Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:27

dalena schreef:
Reactie op psp: 20 Euro alsjeblieft accept.
Ik woone in kamp AZC. Kinder blij.. please please...


Wat doen jullie hiermee?


Ten eerste, het is vaak zo dat die verhalen voor geen meter kloppen.

Als het bedrag “flink” onder je laagste prijs zit wat je in je hoofd hebt, zou ik gewoon weigeren.

Heb je nu wel een vraagprijs erbij staan? Anders is het niet vreemd dat mensen wat tientjes onder de gemiddelde vraagprijs op marktplaats gaan bieden.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:17

Ik had iets op facebook geplaatst wat ik verkocht. Ik had een reactie gekregen of ze het rond half 4 zou kunnen ophalen. Ik had geschreven dat het goed was, maar was helemaal vergeten dat er dan niemand thuis was. Dus ik heb ruim 2 uur op voorhand een berichtje terug gestuurd dat het niet uitkwam (helaas zag ze dit te laat) Nu stuurt ze me een bericht met de tekst: dat ze me heeft aangegeven wegens ''fraude persoon''. Zouden jullie dit artikel nog aan haar verkopen of lekker door laten gaan?

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:23

Wil ze het dan nog van je kopen pareltje?
Zo ja, dan snap ik de aangifte niet. :o

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:24

cobiie schreef:
Wil ze het dan nog van je kopen pareltje?
Zo ja, dan snap ik de aangifte niet. :o


ja ze heeft geschreven dat ze het morgen wil ophalen, maar euh eerst me aangeven als ''fraude persoon'' en dan vervolgens het wel nogsteeds willen hebben. Schiet mij maar lek {:)-:(

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:01

nine1987 schreef:
Als iemand mij 15.000 biedt voor mijn koets + paard, dan gaat er een strikje om hoor.. :))


Ik zou mijn paarden nooit verkopen.. Geluk is niet te koop. ;)

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:18

cobiie schreef:
dalena schreef:
Reactie op psp: 20 Euro alsjeblieft accept.
Ik woone in kamp AZC. Kinder blij.. please please...


Wat doen jullie hiermee?


Ten eerste, het is vaak zo dat die verhalen voor geen meter kloppen.

Als het bedrag “flink” onder je laagste prijs zit wat je in je hoofd hebt, zou ik gewoon weigeren.

Heb je nu wel een vraagprijs erbij staan? Anders is het niet vreemd dat mensen wat tientjes onder de gemiddelde vraagprijs op marktplaats gaan bieden.

Nee maar ga ik wel doen ;)

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:22

Ik heb een groot vermoeden dat ik ben opgelicht op marktplaats. Donderdag gereageerd op een zadel, na wat onderhandelen een prijs overeengekomen en heb ik vrijdag het geld overgemaakt via Ideal. Na die tijd niks meer gehoord. Mijn berichten zijn wel gelezen.De persoon was 6 jaar actief en telefoonnummer en ID waren wel geverifieerd en die persoon had 6 recensies. Ik heb het rekeningnr door google gehaald (Stom! Had ik achteraf dat maar eerder gedaan.... ) en kom een 6 pagina's tellend topic tegen op het forum van opgelicht. Ik heb haar naam van marktplaats wel door google heen gehaald en kom ook een persoon op FB tegen die zo heet en woonplaats klopt ook en ze heeft een paard. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :=
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 02-02-20 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:24

Mayflower_ schreef:
Ik heb een groot vermoeden dat ik ben opgelicht op marktplaats. Donderdag gereageerd op een zadel, na wat onderhandelen een prijs overeengekomen en heb ik vrijdag het geld overgemaakt via Ideal. Na die tijd niks meer gehoord. Mijn berichten zijn wel gelezen. Ik heb het rekeningnr door google gehaald (Stom! Had ik achteraf dat maar eerder gedaan.... ) en kom een 6 pagina's tellend topic tegen op het forum van opgelicht. Ik heb haar naam van marktplaats wel door google heen gehaald en kom ook een persoon op FB tegen die zo heet en woonplaats klopt ook en ze heeft een paard. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :=


Oh nee, ik zou nog bericht sturen dat je reactie wilt en graag hoort wanneer je zadel verstuurd
Kun je niet alsnog ophalen??

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:25

Sowieso melden bij Marktplaats en aangifte doen van oplichting.

Daarnaast kun je juridisch advies inwinnen bij het Juridisch loket ( gratis) voor goed advies wat je nog kunt doen om eventueel je geld terug te krijgen

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:26

Artimes schreef:
Mayflower_ schreef:
Ik heb een groot vermoeden dat ik ben opgelicht op marktplaats. Donderdag gereageerd op een zadel, na wat onderhandelen een prijs overeengekomen en heb ik vrijdag het geld overgemaakt via Ideal. Na die tijd niks meer gehoord. Mijn berichten zijn wel gelezen. Ik heb het rekeningnr door google gehaald (Stom! Had ik achteraf dat maar eerder gedaan.... ) en kom een 6 pagina's tellend topic tegen op het forum van opgelicht. Ik heb haar naam van marktplaats wel door google heen gehaald en kom ook een persoon op FB tegen die zo heet en woonplaats klopt ook en ze heeft een paard. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :=


Oh nee, ik zou nog bericht sturen dat je reactie wilt en graag hoort wanneer je zadel verstuurd
Kun je niet alsnog ophalen??


