Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:47

opisop_shop schreef:
IMJ schreef:
@opisop.. ze komen dus bij mijn op de koffie omdat ze ook op mijn dochter passen.. maakt dat dus niets meer uit. Andere broers/zussen zien wij dus niet.

Ik bedoel er meer mee te zeggen.. je weet vanaf de buitenkant niet altijd hoor de situatie is.

Jawel want men zegt het gewoon.
" We gaan bij Pietje op de koffie want hij is jarig" bijvoorbeeld.
Dat is dus niet nodig en zeker niet bij volwassenen.
Ik snap niet dat mensen het niet haalbaar vinden. Ik heb genoeg aan mijn gezin voor nu. Mis ik mijn ouders waar ik normaal elke week op de koffie kom? Tuurlijk wel. Je hebt digitaal wat meer contact en de rest halen we straks wel weer in.

Uitzonderingen zijn er altijd uiteraard.

Ah oké!

Ja ik mis mijn ouders ook idd...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:18

Sizzle schreef:
Ik heb zo‘n medelijden met Ierland.
Amper betroffen maar al weken in volledige lock-down en nog geen versoepeling in zicht.

Klopt... Ik woon in Ierland en Leven is hier niet zo tof... Hier kan gelukkig meer dan in Spanje/Italië/Frankrijk maar ik kom al weken amper m’n huis uit.
Ik kan hier bij de meeste webshops niet eens meer bestellen, omdat zelfs de warenhuizen daarvan niet open zijn.

Wij hebben hier vreselijk pech met Engeland en hun beleid. Als wij hier gaan versoepelen en Engeland doet dat niet, dan komen alle Noord-Ieren maar ook Britten fijn hier.

Ik denk dat nog steeds een heleboel Nederlanders niet door hebben hoe gevaarlijk dit virus, vanwege de weinige hoeveelheid testen en bijzondere manier van overleden mensen registreren (dus alleen positief geteste mensen worden meegeteld).
Als het CBS 2000 extra doden in een week (!!!) telt, zijn dat grotendeels COVID overledenen lijkt mij......

We hebben hier nu officieel een R <1, met heel veel testen etc. Het lijkt erop dat vanaf 5 mei wij hier wat lichte versoepeling krijgen; dat zou besproken gaan worden als R<1 is.

Dus ja, leven is hier geen pretje momenteel.....
Laatst bijgewerkt door Sodera op 19-04-20 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:23

Ik ga 1 keer per week boodschappen doen, verder kom ik niet in winkels. Alleen vandaag moest ik naar de bouwmarkt want bij stal is er iets kapot en dat moet gemaakt worden. Het was echt heel druk in de winkel,ik was snel weer buiten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:30

Sodera schreef:
Sizzle schreef:
Ik heb zo‘n medelijden met Ierland.
Amper betroffen maar al weken in volledige lock-down en nog geen versoepeling in zicht.

Klopt... Ik woon in Ierland en ik begin redelijk te balen van al die zeurende Nederlanders eerlijk gezegd. Zoals Monique eerder ook al aangaf, jullie mogen nog zo veel. Hier kan gelukkig meer dan in Spanje/Italië/Frankrijk maar ik kom al weken amper m’n huis uit.
Ik kan hier bij de meeste webshops niet eens meer bestellen, omdat zelfs de warenhuizen daarvan niet open zijn.

Wij hebben hier vreselijk pech met Engeland en hun beleid. Als wij hier gaan versoepelen en Engeland doet dat niet, dan komen alle Noord-Ieren maar ook Britten fijn hier.

Ik denk dat nog steeds een heleboel Nederlanders niet door hebben hoe gevaarlijk dit virus, vanwege de weinige hoeveelheid testen en bijzondere manier van overleden mensen registreren (dus alleen positief geteste mensen worden meegeteld).
Als het CBS 2000 extra doden in een week (!!!) telt, zijn dat grotendeels COVID overledenen lijkt mij......

We hebben hier nu officieel een R <1, met heel veel testen etc. Het lijkt erop dat vanaf 5 mei wij hier wat lichte versoepeling krijgen; dat zou besproken gaan worden als R<1 is.

Dus ja, leven is hier geen pretje momenteel.....

