Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:39

Als ik de auto in zijn achteruit zet gaat de camera aan en de muziek automatisch zachter :')

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:43

Door jullie dashcam verhalen en filmpjes wil ik er ook 1 aanschaffen.
Maar even overleggen thuis.

Ik heb eens een verhaal van Leo de Haas, blik op de weg, gelezen.
Hij vertelde soms maanden te moeten filmen om aan materiaal te komen.
Bij ons in de regio heb je binnen een week materiaal genoeg vrees ik.
Denk alleen niet dat iedereen mee wil werken.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:11

luuntje schreef:
Door jullie dashcam verhalen en filmpjes wil ik er ook 1 aanschaffen.
Maar even overleggen thuis.

Ik heb eens een verhaal van Leo de Haas, blik op de weg, gelezen.
Hij vertelde soms maanden te moeten filmen om aan materiaal te komen.
Bij ons in de regio heb je binnen een week materiaal genoeg vrees ik.
Denk alleen niet dat iedereen mee wil werken.

Nou, hij mag wel es mee op dagelijkse route hier naar stal, is ca 8 km maar bij even wat om je heen kijken heb je zo een maandloon bij elkaar aan boetes
Top 4: Nooit Geen richting aangeven(is echt schrikbarend hier)
Telefoon gebruik in de auto.
Fietsers die meer naar hun tel zitten te loeren als op verkeer letten.
Ver boven de max snelheid rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 14:50

Ik was gisteren vergeten te tanken :o
Het tankstation bij het werk deed mijn pinpas het niet ( kreeg een melding dat ik met deze pas daar niet mocht tanken? :o? ) dus op hoop van zegen dan maar naar huis gaan rijden.

Hierdoor bleef ik de hele weg net aan 100 km per uur rijden zodat ik ( eventueel) zuiniger reed :')
Ik bleef netjes zoveel mogelijk rechts hoor, alleen vrachtwagens haalde ik wel in. Als het druk was bleef ik wat langer achter de vrachtwagen op voldoende afstand.

Man man ik reed dus gewoon de toegestane snelheid. Werd ingehaald alsof ik niet goed wijs was meerdere keren. Heb er echt erg om gelachen. Dat dan weer wel.
Ik zag dan een rijtje auto’s aankomen en voorspelde al dat die hop allemaal zouden in gaan halen. Devraag was alleen “ wie was er het eerste voorbij” :):)

Ik heb het tankstation bij huis gehaald en de tank zit nu weer vol **\O/**

Ergernis van mij zelf: Waarom rijd men in tunnels niet gewoon door?
Het is echt dagelijks dat ik met 110 km de tunnel inrijd en vervolgens met 80 km er weer uitkom omdat er geen gas word gegeven. Alsof ze opeens die rechtervoet niet meer kunnen gebruiken ofzo.
Welke baan je zit maakt niet eens echt verschil vaak.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:44

Meeste tunnels gaan eerst naar beneden en dan naar boven als ze er uit gaan. Als je dan halverwege geen gas bijgeeft, loopt je snelheid automatisch terug. Zie dat ook buiten tunnels wel vaak. Op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam heb je ook wat hoogteverschillen en dan haal ik vaak anderen in (met cruise control aan), en als het dan naar beneden gaat halen ze mij weer in omdat ze dan niet bijremmen

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:10

Weet of het al is genoemd maar als de brug open is de rotonde vastzetten, meestal hoef ik dus niet de brug over maar kan niet de andere kant op omdat iedereen bang is dat er iemand voor gaat ofzo en dus alles vast staat 8)7 en als ik dan wel eens een roffel op mijn toeter geef durft niemand je aan te kijken omdat ze weten dat je de rotonde vrij moet houden.
En de brug staat hier heel vaak open.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 16:43

