Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Independence

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:49

Bij het kopen/verkopen van een paard: bij welk bedrag past een paard in een lage/normale/hoge prijsklasse?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:03

nee. zilver moet ik echt niet meer doen. dat vergeet ik nooit meer. mijn oorlellen leken wel cranberries zo rood en dik.... titanium en chirurgisch staal heb je ook nog meer % kans op dat t fout gaat. goud is echt t aller veiligst mocht je gevoelige oren hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:30

Of platina

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:34

poes schreef:
Of platina

over duur gesproken 8)7

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:40

Trui schreef:
poes schreef:
Of platina

over duur gesproken 8)7

True story :Y) maar ik draag amper juwelen dus mijn trouw en verlovingsring moesten echt in materiaal zijn dat ik ook echt verdraag. De ene is witgoud en de andere platina.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:36

Ik vraag me af hoe onveilig het is om met z’n 2e naar Disneyland Paris toe te gaan met de auto.

Hoor dat er veel wordt ingebroken/ongelukken gebeuren? Of kan je veel beter met de trein? Die heel duur is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:36

Wat zou er onveilig zijn? Het parkeren daar?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:02

Wij zijn altijd samen gegaan... Niets onveiligs aan.
Wat een onzin :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:04

het is daar op de parkeerplaats net zo onveilig als de parkeerplaats bij elk willekeurig ander pretpark. Zolang je geen kostbaarheden in de auto laat liggen (ook niet uit het zicht), zal het wel loslopen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:59

@sanie4nie
https://verhaeghtegelenwebwinkel.nl/kaa ... kunststof/

Hij kwam vanmorgen binnen en ja.... hij doet het erg goed en mijn kaas wordt niet zwaar verkracht.
Komen wel hele dikke plakken vanaf, zelfs bij lichte druk. Maar he... boer is blij. Ik geen droevige afgebrokkelde kaas meer in de koelkast. En die die eeuwige klaagzang bij elke boterham kaas.

Ben wel snel door mijn kaas heen. Dus moest ik maar grotere blokken kaas kopen.

Al die andere kaasschaven, worden in een massagraf begraven.

Froukje schreef:
Wel de ervaringen delen hè! :Y)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:05

Independence schreef:
Bij het kopen/verkopen van een paard: bij welk bedrag past een paard in een lage/normale/hoge prijsklasse?

Beetje je eigen invulling.
Heb soms wel eens geïnformeerd. Koste het dier 9500 euro. En het was een normale klasse. Voor een die niets kon en nog hengst was. En een B papier had. Belofte voor de toekomst, maar intussen wel hartstikke vlak loopt op filmpjes en schuurt.

Persoonlijk vind ik;

0-3000 lage klasse
3000-8000 middel klasse
8000 en hogere klasse.

Maar het is wel lastig. Een goede jonge Z merrie met mooi papier en uitstekend gedrag. Vind ik normaal dat ze rustig over de 10.000 mag kosten.

Een goed leerpaard net zo zeer. Friezen zijn te koop bij een ‘normale’ prijsklasse vanaf 12.000 euro. Dus ja...

Mensen zouden zelf een indicatie moeten geven bij wat ze verwachten. In mijn zoektocht heb ik heel wat berichten gestuurd met de vraag of er een indicatie gegeven kon worden. De grootste irritatie vraag ever... maar waarom mijzelf lekker maken bij iets wat niet past bij mijn bedachte budget.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:33

Bij mij is het:

0-4500: laag
4500-13 000: midden
13 000 en hoger: hoog

Al is hoog vanaf 15K mss realistischer

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:41

En ik zit juist weer lager:

0-2000: laag
2000-16000: midden
6000 en hoger: hoog

Wat lage t/m hoge klasse is, hangt ook heel erg af van het ras en het type paard. Want voor 2 rassen kunnen beide de termen lage en hoge klasse gebruikt worden, maar waar dat bij een shetlander 1500€ onder zeer hoog valt, is dat bij een IJslander zeer laag.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:50

Ik vind tot 7-8000 eigenlijk nog wel laag en vanaf een 15 000 zit je in een hoger segment.
Ik "zit" dan voornamelijk in de springpaarden.
Laag staat voor mij echt niet synoniem aan spotgoedkoop, maar eerder aan een degelijk gezond paard voor een eerlijke prijs. In het hogere segment verwacht je heel wat meer dan alleen maar degelijk.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:01

Jolliegirl schreef:
Wij zijn altijd samen gegaan... Niets onveiligs aan.
Wat een onzin :')

MarlindeRooz schreef:
Wat zou er onveilig zijn? Het parkeren daar?

Onveilig met ongelukken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:12

Maar dan is het met 6 net zo onveilig als met 2 toch? Ik vind het geen moeilijke route om te rijden hoor :) Parijs zelf is wat enerverend hier en daar maar daar moet je niet langs.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:02

Volgens mij is hoog en laag altijd een probleem omdat het er vanaf hangt vanuit welke categorie je kijkt. Nog een lastigere is het als mensen het gaan hebben over normale prijsklasse. Wat ik normaal vindt kan een ander heel laag of heel hoog vinden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:07

Waarom likken de 2 buurstiertjes van een jaar oud aan elkaars piemel?Ziet er zo raar uit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:08

Koeien en stieren likken gewoon veel. Hier Kun je nooit zonder een lading kwijl weg als je ze gang laat gaan.
Het likken aan elkaar geslachtsdeel kan beteken dat ze doorhebben dat de ander ook een stier is, later zullen ze meer gaan concurreren.

