Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:48

Thanks voor je antwoord! Vind het wel wat gek dat andere pakketjes wel ondertussen gewoon binnen één of twee dagen bezorgd worden. Maar ik wacht nog even geduldig af O:)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:50

Hier lijkt de grootste drukte even voorbij. We zaten vandaag en zaterdag in ieder geval weer onder de 40.000 pakketten. Vind het wel lekker even die adempauze :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:03

Heb vanmiddag wat besteld bij Zalando. Stond gelijk in de bevestigsmail te wachten met eventuele retouren wegens de grote drukte, vind het wel een slimme zet. Zo voorkomen ze een hele hoop ellende.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:14

DoretteK schreef:
Thanks voor je antwoord! Vind het wel wat gek dat andere pakketjes wel ondertussen gewoon binnen één of twee dagen bezorgd worden. Maar ik wacht nog even geduldig af O:)

Ik denk misschien dat het komt omdat het een retourzending is

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:15

Smee__ schreef:
Hier lijkt de grootste drukte even voorbij. We zaten vandaag en zaterdag in ieder geval weer onder de 40.000 pakketten. Vind het wel lekker even die adempauze :+

Ik mag morgen weer, ben benieuwd

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:29

MissAnnemijn schreef:
Geen pakketje maar een kaartje hier. Proefdruk is de 21e verzonden vanaf Kaartje2go, nog niets binnen. Er is een 2e op de bus nu hopelijk komt die snel aan :D

Heb je intussen je 2de zending ontvangen?

Mijn nieuwjaarskaartjes (ook kaartje2go) zijn vrees ik verloren gegaan bij PostNL. Op Track & Trace staat al sinds de 29ste: "Delivery moment still unknown
Shipment is expected, but not yet in sorting process". Op PostNL Tracy (track & trace binnen depot van PostNL staat iets in de trant van: "pakket niet aangetroffen in verwachte zending". In februari hoef ik ze natuurlijk ook niet meer. Wel ironisch, als baliebediende bij PostNL geen nieuwjaarskaartjes kunnen uitdelen doordat ze zoek raken bij PostNL. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:33

Wanneer ‘Delivery is Expected’ de status is, is het vaak al ingescand maar nog niet fysiek meegegeven :) Kan dus een vertraging zijn bij de verzender (kan je even navragen), als zij het al meegegeven hebben en het is al meer dan een week op die status zou ik ze vragen een onderzoek te starten of het wederom te laten toesturen. De verzendende partij kan dit bij de koeriersdienst opvragen, de koeriersdienst zelf verwijst je namelijk altijd naar de verzender door hiervoor.

(Al zijn momenteel de wonderen de wereld nog niet uit, mijn pakket wat 3 weken geleden ‘Lost in Transit’ was kwam vorige week spontaan toch aan op het juiste adres.)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:46

hwn schreef:
MissAnnemijn schreef:
Geen pakketje maar een kaartje hier. Proefdruk is de 21e verzonden vanaf Kaartje2go, nog niets binnen. Er is een 2e op de bus nu hopelijk komt die snel aan :D

Heb je intussen je 2de zending ontvangen?

Mijn nieuwjaarskaartjes (ook kaartje2go) zijn vrees ik verloren gegaan bij PostNL. Op Track & Trace staat al sinds de 29ste: "Delivery moment still unknown
Shipment is expected, but not yet in sorting process". Op PostNL Tracy (track & trace binnen depot van PostNL staat iets in de trant van: "pakket niet aangetroffen in verwachte zending". In februari hoef ik ze natuurlijk ook niet meer. Wel ironisch, als baliebediende bij PostNL geen nieuwjaarskaartjes kunnen uitdelen doordat ze zoek raken bij PostNL. :D

Nog niets! Ik hoop dat hij er straks bij zit..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:04

Normaal geen problemen met post nl maar deze is wel vrij bizar.

Ik krijg nog met regelmaat aangetekende post enzo (incasso’s ) van vorige bewoner, deze accepteer ik niet. Ik kreeg nu een niet thuis bericht op de app voor een pakket wat ik niet ken, werd naar afhaalpunt gebracht maar er stond geen naam bij, alleen maar mijn adres. Ik bestel veel bij aliexpres dus wellicht dat er een track en trace omgezet is, wat ook kan, maar wou geen moeite doen door naar een ophaalpuntvte rijden als het pakket niet van mij is dus ik belde gisteren middag. Pakket zou om 10:30 daar afgeleverd zijn. En de mevrouw zei dat er geen pakket was.... bijzonder? Terwijl in de app duidelijk staat dat het daar zou moeten zijn... ik probeer het vanmiddag weer, maar blijf het raar vinden.,.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:07

Rennie89 schreef:
Normaal geen problemen met post nl maar deze is wel vrij bizar.

Ik krijg nog met regelmaat aangetekende post enzo (incasso’s ) van vorige bewoner, deze accepteer ik niet. Ik kreeg nu een niet thuis bericht op de app voor een pakket wat ik niet ken, werd naar afhaalpunt gebracht maar er stond geen naam bij, alleen maar mijn adres. Ik bestel veel bij aliexpres dus wellicht dat er een track en trace omgezet is, wat ook kan, maar wou geen moeite doen door naar een ophaalpuntvte rijden als het pakket niet van mij is dus ik belde gisteren middag. Pakket zou om 10:30 daar afgeleverd zijn. En de mevrouw zei dat er geen pakket was.... bijzonder? Terwijl in de app duidelijk staat dat het daar zou moeten zijn... ik probeer het vanmiddag weer, maar blijf het raar vinden.,.

