[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:15

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:47

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:05

Ik vind het een beetje raar verhaal. Hij wilde dus beide grootouders doden maar heeft alleen op de grootmoeder geschoten? En daarna zichzelf? Waarom dan niet ook op de grootvader?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:02

Sanet schreef:
Wij hebben de paarden aan huis, dus helaas geen spontane uitjes wat dat betreft.
Maar ook niet meer midden in een woonwijk..
al hebben we aan 2 kanten nieuwe buren. En beide met kleine kinderen, die vooral zomers tot heel laat nog buiten aan het schreeuwen zijn.
Ik mocht vroeger van mijn moeder echt niet zo schreeuwen. Gillen en krijsen was al helemaal verboden!

Dit is heel herkenbaar! Wij hebben buren die vinden dat alle herrie is toegestaan, "want we wonen toch in het buitengebied"
En of de paarden onrustig worden van die spelende kinderen naast hun weiland zal hun ook een worst zijn.
En ik bedoel dus niet gewoon spelen, zoals ik me dat herinner van vroeger, maar alles moet met mechanische piepjes, kleuren en beweging van het speelgoed en dat vergezeld van gegil van de kinderen |o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:13

Nessa schreef:
Duhelo schreef:
maar, hoe reageerde je op dat ultimatum?
Ik denk dat bij mij de relatie geen kans op slagen meer zou hebben, mijn reactie zou vast zo bot geweest zijn dat ze niks meer met mij te maken zouden willen hebben :+

Dat ik mijn katten niet weg ga doen na een maand verkering. Heb ook redelijk bot gereageerd. Haha
Ben ik van mij zelf al. Kan hij heel goed mee omgaan

Mijn ex vroeg na 1 week relatie wie ik zou kiezen als het moest: hem of mijn honden? Duh, wat denk je zelf? ~~}>
Laatst bijgewerkt door Nikass op 06-11-18 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:18

_O- _O- NIkass wat een figuur, dat dan al vragen.

Hier gaat het zo:
Ik: Woensdagavond wilde ik een hamstertje ophalen
Vriendje: Oh hoe laat en waar dan?
Ik: O:) O:) O:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:19

Ik zeg altijd: 'Schat, je weet toch dat ik je héél lief vind he...'
En dan zucht hij en vraagt waar hij heen moet rijden om de vogel op te halen :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:38

Zo gaat het bij ons precies hetzelfde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:43

Goed afgericht :D

Mijn vriend gaat ook altijd mee in mijn enthousiasme.. vind ie leuk aan me.. overige huisgenoten zijn er iets minder blij mee.
En na een maand denk ik altijd: Was dit handig? Nee absoluut niet... maar zijn ze lief? Ja!

Het afgelopen jaar mee naar huis gesleept: baby pauw, 2 baby konijntjes, 3 eendagskuikens (plofkipjes), 3 krielkipjes (plofkipjes ri de slacht, na een middag vond ik het al te saai in de tuin), zielige tortel en kon mezelf pas nog net inhouden geen baby cavia's te adopteren. Ik ben gewoon een hopeloos geval als het om baby dieren gaat _O-

En hetzelfde probleem met planten. Dus ik zag huisgenoten al zuchten toen ik pas thuis kwam onverwachts met een palm van 2 meter hoog ... sorry jongens ...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:45

:')
Wat een verzameling idinn!
Planten neem ik gewoon altijd mee naar kantoor, vinden mijn roomies ook hartstikke leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:10

Ik heb buiten een sanseveria enkel plastic plantjes in mijn kantoortje. Thuis doen mijn citroengeranium en nog iets het wel heel goed.

Ik heb 2 katten maar dat klikt niet zo met vriend :P Hij tolereert ze, meer niet. Ik doe dus alles qua voeding en onderhoud. Idem met de paarden. Soms vind ik het wel jammer, maar goed. Hij weet heel goed dat beestjes bij mij horen. Zelf is hij meer een hondenmens en wil er ook graag 1. Gelukkig weet hij dat we daar nu niet ideaal voor wonen dus dat staat op de "wachtlijst" voor mochten we ooit een huis met tuin hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:12

Hier 9 slakken, 2 katten en 4 honden.

Heb in verleden wel meer dieren gehad. Maar vind het voorlopig eerst wel genoeg.

Over paar jaar woon ik op een boerderij en dan ga ik helemaal los :):)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:14

Haha Idinn :')

Mijn man is (inmiddels) ook hartstikke gek op onze beestjes ondanks dat het vooral mijn passie is. In het begin was hij wat gereserveerder, maar nu zie ik hem regelmatig knuffelen met de paarden :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:17

Volgens mij heeft manlief mazzel met mij... slechts 2 paarden en een kat hier. We hadden een tijdje 2 katten (kitten geadopteerd via een vriendin) maar toen kat 2 overleed bleek kat 1 het veel leuker te vinden in haar eentje :')
Dus heeft manlief een goed argument waarom er voorlopig geen kat meer bij komt.
De paarden ziet hij gewoon als grote huisdieren. Hij verzorgt ze ook gewoon als ik onverhoopt een keer niet kan. Krijgen ze zelfs een knuffel van hem als niemand kijkt :p
Kamerplanten doen het niet zo best bij mij. Maar omdat we buitenaf wonen hebben we wel een moestuintje enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:19