Exitium schreef:
Meeste tunnels gaan eerst naar beneden en dan naar boven als ze er uit gaan. Als je dan halverwege geen gas bijgeeft, loopt je snelheid automatisch terug. Zie dat ook buiten tunnels wel vaak. Op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam heb je ook wat hoogteverschillen en dan haal ik vaak anderen in (met cruise control aan), en als het dan naar beneden gaat halen ze mij weer in omdat ze dan niet bijremmen

Ja dat snap ik. Neem aan dat iedereen dat wel snapt en weet. Bijna niemand wil te langzaam rijden maar bij tunnels gebeurd dat dus standaard :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:46

Weet niet of iedereen dat snapt, er zijn er verdomd veel die er niet voor compenseren in ieder geval :P

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:31

Rumay de weg vastzetten is inderdaad stom.
Laat gewoon de rotonde of midden van de kruising vrij als er file staat.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:10

Gister in de file gestaan op de snelweg met langzaamrijdend verkeer en niemand die eraan dacht een verplichte "rettungsgasse" te bouwen. Ik ben zelf maar extreem ver links gaan rijden waarna een paar auto's op mijn rijbaan ook verder naar links schoven. Grotendeels waren het vakantiegangers dus waarschijnlijk zijn ze bij het inladen van de auto de theorie van hun rijbewijs vergeten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:19

Ik gok dat dat in het buitenland was?

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:11

Exitium schreef:

Sorry vergeten te vermelden, t was in duitsland inderdaad :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:55

Gister nog. Een groot kruispunt en ik krijg groen, de bocht is heel lang, gaat over een busbaan heen. Steekt er een vrouwelijke fietser over met kind achterop, ze fietst zo door rood. Ik vol in de ankers en toeteren. Echt waarom niet gewoon wachten tot je groen hebt, al helemaal met een kind achterop. Kan me daar echt kwaad om maken. -:(-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:58

Sommige ouders lijken snel van hun kind af te willen.

Hondeneigenaren hebben hier ook een handje van.
Laten de hond los op het fietspad lopen. Daar mogen ook brommers rijden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:12

Saranghea schreef:
Exitium schreef:

Sorry vergeten te vermelden, t was in duitsland inderdaad :=

Dacht al, in Nederland kennen we dat eigenlijk niet echt en staan er op plekken vaak borden als het wel van mensen verwacht wordt.

Mochten je vakantiegangers Nederlanders zijn, dan is dit de reden dus :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 10:32

In NL houd iedereen zoveel mogelijk rechts... tenminste dat is de bedoeling :roll:
Als je de hulpdiensten aan ziet komen dus ook naar rechts of zoveel mogelijk op de baan naar rechts zodat links de hulpdiensten voorbij kunnen.
Op de snelweg met file gaan de hulpdiensten wanneer mogelijk over de vluchtstrook heen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:52

Klopt, maar in andere landen wordt de vluchtstrook daar vaak niet voor gebruikt. In plaats daarvan krijg je dan die rettungsgasse waar Saranghea het over heeft. Bedoeling is dan dat verkeer op de meest linkerrijstrook zo dicht mogelijk tegen de linkerberm gaat rijden, en verkeer op de rijstrook ernaast zo ver mogelijk rechts op hun eigen rijstrook (of als er maar twee rijstroken zijn, tegen de berm aan), zodat hulpdiensten tussen die twee rijen auto's door kunnen. Dit idee.

Afbeelding

Dit omdat vluchtstroken soms onderbroken zijn (bij de bekende 'brug bij Gorinchem' hier zijn op de brug zelf bijvoorbeeld geen vluchtstroken. Nu is daar ook geen ruimte voor een rettungsgasse doordat de linkerrijstrook maar twee meter breed is, maar dat terzijde), of omdat er een voertuig met pech op kan staan. Als het in Nederland wel standaard verwacht wordt op een stuk weg, dan krijg je dit soort borden te zien.

Afbeelding

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:55

Ineke2 schreef:
In NL houd iedereen zoveel mogelijk rechts... tenminste dat is de bedoeling :roll:
Als je de hulpdiensten aan ziet komen dus ook naar rechts of zoveel mogelijk op de baan naar rechts zodat links de hulpdiensten voorbij kunnen.
Op de snelweg met file gaan de hulpdiensten wanneer mogelijk over de vluchtstrook heen.

