Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:40

Shadow0 schreef:
BlueMonday: daar zou ik me geen zorgen om maken, ik vind juist dat je ziet dat regeringen zo overvallen worden dat ze niet weten hoe te handelen, maar in de loop van de tijd meer voor hun mensen te kiezen en minder voor spelletjes en strategie.

Uitbraken van virussen zijn vooral pech, omdat het zo ontzettend snel kan gaan. Dat gebeurt zonder dat iemand dat wil.
Dus hou het maar bij het hier en nu: veilig thuisblijven, afstand van anderen maar contact via telefoon of internet waar mogelijk en wachten.

Zo doe ik het ook. Gewoon thuis schuilen. Ik behoor dan wel totaal niet tot de risicogroep het is me inmiddels wel duidelijk dat dat ook geen garanties biedt. Het kan vreemd lopen met dit virus. Voor nu is het deze golf uitzitten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:41

Echwel schreef:
mvdende schreef:
[ [url=m/H6pxp7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ja, mocht het hier inderdaad uitlopen op een totale lock down en dat je de hond nog maar 50m vanuit je huis mag uitlaten, dan heeft Skip dit keer een beetje geluk.

Letterlijk tegenover mijn huis een parkje en als er geen auto's meer rijden kan hij daar dan ook los. Is er iig nog iets van rapporteer werk te doen.

Wonen nog zn 4 honden aan de andere kant van het park, dus dat moet prima te managen zijn.

Maar tot nu toe zitten er de gehele dag door kinderen in het speeltuintje.

Ben je nou echt zo alleen met jezelf en je hond bezig dat je denkt dat een speeltuin een plek is om je hond uit te laten

De bacterieen die van de poep achterblijven kunnen kinderen tot heel lang daarna erg ziek van worden

Whoo even rustig mag ook wel.

Ik overdrijf niet als er hier per dag zn 20 verschillende honden worden uitgelaten, iedere dag!

En ja, er zijn helaas ook in dit park droeftoeters die de stront van hun hond niet opruimen.

Ik ruim altijd netjes op. Daarnaast poept Skip vaak aan de kant waar geen speeltoestel staat.

Op dit moment ben ik eigenlijk in staat om een mest schep (Zo eentje die vaak in een rijbaan staat) te kopen en zelf het park weer stront vrij te maken want het is op dit moment wel heel erg. Alleen kosten die dingen weer €25 en dat vind ik best veel geld, om maar voor iemand anders zn rotzooi op te gaan ruimen. Maar ik zit er ook echt niet op te wachten dat er straks ook hier een verbod voor honden komt.

Ik loop dus al meerdere keren per dag met de hond in dit parkje, wel of geen corona. Maar ja, ik zou wel in een gigantische luxe positie verkeren mocht de 50m van huis regel ook hier gaan gelden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:49

Nog een linkje van mij.

In principe post ik zo min mogelijk krantenartikelen, behalve als ik vind dat ze, op wat voor manier dan ook, echt iets toevoegen.

The Washington post was er zo een.

Deze ook.

Een artikel in de correspondent.

https://decorrespondent.nl/10631/de-pan ... 8-136e0fb1

Een artikel waarin wordt uitgelegd hoe je ál die cijfers en grafieken die overal naar voren komen nu eigenlijk moet lezen.
Waar de haken en ogen zitten.
En ook waar je bevestigde, correcte cijfers vandaan kunt halen.
En daarmee wat mij betreft echt een aanvulling.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 17-03-20 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:51

Loretta

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:55

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:58

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:59

Loretta schreef:
Hier nog een meer uitgebreid artikel waarin de kritiek van het WHO op het Nederlandse beleid goed uitgelegd wordt.

https://www.ad.nl/binnenland/who-kritis ... ~a99537fa/

Dan moeten er wel voldoende tests zijn. En dat is niet alleen in Nederland een probleem.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:02

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:03

Destination schreef:
Loretta schreef:
Hier nog een meer uitgebreid artikel waarin de kritiek van het WHO op het Nederlandse beleid goed uitgelegd wordt.

Dan moeten er wel voldoende tests zijn. En dat is niet alleen in Nederland een probleem.

Wie/wat/waar maakt die tests eigenlijk? Doet ieder land dat op eigen houtje?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:06

Loretta schreef:

Inderdaad fijn, maar ik heb het idee dat we geen keuze hebben en dat de regering zich niet blind staart op de groepsimmuniteit, ze nemen echt wel vergaande maatregelen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:06

Loretta schreef:

Dit artikel doet hetzelfde als het artikel dat je eerder plaatste.

Algemene opmerkingen van de WHO aan íeder land worden iets uit hun verband gehaald en op Nederland geprojecteerd.

Zo wordt er gesteld dat volledig uitgaan van groepsimmuniteit niet verstandig is.

En dan daaraan verbonden de incorrecte conclusie dat Nederland alleen vaart op groepsimmuniteit en dús dat de WHO kritiek heeft op Nederland.

En dat zij in feite 2 conclusies die beide te kort door de bocht zijn.

In het tweede deel van het artikel wordt het (een beetje) genuanceerd.
Maar niet volledig én veel mensen lezen alleen de eerste 1 of 2 paragrafen.

En daarmee vind ik persoonlijk dit geen zuivere journalistiek.

Als er een letterlijke quote komt van de voorzitter van de WHO waarin hij zegt dat Nederland het slecht doet, ben ik de eerste om dat ook in een krant te willen zien staan.