Het is niet bewezen dat een totale lockdown beter werkt. In bepaalde provincies (ik weet het niet van allemaal) zijn er niet meer doden dan normaal. Veel ziekenhuizen schalen af en starten gewone zorg weer op maakt dat het over.. nee!
Maar wel beheersbaar momenteel en Nederlanders klagen nou eenmaal altijd. En ik vind best dat iemand mag balen van het feit dat hij z’n werk niet kan uitoefenen of mag balen dat hij z’n opa ofzo niet mag zien. Dat zijn dingen uit onze situatie die ook vervelend zijn.

Sodera

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:35

Oh tuurlijk mag je balen Lenaa_tje! Dat doen we allemaal! En een slechte dag hebben we ook allemaal geregeld.

Maar het gedoe over dat het allemaal onzin is, mensen willen gaan protesteren als na 28 april nog maatregelen zijn...
Er mag en kan nog zoveel in Nederland, dat er weinig te versoepelen valt voor mijn gevoel......

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:38

Sodera schreef:
Oh tuurlijk mag je balen Lenaa_tje! Dat doen we allemaal! En een slechte dag hebben we ook allemaal geregeld.

Maar het gedoe over dat het allemaal onzin is, mensen willen gaan protesteren als na 28 april nog maatregelen zijn...
Er mag en kan nog zoveel in Nederland, dat er weinig te versoepelen valt voor mijn gevoel......

Nou de landen om ons heen versoepelen momenteel meer naar mijn idee. Ook die verhalen over protesteren zijn in meer landen (online) aan de orde.

Verder ging de situatie hierboven niet over mezelf .. ik vind dat oordelen wat iedereen over elkaar doet gewoon vervelend.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:38

Natuurlijk mogen mensen daar van balen, maar dat zijn dingen waar wij ook tegenaan lopen. Ik mis mijn kinderen, kleinkinderen, vrienden, hobby's. Iedereen mag daarover klagen.

Bij ons komen er dan alleen nog heel wat factoren bij. Wat voor mij bijvoorbeeld heel naar is, is dat we ook niet maar samen in één auto op straat mogen, áls we al weg mogen. De beperkte ritjes naar supermarkt of apotheek in eigen dorp zijn al waardeloos, maar ik mis vooral gewoon een ritje door de natuur. Of een wandelingetje. Dat zijn heel simpele dingen. Ik zie net weer de dagelijkse foto´s van mijn vriendin die door Amsterdam wandelt. Dan ben ik gewoon echt jaloers, hoe lelijk het ook klinkt.

Dinsdag moet mijn man naar de tandarts (écht nood!) en hij moet alleen, met hoeveel pijn hij ook terug moet rijden.

En juist omdat helemaal niet bewezen is dat zo'n strenge lockdown werkt, doet het pijn dat er nog steeds geen versoepeling is. De cijfers gaan trouwens wel beter al lees ik veel van Nederlanders dat in Spanje de doden nog bij bosjes vallen. Onzin, ook hier gaat het beter met nieuwe gevallen én het aantal doden, evenals de IC-opnames.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:39

Lenaa_tje, welke landen zijn dat dan concreet (behalve Zweden)?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:43

Sizzle schreef:
Lenaa_tje, welke landen zijn dat dan concreet (behalve Zweden)?

Als in beloftes naar wat weer open mag etc.

In Duitsland mogen onder voorwaarden dierentuinen/culturele instellingen nu weer open. Bij ons niet.

Maar opnieuw daar gaat het mij niet om. Ik ben zelf ook totaal geen klager.
Ik stoor mij net zo hard over het geklaag als jullie maar ik stoor mij ook aan het geklaag van jullie mogen niet klagen want jullie hebben het niet zo slecht als wij.
De landen die dat aangaat Engeland, Italië, Frankrijk daar is de situatie ook minder onder controle. Plus jullie doen als of wij nog steeds uitgebreid winkelen en in de stad rond wandelen. Dat is gewoon niet aan de orde maar net als bij jullie is er een groep die onder de regels wil uitkomen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:50

lenaa_tje schreef:
Plus jullie doen als of wij nog steeds uitgebreid winkelen en in de stad rond wandelen. Dat is gewoon niet aan de orde maar net als bij jullie is er een groep die onder de regels wil uitkomen.

