Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:Maar we hebben genoeg mogelijkheden in Nederland om dat aan te pakken. Een leidinggevende kan niet iemand verplichten om te werken als deze zich ziek meldt.
miramii schreef:Een ander de schuld geven en dan geld claimen is makkelijker
mvdende schreef:Ik ben er ook bang voor dat de premie en het eigen risico volgend jaar behoorlijk zal gaan stijgen.
Ik betaal nu €163 per maand en dat vind ik eigenlijk wel even genoeg!
Afgelopen december nog uitgebreid alle verzekeringen uitgeplozen en deze bij VGZ was toch het voordeligste met wat je ervoor krijgt.
Hoeft echt niet duurder volgend jaar graag!
Of ze moeten de zorgtoeslag ook enorm gaan verhogen, maar dat zal wel niet.
MyWishMax schreef:Dank je voor de duidelijke uitleg Karl.
Eigen agenda, het is wel zo dat zorg steeds duurder wordt voor de bevolking, maar ja, waar komt dat vandaan? Dat kan je toch niet alleen aan de overheid wijten? Dat lijkt mij een combinatie van tig dingen, alleen jammer genoeg voel je het wel in eigen portemonnee.
Rakkie123 schreef:miramii schreef:Een ander de schuld geven en dan geld claimen is makkelijker
Als ik gemakkelijk wilde had ik me al lang ziek gemeld en gezegd dat ik burnout was.
Dan kreeg ik iedere maand mijn loon en kon lekker thuis hangen en mijn paard knuffelen.
Maar we hebben daar in de zorg net iets teveel hart voor onze clienten.
Het zal je maar overkomen dat je er geen biet van snapt, en er komt opeens niemand van het personeel meer opdagen omdat er fouten zijn gemaakt in het management.
Overigens, waar staat er dat er geen melding is gedaan bij de clusterleider?
Een duivels dilemma, letterlijk en figuurlijk.
Rakkie123 schreef:Ben benieuwd hoe hard de bonussen stijgen van de topbanen in de zorg en verzekeringswezen.
We hebben jaren erg veel te veel betaald, je zou zeggen dat ze daar deze crisis best wel van kunnen betalen.
1 van de grootste fouten, zorg in handen van speculanten.
mvdende schreef:Ik ben er ook bang voor dat de premie en het eigen risico volgend jaar behoorlijk zal gaan stijgen.
Ik betaal nu €163 per maand en dat vind ik eigenlijk wel even genoeg!
Afgelopen december nog uitgebreid alle verzekeringen uitgeplozen en deze bij VGZ was toch het voordeligste met wat je ervoor krijgt.
Hoeft echt niet duurder volgend jaar graag!
Of ze moeten de zorgtoeslag ook enorm gaan verhogen, maar dat zal wel niet.
Rakkie123 schreef:miramii schreef:Een ander de schuld geven en dan geld claimen is makkelijker
Als ik gemakkelijk wilde had ik me al lang ziek gemeld en gezegd dat ik burnout was.
Dan kreeg ik iedere maand mijn loon en kon lekker thuis hangen en mijn paard knuffelen.
Maar we hebben daar in de zorg net iets teveel hart voor onze clienten.
Het zal je maar overkomen dat je er geen biet van snapt, en er komt opeens niemand van het personeel meer opdagen omdat er fouten zijn gemaakt in het management.
Overigens, waar staat er dat er geen melding is gedaan bij de clusterleider?
Een duivels dilemma, letterlijk en figuurlijk.
Rakkie123 schreef:Verootje, ja, dat kan ook gewoon, mijn ontslag nemen.
Blijft echter wel staan dat je nog een maand uit moet werken.
Maar verder is het zeker een hele goede optie.
Misschien kunnen we even een lijst maken met goede instellingen om voor te werken.
Dus, als we deze post even kopieren en de goede instelling, met de plaatsnaam en regio of provincie neerzetten, dan weten we in ieder geval waar onze handjes op de juiste wijze gewaardeerd worden.
![]()
![]()