Maar dat gebeurt dus expliciet niet.

En dat vind ik oprecht een gevaar van dit soort artikelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:08

Oscar, De huidige test is ‚gewoon‘ een PCR op dit moment, dus als je weet welke primers je nodig hebt kun je de test doen.
Roche heeft nu de eerste nieuwe kits verkocht waarmee ziekenhuizen zelf kunnen testen met zo‘n 4000 per 3 uur.

Als je een PCR apparaat in je buurt hebt zijn dit de primer sequenties die je moet bestellen :P
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... robes.html
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 17-03-20 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:10

blensink schreef:
LadyMadonna schreef:
Dinosauriërs mogen ook de straat niet op in Spanje:
https://twitter.com/murciapolicia/statu ... 98752?s=21

Sorry... moest er toch om lachen ;)

Ja leuk he, je ziet de gekste dingen voorbij komen :D

Gisteren stond er een met een haaien kostuum op straat met een bordje "België is naar de haaien"

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:12

Sizzle schreef:
Oscar, De huidige test is ‚gewoon‘ een PCR op dit moment, dus als je weet welke primers je nodig hebt kun je de test doen.
Roche heeft nu de eerste nieuwe kits verkocht waarmee ziekenhuizen zelf kunnen testen met zo‘n 4000 per 3 uur.

Dank voor je uitleg. Ik ga even een paar termen googelen, maar denk dat het wel duidelijk gaat worden.

Femke_Tweety, wat fijn dat je telkens de moeite neemt om alles 'neutraal' uit te leggen. Bedankt daarvoor, het wordt heel erg gewaardeerd!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:13

Sizzle schreef:
Als je een PCR apparaat in je buurt hebt zijn dit de primer sequenties die je moet bestellen :P
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... robes.html

Sorry, ik zag je edit te laat.
Ik heb momenteel alleen een Senseo en een Amerikaanse koelkast in de buurt, telt dat ook?
Ga meteen even verder lezen, bedankt voor de info!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:17

Oscar schreef:
Ik heb momenteel alleen een Senseo en een Amerikaanse koelkast in de buurt, telt dat ook?

_O-

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:18

Waarschijnlijk al 100 keer uitgelegd, maar waarom heeft ml zo weinig tests?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:19

Shadow0 schreef:
BlueMonday: daar zou ik me geen zorgen om maken, ik vind juist dat je ziet dat regeringen zo overvallen worden dat ze niet weten hoe te handelen, maar in de loop van de tijd meer voor hun mensen te kiezen en minder voor spelletjes en strategie.

Inderdaad, dat zag je ook met het noodpakket voor ZZP-ers. Mensen waren anders echt met hooivorken naar Den Haag gegaan. Wie een half jaar geleden had gezegd dat de VVD volledige staatssteun voor iedereen zou beloven, was van z'n stoel gevallen, zo ver ging zelfs de SP nog niet _O-. Dat basisinkomen is er dus nu toch gekomen :+

Ik denk dat NL vrijdag 'lockdown' gaat of 'verregaande maatregelen' ze proberen het nog te rekken tot het weekend en dan is het ook hier op en stromen de IC's over en moeten ze wel, anders komen weer de hooivorken vrees ik.

En de hele wereldeconomie is toch al naar de paasei, dat gaat NL echt niet in z'n eentje overeind houden :') , wat een naïviteit.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 17-03-20 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:19

LadyMadonna schreef:

Omdat we in NL arrogante lapzwansen zijn en jarenlang bezuinigd hebben op de zorg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:22

Ik kan je verblijden met een PCR swab staafje en een labformulier. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:23

Arabesk schreef:
LadyMadonna schreef:

Omdat we in NL arrogante lapzwansen zijn en jarenlang bezuinigd hebben op de zorg.

Misschien omdat niemand in de hele wereld deze pandemie had kunnen voorspellen behalve jij?
Sorry dat ik persoonlijk word maar misschien is het een optie om een scheldtopic te openen over alle maatregelen van het rivm/regering enz, over Corona zorg onderwijs . Of er moet nog meer zijn. Ik heb begrepen dat jij ook uit de onderwijswereld komt maar vind je nu niet echt als een leraar overkomen waar ik mijn kind graag bij in de klas had. De verbittering en woede spat bij elke post eraf of is het soms angst die dit gedrag veroorzaakt ?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-03-20 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:24

Ik hoop nog steeds dat die lock down niet gaat gebeuren. Daar gaan zoveel mensen zo veel narigheid van krijgen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:24

LadyMadonna schreef:

De testlabs moeten een bepaalde certificering hebben om het geldig te maken, de test zelf is niet vreselijk ingewikkeld. Op zich kan iedereen die een beetje idee heeft van moleculaire biologie stiekum op zijn lab een zelf-testje doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:25

Rytir schreef:
Ik hoop nog steeds dat die lock down niet gaat gebeuren. Daar gaan zoveel mensen zo veel narigheid van krijgen...

Zal alleen gebeuren als de IC’s overlopen maar vooralsnog gebeurt dat niet. Het is druk en stress, maar vooralsnog kunnen ze het handelen.

Lockdown heeft alleen zin om de zorg ademruimte te geven en zolang dat niet nodig is komt er dus ook geen lockdown.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 17-03-20 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:25

Ik vroeg me af hoe t zat met lock down en paarden. Mag je dan alsnog wel naar je paard als dat op een pension staat?