De mijne gaat zelden mee. Hooguit als ik hulp nodig heb bij wat zwaardere klussen op de weide zoals palen vervangen. Of zoals afgelopen voorjaar, toen werd het nieuwe schuilhok gezet. Maar mee hooi halen? Weide mesten? Voer halen? Water pompen/brengen? Vergeet het.
Hij gaat ook zelden mee naar wedstrijd maar hij vindt dressuur pokkesaai. Wil terug de draad van jumping oppakken en wat oefencrossen. Daar is ie wel enthousiast over.

Hij zou het echter eveneens heerlijk vinden om naar buitengebied te verkassen met plek voor de paarden aan huis, dat dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:26

Vriendlief gaat heel soms mee naar stal.. en dan betrap ik hem weleens erop dat ie gezellig tegen een paard staat te kletsen in de paddock. Maar hij gaat vooral mee om mij een plezier te doen, met de hond te spelen en vogels te spotten (maar als hij er is zie je enkel de musjes en gewone vinken, jammer joh :') ). Hij rijdt wel braaf de kruiwagen mest voor me en zet paardjes mee binnen. Zijn hobby gaat het nooit worden, maar dat is prima. Ik weet ook niet of ik het wel leuk vind als hij continu meegaat.

Zelf ga ik wel bijna altijd mee naar de voetbal op zondag. Maar vind dat ook gewoon leuk om te kijken. Vraag ook regelmatig of ik wel echt mee mag. Verder is er amper tot nooit andere aanhang mee. Krijg tot nu toe altijd te horen dat ik mee mag en ze me nog niet zat zijn _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:46

Mijn man helpt me wel regelmatig als ik er om vraag, dat vindt hij geen probleem. Vooral als ik weer eens achterloop met de weide uitmesten O:) En hij vindt voeren geen probleem als ik er een keer niet ben. Wat dat betreft heb ik wel mazzel

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:51

Mijn vriend is gek op de ponies. De kippen vindt hij niets aan, maar helpt wel overal mee. Mesten doet hij meestal en ik het voeren.
Al heeft hij niets met de kippen, als er iets gedaan moet worden voor welk dier dan ook, dan doet hij dat altijd.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:55

Mijn vriend is net zo gek op beesten als ik, dus we hebben sowieso geen "probleem". Aan ultimatums doen we beide niet, we weten van elkaar dat de beesten voor ons het belangrijkst zijn :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:00

Wij hebben helemaal geen beesten, alleen planten. Lekker low maintenance :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:06

Hier 17 valkparkieten en een edelpapegaai.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:07

Ik heb eerlijk gezegd wel eens gezegd, de hond of ik. Dat was een hond die van zijn overleden moeder was geweest, hij had er zelf ook niet zoveel mee en deed ook niet aan opvoeding. Ik werd gek van het gepiep van dat beest.

Daarbij werd het gewoon een last, we waren door omstandigheden bijna nooit thuis dus voor dat beest ook echt zielig. Hij heeft zijn laatste maanden bij iemand gesleten die lekker de hele dag thuis was en dus alle tijd voor hem had. Dus uiteindelijk denk ik dan, dat was voor alle partijen incl. de hond, echt een betere oplossing.

En nu wonen we in het buitengebied en hebben we 2 honden, die ik mede zelf uitgezocht heb, uit het asiel. Die zitten gewoon buiten dus als je dan een uur later thuis bent, jammer dan, die hoeven niet verplicht 'uit'. En die vind ik over het algemeen wel heel gezellig, we hebben allebei een beetje onze eigen hond, dat hebben ze zelf overigens bepaald :+

Oh en 2 katten (mijn keus maar mijn man is wel gek op ze), 3 kippen en 2 geitjes. Nu even een stop op dieren verzamelen _O-

Ik heb ruimte voor paarden aan huis, maar nog geen zin/tijd ervoor haha.

Planten verzamel ik wel als een malle, moet nog een tuin van een paar duizend m2 inrichten :=

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:14

Sizzle schreef:
Ik had eigenlijk gedacht om alle afgeknipte stukjes nagel te bewaren van het kind en als deze dan ooit gaat trouwen dan dat te gebruiken om te strooien ipv rijst.

Ik zat terug te lezen en ik lees vaak de regel; daar ging mijn thee.. Nou daar ging dus echt mijn thee :')

Hier zijn onze dieren de ‘kinderen’ nouja we zien onszelf gewoon als compleet gezin met alle diertjes 2 honden, 4 paarden, 3 cavia’s is een groot gezin toch :D Mijn vriend helpt veel <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:47

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:53

Met andere woorden: al die moederlijke gevoelens zijn er wel degelijk, maar worden in de dieren gestopt :+

(of krijgen jullie dat nooit te horen als argument?)