Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luuntje schreef:Door jullie dashcam verhalen en filmpjes wil ik er ook 1 aanschaffen.
Maar even overleggen thuis.
Ik heb eens een verhaal van Leo de Haas, blik op de weg, gelezen.
Hij vertelde soms maanden te moeten filmen om aan materiaal te komen.
Bij ons in de regio heb je binnen een week materiaal genoeg vrees ik.
Denk alleen niet dat iedereen mee wil werken.
Exitium schreef:Meeste tunnels gaan eerst naar beneden en dan naar boven als ze er uit gaan. Als je dan halverwege geen gas bijgeeft, loopt je snelheid automatisch terug. Zie dat ook buiten tunnels wel vaak. Op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam heb je ook wat hoogteverschillen en dan haal ik vaak anderen in (met cruise control aan), en als het dan naar beneden gaat halen ze mij weer in omdat ze dan niet bijremmen
Saranghea schreef:Exitium schreef:Ik gok dat dat in het buitenland was?
Sorry vergeten te vermelden, t was in duitsland inderdaad
Ineke2 schreef:In NL houd iedereen zoveel mogelijk rechts... tenminste dat is de bedoeling![]()
Als je de hulpdiensten aan ziet komen dus ook naar rechts of zoveel mogelijk op de baan naar rechts zodat links de hulpdiensten voorbij kunnen.
Op de snelweg met file gaan de hulpdiensten wanneer mogelijk over de vluchtstrook heen.
AmyJamess schreef:Van mij mogen ze het rijbewijs in beslag nemen als je betrapt word met mobiel achterbhet stuur.
Je brengt anderen echt in gevaar.
En mobiel in beslag nemen maakt denk ik ook niet veel indruk. De zelfde dag bestellen of kopen ze weer een nieuwe, dat soort mensen kunnen niet zonder telefoon en zou het waarschijnlijk ook niet uit maken hoeveel ze kwijt zijn aan een nieuwe telefoon.
Ineke2 schreef:Exitium schreef:Meeste tunnels gaan eerst naar beneden en dan naar boven als ze er uit gaan. Als je dan halverwege geen gas bijgeeft, loopt je snelheid automatisch terug. Zie dat ook buiten tunnels wel vaak. Op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam heb je ook wat hoogteverschillen en dan haal ik vaak anderen in (met cruise control aan), en als het dan naar beneden gaat halen ze mij weer in omdat ze dan niet bijremmen
Ja dat snap ik. Neem aan dat iedereen dat wel snapt en weet. Bijna niemand wil te langzaam rijden maar bij tunnels gebeurd dat dus standaard
Ineke2 schreef:Wtf ik mag hopen dat die vader zijn rijbewijs is ingevorderd en eigenlijk het liefst ook de auto in beslag is genomen. Maar dat laatste zal vast niet.