Die reactie heb ik gistermorgen verstuurd, of ze het geld heeft ontvangen met bericht wanneer ze het zadel op gaat sturen. Het is voor mij 1.5 uur rijden en dacht voor zo'n bedrag durf ik opsturen nog wel aan.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:34

Ik heb nu wel weer een fijne verkoop in 5 min geregeld / betaald en ik ga het zsm opsturen

Mer1980

Berichten: 19025
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 15:53

Ja maar je hebt het vrijdag pas overgemaakt, kan zijn dat ze het nog niet gezien heeft, of dat ze iets anders te doen heeft in het weekend, wellicht dat ze morgen gewoon weer reageert. Het is nog heel recent dus ik zou nog even een dagje afwachten hoor.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:04

Mer1980 schreef:
Ja maar je hebt het vrijdag pas overgemaakt, kan zijn dat ze het nog niet gezien heeft, of dat ze iets anders te doen heeft in het weekend, wellicht dat ze morgen gewoon weer reageert. Het is nog heel recent dus ik zou nog even een dagje afwachten hoor.

Mwah als de berichten wel gelezen zijn is het een hele kleine moeite om 2 zinnen terug te sturen dat je het zsm op gaat sturen en dan het track en trace nummer doorgeeft.

Dat die naam al met oplichting in verband word gebracht op Google betekend weinig goeds.

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:16

Ineke2 schreef:
Mer1980 schreef:
Ja maar je hebt het vrijdag pas overgemaakt, kan zijn dat ze het nog niet gezien heeft, of dat ze iets anders te doen heeft in het weekend, wellicht dat ze morgen gewoon weer reageert. Het is nog heel recent dus ik zou nog even een dagje afwachten hoor.

Mwah als de berichten wel gelezen zijn is het een hele kleine moeite om 2 zinnen terug te sturen dat je het zsm op gaat sturen en dan het track en trace nummer doorgeeft.

Dat die naam al met oplichting in verband word gebracht op Google betekend weinig goeds.


Dit dus. Ik voerde het rekeningnummer in en kwam gelijk al op het opgelicht forum terecht dat diegene handelt onder tig namen. Dat maakt mij onrustig. Ik wacht het af tot morgen maar ik vrees wel het ergste.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:33

Ik vrees er eigenlijk ook voor. In alle andere gevallen had ik inderdaad ook gezegd dat ze misschien wel een weekend weg is of de tijd niet gehad heeft om te antwoorden, maar als je haar gegevens tegenkomt op een forum ivm oplichting dan zou het bijna een wonder zijn moest je straks wel gewoon een zadel toegestuurd krijgen.
Ik zou dus ook juridisch advies inwinnen.

01San

Berichten: 18772
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:38

Zit ze niet op bokt? Was laatst een topic van iemand die ongeveer hetzelfde had.. dat ging over schoenen

[LZP] Opgelicht? En nu?

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:41

Maar via een betaalverzoek of via de bankrekening zelf dat zadel betaald?

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:43

Mayflower, zonde dat je via iDeal hebt betaald ipv gelijk oversteken via marktplaats (zo lees ik het iig).

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:38

bigone schreef:
Maar via een betaalverzoek of via de bankrekening zelf dat zadel betaald?


Via een betaalverzoek van haar eigen bank. Alles klopte aan de link, geen vreemde tekens voor https enz.

Ik kan diegene niet vinden op Bokt helaas..

Heb inderdaad niet met gelijk oversteken gedaan. Had ik dat maar gekozen...
De advertentie staat echter nog wel op Marktplaats en er kan ook nog op gereageerd worden.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:39

Wat is de advertentie? Mag per pb, dan ga ik er eens op reageren.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:44

Ik wil anders ook wel even reageren als het nog nodig is. Mag ook via pb uiteraard :)

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:48

Dan inderdaad iemand anders laten reageren en dan zeggen dat die hem op wil halen.

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:39

Vandaag mijn droomterrarium voor een schijntje gescoord op marktplaats *\o/*
super fijn en snel contact, en ik kon hem direct ophalen (of nouja, mn moeder, die was toevallig in de buurt)

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:02

Koper op marktplaats wil dat ik eerst 0,20 eurocent naar hem overmaak om te verifieren dat ik de echte verkoper ben. Wat is dat nu weer voor geks ? Weet iemand dat ?

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:04

Maris schreef:
Koper op marktplaats wil dat ik eerst 0,20 eurocent naar hem overmaak om te verifieren dat ik de echte verkoper ben. Wat is dat nu weer voor geks ? Weet iemand dat ?

Dan krijg jij een nep betaalverzoek en trekken ze jouw bankrekening leeg.