Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:43

Zo werkt het bij de meeste kleuters Suzanne, ik denk ook niet dat je dat moet willen.

Maar sowieso niet, na 1 juni. Ik begrijp ook best dat door veel scholen ook niet meer gedaan wordt.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:31

Bij onze school heeft dat echt met corona te maken, het stond namelijk al vanaf november vast dat ze 2 juni zou starten en dan toch nog 6 weken zou meepakken voor de zomervakantie.

Uiteraard is dat keus van de ouders pmarena. Maar er is iig weer een keus nu. Eerst was het gewoon niet en punt.

Wij kiezen er juist wel voor om haar te laten starten.
4x per week 2.5uur, op vrijdag zijn ze altijd vrij.
Als ze het niet trekt houden we haar thuis, ze is tenslotte nog niet leerplichtig.
Maarja als ze 4 is stopt kdv en moet ze naar bso, ons werk gaan tenslotte ook door.

En school zit in zelfde gebouw als kdv, ze kent het klasje en de juf al van paar keer kennismaken.

We gaan het zien morgen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:34

Ik zou het juist doen! Bij ons werken ze met hele dagen halve klassen. Dus 2 dagen naar school met een klein clubje. Ideale situatie om aan school te wennen :)
Gup vindt het heerlijk dat het zo rustig is in en om de school

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:15

Die van mij is van maart en is destijds in een instroom groep begonnen. Moet je wel plek voor hebben maar was voor haar ideaal. Allemaal kindjes van dezelfde leeftijd. Rustig beginnen in een klein groepje. Een van haar klasgenootjes van toen werd haar beste vriendin en is dat nog steeds. Echt leuk.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:58

Gup is eind maart 4 geworden en die was zwaar teleurgesteld dat hij toen niet kon starten met school. Dus toen de school belde met de vraag of wij hem dit schooljaar nog mee wilden laten draaien hebben we volmondig ja gezegd. Afgelopen vrijdag 1e ochtend mee gedraaid. 1e vraag bij ophalen was: wanneer mag ik weer? Vanaf maandag dus 2 dagen per week naar school. Hij kan inderdaad rustig wennen, maar 5 dagen per week had voor hem ook geen enkel probleem geweest. Heb mijn handen vol gehad aan hem de afgelopen weken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:29

Ik vind het op zich juist ideaal om na de meivakantie te beginnen :j Kan je even rustig laten wennen met alleen ochtenden ofzo. Dan lekker grote vakantie om weer even op adem te komen en met een beetje geluk wil kind dan zelf graag weer naar school, in plaats van dat ze na een weekje vakantie al weer "moeten" zeg maar :)

Die van ons is van 19 maart maar is 2 maanden later gegaan dan de dag dat school hem uitnodigde zeg maar. Die was er echt nog niet aan toe. En inderdaad is het wel zo fijn als je je kind zelf even kan helpen "onderdompelen" in de klas. Maar als ze hem / haar op een fijne manier mee kunnen nemen vanaf het hek is het ook prima natuurlijk :j

Ik zou juist die 2 ochtendjes nu, met halve klas, echt heel erg fijn vinden voor die kleine :j
Veel rustiger. En de juffen zullen ook heus niet afstandelijk doen want dat is gewoon niet werkbaar.

Maar wij willen het extra besmettingsrisico gewoon nog even niet.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:28

Mijn dochter is op haar vierde verjaardag voor het eerst naar school geweest. Dag ervoor langs geweest om kennis te maken met de juf en vast even rond te kijken in de klas en ze start in een instroomklas met 14 kindjes die de afgelopen 2 maanden 4 zijn geworden. Eerste ochtend liepen er extra juffen op het plein om de kindjes te helpen en is ze samen met een juf naar de deur gelopen waar ze heel hartelijk en warm onthaald werd door haar eigen juf. Vrijdag mocht ze weer en kon er nog net een knuffel af voor ze naar binnen vloog. Voor haar prima manier dus om rustig te wennen en ze vindt het fantastisch dus ik ben blij dat ze de kans kreeg om te gaan, ze keek er al maanden naar uit en het was echt een domper toen alles dicht ging. Ze leeft nu weer helemaal op, had andere kindjes echt gemist

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:44

School is hier ook echt geweldig voor de oudste. Is vorig jaar toen ze bijna 3 was een ochtendje op bezoek geweest en afgelopen september gelijk 4 dagen begonnen. Gaat er ook met de schoolbus naartoe wat bijna nog een groter feest is dan school zelf.
Komende september mag ze dan dus weer lekker met de bus en dan mag ze haar jongere zusje mee op sleeptouw nemen. (Arme juf := :') )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:33

Hihi, dat zal wel wat zijn, allebei de meiden naar school :)

Heb ik het nou trouwens gemist...? Of wat zijn de verdere plannen qua versoepeling voor basisscholen?
Is dat ergens benoemd wanneer ze die eventueel weer "normaal" zouden willen gaan laten draaien, dus niet met halve klassen / halve dagen...?