Lees jij wel wat ik schrijf? Ik heb het niet over uitgebreid winkelen ... maar ik ken er genoeg die wel gewoon lekker een wandeling kunnen maken en dat ook doen. Oftewel in een stad of in de natuur.

En ik zeg dat je best mag klagen, maar dat ik jaloers ben ook wat andere nog wel mogen. En jaloezie is een slechte eigenschap, ik weet het, maar ik ben ook maar een mens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:51

Ik ben oprecht heel blij met wat wij mogen :j

Als ik naar Spanje, Ierland en Italie kijk dan voel ik me echt rot voor die mensen.

Inmiddels is de armoede in Italie alweer veel groter geworden dan dat het al was. Sommige kinderen hebben zich al zelfstandig bij de politie gemeld en er waren senioren die al 3 dagen niet meer gegeten hadden.
Er zullen nog een hoop doden vallen door Corona die zelf nooit besmet waren. In Europa wellicht nog enige mete beperkt maar in Afrika en India zijn er nu al mensen die letterlijk geen eten meer hebben maar als ze het huis verlaten in elkaar getimmert worden. Vele extra daklozen. Ook in Amerika gaat het effect op armoede en honger gigantisch zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:52

MoniqueT schreef:
lenaa_tje schreef:
Plus jullie doen als of wij nog steeds uitgebreid winkelen en in de stad rond wandelen. Dat is gewoon niet aan de orde maar net als bij jullie is er een groep die onder de regels wil uitkomen.

Lees jij wel wat ik schrijf? Ik heb het niet over uitgebreid winkelen ... maar ik ken er genoeg die wel gewoon lekker een wandeling kunnen maken en dat ook doen. Oftewel in een stad of in de natuur.

En ik zeg dat je best mag klagen, maar dat ik jaloers ben ook wat andere nog wel mogen. En jaloezie is een slechte eigenschap, ik weet het, maar ik ben ook maar een mens.

Pardon ik had het helemaal niet over jou reactie maar goed.

Ik schrijf ook dat ik dat heel erg vind en dat ik blij ben met wat wij mogen. Zoals je leest klaag ik ook niet over de situatie maar we mogen best een beetje aardig zijn tegen over elkaar en elkaars situatie.
Jij schrijft zelf ook dat je blij bent met definitie die je om je huis hebt. Jou situatie valt dus ook niet te vergelijken met iemand die op 10 hoog in een Rotterdamse een kamer flat woont met 5 personen. En ja die mag nog naar een rondje naar buiten en als die wil naar de tuinland maar dat maakt de situatie voor dat gezin wel erg.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 19-04-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:54

Dank je Sizzle, voor je begrip

lenaa_tje schreef:

Bijzonder dan toch als je leest wat ik schrijf en waar je het meteen daarna over hebt. Maar laat maar, ik vind het prima zo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:56

MoniqueT schreef:
Dank je Sizzle, voor je begrip

lenaa_tje schreef:

Bijzonder dan toch als je leest wat ik schrijf en waar je het meteen daarna over hebt. Maar laat maar, ik vind het prima zo.

Ik heb mijn reactie nog aangepast. Te vroeg op versturen gedrukt. Daarbij was mijn quote ook niet gericht op jouw bericht :)

Opnieuw ik snap je jaloezie maar ook hier heb je die situaties. Officieel mag mijn nicht met een beperking maar alleen wonend niet bij mijn oom in de auto terwijl ze met spoed naar een arts moet. Ook hier mag dat niet want geen 1 huishouding. Ik heb dus respect voor de mensen die alleen zijn in Nederland en ook al die andere landen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:33

Juist mensen met een beperking mogen hier wel bij iemand in de auto, weet je zeker dat er in Nederland geen uitzondering voor wordt gemaakt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:37

Iedereen zijn eigen moeilijkheden, het is voor iedereen lastig! Ik ben blij dat ik nog mijn ommetje kan maken, maar ik kan dan weer jaloers kijken naar iedereen, ook Spanjaarden en andere mensen in volledige lockdown, die nu gewoon met hun gezinnetje zitten. Ik zou momenteel graag willen ruilen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:37

Dat snap ik helemaal Sheran!!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:40

MoniqueT schreef:
Juist mensen met een beperking mogen hier wel bij iemand in de auto, weet je zeker dat er in Nederland geen uitzondering voor wordt gemaakt?