Maar het is absoluut geen seksuele handeling.
Hier staan de vaarsjes ook op de meest vreemde plekken aan elkaar te likken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:35

Independence schreef:

Geheel afhankelijk van wat je zoekt naar mijn idee...

Zoek je een dressuurpaard geschikt voor wedstrijden in de basissport (dus tot ZZ-licht, moet elk paard wel kunnen, ruiter valt te betwijfelen) geldt voor mij het volgende:

Laag: tot 7.000 euro
Hierbij moet je naar mijn idee rekenen op technische mankementen, minder braaf, klinisch of röntgenologische bemerkingen, geen papier, met papier geen commerciële hoogvliegers.
Normaal: 7.000 - 17.500
Prima paarden, geen excentrieke bewegers, hierbinnen natuurlijk een flinke range. Je hebt ze superbraaf en matig bewegen, of super bewegen en een karakter dat niet bij elke ruiter past.
Hoog: 17.500+ (duh)
Een totaalpakketje met meer dan gemiddelde mogelijkheden.

Maar goed, zoek je recreatief, dan kom je hele andere standaarden tegen.
Binnen bovengenoemd ben je natuurlijk ook nog enorm afhankelijk van wat je tegenkomt. Paard met ervaring? Paard dat net zadelmak is? En natuurlijk nog met welke gedachte is een paard gefokt en hoe kijkt de eigenaar/fokker tegen het paard aan. En dan kan je in elke range ook eigenlijk nog wel bekijken of een paard daar hoog in zit of juist heel gunstig geprijsd...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:29

poes schreef:
Maar dan is het met 6 net zo onveilig als met 2 toch? Ik vind het geen moeilijke route om te rijden hoor :) Parijs zelf is wat enerverend hier en daar maar daar moet je niet langs.

T gaat ook niet om t aantal personen maar om de verhalen die ik hoor van ongelukken en inbraken in parijs.

Maar jij deelt die ervaring niet dus?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 22:33

PanamaD schreef:
poes schreef:

T gaat ook niet om t aantal personen maar om de verhalen die ik hoor van ongelukken en inbraken in parijs.

Maar jij deelt die ervaring niet dus?

In de slechte wijken van Parijs.
Disneyland ligt niet in Parijs zelf maar er net buiten.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:35

Hoe zit het met het aanvragen coor psychologische hulp? Ik weet dat het via de huisarts moet (toch?) Maar wordt dit ook vergoedt door je zorgverzekering?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:12

Lestrange01 schreef:
Hoe zit het met het aanvragen coor psychologische hulp? Ik weet dat het via de huisarts moet (toch?) Maar wordt dit ook vergoedt door je zorgverzekering?

Dit wordt vergoed vanuit je basisverzekering, maar hierbij geldt dus wel je eigen risico van 385 euro (of hoger, als je dit vrijwillig hebt verhoogd).
Dit is inderdaad over het algemeen via de huisarts. Ik weet niet hoe oud je bent, in sommige gemeenten is het voor minderjarigen anders geregeld (bijvoorbeeld via Centrum voor Jeugd en Gezin).

Daarnaast heb je bij veel huisartsen inmiddels ook een POH-GGZ. Dit is gratis, maar ook beperkter qua inzet, bijvoorbeeld een aantal gesprekken. Maar wie weet kan het je al een heel eind op weg helpen, dat weet je natuurlijk zelf het beste.
En verder hoef je voor eerstelijnshulpverlening, via bijvoorbeeld een sociaal wijkteam/maatschappelijk werk ook zelf niet te betalen. Maar of dat passend is, is natuurlijk afhankelijk van wat voor hulp je wil/nodig hebt.

Heel veel succes in ieder geval :(:)

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:30

xChanelx schreef:
Lestrange01 schreef:

Dit wordt vergoed vanuit je basisverzekering, maar hierbij geldt dus wel je eigen risico van 385 euro (of hoger, als je dit vrijwillig hebt verhoogd).
Dit is inderdaad over het algemeen via de huisarts. Ik weet niet hoe oud je bent, in sommige gemeenten is het voor minderjarigen anders geregeld (bijvoorbeeld via Centrum voor Jeugd en Gezin).

Daarnaast heb je bij veel huisartsen inmiddels ook een POH-GGZ. Dit is gratis, maar ook beperkter qua inzet, bijvoorbeeld een aantal gesprekken. Maar wie weet kan het je al een heel eind op weg helpen, dat weet je natuurlijk zelf het beste.
En verder hoef je voor eerstelijnshulpverlening, via bijvoorbeeld een sociaal wijkteam/maatschappelijk werk ook zelf niet te betalen. Maar of dat passend is, is natuurlijk afhankelijk van wat voor hulp je wil/nodig hebt.

Heel veel succes in ieder geval :(:)

Volgens mij moet je bij een sociaal wijkteam juist wel betalen. Dat gaat via de gemeente en dan komt het CAK om de hoek kijken en dat kost best veel geld.