Er zijn al zoveel plannen voor versoepelingen mits alles goed genoeg blijft gaan, maar wat dat betreft is het me niet helemaal duidelijk :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:37

volgens mij is daar nog niets over gezegd pmarena... misschien morgen bij de persconferentie.
Ik denk wel dat ze eerst een paar weken afwachten wat het effect van de openstelling van de scholen zoals het nu is zal zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:51

Bij mijn dochter (niet in NL) is op de kleuterschool alles weer vrij normaal, daar zijn ze direct weer met de hele klas gestart.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:17

pmarena schreef:
Hihi, dat zal wel wat zijn, allebei de meiden naar school :)

Heb ik het nou trouwens gemist...? Of wat zijn de verdere plannen qua versoepeling voor basisscholen?
Is dat ergens benoemd wanneer ze die eventueel weer "normaal" zouden willen gaan laten draaien, dus niet met halve klassen / halve dagen...?

Er zijn al zoveel plannen voor versoepelingen mits alles goed genoeg blijft gaan, maar wat dat betreft is het me niet helemaal duidelijk :)

Daar is nog niets over gezegd en ik ben ook heel benieuwd! Misschien dat ze zo doorgaan tot einde schooljaar, omdat nu eerst andere dingen ook worden versoepeld. Ik hoop dat Rutte er morgen iets over zegt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:04

Ik denk dat ze dit wel volhouden tot aan de zomervakantie. Op zich draait het zo ook wel prima naar mijn mening.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:31

Ik zou het in ieder geval verstandig vinden als ze deze opstelling tot de zomervakantie zouden houden. Dan kan alles rustig settlen en kunnen de gevolgen etc beter ingeschat worden voor verdere versoepeling. Te snel afbouwen gaat denk ik geen goed beeld geven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:32

Nou de toiletgebouwen open op de camping zou ik toch ook wel fijn vinden hoor. Horeca hoeft van mij nog niet open.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:37

Ik hoop ook heel erg dat ze zo doorsudderen tot de zomervakantie. Maar hier stond in de nieuwsbrief van school al dat ze hopen dat de school na het Pinksterweekend weer volledig open zal gaan voor de kinderen... ik vind dat wel heel voortvarend hoor. Zeker voor die kleuters, laat dat nou lekker die laatste 8 weken even zo....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:23

Ze zijn nu net een week naar school of er gaat al weer een noro-achtig virus als een windhond door de klas :+
Gelukkig geen Corona :P

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:35

In Frankrijk zijn er in Roubaix alweer scholen gesloten nadat er Corona is vastgesteld bij een leraar. Daar wachten ze nu de testresultaten af van iedereen die met diegene in contact is geweest en beslissen dan volgende week of de scholen toch weer open gaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:06

lizy29 schreef:
In Frankrijk zijn er in Roubaix alweer scholen gesloten nadat er Corona is vastgesteld bij een leraar. Daar wachten ze nu de testresultaten af van iedereen die met diegene in contact is geweest en beslissen dan volgende week of de scholen toch weer open gaan.

Dat vind ik dan weer wat overdreven om dan meteen scholen te sluiten. Dit is voor de kinderen helemaal niet te begrijpen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:47

Klinkt ook wat drastisch inderdaad. Wie weet had de leraar het al of heeft hij/zij het ergens anders opgelopen.
Lijkt mij inderdaad verwarrend naar de kinderen en ouders toe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:08

Ja maar dat maakt toch geen flaus aus, waar die het opgelopen heeft? Hij heeft wel zijn baccillen rond zitten strooien daar. Kan me best voorstellen dat ze dan even afwachten wat dat gedaan heeft op die school. Als ze toch al zo streng zijn daar...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:42

kinderen zijn flexibel, en ze begrijpen meer dan je denkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:02

Ik neem ook aan dat je ouders wel gewoon tegen je kinderen verteld hebt dat ze weer naar school mogen zolang het goed gaat met het aantal mensen dat ziek wordt. Dan zullen ze nu wellicht wel balen maar komt het niet helemaal uit de lucht vallen :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:06

Gup heeft de afgelopen weken gewoon vakantie gehad :) en op donderdag even beeldbellen met de juf.
Mocht school weer gesloten worden, dan is het gewoon weer vakantie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:09

Oh hier leggen we wel gewoon uit wat er aan de hand is. De scholen waren dicht omdat er teveel mensen tegelijk ziek werden.
Daarom mogen kindjes nu ook niet mee naar de winkel, mag hij nu even niet bij vriendjes in huis spelen en zijn andere dingen ook dicht.

Hij snapt het in zoverre wat je kan verwachten dat een jochie van net 5 het kan snappen :)