Bij ons liggen de aangetekende brieven apart van de pakketten :) heeft ze daar ook tussen gezocht?
Mijn man ontvangt heel veel post uit Duitsland en dat wordt allemaal aangetekend in enveloppes verzonden.
Die kunnen ze bij ons ook nooit vinden bij de AH, totdat we zeggen dat het misschien wel een envelop is. Daar staan ze meestal niet bij stil dat dat het ook kan zijn :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:11

Dat is een goeie, vermoed dat ze daar inderdaad niet tussen hebben gezocht. Ik ga dat vanmiddag vragen en als het inderdaad een brief is mag die meteen retour afzender :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:14

Gister probeerde ze me nog een verkeerd pakket mee te geven van bol com :(
Als je dat naar een pakketpunt laat sturen komt je naam/postcode in het adres te staan van de AH waar het heengaat
Maar er heten in ons dorp meer hondjes Fikkie :+ dus op het moment dat ik weg wil lopen, kijk ik naar het adres....oliebol, verkeerde postcode.
Gelukkig nog redelijk op tijd dit keer :+ en niet thuis pas er achter komen.

Dat zou BOL wel iets beter/duidelijker kunnen doen met de afhaalpakketjes. Duidelijker de naam van de ontvanger vermelden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:32

Nou was dus wss wel post, in elk geval voor de vorige bewoner en gevraagd of ze het meteen retour kunnen sturen onder het mom van verhuisd. Word er echt gek van. In het begin bewaarde ik de post nog en stuurde het retour met verhuisd erop maar nu flikker ik alles gewoon weg, vorige eigenaar wil geen moeite doen (in het begin vaker gezegd dat hij zijn post kan ophalen )dan doe ik dit ook niet meer :+ woon hier sinds augustus 2019...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:34

Ik kreeg de eerste jaren ook veel post voor de vorige (denk ik dan) bewoner, o.a. wat kerstkaarten maar ook veel van bedrijven. Hij deed blijkbaar vaak mee aan winacties en dergelijke. In eerste instantie alles weggegooid (had geen idee wie de vorige bewoner was en hij was de eerste maanden ook niet geweest voor eventuele post), en uiteindelijk begonnen met het mailen van bedrijven. Heb nu al een paar jaar niets meer binnengekregen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:05

Is toch zo onnodig? Ik kreeg zelfs een deurwaarder voor de deur 8)7 heel veel incasso’s etc, boetes ook. Had belastingdienst gebeld of er voor mij gevolgen zijn, wat niet het geval is. Dit is mijn huis, geen idee waar de vorige bewoner nu woont en dat mogen die instanties lekker zelf uitzoeken :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:11

Tja, PostNL kan er niets aan doen, levering van post gaat op basis van adres en niet op naam, en ik was het zat :+ Het heeft wel geholpen in ieder geval :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:21

Rennie89 schreef:
Is toch zo onnodig? Ik kreeg zelfs een deurwaarder voor de deur 8)7 heel veel incasso’s etc, boetes ook. Had belastingdienst gebeld of er voor mij gevolgen zijn, wat niet het geval is. Dit is mijn huis, geen idee waar de vorige bewoner nu woont en dat mogen die instanties lekker zelf uitzoeken :+

Wellicht eens bij je gemeente informeren of die persoon is uitgeschreven van jouw adres? Wellicht staat die in de basis administratie op jouw adres en blijven ze daarom fanmail sturen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:23

Staat sowieso niet bij mij ingeschreven, is een koopwoning en had inderdaad ook met de gemeente gebeld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:27

Super :) soms gaat dat uitschrijven niet helemaal soepel en staat er per ongeluk nog iemand op je adres (ook bij koopwoningen kan dat)
Dan blijft het fanatiek terugsturen. Wel irritant!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:20

Citaat:
Op basis van de op dit moment bekende gegevens verwachten wij dat dit pakket wordt afgeleverd op dinsdag 5 januari 2021 tussen 09:30 en 12:30.

GLS is iets te laat :+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:23

Exitium schreef:
Citaat:
Op basis van de op dit moment bekende gegevens verwachten wij dat dit pakket wordt afgeleverd op dinsdag 5 januari 2021 tussen 09:30 en 12:30.

GLS zou bij mij tussen 8.30 - 11.30 komen. Hij kwam om 12.30 :+

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:34

Kaartje2go zat niet bij de post vandaag helaas.

Verder zou er een pakketje van DHL komen, staat ondertussen ook op afgeleverd maar helaas heb ik niemand gezien. DHL gebeld, als hij er morgen nog niet is gaan ze een onderzoek instellen. Duimen maar :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:35

Goed zoeken in de tuin :) of hij komt later vandaag nog.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:42

thirteenn schreef:
Exitium schreef:

GLS zou bij mij tussen 8.30 - 11.30 komen. Hij kwam om 12.30 :+

Mja, ben nog tot een uur of zes thuis, dus zie het wel. Wat ik besteld heb zou volgens mij prima in de brievenbus kunnen, dus heel misschien vind ik het daar vanavond wel in anders :')

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:42

We hebben een oprit dus die was snel afgezocht :P en als hij daadwerkelijk had aangebeld hadden de honden hem echt niet gemist :Y)
Moet zeggen dat DHL hier redelijk goed bezorgd dus ik hoop gewoon op een foutje in de track and trace ;)