Nooit echt bij stil gestaan dat in Nederland de vluhtstrook wordt gebruikt door de hulpdiensten :+ Nu ik zo nadenk ben ik daar ook een keer de mist in gegaan. Toen reed ik van de snelweg af, had al een ambulance in mn achteruitkijkspiegel gezien, voor me stoplichten en een smal wegdek, dus ik hoppa ff op de vluchtstrook zodat ie er langs kon. Gelukkig reed er dan niemand voor of achter me en duurde t nog wat voor de ambu er was :+
In duitsland op de snelweg moet er tussen de auto's een baan gemaakt worden voor hulpdiensten. De linkerbaan gaat zo ver mogelijk links rijden, de rechterbaan op de vluchtstrook en de banen ertussen ook naar rechts.

@Exitium
De paar nederlanders die ik zag deden beter hun best dan de meeste duitsers. Die reden tenminste op hun baan zoveel mogelijk naar buiten.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:32

AmyJamess schreef:
Van mij mogen ze het rijbewijs in beslag nemen als je betrapt word met mobiel achterbhet stuur.
Je brengt anderen echt in gevaar.
En mobiel in beslag nemen maakt denk ik ook niet veel indruk. De zelfde dag bestellen of kopen ze weer een nieuwe, dat soort mensen kunnen niet zonder telefoon en zou het waarschijnlijk ook niet uit maken hoeveel ze kwijt zijn aan een nieuwe telefoon.

De psychologie achter een "speeltje" ter plekke in beslag nemen (de indruk die het dus maakt) is fiks hoger als een boete paar weken later ontvangen.
Yep, ook op fietsie: gms voorgoed kwijt... doei..

Dat mag uiteraard ook bij de auto met iemand die bv > 50km ergens te hard rijdt, bij artikel 5 e.d. zware overtredingen.
Dat mept er fiks in, en zeker bij de catagorie "petjes" ga je af als een gieter en ben je een looser als je je opgevoerde low rider karretje dus kwijt bent voorgoed (!)
En ja , das dikke pech als dat net de bmw is van je pappie die je op de staart trapt tot >200...

Denk bij het laatste altijd weer verdrietig terug aan bokker Peter / Papagroom, die door zo'n eikel aan zijn einde is gekomen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:34

Ineke2 schreef:
Exitium schreef:

Ja dat snap ik. Neem aan dat iedereen dat wel snapt en weet. Bijna niemand wil te langzaam rijden maar bij tunnels gebeurd dat dus standaard :+

Als ik met 20 ton een tunnel inrij , kom ik met plankgas niet met 90 - er weer uit :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 17:47

:P Ik had het dan ook niet over vrachtwagens :P

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:23

Vandaag kwam op facebook voorbij; Een vent die zijn 11 jarige zoontje even een stukje liet rijden, want hij had zelf wat biertjes op. En het was toch rustig op de weg? Gelukkig reed de politie er achter.....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 21:42

Wtf ik mag hopen dat die vader zijn rijbewijs is ingevorderd en eigenlijk het liefst ook de auto in beslag is genomen. Maar dat laatste zal vast niet.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:48

Ineke2 schreef:
Wtf ik mag hopen dat die vader zijn rijbewijs is ingevorderd en eigenlijk het liefst ook de auto in beslag is genomen. Maar dat laatste zal vast niet.

Dat stond er verder niet bij, behalve dat er een hoop verbazing was. En vervolgens reacties dat mensen dat vroeger toch allemaal wel eens deden...? Jat 60 jaar geleden, toen er nog niemand op de weg was misschien :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 21:51

Nou hier gebeurde dat echt niet.
Mensen die dat wel doen ( op de openbare weg) zijn echt niet goed bij hun hoofd.
Op eigen terrein is nog tot daar aan toe. Schade is dan voor jezelf.