijg net een brief van de belastingdienst, het maandelijkse bedrag voor de wegenbelasting gaat 1 euro omlaag :=.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:26

Joepie San87, wat ga je met het geld doen wat je over houdt? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:16

Giolli schreef:
Joepie San87, wat ga je met het geld doen wat je over houdt? :D

Aan t eind van t kwartaal een reep Tony's kopen :9.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:22

Hij is nog niet af, maar ik ben verder gekomen :+

Woei San, een hele euro wel! Tony's is dan wel de beste uitgave, dat ben ik met je eens :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:25

Afbeelding
Afbeelding

Nugget en Hotwings gaan gewoon samen in bad :)).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:39

Ikea heeft wel een online keukenplanner waarbij je alles kan plaatsen in 3d en dus ook e prijzen ziet. De winkel is wel handiger want dan denken ze mee, maar je kan on line wel een keuken opstellen

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:42

Gepaneerde kip :')

Mijn kippen vandaag gekortwiekt... ze hebben weer mijn kruiden eruit getrokken en nu is er niks van over hahaha. Keek er beetje tegenop het zelf te doen maar stelt niks voor :=

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:44

Hoe liggen ze erbij San _O-