Nee volgende haar begeleider en de gene bij de gemeente kunnen zij een boete krijgen. Zij is volgens hen nog wel in staat zelf naar de arts te gaan. Dat zij daarbij dus een geestelijke beperking heeft telt daarbij niet mee omdat ze zelfstandig woont. Dat ze daarbij mantelzorg nodig heeft telt daar niet in mee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:41

Sheran schreef:
Iedereen zijn eigen moeilijkheden, het is voor iedereen lastig! Ik ben blij dat ik nog mijn ommetje kan maken, maar ik kan dan weer jaloers kijken naar iedereen, ook Spanjaarden en andere mensen in volledige lockdown, die nu gewoon met hun gezinnetje zitten. Ik zou momenteel graag willen ruilen.

Dat snap ik .

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:11

MoniqueT schreef:

je mag in nl evenals duitsland met max 2 in de auto als je niet tot zelfse huishouden behoort..het wordt afgeraden maar het mag wel degelijk.. boetes pas vanaf 3 personen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:19

IHN schreef:
MoniqueT schreef:

je mag in nl evenals duitsland met max 2 in de auto als je niet tot zelfse huishouden behoort..het wordt afgeraden maar het mag wel degelijk.. boetes pas vanaf 3 personen.

Hier gaf de gemeente dus aan van niet. Net als dat ze alleen op 1,5 meter van mijn oom buiten mag zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:22

Eerlijk gezegd zou ik in zulke complexe situaties gewoon doen wat het probleem oplost. Als dat dan samen in de auto is, dan is het zo. De kans dat ze je staande houden met de vraag of ze in hetzelfde huishouden wonen is nihil. Ik neem niet aan dat ze bij jullie in het dorp iedere auto aanhouden en paspoorten checken.

Die regels zijn verstandig, maar niet heilig. Als jullie verder gewoon goed voorzichtig zijn dan zou ik echt geen complexe puzzel maken van een dokters bezoek.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:28

Sizzle schreef:
Eerlijk gezegd zou ik in zulke complexe situaties gewoon doen wat het probleem oplost. Als dat dan samen in de auto is, dan is het zo. De kans dat ze je staande houden met de vraag of ze in hetzelfde huishouden wonen is nihil. Ik neem niet aan dat ze bij jullie in het dorp iedere auto aanhouden en paspoorten checken.

Die regels zijn verstandig, maar niet heilig. Als jullie verder gewoon goed voorzichtig zijn dan zou ik echt geen complexe puzzel maken van een dokters bezoek.

Dat gaat ook wel gebeuren maar de harde nee van haar begeleider en de man bij de gemeente zorgt wel voor kortsluiting bij iemand met deze beperking :')

Ik hoop dat als dingen versoepeld gaan worden dat dit als eerste zal zijn voor mensen alleen, mensen met een beperking en mensen met een beperking die begeleid wonen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:53

Toen ik vorige week savonds met mijn paard door het verlaten landschap liep stopte er een busje midden in het bos, niet in de buurt van de doorgaande weg.
2 mannen (verzorgers) stapte uit en hielpen een meervoudig gehandicapt persoon uit de bus voor een klein wandelingetje.
Of het mocht? Geen idee, maar het gaf me een glimlacht.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:02

lenaa_tje schreef:
IHN schreef:

Hier gaf de gemeente dus aan van niet. Net als dat ze alleen op 1,5 meter van mijn oom buiten mag zijn.

die 1,5 meter klopt (hoewel ze ook daar geen boete voor kunnen uitschrijven.. dat kan pas vanaf 3 mensen). Geen 2 in auto klopt pertinent niet...de regels zoals ze zijn vastgesteld zijn gewoon terug te lezen. En het staat er idd verwarrend.. ik vermoed met opzet, maar 2 personen mag gewoon. Als mensen nu regels zelf gaan maken wordt het idd wel beperkend. maar dat doe je dan echt zelf.